**KESÄKUUN 08 KULLANKERÄT** Helmikuussa

Ah, tunnin kävelylenkin suorittaneena päätin palkita itseni suklaalla :p

Mamitzu tais sit näkyä selkeesti päälle päin et masennusta ois ilmassa?

Aivan mahtava ilma ollut tänään, puuttui ainoastaan että olisi saanut vähän poweria jalkojen väliin... niin siis moottorikelkan :D Heti paremmalla tuulellaki kun aurinko paistaa!
 
No höh! Onpas täällä tapahtunut!

Olin parin päivän hiihtolomareissulla maamme pääkaupungissa, ja sillä aikaa on tapaaminen peruttu :( Me oltais kyl tultu paikalle! No, toisella kertaa sitten. Oon kyllä havainnut aiemminkin saman ilmiön, että kun on yritetty isommalla (ja hieman toisilleen vieraalla) kokoonpanolla jotain illanviettoa järjestää, niin eikös vaan homma kuivu kasaan.

Onkohan todellisen maailman ja verkkomaailman edes tarkoituksenmukaista kohdata? Vai onko "parempi" niin, että jokainen saa pitää toisista sellaisen mielikuvan kuin on kirjoitusten perusteella sattunut saamaan? Tällaisia ajatuksia tuli mieleen. Onko verkossa helpompi löytää yhteisiä/yhdistäviä asioita kuin reaalimaailmassa? Mitä mieltä ootte?
 
Tiktu, puhut ihan asiaa, joku ihme kynnys siinä...ei siis meidän hallitsevana, vaan ihku rakas KOHTALO... :D näin mä luulen...

Täällä kanss ollu hieno ilma, olin 2h vaunulenkillä, ja mun lenkki jopot niiiiiiin loppu että alkoivat hiertää 1h matkan jälkeen... :kieh: grrrrrrrrrrr, sitä tuskaa ennenkö pääsin kotiin..

Ja kaikille teille mammoille, kiitos siitä että sain järjestää jotain, mutta seuraavalla kerralla kyllä joku muu saa järkätä...
Pitää seuraavaan tapaamiseen laittaa peruutuskielto :LOL:
 
Heippa!

Tuun nopeesti (ennen Housen kattomista nauhalta :p) kertomaan 8kk neuvolalääkäristä.

Pituus 73,5cm
Paino 9530g
Pipo 47cm

Eli tasaisesti kasvaa, pituutta oli kuukaudessa tullut 2,5cm, ja selitti että yöt voi olla hulinaa myös kasvukipujen vuoksi.. Muuten käynti oli rutiinia, poika virkeä, kädet toimii kuten pitää jne. mutta 10kk neuvolaan (Helsingissä ei moista ole) joudutaan silti pojan "symmetrisen raajojenkäytön" vuoksi kontrolliin. Eli kun kyselin muuten vaan, että haittaako se millään tavalla, kun jätkä ryömii vaan oikealla jalalla, vasen ns. ottaa lungisti ja tasapainottaa, muttei tee mitään työtä, vaikka mies lujaa pääseekin. Sanoi että tässä vaiheessa kun lihaksisto kehittyy, niin olis hyvä käyttää - joten käydään sit 2kk päästä näyttämässä. Onneksi sanoi olevan täysin normaalia, se on vain Alexin oma metodi ;)
Muutenkin tänään on ollut IHANA päivä. Poika on ollu itse aurinko, mitäköhän on tapahtunut?
 
Mei yöt on vaa samanlaisii vaik mitä tekis tai ei mitää tekis :headwall: joten...Viljami lähtee ens vkol yökyläilee mei äitin luo :D En tiiä mont yötä on mut ainaki 2-3.
Mieskii kotona ens vkon alun...menee ma varmistamaan ettei meille enää tuu vauvoi jote sit sen jälkee saikul muutaman pvän :D
 
Ursu, ihanaa että saatte Vilkun yö hoitoon vähäks aikaa muualle, saat sinä nukkua... :hug:
Jaahas, nyt sitten miehes menee nipsnaps...onnea hänelle sinne menoon, mahtaa jänskättää, mutta varmasti on oikea päätös.

