Tänään vihdoinkin varhaisultra klo 17.30
Jos siellä kaikki hyvin niin voisin kans liittyä Facebook-ryhmään.
Mun pitäis jaksaa opiskella, mutta ultran jännitys, pahoinvointi ja väsymys ei oikein edesauta tätä projektia
Aloitin just nyt elokuussa vasta opinnot AMK:ssa monimuotona, onneksi verkko-opintoina kaikki opiskelu. Pitää vähän miettiä miten sit opinnot vauvan syntymän jälkeen, jotenkin ei kokonaan haluais laittaa niitä tauolle..
Minä jatkoin silloin sh/th-opintoja kesän jälkeen edellisen lapsen ollessa 2kk. Tein etänä samaan tahtiin kursseja ja opinnäytetyötä. Onnistui hyvin kun oli pieni ja nukkui paljon. Ruokatauoilla kävin ulkona vaunuttelemassa, että kerkesi nukahtaa ennen seuraavia tunteja.
Olihan se säätöä ja haastetta tuli lisää, kun alkoi olla enemmän hereillä ja alkoi liikkumaan.
Onnistui kyllä, mutta jos nyt pitäisi valita uudestaan niin saattaisin "vaan" jäädä äitiyslomalle ennemmin.
Mutta ymmärrän kyllä, että haluaisi edistää opintoja vauvasta huolimatta.
Ja tokihan, eihän se pakko oo tehdä täysin samoja kursseja mitä muut, että voisi vähän keventää.
Mulla oli siis vauvan lisäksi vielä 4v ja 2v, mutta he kävi päivät hoidossa, että pystyin opiskella.
Ja nuista tukihommista. Kelan sivuilla sanotaan näin: "Jos opiskelet päätoimisesti ja saat opintotukea, maksetaan vanhempainraha vähimmäismääräisenä opintotuen lisäksi. Jos et nosta opintotukea, maksetaan vanhempainraha tavalliseen tapaan täysimääräisenä."
Minä olin vanhempainvapaalla, jolloin en nostanut opintotukea enkä saanut opintorahaa. Se oli rahallisesti järkevämpää, että sain täysimääräisenä vanhempainpäivärahan.