**KESÄKUUN 08 KULLANKERÄT** Helmikuussa

Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Ammu ei se hyppykuppa ite hypi meseen ku et auo noit linkkei niiku mie tein :ashamed: :kieh: :headwall:
SIIS... joku virus lähettelee itsekseen mesen kautta jotain linkkejä(kö?)... Pitää vaan olla tarkka tän koneen kans ku tääl on kaikki navettakirjanpito ja muut....
Joo,sielt tulee linkkei vaik en oo eds lähettäny...mie aukasin menhitilt tulleet :kieh:
Niis sit se virus...korjatkaa joku jos kerron väärin :attn:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Ammu ei se hyppykuppa ite hypi meseen ku et auo noit linkkei niiku mie tein :ashamed: :kieh: :headwall:
Mä oon kans pitänyt mesee kiinni,kun en oo tienny miten se virus tarttuu ja etenee...Oon muutenkin huono näitten koneitten kanssa.Siks mua ei oo mesessä näkynyt :)
 
Noita ton tapasii viruksii on ollu aina mesessä ja eivät oo ainakaa aiemmin tarttunu jos ei avaa linkkejä.

mie poistin varmuudeks ku voi olla et poika on vaik käyny klikkailee ku oon ollu poissa.

Nyt pitää mennä jatkaa siivousta..kohta mun äippä tulee hakee lapset kotio. Taitaa tulla tosi hiljasta ja luulen että leeville tulee iso itku kun tytöt lähtee ja ei oo enää leikkikavereita.

Ja siis kävin hakee sen työsylinterin tohon meijän autoon, mutta ei toimi sittenkään..kalliiks tulee.. Täytyy kattoo sit jos se ei oo kunnossa tampereen reissun aikaan et mitä teen ku en uskalla tolla romulla niin kauas lähtee ja kun se syö bensaa ihan hirveesti. mut en siis peru kuitenkaan..pidetään peukut pystyssä!!!
 
Pitkään aikaan en ole tänne saanut mitään kirjoitettua, mutta nyt oli pakko tulla sanomaan että osanotot malehalle! :hug: :flower: Äidillä on varmasti nyt hyvä olla, vaikka varmasti jäi niin moni kaipaamaan....
 
Heips vaan kaikille!
Edelleen osanottoni malehalle :hug:

Ajattelin nyt siis kertoilla meijän kuulumisia. Sunnuntaina käytin Rasmusta siis lääkärissä. Diagnoosina "Rasmuksella on joku oma virus". Siis räkätauti, johon kuuluu/kuului myös vatsan toimintaan vaikuttavia tekijöitä. Ei siis onneksi enteroa!

Kuumetta Rasmuksella oli vielä tänäänkin päivällä, mut hyvin oon yleensä saanu sen laskee supolla tai liuoksella. Yhtenä yönä, kun oli taas melkein 40 astetta kuumetta, ei kuume meinannu lähtee laskee. Piti ihan vaippasilteen poika riisua ja siltikin meni aikaa et alko Rasmus pikku hiljaa viilentyä. Kovin on poika nuhanen, köhivä, ruoka ei maistu, maitoa en saa juomaan sitä vähääkään mitä on yleensä menny. Pääsääntöisesti Rasmus on eläny nää viime päivät ihan vaan Muksu-velleillä. Ne on ainoot, jotka on maistunu, sikäli kuin mikäli tuo on jotain kyenny tukkoisuudeltaan imemään.

Rasmusta en oo kyenny nyt sairastamisen aikana omassa huoneessaan nukuttaa, koska haluun kuitenki valvoa toisen unta, kun ei tuo aikasemmin näin kipee oo ollu ja sit toiseksi kun ei tuolta Rasmuksen huoneessa saa vieläkään tuota patterin termostaattia säädettyä. Aina vaan hohkaa patteri täysillä. Soitin eilen jo uudestaan huoltoyhtiöön ja tyttö lupas, et asiaa kiirehditään kun kuuli et mulla on täällä lapsi sairaana :eek: juu ei muuten. Jos huomenna ei kukaan tuu, niin sit soitan sinne uudestaan. Mun mielestä on uskomatonta, kun oon soittanu sinne huoltoon jo viime viikon tiistaina, et täällä ei oo kukaan käyny viel tota patteria katsomassa.. huonoa ja hidasta palvelua! :eek: :(

