Kesäkuiset 2023

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Onnea ihanista ultrakuulumisista @jekkis87 🥰🥰❤
Mä sain tänään vihdoin neuvolasta henkilön kiinni joka osasi laittaa mulle lähetteen ultraan, nyt aikaa odotellessa😊 tulispa meillekkin hyviä kuulumisia!
Omien laskujen mukaan alkoi 7. Viikko ja sen kunniaksi yökötti tosissaan hampaiden pesu 🤢 1v valvotti viime yön tehokkaasti ja tämä päivä on pitänyt juosta isompien kanssa hammaslääkäri asioilla, nyt yritän vain selviytyä illasta
 
Me kerrottiin tänään uutiset mun vanhemmille, ja onneksi olin osannut odottaa jo ehkä vähän "nihkeämpää" reaktiota, niin ei tullut pettymyksenä 😅 eivät siis mitenkäön tylyjä olleet, eivätkä mitään törkeyksiä sanoneet, mutta mun isö ei tainnut sanoa mitäön 🤭 äiti kyllä sanoi arvelleensa, että ei meidän lapset vielä tässä ole, ja ihan innoissaan kyseli sitten vointeja ja viikkoja.
 
Onko vinkkiä jostain pastillista jonka imeskely auttaisi pahoinvointiin? Aiemmissa raskauksissa oon selvinnyt alkuraskaudessa työpäivistä syömällä salmiakkia, mutta nykyisinhän ne on kiellettyjen listalla. Ehkä pitää etsiä jokin glykyrritsiinitön versio...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Me kerrottiin tänään uutiset mun vanhemmille, ja onneksi olin osannut odottaa jo ehkä vähän "nihkeämpää" reaktiota, niin ei tullut pettymyksenä 😅 eivät siis mitenkäön tylyjä olleet, eivätkä mitään törkeyksiä sanoneet, mutta mun isö ei tainnut sanoa mitäön 🤭 äiti kyllä sanoi arvelleensa, että ei meidän lapset vielä tässä ole, ja ihan innoissaan kyseli sitten vointeja ja viikkoja.
Miehille (useimmille) raskaus on niin absurdi asia, että siihen on vaikeaa suhtautua. Isäsi iloitsee varmasti kun uusi tulokas syntyy 😍❣mä odotan oman isäni kommenttia : pitääkö nuin vanhana vieläkin sikiöidä... luultavasti 🤣💕
 
Miehille (useimmille) raskaus on niin absurdi asia, että siihen on vaikeaa suhtautua. Isäsi iloitsee varmasti kun uusi tulokas syntyy 😍❣mä odotan oman isäni kommenttia : pitääkö nuin vanhana vieläkin sikiöidä... luultavasti 🤣💕
Joo ja mun isä on aika työorientoitunut ja ainakin koen itse, että isä toivoo mulle menestyvää uraa ja on joskus kommentoinut mun palkkaa niin, että on liian vähän yms. Niin hänellä saattaa olla sitten pettymyksen tunteita siihen, että jatkankin kotonaoloa, enkä lähde vielä uratykkinä puksuttamaan kohti menestystä 😄 tiedän kyllä, että iloitsee varmasti viimeistään sitten, kun vauva syntyy ❤ ja varmaan vaikuttaa sekin, kun kolmosen uutisista kerrottaessa isän reaktio yllätti iloisesti, kun silloin hän oli heti todella iloinen ja kommentoi jotain että lapsissa on tulevaisuus tms.

Mä olin tänä aamuna tuntevinani jo kasvaneen kohdun alamahalla ❤
 
Onko vinkkiä jostain pastillista jonka imeskely auttaisi pahoinvointiin? Aiemmissa raskauksissa oon selvinnyt alkuraskaudessa työpäivistä syömällä salmiakkia, mutta nykyisinhän ne on kiellettyjen listalla. Ehkä pitää etsiä jokin glyrritsiinitön versio...

Ostin just eilen näitä salmiakkeja: https://urjalanmakeistukku.fi/fazer-salta-katten-2-2kg.html 70g pussin Citymarketista. Mainostetaan glykyrritsiinittömiksi. Myös Namitupa valmistaa lakritsiuutteetonta salmiakkia, niistä ei ole kyllä kokemusta :/
 
Onko vinkkiä jostain pastillista jonka imeskely auttaisi pahoinvointiin? Aiemmissa raskauksissa oon selvinnyt alkuraskaudessa työpäivistä syömällä salmiakkia, mutta nykyisinhän ne on kiellettyjen listalla. Ehkä pitää etsiä jokin glyrritsiinitön versio...
Meillä on naapurikaupassa glukyrritsiinitöntä, koetan muistaa katsoa minkä valmistajan seuraavan kerran kun käyn.
@Poppana_ mäkin luulen että tunnen kohdun alavatsalla, jo hetken aikaa. Ei se pullota mutta seistessä hieman painaen tuntuu. Ajattelin kysyä ens ultrakäynnillä voiko se olla se. Viime syksyn raskaudessa kumpu alkoi tuntua selvemmin joskus n.11 viikolla silleen että esim. halatessa mieskin sen tunsi. Vaikka siis sikiön kehitys oli pysähtynyt mutta kohtu ja istukka jatkoi kasvua.
 
