Kesäkuiset 2025 ☀️

Kiitos tsempeistä! Tiedän kyllä, että voi olla ihan normaaliakin ja kaikki hyvin. Tässä tilassa sitä vaan ottaa kaikki vähän herkemmin ja jää mieleen pyörimään. Täytyis vain saada ajatuksia johonkin muuhun.
Mulla oli viime raskaudessa tosi kovia vatsakipuja. Tai itseasiassa kahdessa ollut. Luulen että toi kymmenen vuoden tauko oli kehonkin puolesta kuin olisi ensikertalainen ollut. Ja tokasta lapsesta oli myös tuollaista tuhruvuotoa jossain kohtaa ja viime raskaudessakin ihan runsasta veristä vuotoa vuorokauden verran rv28. Eli kaikenmoisia vuotoja niitä voi tulla ja kaikki voi silti olla ihan hyvin.
 
@RLiisukka Tsemppiä!🤗
Toivottavasti kaikki on hyvin.❤ Ihan varmasti jännittää, mutta onneksi huomenna sulla se aika jo on, niin selviää tilanne.

Itse olen yhden km kokenut vuosia sitten ja sen jälkeen 2 seuraavassa raskaudessa (jotka meni hyvin loppuun asti❤❤) oli molemmissa veristä vuotoa alkuviikkoina ja kyllähän se säikäytti todella paljon. Se on tosi yleistä ja kaikki menee silti hyvin.🥰

Eihän tää alkuraskaus ole helppoa aikaa, kaikkine oloineen ja jännityksineen.🥲

Mulla nyt menossa noin 6+4, tosi vaikee tietää, kun epäsäännöllinen kierto.. enkä tikutellu ovista.😅 Pari viikkoa jo ollu etovaa oloa ja kaikki pesuaineet ja tuoksut öklöttää.

Yksi lemppari ruoka maistu ihan sokerille.🤣 Makeat jutut ei maistu. Karkkilakkoon aloin reilu viikko sitten. En siis sen takia että ei maistuisi, (silloin ei vielä tietoo, että makea äklöttää) vaan en halua raskauskiloja kovin paljoa.😅 Nyt kun syö jotain makeaa, niin yöks.🤢
Omenat maistuu.😋

Kiva turvotus on. Yksi lapsista silittelee välillä mun mahaa ja sanoo, "on iso masu, on siellä varmasti vauva"😁
"Ei oo, äiti on vaan syöny pizzaa niin paljon."😅

Ihanaa odotusaikaa kaikille🤗 ja toivottavasti jokainen saadaan kesällä pienet nyytit syliin!❤
 
@RLiisukka Tsemppiä!
Toivottavasti kaikki on hyvin. Ihan varmasti jännittää, mutta onneksi huomenna sulla se aika jo on, niin selviää tilanne.

Itse olen yhden km kokenut vuosia sitten ja sen jälkeen 2 seuraavassa raskaudessa (jotka meni hyvin loppuun asti) oli molemmissa veristä vuotoa alkuviikkoina ja kyllähän se säikäytti todella paljon. Se on tosi yleistä ja kaikki menee silti hyvin.

Eihän tää alkuraskaus ole helppoa aikaa, kaikkine oloineen ja jännityksineen.🥲

Mulla nyt menossa noin 6+4, tosi vaikee tietää, kun epäsäännöllinen kierto.. enkä tikutellu ovista. Pari viikkoa jo ollu etovaa oloa ja kaikki pesuaineet ja tuoksut öklöttää.

Yksi lemppari ruoka maistu ihan sokerille. Makeat jutut ei maistu. Karkkilakkoon aloin reilu viikko sitten. En siis sen takia että ei maistuisi, (silloin ei vielä tietoo, että makea äklöttää) vaan en halua raskauskiloja kovin paljoa. Nyt kun syö jotain makeaa, niin yöks.
Omenat maistuu.

Kiva turvotus on. Yksi lapsista silittelee välillä mun mahaa ja sanoo, "on iso masu, on siellä varmasti vauva"
"Ei oo, äiti on vaan syöny pizzaa niin paljon."

Ihanaa odotusaikaa kaikille ja toivottavasti jokainen saadaan kesällä pienet nyytit syliin!
Kiitos!

Täällä myös makeaa ei tee ollenkaan mieli. Raikkaat hedelmät ja suolaiset ruoat ja välipalat maistuu.
 
  • Tykkää
Reactions: Antzu
@RLiisukka Tsemppiä!
Toivottavasti kaikki on hyvin. Ihan varmasti jännittää, mutta onneksi huomenna sulla se aika jo on, niin selviää tilanne.

Itse olen yhden km kokenut vuosia sitten ja sen jälkeen 2 seuraavassa raskaudessa (jotka meni hyvin loppuun asti) oli molemmissa veristä vuotoa alkuviikkoina ja kyllähän se säikäytti todella paljon. Se on tosi yleistä ja kaikki menee silti hyvin.