Hyvä kehua tähän päälle....eli Emma nukkui 12h yöunet... :eek: , klo05 aikaan inisi mutta nukahti sit uudestaan, odotin oikein että klo6 herää, mutta klo06.30 säpsähdin hereil ja ei Emma ollu vielkään hereil...
Tänään mennään moikkaan yhtä Antti(9kk) poikaa ja hänen äippäänsä, en oo nähny heitä varmaan 3kk...Kiwa mennä. :D
 
huomenia täältäkin :) vihdoinki meilläkin nukuttiin taas koko yö putkeen, vain kerran käytiin tutti pistääs suuhun (ei pitäs hehkuttaa, ens yö voi olla jotain iha muuta). Meillä tulossa nyt toinen ylähammas ja on ottanukin koville, nosti alku viikosta kuumeenki ja poika oli tosi kränänen. On myös kai alkanu itkeen eroahdistusta tai jotain. Jos on pitkään itekseen lattialla ni saattaa alkaa itkeen iha mahottomasti tai jos iskä laittaa töitten jälkeen pojan lattialle ni tuo huuto alkaa myös. Sit ku pääsee iskän sykkään takasin ni painaa oikeen pään sen olkapäätä vasten.
Eilen keksi myös että ku alkaa huutaan ni voi mennä lattialle mahalleen ja potkia siinä samalla ku huutaa :D ei voinu muuta ku nauraa tuolle....

Käytiin tiistaina painokontrollissa ja mitat oli 7800g ja 68cm. ei ollu tullu puolessatoista kuukaudessa painoo 150g ja pituutta 1,5senttii. käyrät menee alaspäin mutta terkan kanssa puhuttiin että poika on nyt lähteny niinn paljon liikkeelle että on vaan kuluttanu kaiken ravinnon liikkumalla eikä kasvuun oo jääny paljoo mitään. Mut ens viikolla neukkalääkäri ni se kattoo nuo käyrät ja sanoo oman mielipiteensä, saa nähä mikä se sitte on. Soseisiin ny kuitenki alettiin lisäämään öljyä että sais tuota energiaa lisää.

Olikohan mulla jotain muuta....öö...ei kai... tässä pohditaan että mitä sitä keksittäs tälle päivää kun isommatki lähti eilen isälleen lomaileen. Mutta eipä sitä kai ihmeitä keksi, jos vaik kirppareilla kävis pyörimässä vaikkei tänne meiän huusholliin enää lisää roinaa tarvis haalia :D

nii olihan mulla....ootteko miettiny että minkälaisii välikausi tamineita hankitte kullankerillenne? Eilen vaan kaupassa noita kattelin ja mietin että mikäköhän olis hyvä ja kannattava ostos....
 
Siis miten musta on tullu näin saamaton, en saa ees yhtä viestiä kirjotettua. Eilen jo piti, mutta...
Ursulle :hug: :hug: Päätös luopua rakkaasta lemmikistä on raskas, mutta varmasti tässä kohtaa oikea.
En ihan usko tuohon Tiktun teoriaan, ettei virtuaalimaailman ja todellisen maailman ole tarkotuskaan koskaan kohdata. Oon nimittäin ollut joskus mukana (toisen foorumin) erittäin onnistuneessakin livetapaamisessa. Ja muutaman tosi hyvän kaverinkin saanut virtuaalimaailmasta. Sen ilmiön tunnistan kyllä, että kun jotain aletaan suunnitella, niin hirveä kouhkaaminen ja sit kun h-hetki lähenee, niin hiljenee kummasti ja peruutuksia alkaa ilmaantua. Tätä en nyt kohdista henk.kohtasesti kehenkään, mut väistämättä alkaa aina miettiä, et kuinka "tosissaan" porukka siinä alkuhuumassa on.

Meidän yöt on nykyään ihan sieltä ja syvältä :( Ja oikeastaan päivätkin. Koko ajan valitusta ja huutoa. En ymmärrä, mikä on pienen ihmisen elämän saanu pilalle yht äkkiä. Ilmeisesti häntä raivostuttaa, kun ei saa vapaasti toteuttaa itseään. Koko ajan ollaan ottamassa pois, kun haluaa nousta ja kiivetä ja ahtautua kaikkiin mielenkiintoisiin koloihin. Ja tästä seuraa turhautumista. Ja tuo kiljuminen... Kovaa ja korkealta. En jaksa. Haluan meidän entisen päivänsäteen takas!!!!!

