**KESÄKUUN 08 KULLANKERÄT** Helmikuussa

:D ja sen takia on ollu kitinää viikko takaperin...eilen kun nostin ylähuulta niin sieltä pullotti vähän valkoista niiden neljän hampaan vierestä, eli ylänurkka hampaat tulee että ropiseee...
Ja sen takia Emma heräs yöllä klo3 aikaan, itki, ei ollu nälkä, eli hampaita särki.
Ens yöksi suppo.
Tänään mennään Emman kanss mummin luo.
 
Auttakaa, miten saa kuumeiselle lapselle nestettä alas?? Ei oikeen neiti suostu juomaan. Yöllä oli 39 kuumetta, supolla on laskenut 38 asteeseen. Ja miten minä sen suun kautta annettavan parasetamolin saan alas....kääk, apua...ei oo ennen ollu kuumeessa |O
 
LD- laita 20ml maidon tai veden sekaan, ja laita Panadolia n.1ml enemmän ku tarvis, kun tarttuu kuitenkin vähän pullon reunoihin. Jos siis suostuu juomaan mitään. Meillä menee kuumeisena vesi.. maitoa silloin tällöin.
 
Lady, oih, kunpa voisin neuvoa...ku ei viel oo kokemusta kuumesta. :hug:

Galluppia, teille jonka kerät jo seisoo...Kun vauva seisoo tuen kera, niin mihin suuntaan jalkaterät on?

tämä galluppi ihan mun mielenkiinnon takia ja silleen...kun emman fyssari sanoi ettei oo törmänny näin nuoreen vauvaan joka seisoo ja jalkaterät niin paljon ulospäin.
Kun siis Emma seisoo normaalisti niin sillo jalkaterät ok,mutta kun kiipeeää ylös tue kautta seisomaan niin jalkaterät on tosiaan suoraan sivuille, ulospäin.

Mua vaan v:ttää ku en on tuota väärin seisomista huomannu heti ku emma nousi seisomaan....siitä 1½kk sit, jos olisin sillo saanu tietää että emma seisoo väärin olisin tehny heti jotain asialle. Prkl...noh nyt vaan parit-kolmet rankat päivät, estää toista seisomasta tai joka kerta kun seisoo niin asettaa jalkaterät OIKEIN.
Huhhu..
 
Alkuperäinen kirjoittaja The Lady:
Auttakaa, miten saa kuumeiselle lapselle nestettä alas?? Ei oikeen neiti suostu juomaan. Yöllä oli 39 kuumetta, supolla on laskenut 38 asteeseen. Ja miten minä sen suun kautta annettavan parasetamolin saan alas....kääk, apua...ei oo ennen ollu kuumeessa |O
Mä oon aina vähän väliä tyrkyttänyt nestettä joko maitoo tai vettä. Pieninä annoksina oon aina saanu vähän menemään. Ei meilläkään kerralla oo paljoa haluttu juoda. Nestemäisen parasetamolin oon esikolle joutunu vauvaiässä väkisin antamaan, jonka takia käytin enimmäkseen suppoja ja meillä ne on ollu tehokkaampia. Paranemisia sinne!

Meille ei mitään ihmeellistä kuulu, oon ihan poikki,kun olin eilen antamassa ammatillista näyttökoetta ja jouduin käyttämään noita herneitä tuolla pääkopassani :LOL: Kai sitä jotain täytyis tehdä...

 
Yhdyn samaan: HAMPAAT :kieh:

Ja pitihän se arvata, että kun viimeset päikkärit jäi nukkumatta niin yöunet meni perselleen |O eli sieltä herättiin ku tikka pystyyn taas puolen tunnin jälkeen |O
Pari tuntia kekkuloitiin pystyssä, sitten alkoi hammashuuto, tunnin sitä kesti ja tasan yhdeltä sain likan sammuneena petiin :kieh:
 
Heipsis..eipä sitten mies siivonnu, heti kun heräs ni lähti kiireellä työmaalle..kerkesin kertomaan että mun mielestä kukaan ei ollu siivonnu illalla eikä aamulla.. vastaus oli että ei kerenny ku nukku liian myöhään..prkl se saa kuulla kunniansa kun kotiin tulee ja vastassa on varmasti imuri ja lattianpesu välineet!!!

