**KESÄKUUN 08 KULLANKERÄT** Helmikuussa

Hoitopaikka varmistui! :D :attn:

Eli Alexille on nyt hoitopaikka 10min kävelymatkan päässä ryhmäperhepäiväkodista, jossa on 2 hoitajaa (tai 3, mutta kerralla 2) ja 9 lasta :) *tuuletusta* Kaksi hoitajista ovat osa-aikaeläkkeellä, eli vuorottelvat 2vk jaksoilla.

Ihanaa, kivi vierähti jne..
 
No nii prkl ku on vaikeeta alottaa siivoomaan, huomenna kuitenki ois tulossa kaks lasta viikoksi hoitoon ni ois pakko.

Nokka vuotaa ja ulkona ois tosi nätti ilma vaikkaki -12 astetta pakkasta

no mä nyt koitan päästä laittaa ees pyykkikoneen päälle..
nii ja jos koittais vaihtaa noi petivaatteet kun lapset nukkuu sitte mun kanssa meijän sängyssä..ukko saa nukkuu sohvalla :LOL:
 
huoh,,,,emma ku seisoo tuen kera niin jalat menee väärin, eli niinku ulospäin, sitä pitää nyt työstää pois, eli joko se vaan pidetään polvilla tai sit ku emma seisoo ni laitetaan jalat oikein...No huhhu...Tiedän , nyt se on parempi työstää pois ku myöhemmin.
Mutta mua vaan niin ahdistaa, ja huono äippä fiilis ku oon antanu Emman seistä noin väärin :'(

Pask fiilis ku pitää nyt sit olla Emman kanss lattialla ja estää sitä seisomasta tai pakottaa sitä seisomaan oikein... :|
 
Sydänkäpynen :hug: Mielummin hoitaa sitä nyt, kun sillä ei sitä omaa tahtoa ole niin paljon, kuin esim. vuoden kuluttua. Ja tosiaan nivelet on vielä niin löysät, että fyysisestikin varmaan nyt tai ei koskaan. Koitahan jaksaa, varmasti rankkaa vahtia jokaista liikettä :(
 
Ursu onnea hienosta yöstä!Nyt pidetään peukut pystyssä,että ens yö menee yhtä hyvin.
Elppa onnittelut hoitopaikasta.Kiva,että saitte paikan noin läheltä.

Käpynen Hyvä et selvis näin ajoissa.Aika nopeesti noi "viat" korjaantuu. :hug:

Wiivi Pikaista paranemista teille!Onneks noi taudit on nopeita lapsilla.

Rebel Onnea uuteen kotiin!Leona ja isoveikka voi jo molemmat ihan hyvin.Vähän vielä nenä vuotaa,mut muuten ok.Kiitos kysymästä. :)

Bamse ja Leona
 
hmm.. mies meni sinne meijän tutulle auttamaan aamusta ja sanoi ettei mene kuin muutama tunti, no soitin sille äskön ja sano et ehkä joskus 5 aikaan on kotona..ei muuten mitää mut ku eläinlääkäri menee klo 18 kiinni ja tänään ois sinne pakko päästä..ja kun koiraa en tuohon autoon saa peräkonttiin ni en tiiä miten onnistuu yksin ajelu koiran kanssa, ja koska minä kuulemma halusin koiraa enemmän ni rokotus on mun hommaa.

samalla pitäis kysyy ku koiran vatsaan ( siis kohtaan missä karvoja ei oo ) ni tullu tummia laikkuja jotka nyt yhtäkkii oli tummentunu lisää..

Nenni on viettäny melkee koko päivän sängyssä, näköjään viihtyy tosi hyvin, itkua ei oo kuulunu yhtää ja nytki kikattelee tuolla innoissaan jollekki lelulle.. KAMALA ÄITI!!!!

Nii ja valitan vielä hiukan, miehen piti siivota mun kanssa tänään, mut ei taidakkaa ja huomenna se joutuu lähtee tarkistaa jotain työmaata minkä teki valmiiks joskus 2 vuotta sitte, ku jostain vuotaa vettä, eikä kyl oo sen vika mut kun kuulemma niillä ei oo ketää joka osais kattoo sen, ni se tuskin siivoo mun kanssa huomennakaan....
 