Perjantaina ois neuvola. 8kk-lääkärin sain vasta loppu kuulle. Täytyy toivoa, et jollakin lekurilla olis aikaa katsoa nuo Rasmuksen korvat kuitenki tuon neuvolakäynnin yhteydessä. Toivon kyl tosissani, ettei mitään korvatulehdusta tässä viel jälkitaudiksi saada, tää on ollu jo ihan tarpeeksi haastavaa näinkin.

Onnittelut kaikille 8kk täyttäneille!! :flower: :flower: :heart:
Jotain muutakin piti varmaan kommentoida, en vaan nyt muista. :headwall:

Rebel ja Rasmus 8kk+5pvä
 
heips kaikille!

Nyt on suomen loma takana ja takaisin lumisessa englannissa! Taalla on siis viela vahan lunta jaljella niista kovista lumi myrskyista jotka missasin kun olin suomessa!
Kovasti olen koittanut asuntoa jarjestella kun on tallainen kuoleman loukko. Tytto kun koko ajan nousee ylos ja repii kaikkea mika kasiin osuu alas.
Meilla opittiin istumaan ilma tukea loman aikana!
Vaatteissa mennaan 74 senttisis!
Alettiin myos pottailemaan suomen lomalla ja voi sita riemua kun tuli eka pissa ja kakka!
Ostin myos housuvaippoja kun tavallisten laittaminen on niin hankalaa.
Nyt pitaisi vaan jostain loytaa kestovaippoja niin kun housuvaippoja yli 9kg:lle. Taytyy siis koittaa katsella netista!
Vaan nyt nukkumaan...
 
Aamuja.
Yö oli taas niiku vanhaan "hyvään" aikaan :headwall: Äitii hyppyytettii 30min-1h välei...jote hyvin on pirtee olotila B)

Miun äitil tänää lääkäri ku tekivät 2vkkoo sitte löydön rinnasta mammografiassa ja nyt menee lisätutkimuksiin...olotila on siinäki suhtees inhottava ku tääl jännitän äitin puolesta ja tiiän et äiti on lähes paniikissa :(
 
ursu, voi kunnon voima :hug: teille.

Ja Emma meni eilen klo18.50 yöunille, heräs aamulla klo06.30.
MÄ menin nukkumaan klo20 ja heräsn klo07, ja on vieläkin väsy... :kieh:

Jaa-a eipä oikein kummempaa...Tilasin lauantaina hobbyhallista mulle uuden läppärin, ja outoa tuossa tilauksen kestossa on että kun tuotetta oli varastossa, niin se kumminki lojuu siel 3-4päivää ennenkö se lähtee mihinkään... :kieh: , mun taas tänään sinne soittaa että mikä siel kestää niiden lähettämises...
 
Ainii...mie toissa pvän intoonnuin ja tilasin imurin...tai no 2 imurii :LOL:
Ekan vaa Hobbyhallist ja sit heti tilauksen jälkee tajusin et haluunki ihan toisenlaisen ja tilasin toisest paikast.
No täytyy toinen lähettää palutuksena takasin...vaik jokapvä imuroinkii nii en sentää 2imurii tarvii :D
Pesukonekkii sano ihtesä eile irti...ol pessy,mut ei suostunu huuhtomaan tai linkoomaan :kieh:
Tänää täytyy alkaa tutkii mist moinen johtuu.
 