Aivan varmasti kulutti eilen tarkotuksella aikaa siel kaverilla..ja kun lähin eläinlääkäriin ni annoin ohjeet miten tehää perunamuussi..no kun tulin takas niin kattilassa odotti kyllä keitetyt ja kuoritut perunat ja olkkarista kuului että tee muussi valmiiks ku hän ei osannu....... :headwall: :headwall: :headwall:

välillä se tekee tälläsii juttui ihan vaan ärsyttääkseen mua ku oon kuulemma niin pirun söpö kiukkusena..katotaan vaan oonko enää ku tulee kotiin, kaulin kädessä ajattelin kattoo et se varmasti siivoo!!!!

Meil loppu tutteli ja ukko haki aamulla bensikseltä ja siel ei ollu ku kaks purkkii..koitin äitille soittaa ja kysyy et jos menee ohi meiltä ni tois tuttelii mut se ei vastaa puhelimeen..tiiän et on hautajaisissa mut se on sellanen et kattoo puhelinta vasta ku on kotona ja sit se on liian myöhästä.

mä röhin kokoajan ..kurkku täynnä limaa.

Nenni kokeili taas aamulla ku heräs ni uutta taitoaan ja eikös se menny sitten nurin sängyssä ja pää edellä toiseen päätyyn..nyt on kaks kuhmua ottassa.
 
Onnittelut ursulle paremmista öistä!! =)
Rasmus nukkunu nyt kaks yötä 20-03.30 asti, jolloin eka yritän tutittaa ja sit antanu pullollisen maitoa ja takaisin sänkyyn. Seitsemältä hakenu kuikuilevan pojan viereeni jatkaa unia (eilen onnistu, tänään ei). Mut siis yhteenvetona. En tiedä, miten Rasmus nukkuu sen ajan kun nukkuu, mut me vanhemmat saadaan nyt nukuttua. Rasmus on nyt siis nukkunu nyt kolme yötä omassa huoneessa. Jahka tuonne Rasmuksen huoneeseen verhot vielä saan, ja huoneessa olis täten pimeempää öisin, uskon et meijän yöt paranee siitä entisestään. Tänään siis verho-ostoksille Rasmuksen tädin kanssa, kun se tuossa noin tunnin päästä tulee. :D

Paranemisia kaikille sairastelijoille :hug: Niin äideille, kerille, sisaruksille kuin myös isukeille, jos hekin ovat sairastumaan päässeet.

SK:n galluppiin: Rasmuksen jalkaterät näyttäis olevan aikalailla suoraan eteenpäin kun tuo seisoo.
Rasmus ei muutenkaan tahdo enää muuta tehdä kuin kävellä talutettuna. Tänään tuo on yrittäny kovasti päästä itse istumasta tukea vasten seisomaan... ei tuo varmaan viitsi edes siis ryhtyä konttaamaan, kovasti näyttäis et kävelemään vaan pitäis päästä. :/
Th:kin sanoi viime viikon käynnillä, et ensiaskelkengät pitää välittömästi tuolle pojalle hankkia, kun sanoin ettei meillä sellaisia vielä ole. No mun äiti kävi sellaset välittömästi heti kaksin kappalein ostamassa viime perjantaina ja niillä me nyt sit tepsutellaan, sisällä ja ulkona. :)

Niin ja kiitokset kaikille, jotka olette toivottaneet meijän uuteen kotiin onnea. En muistanu jo viimeksi kiittää. :headwall: Eli kiitoksia vaan koko poppoon puolesta, täältä meijän hienosta ja tilavasta uudesta kodista! :D

Rebel ja Rasmus (pari päivää vaille 8kk :eek: )
 