Neuvolassa katsoivat suu pyöreinä kun sanoin et tyttö herää alkuyöstä tunnin välein 4-5 kertaa huutamaan, ei treenaamaan taitoja, jokeltelemaan tai syömään. No sitten alko ahistaa viel enemmän ku lääkäri huomasin tytön kädet, joita hää pitää ylhäällä sivuillaan aina jos käsillä ei ole jotain tekemistä.

Fyssarille siis käypi meidän tie. Ja sit sinne pitäs soittaa aika 8-9 välillä, mitä penteleen tolkkua tossakin on, oonha mie sentää kaheksaan mennessä normaalisti kerenny jo 3-4h nukkumaan, jos luoja on niin suonut. Miusta tulee varmaan kohta ihan hullu.
Enkä minä ees tiiä enää mikä on normaalia ja mikä ei. Pikkuhiljaa alkaa näyttää kyl siltä et mikään ei oo normaalia.

No joo mittoja. Mein kääpiö oli 9400g painava, 74.4 cm pitkä ja päänympärys 45cm.

Oikeesti ois ollu neuvola vasti ku likka ois oikeesti 8kk, mut soitti perjantaina ja siirsi pari viikkoo aikasempaa. 8kk mittoina noita nyt sit kuitenkin pidetään.
Saa nähä tuunko poistaa taas koko tekstini täältä kunha oon saanu itteni rauhottumaan. |O

Vinkuvonkuitkuhuuto Menhit ja Aliisa kuittaa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
ooh, Nenni on jo iso tyttö! :heart: :flower:
Ja näköjään oli tullu toinenki hammas esiin, sen verran leveesti hymyili ja nauraa säkätti kun keksi uuden taidon, ja just puol minuuttii ennen sitä vilkasin nenniä ni makas mahalleen siellä..äitin pikkanen :D
 
B)
Luettu ja meinasin kirjotella tuonne tammikuun puolelle :D
meni taas aikani lukemiseen, noh ens kerralla sitten enemmän...

Täällä ollaan pysytty terveinä ja meno on kovaa, ryömitään mutta niinkin pääsee lujaa.
Pulkkailu on ihan ykkös juttu :D

Kahveelle ja pihalle :wave:
 
ei vittu, ei se onnistu, emma hermoo ku ei saa tehdä miten haluaa ja sit se koko ajan kiiipee sinne mihin ei sais :kieh: ...
minusta tuntuu että tuo menee ohi itsestään ku emma oppii käveleen...mua niin rasittaa, pakko huomenna soittaa fyssarille että ei oikein onnistu... :'(
 
Moi!
Onnea Elpan Alexille hoitopaikasta!
Jaksamista käsien (Menhit&Aliisa) ja jalkojen (Käpynen ja Emma) kanssa takkuaville :hug: Hyvähän se kuitenkin on, että tutkitaan ja hoidetaan.
Wiiville tsemppiä, taas on astetta kovempi vahtiminen, kohta nimittäin kammetaan pystyyn ihan joka välissä, kun vaan löytyy jotain, mistä pitää kiinni.

Soitin kans tänään päivähoitotoimistoon ja jösses mikä täti (kolmen kunnan yhteinen päivähoidon ohjaaja)! Mikään muu ei tuntunu häntä kiinnostavan, kun meidän tulot ja se, kuinka paljon saa laskuttaa :kieh: No nyt on kupongit tulostettu ja täytetty, eikä puutu enää kun ne tulotositteet. Meillä asuu tuos vieressä ihana pph ja hyvin koitin perustella, miks halutaan just hänelle tyttö hoitoon... Saa nähdä, onko mun perusteluilla mitään virkaa.

Pikkusen paremmin menny ruoka jo tänään. Takkuaa vieläkin, mut oikeaan suuntaan ollaan menossa. Onneksi.
 
Anopilla käyty syömässä :p ,Viljami nukkumassa :saint: , kissa ol paskonu sisään :kieh: ja isommat nyt iltapalalla =) ..siin mei kuulumiset.

Käpynen Jaksuja asennon korjaamiseen...hyvähä se nyt on asentoo muuttamal tehä ettei sit isompan tarvii mitää tukia niihi jalkoihi laittaa tai muuten sit niiden kaa uosta lekurilla. Ääntähän maailmaan mahtuu ;) jos Emma protestoi a varmast nii tekee ku tahtoohan näist löytyy =)

Menhit ja Aliisa Hyvä ku pääsitte fyssarille...ain parempi tutkia.

