Kesäkuiset 2023

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
M


Täällä odotellaan samalla ikäerolla 🙈😍! Edellinen on maaliskuinen. Meillä laskettu aika tulee kesäkuun lopulle. Tänään sain neuvolan varattua.

Mulla on myös isommat pojat (9 ja 10v) syntyneet 1,6kk ikäerolla. 😅
Oi täällä kans maaliskuinen esikoinen 😁 Siellä onkin jo kokemusta pienemmästä ikäerosta. Varmasti tosi rankkaa alkuun, mutta täytyy toivoa, että lapsista tulis hyvät kaverit keskenään.
 
Tänään vihdoinkin varhaisultra klo 17.30 😍 Jos siellä kaikki hyvin niin voisin kans liittyä Facebook-ryhmään.

Mun pitäis jaksaa opiskella, mutta ultran jännitys, pahoinvointi ja väsymys ei oikein edesauta tätä projektia 🙈 Aloitin just nyt elokuussa vasta opinnot AMK:ssa monimuotona, onneksi verkko-opintoina kaikki opiskelu. Pitää vähän miettiä miten sit opinnot vauvan syntymän jälkeen, jotenkin ei kokonaan haluais laittaa niitä tauolle..
Minä jatkoin silloin sh/th-opintoja kesän jälkeen edellisen lapsen ollessa 2kk. Tein etänä samaan tahtiin kursseja ja opinnäytetyötä. Onnistui hyvin kun oli pieni ja nukkui paljon. Ruokatauoilla kävin ulkona vaunuttelemassa, että kerkesi nukahtaa ennen seuraavia tunteja.🙈 Olihan se säätöä ja haastetta tuli lisää, kun alkoi olla enemmän hereillä ja alkoi liikkumaan.😄 Onnistui kyllä, mutta jos nyt pitäisi valita uudestaan niin saattaisin "vaan" jäädä äitiyslomalle ennemmin.🙈 Mutta ymmärrän kyllä, että haluaisi edistää opintoja vauvasta huolimatta.😊 Ja tokihan, eihän se pakko oo tehdä täysin samoja kursseja mitä muut, että voisi vähän keventää.🙂 Mulla oli siis vauvan lisäksi vielä 4v ja 2v, mutta he kävi päivät hoidossa, että pystyin opiskella.

Ja nuista tukihommista. Kelan sivuilla sanotaan näin: "Jos opiskelet päätoimisesti ja saat opintotukea, maksetaan vanhempainraha vähimmäismääräisenä opintotuen lisäksi. Jos et nosta opintotukea, maksetaan vanhempainraha tavalliseen tapaan täysimääräisenä."


Minä olin vanhempainvapaalla, jolloin en nostanut opintotukea enkä saanut opintorahaa. Se oli rahallisesti järkevämpää, että sain täysimääräisenä vanhempainpäivärahan.🙂
 
  • Tykkää
Reactions: Kapsukka
Onko kellään kokemusta ja olenko mä nyt ainoa tässä porukassa jolla on taas kerran veristä vuotoa ?

Nyt mä en enää kyllä jaksa tsempata ja soitan huomenna lääkäriin et saavat katsoa onko siellä mitään elämää ja mistä tää johtuu.
Taas jälkeen kerran vuotaa
Soita ihmeessä, ei oo hyvä et joudut kokoajan stressaamaan ja miettimään vuodon syytä. 🤍
 
  • Tykkää
Reactions: jekkis87
Mulla on nyt huomiselle aamulle varattuna lääkäri.
Pissa - ja verikokeet ne ainakin tekee, mä toivon että ultraavat myös.
Sais kerralla varmuuden siitä onko tässä mikä tilanne.

Tänään ois kuukautisista laskettuna 6+4, että eikö siellä pitäs näkyä ihan syke jo näillä viikoilla..
Toivottavasti kaikki on hyvin 🙏

Pitäkää peukkuja 🙏👍

Saattaa olla uneton yö edessä...
 
Mulla on nyt huomiselle aamulle varattuna lääkäri.
Pissa - ja verikokeet ne ainakin tekee, mä toivon että ultraavat myös.
Sais kerralla varmuuden siitä onko tässä mikä tilanne.

Tänään ois kuukautisista laskettuna 6+4, että eikö siellä pitäs näkyä ihan syke jo näillä viikoilla..
Toivottavasti kaikki on hyvin 🙏

Pitäkää peukkuja 🙏👍

Saattaa olla uneton yö edessä...
Kamalasti tsemppiä ❣
 
  • Rakkaus
Reactions: jekkis87
Mulla on nyt huomiselle aamulle varattuna lääkäri.
Pissa - ja verikokeet ne ainakin tekee, mä toivon että ultraavat myös.
Sais kerralla varmuuden siitä onko tässä mikä tilanne.

