**KESÄKUUN 08 KULLANKERÄT** Helmikuussa

Noniin nyt on neuvolaan soitettu, ja yhdessä pähkättiin mitä pitäis tehdä.
Otetaan nyt ensin pissatestit, eli kohta haen sieltä pissasussit ja sit toivottavasti heti huomenna pääsisin labraan ja sit niitten jälkeen varaan vasta lääkäriajan, huoh.
Toivottavasti nyt löytyis joku syy.

Soittelin tossa verotoimistoonkin ja odotusmusiikkia kuunnellessa melkein pääsi itku, kun kuuntelin akselin ja elinan häävalssia ja sit sitä "sua vain yli kaiken mä rakastan..."
Melkein vois luulla, että oisin raskaana :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitiäitiäiti:
MP.. :hug:
Oletko kokeillut antaa sapuskaa kun itkee..? Taisit imettää vielä..?
Meillä se vaan aina tuo ruoka tepsii.. :ashamed:
Joo kyllä mä aina ekana tarjoon tissiä. Mutta toi viime öinen kohtaus oli kyllä sitä luokkaa, että siinä ei ois kyllä tissit auttanu :kieh:
 
Mää oon lomalla! =) Tulin nimittäin käymään Oulussa, mun vanhempien luons. Täällä on supernopea netti :heart: ja tytötkin rauhoittu katsomaan muumeja. (meillä on samat muumit, muttei ne kelpaa...) Matias leikkii mun jaloissa, ja on ollut jo 15min kitisemättä. :eek:
Tää on ihmeellistä!!! Miten ihminen voi olla niin onnellinen, että melkein itkettää nain pienistä asioista. Mää oon ilmeisesti väsyneempi, kuin oon tajunnutkaan. No, nyt alko kitinäkin...

miten te keksitte puhuttavaa/kirjoitettavaa? kun munsta tuntuu, ettei oo mitään kerrottavaa. kiva ois kirjoittaa, mutta mitä? Sama ongelma on live-elämässäkin, ei oo mitään puhuttavaa! |O
 
Kyllä taas oli pottailusta hyötyä, kun olis pitäny tietää, että kuinka monta märkää vaippaa tulee päivässä :snotty: :/

Ja toikin nyt on ihan ihmisestä kiinni, miten määrittää sen märkä :eek: onko se semmonen missä on pissaa mutta lisääkin mahtuis vai semmonen mikä on ihan täys ja muodoltaan pallo :xmas: |O

anteeks mutta ketuttaa :headwall:
 
huiskahäntä mä en osaa live-elämässä puhua enää mistään muusta ku vauvasta, koska mun elämässä ei oo tällä hetkellä mitään muuta eikä mitään tapahdu :snotty:
Ja tännekin mä käyn vaan valittamassa :ashamed:
 
Hellurei!
Me ollaan taas pitkää viikonloppua viettämässä mummolassa, päästiin käymään miehen kans yöriennoillaki lauantaina :D
Nyt viikon aikana Juliasta on tullut mittarimato, pylly korkealla mönkii hitaasti mutta varmasti eteenpäin :p Ihana :heart: Tuntuu pitävän aina välillä luovia taukoja ja sitten treenaa jotain uutta tosissaan.
MP kai ne pienemmätkin pissat lasketaan?
Mulla koirakuume pahenee, sisko otti koiranpennun ja se on niiiin ihana :heart:
 
Viikonloppu meni iha mielettömän nopsaa...poika oli mummolassa kaks yötä ja eilen aamulla haettiin naurava pikku-ukko kotio. Hienosti oli menny ja poika oli kuulemma ollu ku aurinko. Me miehen kanssa käytiin kaupoilla, syömässä ja lauantaina illalla baarissakin. Hauskaa oli vaikka kuskin virkaa hoidinkin :)

Poika oppi viikonlopun aikana nouseen seisoon tukea vasten kunnolla ja tänää kekkas että miten voi ottaa tukea vasten askeliakin :) Tuntuu vaan nii haikeelta että oppii noita uusia taitoja koko ajan, hyvä kun pysyy mukana... Kohta mulla ei oo enää vauvaa :(
 
Mökiltä kotiuduttu, viikonloppu meni liian nopeesti. Upeet säät oli vaikka kylmää olikin. Tuli ajettuu ekan kerran elämässä jääradalla ja se oli ihan hauskaa. Tänään oon nauttinu ulkona tuosta loistavasta säästä ja nyt ruoan laittoon ja viettämään seitsemättä hääpäivää.
 