Ihmeiden aika ei ole ohi: poika nukkui 19.15 - 7.15 HERÄÄMÄTTÄ! :eek: :eek: 5 jälkeen kävelin tarkistamassa että onko elossa - ei oo äitinäolo helppoa. Meille on näköjään puhjennut ylös vasemman etuhampaan viereenkin hammas, ja toinen on tulossa toiselle puolelle. Ovat vaan peijakkaat puhjenneet TAKAA, eli ei komista suut suoraan ikenen etuosasta, vaan sniikisti huijanneet tuol takana, mahtoivat tehdä kipiää.
Jätin eilen illalla vehnän ja ohran pois kokonaan, eli sai vain kaurapuuroa (ei kaura-ohra-vehnä siish!) ja laitoin burana-supon. Nyt en tiiä millä oli merkitystä - katotaan häviääkö niskan ja masun kalpea ihottuma vai ei.. :headwall:

Mä tuun myöhemmin kommentoimaan, puuroa-vaativa on lattialla ja roikkuu nilkassa ja puree! |O
 
Huomenta!
Ursulle on Mr. Murphy tullu kylään... Kun hommat hajoo, ne hajoo kaikki samaan syssyyn ja sit saakin olla lompakko levällään jatkuvasti. Meil on onneks kaikki muut koneet suht uusia (taitaa olla takuutakin vielä ) paitsi tiskari. Sen vaihto tullee ajankohtaseks sit, kun tehdään se mun kauan unelmoima keittiöremppa (eli ei ikinä?! :headwall: ).

Täällä sujuu vauvan (joka muistuttaa enemmän jo taaperoa, kun vauvaa, kun viettää pääosan valveillaoloajastaan seisoma-asennossa!) kans entiseen malliin, muuten alkaa tunnelma taas olla niin ku aina, kun veroilmotuksen jättöpäivä lähestyy, metsästän ukon kadonneita kuitteja ja plääääääääh.... Pojat (9v ja 12v) lähtee tänään laskettelemaan, se on samalla yökoulu eli tulevat huomenna takas. Jännää! (pojista siis) Pitää niidenkin kamppeet katella... Ja yks korvakontrolli olis ohjelmassa ja ja ja.....
Sain muuten eilen päätöksen kotihoidontuesta :kieh: Ja Nina Mikkonen saa olla musta äitinä ihan mitä mieltä vaan, mutta tuo raha on niin olematon, että kotiin jääminen ei taida olla mulle realistinen vaihtoehto.
 
En oo vielkää täyttäny kodinhoidontuen hakemusta :headwall:
Alotin jo 2vkkoa sitte netis,mut sit meni sormisuuhu siin lisätuen kohassa ja jäi kesken täyttö!
Auttakaas kui mie merkkaan siihe et miehen tulot o netin kautta työnantaja kelää lähettäny?!

Maleha oot ajatuksissa :hug: ...vaik en sitä tänne saa kirjotettuukaa vaa ain näist arkisist löpisen :ashamed:
 
Voi Maleha, syvät osanottoni! Voimia ja enkeleitä teidän koko perheelle! Uskon, että vaikka suru ja ikävä on tällä hetkellä ihan valtava, niin silti kiitollisuus ihanasta äidistä on myös päällimmäisenä tunteena...näin ainakin minulla oli!! Jaksamisia!

Jäänyt tää palstailu aika vähälle, enemmän tulee tuolla naamakirjan puolella nykyään kupattua :whistle: ...Täällä edelleen yöt aika haipakkaa, välillä muutama hyvä yö ja sitte taas yöt menee vauhdilla päin pershettä :$ ...on se niin jännä, että joka kerta, kun yks hyvä yö välissä, niin nousee semmonen järjetön toive, että TÄSTÄ SE LÄHTEE, JEEEE =)....pitäs kai sitä jo pikku hiljaa tajuta, että höpöpöpöpöpöhöpöphö, väliaikaista kaikki vain oooonnn!!!

Tietääkö kukaan, voiko tän ikäiselle muksulle antaa esim. Valion mehukeittoja puuron kanssa?? Onko niissä niin paljon lisäaineita, ettei suositella??