Käpynen Kyl Viljamil varpaat pikkase osottaa ulospäin ku nousee seisomaan tai työntää jotain edessään...luulen et hakee sil tukee enemmän.
Esikoinen nous tukee vasten seisoo 6kkiässä...ei kukaa sillo sen jalkoi tai niide asentoi seurannu ja hyvin ne on suoraan kasvanu :D
Viljamiha nous tukee vasten heti ku täytti 7kk. Nää lapsoset on nii erillaisii...toisil kiirus ja toisil ei :heart:


Lady Tarjoo juotavaa vaik joka 30min välei ku hereillä nii kyl ainaki jotai sinne menee.
Nestemmäist panadolii oon antanu niin et ruiskusta lusikkaan ja sillä sekä välil ruiskusta ku Viljami imee ite siit ne lääkkeet...taitaa tykätä :LOL:

Jaksuja kaikille kipeiden ja hampaiden kans itkevien äiteille ja kaikille jotka muuten :hug: tarpeessa
 
Miusta tuntuu et oon täysin kykenemätön tuon tytön hoitoon :ashamed: :ashamed: :ashamed: En ees tajuu ottaa kiinni ku hää kaatuu tai tippuu vaikka oisin iha hänen iholla "kiinni" ja kattosin häntä suoraan. Mikä helvetti miussa on vikana :ashamed: Aivot ei toimi, mikään ei toimi.
 
Nyt saatiin sitten selvitystä tähän työkkärin ilmotukseen että mun mies on muka yrittäjä, sanoivat että he olivat katsoneet ja firma näkyy kaupparekisterissä..juu muuten ihan hyvä selitys mutta kun verottajan luona käytiin ni sanoivat että firma ei poistu kaupparekisteristä 10 vuoteen ja he voivat antaa tälläisen idiootti todistuksen jonka tyhmäkin ymmärtää.. haukkuivat työkkärin lyttyyn koska aina niillä on jotain sanomista, vaikka kaikki ois ok..eivät kuulemma ymmärrä millään näitä verotoimiston juttuja.

nyt vaan odotellaan sitä kirjettä sieltä verotoimistosta..

kelastakin soittivat mulle ja selitin niille asian, pyysivät sitten heti tuomaan kopion kun se lappu saadaan etten jää ilman rahoja!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamitzu VoittamatonRautaPerse:
Rypäle olisko mahdollista saada yvllä tietoa kuinka sun "masennus" löydettiin? :xmas: (epäilen kovasti että suossa olen)
Eipä sitä yksärillä tarvii (ni ei kuiskita seurassa ;) ), voin ihan tähänki laittaa. Eli tuli vaan mun fiilikset siel Toivon vauvapsykellä puheeks, teettivät seulan ja pojoja rapis pitkälti täydet. :| Siitä vaan suoraan päivystyspolille, verikokeisiin ja lääkitys päälle. Ja nyt elämä hymyilee ekaa kertaa lähes vuosikymmeneen. :)

Täältä löytyypi lähes samainen testi:
http://www.tukiasema.net/gallup/default.asp?gallupID=19

(tosta on olemassa monta eri versiota, toi on tollanen lyhyt ja yksinkertanen)

Diagnoosi oli loppujen lopuks vaikee masennus ja pakko-oireinen ahdistuneisuushäiriö. Ja ku asiaa ollaan nyt ruodittu, on se ollu mulla jo piiiitkän. Viimeks yläasteella elämä tuntu elämisen arvoselta, mut en vaan ollu tajunniu, ettei se olis normaalia. :ashamed:

Kyllä sitä piti aika pohjalla käydä, ennenku sai itteensä niskasta kiinnni ja raahattua hoitoon... Silloin ku Toivo oli joulun alla kipeenä joutu mies ottaa yhen yövuoron saikkua, ku ei kertakaikkiaan voinu jättää mua valvomatta... :ashamed: On silläki ollu kestämistä... :(
 
B) pakko taputtaa itteäni olkapäälle, oon tänään koko päivän paimentanu Emmaa, estäny sen seisomiset ja jos kivenny seisomaan niin ohjannu jalat oikein.
Blaaah, oon kyllä niiiiiiiiiiiiin loppu että...onneks mulla huomenna parturi klo12, mummi tulee hoitaan silläa aikaa. Ja mummilla helppo hoito vuoro ku kun Emma nukkuu klo13.30-16...niin teki ainakin tänään.
Ja kyllä mä oon klo16 aikaan jo kotona..