 
Niin joo... hande kyseli välikausivaatteista. Huonosti on kaksplussan teesit suhun uponnu, kun et sen vertaa tiedä, että REIMATEC on ainoa, oikea ja autuaaksitekevä ratkasu ja ne on saatava, vaikka osamaksulla!!!:kieh: Ei vaan, tarkotuksen mukaan. Jos ulkoilette paljon (ja ainakin siinä vaiheessa, kun hoitoon meno on ajankohtasta), niin jonkunnäkönen kosteussuojaus on vaatteissa hyvä olla. Onhan niitä toki muitakin ku tuo mainitsemani merkki... Lisäks ainakin mulla myös ulkonäkö vaikuttaa. Haluan ilosen ja pirteen väriset vaatteet. Ja tietysti pitää kestää konepesua.
 
Abloom:
Mamitzu tais sit näkyä selkeesti päälle päin et masennusta ois ilmassa?
Sepä tässä hassua onkin että olin n.15min siellä huoneessa ja ensimmäisten asioiden joukossa täytin sitä lappua, siiten kyseltiin reseptin kirjoituksen jälkeen että onko sitä ja tätä ja tota :/
Lääkkeet sain ja toivotaan että ovat oikeat vaivaani ja vaiva helpottaa.
Mutta tuo tohtorin tapa käsitellä asiani hivenen kaihertaa mieltä... :whistle:
Juu, jokainen taaplaa tyylillään ja silleen...
 
Välikausivaatteista on ollut puhetta ja ajattelin jonkinlaiset kosteussuojavaatteet ostaa,kun tuo neiti kuitenkin lähtee pian kunnolla liikkeellä ja päivisin käydään esikoisen kanssa puistossa.Ei sit tarvii toisen vaunuissa istua.Mä oonkin niin huono 2+lainen,että liputan Jonathanin nimeen :D Nyt pitää varmaan avata se sateenvarjo
:LOL:
Kuten ammu sano,niin mullakin vaikuttaa vaatteen ulkonäkö ja kestävyys ja tietty hinta...

Ursu Kiva et saatte Viljamin muutamaks päiväks hoitoon,niin saat kerätä vähän voimia.

Hande Meillä neiti on 68cm ja 7150g.Pituuskäyrä menee alaspäin ja joudutaan ylimääräseen kasvukontrolliin.Mut mä en ole huolissaan kun tyttö kuitenkin liikkuu,kehittyy ja voi muutenkin hyvin.

Miten täällä onkin näin hiljasta...
 
Bamse.. mä oon tuota jonathania kanssa miettiny...tytöllä on jonathanin tähti toppahousut ja ollu iha mahottoman hyvät.. ei oo kulunu yhtään vaikka ryöminy ties missä. Hankalaa vaan ku täällä ei tuota myydä ku kotikutsuilla, pitäs mennä lempäälään asti että liikkeestä vois ostaa. Kävin tänää tutkiin lastenvaatekaupan haalarimalliston läpi ja pisti silmään Lennen haalarit jotka oli iha kivan näkösiä ja hintakaan ollu paha mutta se kangas oli aika jännän tuntusta. myyjä kyl sano että pitää vettä mutta en sitte tiä kuinka hylkii muita likoja.
No tarvii miettii mikä ois hyvä haalari meiän tarkotukseen...eli ryömimiseen puistossa ja pihalla :D
Meillä myös toi poika kehittyy vauhdilla ja uusia taitoja tulee ja on muutenki pirtee ni en usko että tuolla mitään allergioita tms on mikä tuohon kasvuun vaikuttaa. Mun tyttö on ollu aina pienenä tosi pienen kokonen, 2vuotiaana paino vain 10kiloa, mutta oli pirteä ja kehitty normaalisti ei joutunu mihkään tutkimuksiin. Nyt 6½vuotiaana on ikästensä pitunen ja painonen, noin 120cm ja 23kiloa.

Me taietaan lähtee pojan kanssa ulos vaunuileen ja kirjastoon :)
 
Tarviiko tuo jo jotain välikausihaalaria?? :eek: Oon varmaan huono äiti, mut eipä oo asia käynyt mielessäkään. Keväällä meinasin vielä pukea ihan vaan farkkuihin ja takkiin... pitääköhän miettiä uudelleen. Vasta syksyksi meinasin hankkia haalarin, kun on aktiivisempaa sitten tuo liikkuminen. Mäkin taidan avata sen varjon :ashamed:
 
