Kesäkuiset 2023

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Meillä ei mies neuvolaan pääse kun on töissä eikä näin kuudennella kierroksella ehkä enää koe että tarvis, ja olis minustakin jotenkin hassua jos tulis mukaan mutta toivottavasti johonkin ultraan pääsisi mukaan!

nyt menkkajomottelee kyllä kovasti. Muistan että kuuluu asiaan, mutta silti jänniä päiviä eletään! Imetän vielä aika monta kertaa / vrk ja viime yönäkin tuo meän flunssanen 1v roikkui kokoajan tissillä. Vähän mietityttää että pysyyhän pieni kyydissä!

tänäänkin oli testi toki pakko tehdä kun nuo liuskat on prismassa niin edullisia vahvat viivat jo!

neuvolaan en oo saanut aikaiseksi vielä soittaa, jotenkin hankalaa kun en halua eka käyntiä liian aikaisin. Soitan maanantaina

Jos oikein laskin niin tänään meillä alkaa 5. Raskausviikko ensin nämä matelee ja sitten jossain välissä viikot vierii liiankin nopeaa!

Onpa kiva lukea, et joku muukin imettää vielä! Oon saanu vähennettyä imetyskerrat 3-4 x/pv ja ois kiva saada loppumaan ennen kesää 😅. Tai luulen, et sit ois vaikeempi vierottaa, jos kuitenkin vauvaa imettää. En ois pikkuvauva-aikana ikinä ajatellu imettäväni näin "pitkään", vaikka toisaalta WHO suosittelee imetystä vähintään 2-vuotiaaks asti. Jotenki vaa aika vierähtänyt, ku hampaiden tekemisen aikaan tissi oli suuri lohtu. Meillä kyllä pidetään sylissä muutenkin, ni ei kyllä pitäis pelkän läheisyyden takia tuo tissi olla niin tärkeä 🙈.
 
Mulla kans usein on epätodellinen olo ja miettii että voiko muka ihan oikeesti olla raskaana 😅 mutta kovasti ne testit (yhteensä 8 🙈) niin näytti joten toivottavasti oon raskaana edelleen ☺

Kärsivällisyys ja epävarmuuden sieto ei oo mun vahvimpia puolia, eli nyt ei olla mitenkään omalla mukavuusalueella.. mutta päivä ja hetki kerrallaan 🙂
 
😞 mulla tuli eilen illalla veristä valkovuotoa(?) aikamoinen klöntti.

Mä yritän tässä universumin kanssa sopia et se on aivan normaalia ja tässä ei nyt todellakaan ole mitään hätää.

Toivottavasti nyt pysyy matkassa tämä 🙏

Alavatsan nippailuja ei oo tänää ollu yhtään. Ainoastaan poskettoman jäätävä väsymys. 🥱
 
mulla tuli eilen illalla veristä valkovuotoa(?) aikamoinen klöntti.

Mä yritän tässä universumin kanssa sopia et se on aivan normaalia ja tässä ei nyt todellakaan ole mitään hätää.

Toivottavasti nyt pysyy matkassa tämä

Alavatsan nippailuja ei oo tänää ollu yhtään. Ainoastaan poskettoman jäätävä väsymys. 🥱
Alkuraskauden vuodot on tosi yleisiä. Vasta jos joudut käyttämään suojaa, kannattaa soittaa jonnekin.
Tsemppiä, tuo on inhottavaa... Tosin mulla mennyt siis kaksi kesken ilman vuotojakin. Huomattiin vaan ultrassa, ettei vastaa viikkoja. Mun kroppa haluaa kovin olla raskaana ja ei päästä mitään pois 😂
 
  • Tykkää
Reactions: jekkis87
mulla tuli eilen illalla veristä valkovuotoa(?) aikamoinen klöntti.

Mä yritän tässä universumin kanssa sopia et se on aivan normaalia ja tässä ei nyt todellakaan ole mitään hätää.

Toivottavasti nyt pysyy matkassa tämä

Alavatsan nippailuja ei oo tänää ollu yhtään. Ainoastaan poskettoman jäätävä väsymys. 🥱
Voi ei 😟 ikävä kun tulee huoli ja stressi.. toivotaan että on ihan vaan vaaratonta 🙏
 
Moikka! Täällä kanssa yksi plussan saanut, toissapäivänä tuli nyt kauhee pelko, ettei käy mitään.. Flunssa vielä päällänsä. Onko teillä joku ryhmä jo olemassa? Whatsapp tai Facebook? Toki ollaan alussa vielä (ainakin itse), mutta olis kiva päästä mukaan!
Onnea! ❤ Vielä ei ole mitään ryhmää tehty, vähän myöhemmin ilmeisesti olisi tarkoitus tehdä ainakin faceryhmä 🙂
 