Ostin just eilen näitä salmiakkeja: https://urjalanmakeistukku.fi/fazer-salta-katten-2-2kg.html 70g pussin Citymarketista. Mainostetaan glykyrritsiinittömiksi. Myös Namitupa valmistaa lakritsiuutteetonta salmiakkia, niistä ei ole kyllä kokemusta :/
Mä oon himoinnut niitä Namituvan salmiakkeja niiden verkkokaupassa moooonta kertaa, mutta on ne sen verran hintavia että vielä on jäänyt tilaamatta 😬 katotaan lipsahtaako vaikka palkkapäivänä 🤭😂
 
Onko vinkkiä jostain pastillista jonka imeskely auttaisi pahoinvointiin? Aiemmissa raskauksissa oon selvinnyt alkuraskaudessa työpäivistä syömällä salmiakkia, mutta nykyisinhän ne on kiellettyjen listalla. Ehkä pitää etsiä jokin glyrritsiinitön versio...
mulla auttaa kirpeät hedelmäkarkit👍 Salmiakkia söisin kyllä mielummin itsekkin 😅 pitää tutustua niihin mitä saa syödä
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Viime raskaudessa tilasin Namituvalta sen järkyn satsin, ku olin jo monta kuukautta ollu melkein kokonaan ilman mustia karkkeja. Mut nyt on tosiaan tullu noi Fazerin kissakarkit, Pantteri-pastillit ja Micaron glykyrritsiinittömät karkit 😍. Eihän se pelkkä salmiakki lakua voita ja onneks lakut ei oo enää ihan täydessä pannassa 😏.
 
  • Tykkää
Reactions: Ofelia88
Viime raskaudessa tilasin Namituvalta sen järkyn satsin, ku olin jo monta kuukautta ollu melkein kokonaan ilman mustia karkkeja. Mut nyt on tosiaan tullu noi Fazerin kissakarkit, Pantteri-pastillit ja Micaron glykyrritsiinittömät karkit 😍. Eihän se pelkkä salmiakki lakua voita ja onneks lakut ei oo enää ihan täydessä pannassa 😏.
Siis mitkä pantterit sallittuja?!? Mä en kestä...
 
  • Tykkää
Reactions: KuudesKullanmuru
Mä oon himoinnut niitä Namituvan salmiakkeja niiden verkkokaupassa moooonta kertaa, mutta on ne sen verran hintavia että vielä on jäänyt tilaamatta katotaan lipsahtaako vaikka palkkapäivänä
Joo, totta 😏. Itsekin joskus ajatellut, etten viitsi postikuluja maksaa karkeista, mutta tuolla on jälleenmyyjiä kaupungeittain, jos osuu reitin varrelle ja sattuisi olemaan asialliseen hintaan tarjolla: https://namitupa.fi/jalleenmyyjat/ 😍. Ite oon himoinnut monta kertaa noita vanhanajan nekkuja 😍

@esikoinen9 oi! Mitä tykkäsit noista Namituvan salmiakeista? 😊

Missä vaiheessa paino alkaa yleensä nousta? Muistaakseni mulla alkoi nousta jo aikaisessa vaiheessa viime raskaudessa, mutta nyt hämmästyin, että 2vk sitten olevasta punnituksesta on lähtenyt 3kg. Huimaa, varsinkin kun painoa esikoisesta jäi 5kg, jota en ole saanut 2,5 vuoteen pois. Vatsa ja tissit on kyllä niin turvonneet, että näytän kyin olisin jo viikolla 20. Onko muilla yhtä jäätävää turvotusta?
 
  • Tykkää
Reactions: jekkis87
Joo, totta 😏. Itsekin joskus ajatellut, etten viitsi postikuluja maksaa karkeista, mutta tuolla on jälleenmyyjiä kaupungeittain, jos osuu reitin varrelle ja sattuisi olemaan asialliseen hintaan tarjolla: https://namitupa.fi/jalleenmyyjat/ 😍. Ite oon himoinnut monta kertaa noita vanhanajan nekkuja 😍

@esikoinen9 oi! Mitä tykkäsit noista Namituvan salmiakeista? 😊

Missä vaiheessa paino alkaa yleensä nousta? Muistaakseni mulla alkoi nousta jo aikaisessa vaiheessa viime raskaudessa, mutta nyt hämmästyin, että 2vk sitten olevasta punnituksesta on lähtenyt 3kg. Huimaa, varsinkin kun painoa esikoisesta jäi 5kg, jota en ole saanut 2,5 vuoteen pois. Vatsa ja tissit on kyllä niin turvonneet, että näytän kyin olisin jo viikolla 20. Onko muilla yhtä jäätävää turvotusta?
Osa oli hyviä ja osa sit ei niin täysin miun makuun. Oisko ollu sitruuna-salmiakit ja vadelma-salmiakit, jotka oli parhaita ☺.
 