Kaikille mukavaa aamupäivän jatkoja :flower:

-Melodi ja Eetu tasan 8kk..jee jee =)
 
Ääh, meillä paskaralli jatkuu, aamuvarhaisella pyllynpesun jälkeen lensi samantien ammuksia matolle, no ei muuta ku maton pesuun aamuviideltä :x Vähän huolettaa onko tää nyt vaan ripulia (on neuvolatädin mukaan liikkeellä ) vai sitten maitoallergiaa tms, kun jatkuu jo viidettä päivää :eek: Maanantaina on 8kk neuvola, jos ei siihen mennessä ole ohi niin varmaan täytyy alkaa kokeilla jotain apteekin korviketta. En kyllä kaipaisi enää mitään allergiakuvioita :(

Melodi! http://www.vau.fi/templates/Article____93486.aspx
"Esimerkiksi sitruunahappo ja pektiini käyvät hyvin lapsille ja niitä on imeväisille tarkoitetuissa lastenruuissa. Vauvoille sopimattomia säilöntäaineita ovat nitriitit, sulfiitit ja bentsoaatit", Järvi kertoo.
 
Meillä myös sontaralli ollu yöstä asti...en vaan tiedä onks ripulia vai voiko olla nestemäisestä panadolista jota on saanu toissa illasta asti. ei kuitenkaa valita mahaansa ja syökin kunnolla... tiedä tuota mutta kurjaa on kun tuo kerran rupsauttaa vaippaan ni vaippa on täynnä löysää kakkaa.. Vesirokko rakot on alkanu pikkuhiljaa kuivumaan ja rupia on monessa. Noi ei varmaan hurjia kutia kun ei raavi olleskaan, korvan takana on yks näppy ni sitä on haronu mutta ei muita. Kuumetta oli eilen mutta ei tänää... Ja ylähammas ei oo vieläkään puhjennu, ien on iha räjähtämispisteessä.
 
Huomasin just, Emmalle tulossa alas nyt sit nr3 ja 4...ja ylös pian puhkee nr5 ja 6 eli Emmalla pian yhteensä 10 hammasta :eek: :D

Täällä ei emma oo ruikulla mutta oon tänään jo vaihtanu 4kpl kakkavaippaa, eikä niistä mikään osunu pottaistuntoon...noh jos vaikka huomenna...
 
Mulle oli ja tullut nettiin kotihoidontuki päätös Ei tuo päätä huimaava summa oo mut meinaan pärjätä sillä ainakin syksyyn asti.

meillä oli ja aamuyöstä sonta ralli täällä :LOL: On näköjään liikenteessä tuota =)

Max oppi tänään konttaamaan äitin ISO poika, nyt 2 viikon sisällä oppinut istumaan, nousemaan ja konttaamaan..Kohta se lähtee jo armeijaan :LOL:

Kävin tänään viemässä Maxin pienet vaatteet kirppikselle myyntiin, kyllä siinä haikea olo tuli kun niitä hyllylle pistin :'( :)
 
Heh heh... Kullinkerillä on palstakrapula! :D Tiiättehän tän sanonnan "itku pitkästä ilosta", on niin innolla poristu kuukausikaupalla ja nyt sitten yht äkkiä hiljeni. Toki näillä viime päivien ikävillä uutisilla (malehalle lämpösiä ajatuksia, mielessä ootte vähän väliä edelleen) on ollu porinaa vaimentava vaikutus ja osaltaan tosiaan vaikuttaa sekin, että pienet on ampasseet liikkeelle, niin ei mammat jouda enää koneella jumittamaan.

Ursulla hyviä uutisia äidistä, hienoa! Mites muuten Velvin äiti voi? Meil onkin nyt täällä "tyttöjen ilta", kun pojat läks sinne yökouluun ja isäntä paineli töilleen, ni me tyttöjen kaa keksitään jotain kivaa, jätskiä ja töllöä nyt ainakin :p
 
Minä oon täällä taustalla 24/7, mutta ei mullakaan oo kun valittamista niin oon hiljaa :ashamed:
Ei vaan, nyt on jo 3 yötä menny ihan ookoosti ja nyt kun mä sanon tän "ääneen" niin ens yönä sahataan taas päätä irti :kieh:

Mutta miehellä vielä 1 työpäivä ja sit alkaa loma ja töihin menee vasta 3.3, jee :D

Mulla on uus tukka, tai siis puoliks, sain eilen värjättyä ja vielä pitäis sinne parturiin mennä joku päivä =)

Kuten huomaatte mulla ei oo mitään merkittävää sanomista :snotty: *poistuu takavasemmalle takasin* :wave:
 

Yhteistyössä