Pitäis varmaan alkaa tehdä muistiinpanoja, että muistais mitä piti kommentoida sitten kun joskus itse kerkiää kirjoittamaan. Nyt ei kyllä aivoissa liiku yhtäkään ajatusta siitä, mitä ootte kyselleet viime päivien aikana. Viime yönä on taas herätty sen kymmenen kertaa, mutta kyllähän tää päivä tässä on sujunut ihan hyvin huonoilla unillakin... Mitään en vaan muista.

Sellaista piti tulla kysymään, että ootteko huomanneet helmikuun Yhteishyvässä olleen melko reilun Hipp-lastenruokatarjouksen? Kun ostaa 1-12 purkkia Hippiä S-marketista tai Prismasta ja lähettää kuitin + lehdessä olleen kupongin niin saa rahat + postimaksunkin takaisin (5000 nopeinta). Kävin shoppaamassa ja nyt odottelen rahoja ilmestyväksi tilille.

Lellellä on mennyt varmaan viidet potkuhousut rikki sukkaosasta. Varpaat tulee läpi. Ilmeisesti työntää niin roheesti varpaillaan vauhtia, kun ryömii menemään lattialla :D Ei jää paljon noista vaatteista jäljelle.

Kaverini sai viime viikolla pienen tyttövauvan. Oih ja voih, kun se on suloinen. Ja pieni. :heart:
 
Heippa näin helmikuussakin! :)
Helmikuu on alkanut meillä samalla tavalla kun tammikuu loppukin eli ei muutoksia öissä eikä muutenkaan.Leona on nyt viikon noussut konttausasentoon ja huojuttaa siinä itseään edestakasin,vielä kun tajuaisi siirtää käsiä ja jalkoja,niin pääsis eteenpäinkin.

MP Mun mielestä märkä vaippa on se missä on selkeesti yhdet tai kahdet pissat.Eli pystyt varmasti sanomaan,että sinne on jotain tullut.

Bamse ja Leona
 
Moi!
Niin, miten lie sitä keksiikään puhuttavaa? No kun on hölö, niin on hölö... :snotty: Jos karsisin kaikki sanottavani tiukalle asialinjalle, multa olis varmaan 2 viestiä aina jokaisen kuun pinossa :whistle: Tuutte tod. näkösesti yllättymään, kun näätte mut livenä. Oon paljon maltillisempi. Tuttujen seurassa oon toki sama "omituinen höpöttäjä", mut vähän hitaammin lämpiävä kumminkin. Eli ensitapaaminen saattaa hyvinkin mennä ihan vaan ihmetellessä :eek:

No tällä kertaa oli melkein asiaakin. Käytiin 8kk neuvolassa. 8700g 70cm ja pipo 46.
"Kasvaa hyvin. Painokäyrä ok, pituuskäyrä laskeva. Ruokahalu ollut huonompi, hampaita tullut. Kehittyy hienosti: istuu, konttaa, nousee ylös tukea vasten. Kuulo ja näkö norm."

Täti stressaa hitaasta pituuskasvusta, mutta ite en viitti. Eiköhän tuo kiri jossain vaiheessa. Ja tuskin hänestä mitään 185cm edes tulee, kun äiti on tämmönen persjalkanen ja isäkin vaan vaivaset 175. Kahden viikon päästä mennään hammaslääkäriin ja neuvolaan seuraavan kerran sit 10 kk iässä.
 
Niin, pitihän mun viel sanoo, et kiva oli kuulla leenastakin pitkästä aikaa. Pitäkäähän mukava loma. Mars pulkkailemaan... Siihen ei taida olla siellä Englannissa mahdollisuutta?