Luin maanantaisen ultran lääkäritekstin, siellä on kyllä mainittu että nähty sikiöpussi jossa ruskuaispussikaiku. Ja eilen ei toinen lääkäri sitä nähnyt. Ehkä ultra oli huonompi ja ei vaan viitsinyt paremmin etsiä kun oli niin nopea muutenkin 🙄
Hieman ehkä huojensi, siirsin nyt tuon maanantaisen käynnin kontrollin (naapuri shp:ssä) ensi viikon perjantaille ja perun tuon oman shp:n lääkärin kokonaan enkä enää mene sinne kun aina tulee paha mieli siellä 😕 jos tässä hyvin käy ja raskaus jatkuu loppuunsa saakka niin synnytän myös siellä.

Tänään ollut aika reilusti tuntemuksia vatsassa, rinnat on kipeet ja väsyttää, aamulla etoi mutta aamut on mulle aina ihan 🥴 ilman raskauttakin. Eilen olin illalla ihan horkkapalelussa, otin yöksi kaksi peittoakin, pitkät housut ja paidan. Raskaudet on enemmänkin tehny musta kuumottavan lämpöpatterin kuin palelevan.
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
@Annamaija 76 & @Rilja joo ainahan se säikäyttää 😔

Vuoto alkoi äsken uudelleen 💔😭
Nyt mulla on kyllä vahva tunne siitä että tais mennä kesken 😔
Toivottavasti oon todella väärässä.
Toivottavasti tää loppuu pian

MUOKS ja sit se loppu. 🤔
Täytyy katsella tää viikonloppu nyt ihan rauhallisesti et miten tää jatkuu ja jos jatkuu nii soitella tonne neuvolaan uudemman kerran .
 
Viimeksi muokattu:
Moikka! Pahoittelut kaikille ikäviä uutisia saaneille ❤ Se on kova paikka joutua luopumaan ajatuksesta saada vauva, kun sitä kovasti toivoo ja haluaa

Itsekin keskenmenon aiemmin saaneena, kävin tällä viikolla varhaisultrassa valmistelemassa tämän hetken tilannetta. Viikot piti täsmälleen paikkansa ja laskettu aika on 1.6, eli sama mitä itse laskeskelinkin.

Hetken voi olla taas huojentunut, mutta eipä sitä varmaan voi koskaan olla täysin varma että kaikki sujuu hyvin.
 
Mä tein vielä viimeisen viikodigin. Tietenkin pissatti jo klo 6 ja mä tiputin kertiksen johon olin pissaaamassa pönttöön. Onneksi pystyin pidättämään loput ja sain tehtyä testin ja +3 tuli onneksi. Jos nyt olis vähän aikaa huojentuneempi. Eilen 5+2 alkoi muuten tissi ja "nappula" kipu eli nännit. Että senkin oireen puuttuminen on nyt ok. Tänään siis 5+3 ja aika matelee....
 
@Annamaija 76 & @Rilja joo ainahan se säikäyttää 😔

Vuoto alkoi äsken uudelleen 💔😭
Nyt mulla on kyllä vahva tunne siitä että tais mennä kesken 😔
Toivottavasti oon todella väärässä.
Toivottavasti tää loppuu pian

MUOKS ja sit se loppu. 🤔
Täytyy katsella tää viikonloppu nyt ihan rauhallisesti et miten tää jatkuu ja jos jatkuu nii soitella tonne neuvolaan uudemman kerran .
Voi ei, toivottavasti olisi vaaratonta vuotoa 😥 ja neuvolasta voi varmasti kysyä pitäiskö tehä jotain, mä kans ihan vaan kerroin miten oli vuotanut (ja oli vatsakipua) ja kysyin mitäs nyt, niin mulle tarjottiin parin päivän päähän ultra-aikaa ihan neuvolassa.
 
  • Tykkää
Reactions: jekkis87
kävin aamulla kaupassa ja kylläpä huippasi! Ei oo ollenkaan mukava vaiva, ihan silmissä mustenee ja syke korkealla. Vähän krapulainen olo myös. Mulla on ollut kahdessa viime raskaudessa tosi kovat verenpaineet ja sykkeet ja just tää huippaus mutta vasta paljon myöhemmin! Ihmettelen kyllä että toivottavasti tämä ei tullut vielä jäädäkseen.

hengästyttää myös ihan vähästä ja hiki valuu 🙈 yöllä on kylmä
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
kävin aamulla kaupassa ja kylläpä huippasi! Ei oo ollenkaan mukava vaiva, ihan silmissä mustenee ja syke korkealla. Vähän krapulainen olo myös. Mulla on ollut kahdessa viime raskaudessa tosi kovat verenpaineet ja sykkeet ja just tää huippaus mutta vasta paljon myöhemmin! Ihmettelen kyllä että toivottavasti tämä ei tullut vielä jäädäkseen.

hengästyttää myös ihan vähästä ja hiki valuu yöllä on kylmä
Mä just sanoin miehelle, että ihan kun olis termostaatti rikki. Välillä hikinen ja välillä palelee jäätävästi.😂
 
  • Haha
Reactions: KuudesKullanmuru
KopKop vuoto ei oo jatkunut.
Täytyy pitää fiilis yllä et tää oli jotain "asiaan kuuluvaa"..

