Kesäkuiset 2023

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Onko porukalla ajatusta köydä katsomassa sukupuolta etukäteen? Jos on, niin missä ja millä viikolla? Kaunis odotus näki viimeksi sukupuolen rv 16, mutta olen kuullut, että hyvällä laitteella jo 12+ näkyy...
Me ei olla vielä niin pitkälle yhdessä mietitty, jotenkin niin pelokasta ja varovaista tää raskauden eteneminen ettei uskallakaan. Olen ite miettinyt jo aiemmin että jos rakenneultrassa se tulee ilmi niin ok, mutta en välttämättä itse halua sitä vartavasten selvittää. Kahdesta ekasta aikanaan kysyttiin mutta eivät näyttäytyneet ☺ tosin sen aikaiset ultrat ei kyllä olleet niin tarkkoja kuin nykyään.

Dopplerin saan ystävältä, se tulee ehkä jo ensi viikolla. Toivottavasti saisin sykkeen sillä kuulumaan, ainakin sikiö on ihan kohdun pohjassa ja kohtu eteenpäin kääntynyt eli lähimpänä mitä voi olla.
 
Onko porukalla ajatusta köydä katsomassa sukupuolta etukäteen? Jos on, niin missä ja millä viikolla? Kaunis odotus näki viimeksi sukupuolen rv 16, mutta olen kuullut, että hyvällä laitteella jo 12+ näkyy...
Me varmasti käydään, mun mielestä mikä vaan syy mennä ylimääräiseen ultraan on hyvä 😄 varmaan käydään Kaunis Odotuksessa sitten viikolla 16 😊
 
Onko porukalla ajatusta köydä katsomassa sukupuolta etukäteen? Jos on, niin missä ja millä viikolla? Kaunis odotus näki viimeksi sukupuolen rv 16, mutta olen kuullut, että hyvällä laitteella jo 12+ näkyy...
ei lähdetä vartavasten selvittämään. Käydään vain julkisen tarjoamat ultrat, viikkojen selvittäminen ens vkolla, np joskus joulukuun alussa ja sitten rakenne joskus helmikuussa? Mietin jopa, että jos tälläkertaa en kysyis rakenneultrassa sukupuolta! Olispa jännää odottaa synnytykseen asti 🥰😀 mutta en tosiaan tiedä maltetaanko olla kysymättä, jos se näkyy.
Muistelisin että 2010 ja -11 oli vielä sen verran suttuinen ultra täällä meillä että sukupuoliarvaukset oli sinneppäin, nyt on kyllä uskomattoman selvät ultralaitteet 👍😊
 
  • Tykkää
Reactions: 4nniin4
ei lähdetä vartavasten selvittämään. Käydään vain julkisen tarjoamat ultrat, viikkojen selvittäminen ens vkolla, np joskus joulukuun alussa ja sitten rakenne joskus helmikuussa? Mietin jopa, että jos tälläkertaa en kysyis rakenneultrassa sukupuolta! Olispa jännää odottaa synnytykseen asti mutta en tosiaan tiedä maltetaanko olla kysymättä, jos se näkyy.
Muistelisin että 2010 ja -11 oli vielä sen verran suttuinen ultra täällä meillä että sukupuoliarvaukset oli sinneppäin, nyt on kyllä uskomattoman selvät ultralaitteet
Miustakin ois toisaalta hauska jännätä synnytykseen asti, mut ehkä käytännönsyistä selvitetään asia rakenneultrassa. Meil on paljon esikoiselta unisex-vaatteitakin, mut paljon myös esim. vaarinpaitoja, jotka ois kiva laittaa sit myyntiin, jos tuleekin tyttö.
 
Mulla ois huomenna eka neuvola , jännittävää 🤩

Sokerirasitus todennäköisesti myös mulla edessä koska mun isällä on diabetes .
Tosin tässä vuoden aikana kun mietittiin miksi mä en ole tullut raskaaksi mä kävin kaiken maailman verikokeissa ja niistä pääsin puhtain paperein läpi myös diabeteksen kohdalla..
Mua ällöttää 🤮 se litku, on siis kokemusta.
Enkä odota tätä yhtään innolla.

Koska te muuten kerrotte töissä?
Tilanne on monella varmaa erilainen, mulla on työ missä on väkivallan uhka läsnä joka päivä ja tässä ammatissa ei koskaan kukaan ole raskaana ollut (maha pystyssä) asiakkaiden edessä...

Ajattelin kysyä neuvoa tähän neuvolasta..
Ja täytyy sit varmaa varata juttelu aika esimiehen kanssa koska korvaavat työt pitää järjestää...

Sukupuoli ois kiva selvittää, täytyy kuitenkin malttaa sen verran, että tietää pääseekö ultraan kunnallisella useammin muista syistä jospa se siellä sitte selviää .
Toisaalta ei haittaa jos ei saatais tietää, on tyttö ja poika jo ennestään nii oishan se jännää kun ei tiedä kumpi tulee. 🙈
Mutta tiedostan että mä oon aika malttamaton luonne eli todennäköisesti selvii tavalla tai toisella ennen syntymää.

Dopplerin ostan kans 😊
En muista oisko niitä ollu edes myynnissä silloin kun teinejä odotin, joten kivaa uutta juttua.
Helpottaa varmaa myös omaa oloa kun tosiaan tää alkuraskaus on ollu aikamoista tän veren vuodon kanssa...
 