Ja MP eiköhän se oo ihan normaalia, et jutut pyörii vauvan ympärillä, kun elämä on vauvan ympärillä 24/7. Ja anna tulla vaan! Kyllä me kestetään ja jos ei muuta niin ainakin ymmärtäviä :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: voidaan jakaa roppakaupalla.

Mitä kuuluu muuten Haikaraemolle? Ja reroperalle? Vois sieltä taustaltakin aina välillä hihkasta...?
 
Tääl alotettu unikoulu "yö" oikein reippaasti...lasten paahtoleivät kärähti nii et kaikki alakerran palovarottimet huus :eek: , mut Viljami vaan nukku :D
Nyt ei yhtään oo itel väsy ja aajtuksena onkin etten tänä yön kömmi olleskaa sänkyy vaa unet otan jos otan nii olkkarin soffalla.
Jos kömpisin tuonne sängypohjalle nii lipsuisin ottaamaa jäbän viereen ja sama meno jatkus yhä.

Onnea vaaveille uusista taidoista :flower:
 
Hei helmikuullekin! :)
Muutto hoidettu, mä täysin kuollut. Rasmus opettelee nukkuu omassa huoneessa. Mut siis elossa ollaan. :D
Palailen uudemman kerran asiaan, kun olen lukaissut ensin mitä tuolla viime viikolla olette jutskailleet.
Ai, niin sen voisin sanoa, et käytiin viime viikolla 8kk-neuvolassa. Tietokoneet oli kaatunu, joten oli täysin hukka käynti ja nyt sit odotamma uutta käyntiä. Sen verran ehdin sille th:lle vuodattaa meijän öistä, et tää huolestu tosissaan ja halus tavata jo senkin takia pian uudestaan. Ja Rasmus ei vieläkään juo tarpeeksi maitoa päivässä :( . En mä tajuu, soseita kyllä söisi, mut maitoa ei uppoa edes 1/2 litraa välillä päivässä ja siitäkin sit osa pulautetaan (välillä enemmän, välillä vähemmän).

Rebel ja Rasmus
 
Rebel- nyt kun yösyötöt ovat jääneet suurimmalta osin pois, meilläkin syödään maitoa vain 4-6dl/vrk, vettä menee varmaan ainakin se 100ml/vrk. Onneksi puuroon on lisätty kalsiumia, kuten moneen muuhunkin "ruokaan".
 
Siis, Elppa ja Bamse oli oikein kaipaillu mua.... kiva, että oli huomattu tämänki mamman valitusten väheneminen palstalla. :kieh: :( Mut siis muutto tosiaan oli ja se on nyt jotakuinkin kunnialla hoidettu. Olohuone vaan näyttää TYHJÄLTÄ!! Siis ei kun huonekalukauppaan mars.. ei vaan tiedä millon sinne jaksais mennä. Verhoja tää kämppä kyl eniten huutaa eli kangaskauppakin olis kiva juttu. Täällä kun on sellanen "näppärä" huonekorkeus kun 3m ja verhokiskosta lattiaan matkaa 273cm, niin menee verhojen hommailu siis vissiin ihan teettämisen puolelle. :headwall: :headwall: :| Ei vissiin tuu maksaa juu yhtään!
Mut muuten juu. Tänne siis todellalkin mahtuu, ei oo mitään tilan puutteesta johtuvaa ahdistusta näkyny pariin päivään... ihmettelen vaan, et kuinka me ollaan ylipäänsä viel viikolla johonkin kaksioon edes mahduttu! :eek: :D
Mut tervetuloa vaan kaikille keräsille mammoineen kahville!! Lupaan kyllä kaikille ihan siitä ilosta, et kerranki on tilaa, niin tuparikahveet keitellä! :wave: :)

Piti siitä laittaa, et ihania kuvia olitte lapsosistanne taas laitelleet. Mä en oo saanu otettua (tai ehtiny) ottaa Rasmuksesta juuri kuvia viime aikoina ja nekin mitä oon ottanu, on siirtämättä koneelle... huono äiti, kun ei lapsestaan ole kuvia ottanu. :(

Bamse mitenkä Leona voi? Entäs isoveikka?