Eihän tää alkuraskaus ole helppoa aikaa, kaikkine oloineen ja jännityksineen.🥲

Mulla nyt menossa noin 6+4, tosi vaikee tietää, kun epäsäännöllinen kierto.. enkä tikutellu ovista. Pari viikkoa jo ollu etovaa oloa ja kaikki pesuaineet ja tuoksut öklöttää.

Yksi lemppari ruoka maistu ihan sokerille. Makeat jutut ei maistu. Karkkilakkoon aloin reilu viikko sitten. En siis sen takia että ei maistuisi, (silloin ei vielä tietoo, että makea äklöttää) vaan en halua raskauskiloja kovin paljoa. Nyt kun syö jotain makeaa, niin yöks.
Omenat maistuu.

Kiva turvotus on. Yksi lapsista silittelee välillä mun mahaa ja sanoo, "on iso masu, on siellä varmasti vauva"
"Ei oo, äiti on vaan syöny pizzaa niin paljon."

Ihanaa odotusaikaa kaikille ja toivottavasti jokainen saadaan kesällä pienet nyytit syliin!
Joo turvotus on jäätävää. Mutta mä joka olen sitä mieltä että kaikki oireet puuttuu niin poskiontelotulehdus iski kipujen kera ja mikään muu juoma ei maistu kun joku tollanen vihreä Jaffa. Taitaa olla jotain limeä ja mä en voi tavallisesti sietää limen makua, lisäksi en yleensä limsoista mitenkään erityisesti piittaa.

Viimeksi alkuraskaudessa vedin appelsiinimehua aivan järkyttäviä määriä: oli ainoa mikä auttoi pahoinvointiin.
 
Voi oispa mullakin noin, ettei makea maistu 🥺 Mulla on ollut varsinkin viimeset kolme päivää todella huono olo. Herään siihen oloon öisinkin ja pakko syödä jotain, juoda mehua tms. Ja siis voisin syödä kokoajan jotain herkkua….nyt on pakko järkevöittää noita välipaloja kun syö niin usein. Ja myös ehkä yhtyä teidän kanssa herkkulakkoon. 🙄 Mulla on ylimääräsiä kiloja jo ennestäänkin.. joten lisää ei paljon tarvitsisi tulla. Kiekuin ihan sillä rajalla että pääsenkö edes hoitoihin julkiselle painon vuoksi. Nyt eivät voi onneksi mua enää hoidoista tiputtaa vaan saavat mukisematta ultrata huomenna! 😂🙏🏻
 
  • Tykkää
Reactions: RLiisukka ja Antzu
Voi oispa mullakin noin, ettei makea maistu 🥺 Mulla on ollut varsinkin viimeset kolme päivää todella huono olo. Herään siihen oloon öisinkin ja pakko syödä jotain, juoda mehua tms. Ja siis voisin syödä kokoajan jotain herkkua….nyt on pakko järkevöittää noita välipaloja kun syö niin usein. Ja myös ehkä yhtyä teidän kanssa herkkulakkoon. 🙄 Mulla on ylimääräsiä kiloja jo ennestäänkin.. joten lisää ei paljon tarvitsisi tulla. Kiekuin ihan sillä rajalla että pääsenkö edes hoitoihin julkiselle painon vuoksi. Nyt eivät voi onneksi mua enää hoidoista tiputtaa vaan saavat mukisematta ultrata huomenna! 😂🙏🏻
Et ole yksin. Mulla tuli ekasta painoa muistaakseni 23kg. 😅 Tosin olin silloin tosi hoikka ja supistuksia oli läpi raskauden paljon.

Itsekin haaveilen vähistä raskauskiloista, mutta ei tällä hevosen ruokahalulla ainakaan paino putoamaan pääse. 😅
 
  • Tykkää
Reactions: Aadasofie
Voi oispa mullakin noin, ettei makea maistu Mulla on ollut varsinkin viimeset kolme päivää todella huono olo. Herään siihen oloon öisinkin ja pakko syödä jotain, juoda mehua tms. Ja siis voisin syödä kokoajan jotain herkkua….nyt on pakko järkevöittää noita välipaloja kun syö niin usein. Ja myös ehkä yhtyä teidän kanssa herkkulakkoon. Mulla on ylimääräsiä kiloja jo ennestäänkin.. joten lisää ei paljon tarvitsisi tulla. Kiekuin ihan sillä rajalla että pääsenkö edes hoitoihin julkiselle painon vuoksi. Nyt eivät voi onneksi mua enää hoidoista tiputtaa vaan saavat mukisematta ultrata huomenna!
Mulla on myös paino siinä rajoilla niin venyi hoitojen aloitus ja juuri olisi ollut painokontrolli, kun tulinkin yllättäen raskaaksi. Sain pudotettua joitakin kiloja ennen raskautta, mutta nyt paino on kyllä jämähtänyt siihen. Ei tarvitsisi kauheasti tulla lisää, mutta ruoka maistuu entiseen tapaan ja kyllä leivästä ja suolaisestakin kaloreita kertyy, jos vähän väliä on syömässä. 😂
 
  • Haha
Reactions: Antzu ja Aadasofie

Yhteistyössä