Tänään ois kuukautisista laskettuna 6+4, että eikö siellä pitäs näkyä ihan syke jo näillä viikoilla..
Toivottavasti kaikki on hyvin 🙏

Pitäkää peukkuja 🙏👍

Saattaa olla uneton yö edessä...
Hurjasti tsemppiä ❤ toivotaan hyviä uutisia ❤

Mä lähdin tänään ystävän kanssa lounaalle, ja laitoin kuulkaa jo äitiysfarkut jalkaan 😂😅 tein myös hetken mielijohteesta vikan testin pois, ja "raskausviiva" tuli näkyviin heti, kun viivan kohta vaan kastui, eli ennen kontrolliviivan ilmestymistä ❤ että ainakin hormonia löytyy 🤭

Ja nyt klo 20.26 oon kyllä niin sippi, että taidan mennä jo sänkyyn 😴
 
Mulla on nyt huomiselle aamulle varattuna lääkäri.
Pissa - ja verikokeet ne ainakin tekee, mä toivon että ultraavat myös.
Sais kerralla varmuuden siitä onko tässä mikä tilanne.

Tänään ois kuukautisista laskettuna 6+4, että eikö siellä pitäs näkyä ihan syke jo näillä viikoilla..
Toivottavasti kaikki on hyvin

Pitäkää peukkuja

Saattaa olla uneton yö edessä...
Voi ei, kovasti tsemppiä! Hyvä kun pääset lääkärille ja toivotaan että ei olisi mitään vakavaa ❤
 
  • Tykkää
Reactions: jekkis87
Mulla on nyt huomiselle aamulle varattuna lääkäri.
Pissa - ja verikokeet ne ainakin tekee, mä toivon että ultraavat myös.
Sais kerralla varmuuden siitä onko tässä mikä tilanne.

Tänään ois kuukautisista laskettuna 6+4, että eikö siellä pitäs näkyä ihan syke jo näillä viikoilla..
Toivottavasti kaikki on hyvin 🙏

Pitäkää peukkuja 🙏👍

Saattaa olla uneton yö edessä...
Tsemppiä huomiselle, toivottavasti saat hyviä uutisia ❣
 
  • Tykkää
Reactions: jekkis87
Mulla on nyt huomiselle aamulle varattuna lääkäri.
Pissa - ja verikokeet ne ainakin tekee, mä toivon että ultraavat myös.
Sais kerralla varmuuden siitä onko tässä mikä tilanne.

Tänään ois kuukautisista laskettuna 6+4, että eikö siellä pitäs näkyä ihan syke jo näillä viikoilla..
Toivottavasti kaikki on hyvin

Pitäkää peukkuja

Saattaa olla uneton yö edessä...
tsemppiä ultraan❣
 
  • Tykkää
Reactions: jekkis87
tervetuloa! Meillä myös LA noin juhannuksen tienoilla ja kuudes tulossa🥰

minkäikäinen teillä on vanhin? Meillä 12v ja 11v tytöt ja tällähetkellä melko hankala murkkuvaihe menossa molemmilla 🥵 ehkä tämä tästä joskus helpottaa ja äiti pääsis vähän helpommalla..?🙈
Meidän vanhin on kans 12, käytökseltään ja olemukseltaan ihan lapsi vielä. Mut meillä on kaikki poikia ja pojille kai murkkuikä tulee yleensä vähän myöhemmin kuin tytöille. Ehkä ehditään pahimmat vauvavuoden valvomiset valvoa ennen kuin teinit alkaa valvottaa. 😄
 
Mulla on nyt huomiselle aamulle varattuna lääkäri.
Pissa - ja verikokeet ne ainakin tekee, mä toivon että ultraavat myös.
Sais kerralla varmuuden siitä onko tässä mikä tilanne.

Tänään ois kuukautisista laskettuna 6+4, että eikö siellä pitäs näkyä ihan syke jo näillä viikoilla..
Toivottavasti kaikki on hyvin 🙏

Pitäkää peukkuja 🙏👍

Saattaa olla uneton yö edessä...
Tsemppiä huomiseen, toivottavasti kaikki on kunnossa! 🤞❤
 
  • Tykkää
Reactions: jekkis87
Heippa!