Niin ja Ammulle piti sanomani, että meiltä puuttuu kutovat mummit ja kummit, joten me oltais kyllä niitä villasukkia vailla! :D
 
Elppa meillä Rasmus ei suostu juomaan vettäkään. En mä muuten olis niin huolissani tuosta maidon menekistä, mutta just se kalkin vähyys vaan huolestuttaa. Nyt oon siirtynyt tekee puuronki maitoon, et sitä kautta sais ympättyä sitä edes vähän poikaan. Kyllä mä uskon, et se kaikki muut vitamiinit ym. hivenaineet saa kyl varmasti tuosta ruuasta.
 
Heipsis pitkästä aikaa!!

Jäätiin sitten reissun päälle.. no saatiinpahan asioita hoidettua.
kaikki muut flunssassa paitsi mies, ja nennillä oli tossa pari päivää kuumettaki mutta saatiin menemään ohi supoilla..

ja nyt sit sairastelun päälle näyttää olevan tulossa toinen hammas.

Tästä meijän uudesta pommista hajos sitten tuuletin ja oli muutes aika kylmä tulla kotiin päin. ikkunat meinas jäätyä kokoajan.

nenni ei päästä äitiä enää mihkään..heti kun minut näkee alkaa armoton huuto jos en ota syliin..on tosi rasittavaa.

ja nennin juttelu on äitä äitä äitä, täi täi täi täi, ei ei ei ei.. tiiä sit mitä noilla oikeesti tarkottaa ku hokee niitä kokoajan.

Nyt on pakko lähtee parantamaan itteensä..
:wave:
 
hm hm, emma heräs klo05.18 joi 60ml maitoa, yritin laittaa takas nukkumaan, ei, noh vaihdoin vaipan ja pääti että syö aamupuuron, ja YLLÄTYS, Emma söi aamupuuron jossa 100ml maitoa... :D
Noh sit tuli kakka, ja sitä alkas ihan selvästi väsyttään, sitterissä hieroi simmuja ja haukotteli.
Vein unille, EI, ei vaan enään sit nukuttanukkaan :kieh: ....
Olis kiwa jos osais päättää...joko nälkä, väsy tai pirtee... :LOL:
 
Huomenii =)
Eka unikoulu yö ohitte B) ...ja mitä teki Viljami!? Hää käi nukkuu klo 19.00,heräs yön aikana 5kertaa...2kertaa tarjosin maitoo ja nukahti takas tutin saatuaan ja hetken pidin kättä selänpäällä.
Ei yhtään huutokonserttii koko yönä ja nukku koko yön omas sängyssään heräten pvään klo 06.20 :D
Mie nukuin sohvalla ja hyvin nukuinkii..ol tietsikka ja tv auki tuonne klo 02.00 vaik en niil mitää ees tehny.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Huomenii =)
Eka unikoulu yö ohitte B) ...ja mitä teki Viljami!? Hää käi nukkuu klo 19.00,heräs yön aikana 5kertaa...2kertaa tarjosin maitoo ja nukahti takas tutin saatuaan ja hetken pidin kättä selänpäällä.
Ei yhtään huutokonserttii koko yönä ja nukku koko yön omas sängyssään heräten pvään klo 06.20 :D
Mie nukuin sohvalla ja hyvin nukuinkii..ol tietsikka ja tv auki tuonne klo 02.00 vaik en niil mitää ees tehny.
mahtavaa :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Huomenii =)
Eka unikoulu yö ohitte B) ...ja mitä teki Viljami!? Hää käi nukkuu klo 19.00,heräs yön aikana 5kertaa...2kertaa tarjosin maitoo ja nukahti takas tutin saatuaan ja hetken pidin kättä selänpäällä.
Ei yhtään huutokonserttii koko yönä ja nukku koko yön omas sängyssään heräten pvään klo 06.20 :D
Mie nukuin sohvalla ja hyvin nukuinkii..ol tietsikka ja tv auki tuonne klo 02.00 vaik en niil mitää ees tehny.
mahtavaa :xmas:
No kyl oli :D ...ens yö onki varmaa ihan kauhee :whistle: :LOL:
 

Yhteistyössä