No ei oo mullakaan käyny mielessä vielä minkäänlaisten välikausivermeitten hankkiminen... Ja nytkin mennään ihan pakkauksen toppahaalarilla.
Sanokaapa millä keinolla olette säilyttäneet mielenterveytenne kun vaaville tulee leegoja :kieh:
Hittolainen mitä vinkumista koko ajan... ja mun pinna ei ole vieläkään palautunut sille tasolle mitä se ennen oli. Vähän väliä pitää mennä tupakille jäähylle kun alkaa hermot loppua. Niin suloinen ku tää onkin, ni välillä sillä ihan varmasti (ku kattoo oikeesta kulmasta) on pienet sarvet päässä |O
Pitääks mun tässä vaiheessa avata jo jätti- päivänvarjo? :saint:

ai niin ja uusimpana temppuna tyttö saa kunnon kiukun puuskan ku kieltää jotain... ah tätä temperamentin määrää...
 
abloom- ihanaa että on muitakin "lyhyellä sytytyslangalla". Kyselinkin siitä jo eilen neuvolassa, että onkohän tää ihan normaalia, että oon yleisesti iloinen ja positiivinen, mutta kun pojalla on huono päivä, mulla on heti TOSI huono päivä. Ihan sama miten on nukkunut tmv. ja kaikki tuntuu kaatuvan heti päälle. Naureskelivat vaan että "ihan normaalia".. plääh.

Mitäköhän mun piti kirjoittaa..

Ai niin, välikausihaalarista. Poikahan menee hoitoon jo maanantaina :)o) joten jonkinlainen veden- ja tuulenkestävä haalari tuli hankittua. Lastentarvikekirppikseltä ostin REMU:n kaikenkestävän ohuen toppahaalarin (eli n.0-10 asteeseen), ja keväälle ja syksylle ajattelin ostaa sitten ihan kurahousut ko. haalarin päälle. Kengätkin ostin samaiselta kirpparilta; korkeavartiset, vedenkestävät (gore-tex) ja vähän käytetyt. Yhteensä pulitin näistä 11? :D
Esim. Prismassa maksaa joku Lassien välikausihaalari 69.90? :eek: |O Kun sen käyttöaika on kuitenkin todella pieni, varsinkin tässä iässä, kun nuo tuppaa kasvamaan kauheasti. Kevyttoppiskin oli kokoa 80, niin on vähän iso nyt, mutta syksyllä luultavimmin sopiva.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Heh...mie avaan kans sateenvarjon :D En nimittäi todella maksa mansikoit jostai kosteussuojatust haalarist vaan meil käytetää kurahousui :attn: :LOL:
Eiksee oo ihan sama, mitä lapsel on päällä, kunhan sillä on lämmin ja pysyy kuivana. Pyh.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Heh...mie avaan kans sateenvarjon :D En nimittäi todella maksa mansikoit jostai kosteussuojatust haalarist vaan meil käytetää kurahousui :attn: :LOL:
Eiksee oo ihan sama, mitä lapsel on päällä, kunhan sillä on lämmin ja pysyy kuivana. Pyh.
Tuo on kyl totta että tärkeintä on että lapsi pysyy lämpösenä ja kuivana. Meilläkin on pärjätty ilman kosteussuojattua vaatetta ja eka kosteussuojattu vaate meilläl on nyt tytöllä kun talveks ostin jonathanin toppahousut. nuo kosteussuojatut kyl maksaa maltaita ja oonki yrittäny katella tässä samalla käytettyä haalaria, mutta eipä oo tullu missään vastaan eikä oo kukaan halunnu haalaria myydäkkään kun oon ostoilmotuksiakin laittanu. Saa nyt nähdä mihkä sitte lopulta päädytään kun jossain vaiheessa tuon haalarin osto on ajankohtanen..
 
heippa!