En tiedä mihin laittaisin viestiä, mutta onko täällä muita joille on tullut pienellä ikäerolla toinen lapsi tai on tulossa? :)

Meillä esikoinen syntyi huhtikuun alussa ja nyt kuukautiset kohta viikon myöhässä jos kierto pitää paikkansa, mutta testiä en vielä ole tehnyt koska ensin ajattelin että johtuu jostain muusta.. Tarkoitus viikonloppuna tehdä testi. Ollaan menty kumeilla ja keskeytetyllä jolloin kyllä otettu ihan tietoinen riski. Meille toisen tulo ei ole katastrofi, koska se on suunnitelmissa muutenkin mutta nyt jännittää kuinka pärjäisi 1v 2kk ja vauvan kanssa. Kokemuksia kaipailen! :) Kaikki kokemukset on tervetulleita! En ole varma meneekö kesä vai heinäkuulle, jos tämä sitä on❤
 
Muita joilla oireita vain vähän? Mulla välillä ihan lievää etomista, lauantaina oli ihan pahoinvointia mutta vain sen yhden kerran. Rinnat tuli kipeiksi viikko sitten ja on edelleen turvonneet mutta kipuilu ja pinkeys on mennyt pois. Välillä vähän väsymystä muttei niin paljon että välttämättä olisi oire edes. Repäisykipuja on välillä etenkään selältä ei pysty nousemaan suoraan istumaan.
Mutta oireista en tietäisi olevani raskaana. Nyt rv 7+4 muistaakseni
Ihan sama homma, mulla tissit on pinkeät, mutta ei oo arkuutta enää. Vatsa turvottelee myös, muita oireita ei ole. Ehkä hajuaisti oli inasen herkempi.

Menossa 6+4 nyt, tuun hulluksi odotellessa ultraa, joka on vasta 8.11.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: jekkis87
Mulla on nyt huomiselle aamulle varattuna lääkäri.
Pissa - ja verikokeet ne ainakin tekee, mä toivon että ultraavat myös.
Sais kerralla varmuuden siitä onko tässä mikä tilanne.

Tänään ois kuukautisista laskettuna 6+4, että eikö siellä pitäs näkyä ihan syke jo näillä viikoilla..
Toivottavasti kaikki on hyvin 🙏

Pitäkää peukkuja 🙏👍

Saattaa olla uneton yö edessä...
Toivotaan kaikkea hyvää ❤

Mulla oli vuotoa 3 viikkoa sitten, nyt taas alkuillasta tuli pyyhkiessä vanhaa ruskeaa verta. Nyt ei näytä ainakaan heti jatkuneen. Mulla on ollut vuotelua 5 raskaudessa. Ekassa se tarkoitti keskenmenoa, tokassa oli harmitonta, samoin kolmannessa (ehkä kaksosen km), neljännessä periaatteessa harmitonta (syke sen jälkeen löytyi, meni kesken myöhemmin eikä vuotanut 5 viikkoon silti ollenkaan), viidennessä ei ollut vuotoa mutta silti meni kesken, nyt kuudes ja kahdesti vuotoa mutta toistaiseksi kaikki ok, syke ja kasvu kohdallaan, en viikolla vielä ultra.

Joillainhan on isostikin vuotoa ja kaikki ok. Ilmeisesti myös keskenmenevä kaksonen tosiaan voi myös vuodella.
 
  • Tykkää
Reactions: jekkis87
Onko kellään kokemusta ja olenko mä nyt ainoa tässä porukassa jolla on taas kerran veristä vuotoa ? 😔

Nyt mä en enää kyllä jaksa tsempata ja soitan huomenna lääkäriin et saavat katsoa onko siellä mitään elämää ja mistä tää johtuu.
Taas jälkeen kerran vuotaa 😔
Toivotaan, että kaikki on hyvin.

Mulla on yhdessä raskaudessa ollut ajoittain todella runsasta vuotoa rv 15 asti. Pahimmillaan sellaista, että meni siteestä läpi hetkessä. Syytä ei koskaan varmuudella selvinnyt, uhkaavaksi keskenmenoksi määriteltiin. Terve lapsi syntyi. Sit taas keskenmeno ei vuotanut ollenkaan, joten tiedäpä näistä. 🤷‍♀️
 
  • Tykkää
Reactions: jekkis87
La tarkentui 12.06.
Mä olen niin helpottunut ja onnellinen et itken kestohymy naamassa 😭😍♥


Oli ihana nähdä pieni sydän siellä ja muutenkin pikkuinen tyyppi.
Vielä näkyi noin sentin verihyytymä siellä ja todennäköisesti sekin tulee vielä ulos.
Nyt pidetään kättä ristissä että hän pysyy matkassa 🙏

KIITOS kaikille tsempeistä ♥
ihania uutisia! Onnea ❣❣
 
  • Tykkää
Reactions: jekkis87

Yhteistyössä