Että näin.

Emma 7kk ja 5päivää :heart:
 
Iltaa!
Mä oon täällä flunssassa.Johan kaikki muut meiän perheessä on jo tän sairastanut.Leonan kanssa käytiin lääkärissä tarkistuttaa korvat,kun viime yö oli taas ihan hirveetä huutoa ja huomas että johonkin sattu.No,korvat oli puhtaat ja kaikki muukin kunnossa.Hampaita ei ole tulossa,ainakaan ikenet ei punota tai oo turvoksissa.Räkänenhän tyttö vielä on,ehkä se johtuu vaan siitä,ettei henki kunnolla kulje.

Käpysen galluppiin...Leona ei vielä nouse tukee vasten itse,mut käsistä kun sen vetää ylös,niin jalkaterät on suoraan eteenpäin.
Saas nähdä saadaanko mekin lähete fyssarille,kun tuo neiti ei näytä mitään merkkejä että haluisi kääntyä selältä mahalleen.Sen tempun oppi jo 3kk ikäsenä ja sillon kyllä pyörittiin,mut nyt on ollut muutama kuukausi taukoa,ettei oo suostunut kääntymään...Mikä lie aiheuttanut takapakkia.

Niin ja menhit
:hug:

Nyt syömään iltapalaa ja nukkumaan...

Bamse ja Leona
 
Kiitos ja kumarrus Rypäleelle :flower:
Tää ottaa masennuksensa puheeksi psykellä seuraavalla kerralla, kiitos!
Ja pisti miettimään että koskas sitä itse on nauttinut elämästä täysin rinnoin (ei maitoisilla :D ) niin meni kans tuonne lähemmäs yläaste aikaa :|

Täällä ei nousta vielä mitenkään ylöspäin jotenka sydärin galluppiin en voi vastata :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
Miusta tuntuu et oon täysin kykenemätön tuon tytön hoitoon :ashamed: :ashamed: :ashamed: En ees tajuu ottaa kiinni ku hää kaatuu tai tippuu vaikka oisin iha hänen iholla "kiinni" ja kattosin häntä suoraan. Mikä helvetti miussa on vikana :ashamed: Aivot ei toimi, mikään ei toimi.
Kokeile tuota rypäleen linkittämää testiä ja kaikesta huolimatta :hug:
 
Mamitzu ja Menhit, kummallekin iso :hug:

Eipä mulla sit muuta ollukaan. Kyl omat murheet ja "huolet" kaikkos taivaan tuuliin, jos täällä kerran enemmänkin on tuota masennusta liikkellä. :(

Jaa, no voisin sen sanoa, et nyt jännään täällä, et saako Rasmus enterorokon, joka on nyt yhdellä kaverin muksulla. Ollaan nähty ne viimeks viime torstaina. Tällä kaverin lapsella rokko on todettu tänään. Toivon mukaan Rasmus välttyis siltä!!
 
Niin ja Bamselle pikaista parantumista! :hug:
Mä pelkään, et miten ite jaksaisin Rasmuksen kanssa jos sairastuisin. Mä sain synnytyksessä kauheen flunssan, mut sillon siitä toipui vissiin jota kuinkin ihan vaan ihmetellessä ja ihastellessa sitä pientä kääröä, ja olihan ukkokin sillon tietty himassa jeesaamassa. Ja te, joilla on viel useempi kuin yksi lapsi ja siinä sit ite sairaana.. nostan kyl kaikille teille hattua! (yhtään siis väheksymättä meitä yhden lapsen äitejä!!!)
 

Yhteistyössä