  • Tykkää
Reactions: Ofelia88
Joo, totta 😏. Itsekin joskus ajatellut, etten viitsi postikuluja maksaa karkeista, mutta tuolla on jälleenmyyjiä kaupungeittain, jos osuu reitin varrelle ja sattuisi olemaan asialliseen hintaan tarjolla: https://namitupa.fi/jalleenmyyjat/ 😍. Ite oon himoinnut monta kertaa noita vanhanajan nekkuja 😍

@esikoinen9 oi! Mitä tykkäsit noista Namituvan salmiakeista? 😊

Missä vaiheessa paino alkaa yleensä nousta? Muistaakseni mulla alkoi nousta jo aikaisessa vaiheessa viime raskaudessa, mutta nyt hämmästyin, että 2vk sitten olevasta punnituksesta on lähtenyt 3kg. Huimaa, varsinkin kun painoa esikoisesta jäi 5kg, jota en ole saanut 2,5 vuoteen pois. Vatsa ja tissit on kyllä niin turvonneet, että näytän kyin olisin jo viikolla 20. Onko muilla yhtä jäätävää turvotusta?
Mulla on kans yleensä jo heti alussa tullut pari kiloa, ja niin on nytkin. Silti painonnousu on ollut kaikissa raskauksissa ihan normaalia, edellisessä jopa melko maltillista. Mulla on kans ihan järkky turvotus, kunnon pömppömaha jo. Ja niin on ollut aiemmissakin, eikä se mulla ole edes hävinnyt missään vaiheessa, vaan on vaan sit muuttunut lopulta oikeaksi vauvamahaksi 😄
 
  • Tykkää
Reactions: Ofelia88
Joo, totta 😏. Itsekin joskus ajatellut, etten viitsi postikuluja maksaa karkeista, mutta tuolla on jälleenmyyjiä kaupungeittain, jos osuu reitin varrelle ja sattuisi olemaan asialliseen hintaan tarjolla: https://namitupa.fi/jalleenmyyjat/ 😍. Ite oon himoinnut monta kertaa noita vanhanajan nekkuja 😍

@esikoinen9 oi! Mitä tykkäsit noista Namituvan salmiakeista? 😊

Missä vaiheessa paino alkaa yleensä nousta? Muistaakseni mulla alkoi nousta jo aikaisessa vaiheessa viime raskaudessa, mutta nyt hämmästyin, että 2vk sitten olevasta punnituksesta on lähtenyt 3kg. Huimaa, varsinkin kun painoa esikoisesta jäi 5kg, jota en ole saanut 2,5 vuoteen pois. Vatsa ja tissit on kyllä niin turvonneet, että näytän kyin olisin jo viikolla 20. Onko muilla yhtä jäätävää turvotusta?
[/QUOTE

Unohdin vastata painoasiaan. En tiiä nykyistä painoani, mut muutama kilo on kaiketi raskauden jälkeen jääny johtuen kilpirauhasarvoista. Eiköhän paino taas tipahda tän oksentelun myötä, mut lähtee varmasti sit taas nousemaan ku olo helpottuu :). Viime raskaudessa kävin painokontrollissakin, kun laihduin pahoinvoinnin takia muutaman kilon.
 
Mä en oo ees käyny vaakalla mut ei oo erityisesti turvotusta, syksyllä ja keväällä tässä kohtaa ei menny normaalit farkut, nyt vielä menee. Mulla on mahan kanssa ongelmia ibs:n takia mutta nyt se on ollut hyvässä kunnossa joten se varmaan vaikuttaa positiivisesti. Vyötä on yks pykätä tarvinnut löysätä.
 
@Ofelia88 mulla on kans järkyttävä turvotus päällä 😶
Ostin just semmosen jatkopalan housuihin, ihan vaa sillä et saa vähä löysättyä näitä työhousuja. Nää ei todella ole kovin miellyttävät päällä 🙈

Me kerrottiin tänään teineille 🤭
Laitoin molemmille kahvipöytään eiliset ultrakuvat ja sanoin et arvatkaa mitä.

Tytär tajusi heti ja pojalla kesti hetki kunnes tajusi et hei musta tulee isoveli!

Olivat molemmat iloisia tästä tulokkaasta ja tytär erityisesti mietti jo kaikkea shoppailua. (😂😂😂)

Mutta joo oli aika kivutonta ja oon super ylpeä siitä et teinit otti tän näin hyvin 😊
 
Mulla on kans aikamoinen turvotus 😅 en oo vaa'alla tainnu käydä moneen kuukauteen nii en tiedä onko painoa tullut / kuinka paljon..

Tänään olikin sit se päivä kun tuli ihan oksennettua ensimmäisen kerran 🤢 aiemmin selvisi yökkimällä mutta ei enää.. saa nähdä mihin olo vielä etenee.. paljon kyllä aaltoilee olot, eilen oli yllättävän hyvä olo, tänäänkin vaihtelevasti kunnes sit iski kunnolla huonovointisuus..
 

Yhteistyössä