On vahan jaanyt valiin moneen paivaan taalla palstalla kaynti.
Huommenna tulee 8kk tayteen. Painoa 8800 ja pituutta 70cm.
Paivalla nukutaan hyvin. Yhdet paivaunet aamusta ennen puoltapaivaa ja toiset iltapaivasta. Vaan yolla ei sitten nukuta niinkaan hyvin. Yleensa siita kolmesta eteenpain herataan valista tunninkin valein. Itketaan, istutaan ja itketaan tai noustaan seisomaan ja itketaan. En tieda teenko vaarin kun nostan viereen ja siina rauhotan. Ja kun on nukahtanut nostan takaisin omaan sankyyn. Pitaisko vaan antaa huutaa omassa sangyssaan? Vaan kun yleensa ei rauhoitu vaikka tuttia koitaa antaa. En tieda onko niita hampaita kun vaivaa. Meilla vasta 2 hammasta alhaalla.
Ma viela imetan niin kylla aika herkasti tulee se tissi tykattya suuhun et sit hiljenee.
Paivalla ollaan sit niin kiltti touhukas tytto, koko ajan nousee seisomaan ja sit jarsitaan huonekaluja!
Kovasti vauvakuume vaan vaivaa, vaikka yot onkin tallasia.
Olen myos mennyt takaisin toihin. Tosin vaan sellaiset 15-20 tuntia viikossa. Ja siina tyon valissa iltasella jos olen toissa niin piipahdan sit ylakerrassa imettamassa ja laittamassa nukkumaan.
Vaan nyt tytto taas herasi, must go
 
:kieh: Mies päätti eilen kääntää kelkkasa ja on nyt sitä mielt et toi koiruus joka jo viimusen tuomion sai nii kuuluu saada jäädä eloon ja ekan 3vkkoa kuonokoppa pääs ja sen jälkee ilman.
Ei mitään ajatusta suo sille et myö jo laste kaa pelätään ja et pelkään lasten terveyden puolesta :'(
Sano ittesä irti niin lopetuksesta ku haudan kaivuusta ja jos Lyydi lopetetaan nii kuulemma myös muutkin koirat sitte :eek:
Että tällast tukee saan rakkaalta puolisoltani :headwall:
Mie ite kärsin jo muuteki täst päätöksestä lopettaa toinen...mut miun mielest pitää lasten takii ja muuteki käyttää sitä maalaisjärkee.

Viljami huus koko yön 30-1h välein...käi nukkumaanki ekan huudettuaan naamapunasen ja pää märkänä 1h :|
 
Voi ursu :hug:
Toivottavasti saisit miehen pään käännettyä.Eihän toi oo oikein että pitää omaa lemmikkiä pelätä...
Ja vielä :hug: teiän öistä.Sympatiat on kyllä sun puolella.Meillä esikoinen oli just tollanen.Nyt ei kehtaa valittaa jos joutuu herää pari kërtaa yössä.
 
Ursu:
koiruus joka jo viimusen tuomion sai nii kuuluu saada jäädä eloon ja ekan 3vkkoa kuonokoppa pääs ja sen jälkee ilman.
Ei mitään ajatusta suo sille et myö jo laste kaa pelätään ja et pelkään lasten terveyden puolesta
Saadaankohan tästä lukea sitten joskus lehdistä?? :( (tuli vaan mieleen, en halua pahoittaa kenenkään mieltä!!)
Mutta jos koiruus viettää aikaa kuonokoppa päässä ja te pelkäätte sen tekevän jotain niin eihän se oiken ole teille eikä koiralle, varsinkaan teille (lapsille).
Taitaapi koiruus olla astetta tärkeämpi miehellesi :(
Nyt miehelle terkkuja että kenen mielenterveys ja terveys on ensisijaisesti tärkeämpää??
Lapset? Vaimo?
Tämmöistä mielipuolta tämä :wave:
Kaikesta huolimatta ja päätös mikä hyvänsä niin olet :hug: tarpeessa.
 
Sain mieheltä kasan paskaa päälleni tekstiviesteillä...oon hoitanu koiran huonosti,kärsii miun hoidossa ja miuta ei kiinnosta syy miksi käyttäytyy noin joten teen sen helpomman eli lopetuksen...joten...peruin lopetuksen,hankin koiralle vahvat kipulääkkeet ja sanon ukolle et viekööt koiran töihi mukanaan,parempaan hoitoon ja elämään kert miun kaa kärsii.
Tääl itken silmät päästäni,mut vitun välii....paska ja huono ihmine ku oon :attn:
 
Voi ursu ! :hug: Suututtaa ukkos, tiiän paremmin ku se vaik koskaan en ole sua ees tavannut, et ihan kevyin perustein et koiraa varmasti lopettais! Mut pakkohan sillä sit on sitä kuonokoppaa pitää ettei viel käy huonosti...

Kävin just hammaslääkärissä, ei ollu reikiä, huoh... Tääl taas kova pakkanen eli ei päikkäreitä ulkona vaan taistellaan sisällä.

Viel toinen :hug: ursulaiselle!
 

Yhteistyössä