Mä kövin tänään ekassa neuvolassa, mutta eipä siellä juuri mitään ihmeitä ollut, niinkuin kyllä tiesinkin. Juttelua ja kyselyä. Kävin mä sentään vaa'alla ja verenpaine ja hemoglobiini mitattiin, mutta ei muuta. Sokerirasitukseen käy myös mun tie loppuraskaudessa, painoa oli just sen verran "liikaa" että kone määräsi rasituksen. Nyt jännäilen np-ultraan aikaa.
 
Mulla ois huomenna eka neuvola , jännittävää

Sokerirasitus todennäköisesti myös mulla edessä koska mun isällä on diabetes .
Tosin tässä vuoden aikana kun mietittiin miksi mä en ole tullut raskaaksi mä kävin kaiken maailman verikokeissa ja niistä pääsin puhtain paperein läpi myös diabeteksen kohdalla..
Mua ällöttää se litku, on siis kokemusta.
Enkä odota tätä yhtään innolla.

Koska te muuten kerrotte töissä?
Tilanne on monella varmaa erilainen, mulla on työ missä on väkivallan uhka läsnä joka päivä ja tässä ammatissa ei koskaan kukaan ole raskaana ollut (maha pystyssä) asiakkaiden edessä...

Ajattelin kysyä neuvoa tähän neuvolasta..
Ja täytyy sit varmaa varata juttelu aika esimiehen kanssa koska korvaavat työt pitää järjestää...

Sukupuoli ois kiva selvittää, täytyy kuitenkin malttaa sen verran, että tietää pääseekö ultraan kunnallisella useammin muista syistä jospa se siellä sitte selviää .
Toisaalta ei haittaa jos ei saatais tietää, on tyttö ja poika jo ennestään nii oishan se jännää kun ei tiedä kumpi tulee.
Mutta tiedostan että mä oon aika malttamaton luonne eli todennäköisesti selvii tavalla tai toisella ennen syntymää.

Dopplerin ostan kans
En muista oisko niitä ollu edes myynnissä silloin kun teinejä odotin, joten kivaa uutta juttua.
Helpottaa varmaa myös omaa oloa kun tosiaan tää alkuraskaus on ollu aikamoista tän veren vuodon kanssa...
Ei onneks paniikkia kertoa, kun oon hoitovapaalla ainakin maaliskuun loppupuolelle asti. Joko meen tekee siinä välissä vähän töitä tai sit kituuttelen seuraavaan äitiyslomaan asti. Toisaalta kun hoitoalalla on, ni ainahan siinä sit on riskinsä tautien, lääkkeiden, väkivallan jne. kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: jekkis87
Koska te muuten kerrotte töissä?
Mulla on puolentoista viikon päästä keskustelu lähimmän esimiehen kanssa, jossa meinasin kertoa. Viikkoja silloin 10+ jotain. En kertoisi normaalisti tässä tilanteessa, mutta ajattelin turvata selustaa. Vähän vaikuttaa, että voi olla yt:t edessä firmassa ja minua ei koeta miksikään parhaimmaksi työntekijäksi tällä hetkellä (olen esim. julkisesti LinkedInissä ilmoittautunut olevani avoin uusille työmahdollisuuksille).
 
  • Tykkää
Reactions: jekkis87
Löytyi syke ja pari mm kasvua parissa päivässä, eli kaikki hyvin sitä myöten. Kohdusta veri on tullu mutta ei näkynyt hematoomaa tai muuta mistä olisi peräisin. Vielä vuotelee mutta toivottavasti tyrehtyisi pian. Voidaan vaan nyt odottaa ja toivoa.
🤍 toivon niin että pysyy matkassa ja vuoto olisi jotain harmitonta. Voin vaan kuvitella miten säikäyttää tollainen.
 
  • Rakkaus
Reactions: Mimerkki
Ihanaa, että kaikki oli hyvin @Mimerkki ❤

Onko kellään tietoa ajankohtaisista suosituksista raskaana olevia ja koronaa kohtaan? Pistetäänkö esim sitä napapiikkiä edelleen kaikille raskaana oleville ? Esikoinen toi taudin kotiin ja nyt pelottaa tietty että tarttuu muhunkin ..
 
  • Rakkaus
Reactions: Mimerkki
Ihanaa, että kaikki oli hyvin @Mimerkki

Onko kellään tietoa ajankohtaisista suosituksista raskaana olevia ja koronaa kohtaan? Pistetäänkö esim sitä napapiikkiä edelleen kaikille raskaana oleville ? Esikoinen toi taudin kotiin ja nyt pelottaa tietty että tarttuu muhunkin ..

En tiiä onko eroja eri sairaanhoitopiirien välillä, mut ainakaan miun ystävät ei sitä oo saaneet, kun ovat päässeet liikkumaan taudin aikana :). Kaiketi sit, jos olisivat ihan vuoteessa ollu, ni ois eri juttu.
 
Onko kellään tietoa ajankohtaisista suosituksista raskaana olevia ja koronaa kohtaan? Pistetäänkö esim sitä napapiikkiä edelleen kaikille raskaana oleville ?
Mikä on napapiikki? 🙈😅 THL:n sivuilla on ajankohtaisin tieto, jota shp:t noudattaa (paitsi oliko Lappi joka rynnisti jo rokottamaan hoitajia tms)



Eli syksyn tehosteannosta suositellaan, koska raskaus on riskitekijä vakavalle taudimuodolle.
 

Yhteistyössä