Mä tein kans raskaustestin (taas) 🙈 kyllä se kovasti positiivinen oli 😍

Mulla on ollu enimmäkseen kylmä.
Kauheen kylmä koko ajan ja sit aivan jäätävä pissahätä joka tunnin välein 🤣

Kukas muu se sano et tuntuu että pissat on housussa jatkuvasti? Mulla on ihan sama fiilis.
 
  • Rakkaus
Reactions: Annamaija 76
Moikka!

Täällä ilmoittautuu varovasti eilen päiväpissasta plussannut kesä-heinäkuisen odottaja. Edellisistä kuukautisista laskien la on 21.6., mutta laskureiden mukaan pidemmällä kierrolla 27.-28.6. (?) en ole varma oviksesta tässä kierrossa mutta epäilen sen olleen jossain kp20 paikkeilla, niinkuin yleensäkin...

Plussasin eilen haalealla, mutta selkeällä viivalla KP 32 (kiertojen pituudet olleet 34-45 päivää nyt viimeisimmät). Tänä aamuna oli hieman vahvempi viiva, että jotain on tapahtunut. https://aijaa.com/3ngiFd. Toki todella aikaista, kun normaalisti vuoto ei minulla vielä tässä kohtaa ole edes alkanut. Mutta olen superonnellinen jo tästä että yhteensä 6v yritys on tuonut meille ekan luomuplussan! 😭😍

Meillä on reilu 4v esikoinen, joka on 2v yrityksen ja lapsettomuushoitojen aikaansaannin tulos. Ollaan toista toivottu hänen syntymästään lähtien ja kierrot alkoivat pyörimään itseasiassa 4v sitten lokakuussa 2018. Tässä ajassa ei yhtään raskautumista, eikä esikoisen yritysaikanaikakaan ollut mitään yrityksiä luomuna. Joten tämä on jo lottovoitto. ❤❤

Minut saa lisätä listalle 😊

Paputoive / 34v / la 27.6.? / 2.lapsi
 
Viimeksi muokattu:
Mä just sanoin miehelle, että ihan kun olis termostaatti rikki. Välillä hikinen ja välillä palelee jäätävästi.
Mulla on kans välillä tosi kylmä ja välillä sairaan kuuma. Ärsyttävää 😄 tänään oli myös eka kunnon pahoinvointihetki, mutta meni kyllä nopeasti ohi ja en kuitenkaan oksentanut. Pitää hamstrata jääkaappiin smoothieita yms kylmiä juotavia. Ja iltaisin ei tee mieli syödä mitään
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Ihanaa, hyvä kuulla 😂 mulla on tänään varsinkin ollu sellainen olo, että mitä ihmettä me ollaan menty tekemään 😅😂 tosin, oon ihan sairaan väsynyt, kun taapero on herännyt nyt kolmena aamuna viiden tai puoli kuuden aikaan, niin se varmasti vaikuttaa. Ja muistan kyllä ainakin kolmannen odotuksesta myös nämä fiilikset. Mutta ei se sitten kenenkään lapsen kohdalla ole enää siltä tuntunut, kun vauva on syntynyt ❤
 
Onko muille tullut kertaakaan sellaista oloa, että olikohan tämä järkevää ja että mitenhän tästä selvitään? Varsinkin, jos on jo useampi lapsi?
Todellakin on! 😅 Varsinkin ku mein esikoinen nukku vasta noin 1 v 10 kk iässä täydet yöt 🥲. Heipparallaa unet jo raskauden myötä! Lisäks tänää alko selkä taas väsymään (en tiiä onko jo hormonien syytä vaiko sattumaa) ja muistot palas edellisestä raskaudesta. Oon onneks hoitovapaalla vielä vajaa puol vuotta ainakin, ni voin sit jatkaa sitä sen verran, et pääsen äitiyslomalle suoraan. Pitäis vielä myydä tää asunto ja ostaa uus, koska ei kyllä jakseta tätä kaksioelämää enää kohta 🙈.
 

Yhteistyössä