Elppa Ihanaa et hoitopaikka Alexille saatu :D

Wiivi Nenni on jo iso tyttö :D

Ammu Kiva jos ruoka alkaa maistuu jo Millalle :p

Tänään sit toinen yö unikouluu B)
 
Käytiin eläinlääkärissä ja Halti on kuulemma pullukka..täytyy vähentää ruoka annoksen kokoa..vaikka siis aivan ohjeiden mukaan on ruokaa saanu..

Kukaan ei ollu siivonnu..kuulemma illalla siivoaa ja aamulla ennen töihin menoa..en oikein usko..no saapahan taas jonkun hienon syyn vetää punasta korttia, jos tulee sanomista..

Mä koitan mennä parantelemaan tätä tukkosta oloa.
 
Tuun yksin juttelemaan.. Nennille sain uppoomaan jo hedelmäpuuroakin, kun vadelma-kaurapuuroo ei ollu..meni puol purkkii :D :flower:

varmaan sen takii uppos ku näki et veikka söi pinaattilettuja ja ois niitä halunnu..no hiljaa hyvä tulee, eiks je??!!

viimenen ilta rauhallisissa merkeissä viikkoon ja poika ei suostu millää menee nukkumaan..mä ku oisin halunnu ees hetken kahestaan ton miehen kanssa..ens viikon ku se joutuu nukkuu sohvalla.. :ashamed:

wiivi84 & JOKERI rv 15+5
 
2unikoulu yö
Viljami nukahti klo 18.00 jälkee autoon josta kannoin omaan sänkyyn..eka kunnon herääminen tapahtu klo 23.30...sai maitoo ja nukahti noin 30min.
Tuon jälkeen heräs vielä2 kertaa jolloin yhen kerran annoin maitoo ja muuten vaa tuttia ja silitystä...nukahti 10min-30min aikana.
Vaippa vaihdettiin ja villapuku puettiin klo 05.30 ja tultiin olkkariin peiton alle lämmitteleen...Viljami nukahti ja herätin sit puurolle puol seiska.
Meil on niin kylmä et saa kulkee nenänpää huurussa :kieh: ...en ymmärrä mihin se lämpö oikee karkaa!Ei varmaaan edes 18 astetta ollu ku herättiin...nyt oon jo lämmittäny ja se jatkuuu...
 
huoh täällä väsy äiti.... poika keksi sitte todenteolla tuon sängyssä nousemisen ja alko puol kaks yöllä huuteleen juttujaan ja nousi ylös. vuorotellen sit mies ja minä käytiin sitä pistään makuulle pimeessä ja tökkään tuttia suuhun...tunnin tuota tais kestää ja sitte simahti. puol seiskan jälkeen sitte alotti aamulla saman |O yöllä jo miehelle kuiskasin että laitan tuon takapuoleen postimerkin ja lähetän jonnekkii... mut eipä tuota kuitenkaa raaski, ihana kuitenki on :heart:
Täällä kekattu myös tukea vasten kävely ja kurottelee joka paikkaan eli tavarat ei saa olla enää rauhassa... oikee vauhtiviikari :D jonku ajan päästä pitäs lähtee viemään neiti eskariin ja pojan kanssa mennään kerhoilemaan. Iltasella jos jaksais alkaa järkkäileen noita meiän makkareiden kaappeja, saa nähä sitte :D
 
Huomenta..

Tääl on yks pipi poika, taas. Nyt on räkäyskä ja yöllä oli kuumetta. Nukkui sitten meidän välissä, välillä itkeskeli, välillä vaan töllötti kattoa, eikä nukkunut. Mies ei onneksi herännyt (uskomattomat unenlahjat), joten minä ja poika oltiin hereillä 01-05 välisen ajan lähes kokonaan.

Kauan tuota yskää pitää kuunnella? Ei ole sellasta kuivaa virkayskää, vaan ihan räkäistä "keuhkot vedessä"- meininkiä :(

Pääsin just illalla sanomasta miehelle että "hyvä että on nyt sairastellut, ei tartte sitten hoidossa heti sairastaa", ja samantien iski tauti.. vaikka on tuo yskiskellyt vähän tässä viikonlopun ajan ja jälkeen, muttei mitenkään kokoajan tai häiritsevästi.
 

Yhteistyössä