Kesäkuiset 2023

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
@eeveon oon pahoillani, kovasti voimia 😭💔 oliko sulla mitään ennakko-oireita keskenmenosta vai menitkö ultraan ajatellen et kaikki on hyvin ? Mulla on kauhea keskenmenon pelko vaikka ei periaatteessa oo mitään erityistä riskiä muuta kun toistaseks hyvin oireetonta..
Oli vuotoa pari kertaa hyvin pian testin tekemisen jälkeen, ekaan liittyi myös menkkakiputyyppistä vatsakipua. Verta ei tullut paljoa. Sen takia kävin lopulta kolme kertaa ultrassa ja vasta nyt viimeisellä kerralla pystyi varmaksi sanomaan, ettei asiat ole nyt niinkuin pitäisi tässä kohtaa. Raskausoireet on olleet ihan täysillä päällä, tänään ekan kerran pahoinvointi helpotti ja toivoisin, että se tarkottais että vois mennä kesken ilman lääkkeitä tai kaapimisia tms. Oottelen kutsua vielä tayssiin, missä viimeinen tsekkaus ja varmaan päätetään mitä tehään.
 
Voi miten surullisia uutisia täällä ja niin monella 😞💔
@eeveon @Tiukuna @Mimerkki
Paljon jaksamista ja toivoa paremmasta ♥


@Rilja tavallaan, soitin sinne ja sieltä kun soiteltiin takas niin eivät edes tarjonneet mulle tätä tämän asuinalueen neuvolatätiä vaan toista heti suoraan. 😊

Mä laskeskelin, että mulla taitaa olla rv8 menossa kun meen sinne ultraan.
Näiden epäsäännöllisten menkkojen ja milloin missäkin jos missään olevan oviksen takia en itse uskalla mennä aiemmin (vaikka haluaisin) .
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: eeveon ja Tiukuna
Voi ei, tsemppiä teille jotka olette saaneet huonoja uutisia 😔

Onko muilla ilmennyt virtsan karkailua? Itellä saattaa pienesti lirahtaa toisinaan kun yskin vaikka olisin ihan just hetki sitten käyny rakon tyhjentämässä 🤦🏻‍♀️ Oon tässä miettiny että voiko johtua siitä ku miula on eteenpäin kallistuva kohtu, jotta se alkaa jo tässä vaiheessa painaa rakkoa 🤔 ikinä ennen ei oo tämmöstä ongelmaa ollu ja kauhulla ootan tulevaa jos tää vaan pahenee 😬
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Mietin että oletteko keskustelleet puolison kanssa että osallistuvatko hekin neuvolaan ja ovatko he myös mittauksien(pituus, paino etc) ajan paikalla?
Mies ei todennäköisesti nyt osallistu yhteenkään neuvolaan kun on töissä niiden aikoina, mutta ekassa ja toisessa raskaudessa osallistui ja kävin vaa’alla aina tapaamisen lopussa niin että mies oli jo ulkopuolella kun mua ahdisti mennä miehen nähden😅 🥴
 
Mietin että oletteko keskustelleet puolison kanssa että osallistuvatko hekin neuvolaan ja ovatko he myös mittauksien(pituus, paino etc) ajan paikalla?
En usko, et hän kokee nyt tarvetta tulla. Esikoisen aikana tais tulla ihan jokaiseen mukaan. Myös mittausten aikana oli mukana - miksipäs ei :D. En sit tiiä, jos haluaa jossain vaiheessa tulla mukaan sen verran, et pääsee kuuntelee sykkeet :).
 
Ehdottomasti tulee mukaan neuvolaan (ellei ole joku ylitsepääsemätön työhomma) ainakin näihin kahteen ensimmäiseen on tulossa . 😊
Mä laitoin viestiä et "Sain tämmöset ajat neuvolaan" ja vastausviesti oli
"Tulen mukaan.👍"

Käyn vaa'alla ihan reippaasti hänen nähden. Oon aika lyhyt ja kyllä mussa ylimääräisiä kilojakin on, mutta yleisesti oon ihan sinut itseni kanssa 😊

Mun mielestä on kiva, et puoliso tulee mukaan. Tää odottaminen, varsinkin tässä alussa tuntuu olevan nii vahvasti omassa mielessä läsnä ihan kokoajan ja ainakin mun ajatukset juoksee jossain mistähän mä löydän mustat Mama reisitaskuhousut töihin 🤔 jne jne.

Ja toinen on ehkä vasta sulatellut tai ainakin sisäistänyt tämän plussan.

Jaoin kyllä jonkun raskauden seuranta sovelluksen myös hänelle jossa oli omaosio myös puolisolle ja selvästi on sitä tutkinut koska tänää tuli
"Mee nukkuu jos sua väsyttää nyt ku lapset on koulussa"

Mistä se tiesi et mua väsyttää ? 🙀
 
Millähän prosentilla alkuraskauden keskenmeno voi johtua stressistä? Mulla on (taas) ongelmia aikuisen käyttäjälapsen kanssa ja samaan aikaan koitan tyhjentää alkoholisoituneen ja siihen kuolleen isäni asuntoa (yök!) ja hoitaa hautajaisia. Nyt tuntuu, että kaikki oireet on poissa. Ja mulla on takki ihan tyhjä. Jumankauta kun noille käyttäjille ei vaan saa ammattiapua ja itse sit väsyy ja kuluu tässä oravanpyörässä. Nyt alkaa jotenkin tuntua siltä, että mikään ei enää tunnu missään. Oon vaan niin loppuunpalanut. Mietin, poistaako kroppa sitten "ylimääräisen rasituksen" jos käy ylikierroksilla. Onneksi mun mies on täydellisen ihana, samoin koko suku 💖
Piti sulle vastata tähän jo aiemmin. Rankka tilanne menossa ja sillehän sinä et mitään voi. Lueskelin raskaana olevien suosituksia joku päivä ja siellä oli siitä, kun lakritsia ja salmiakkia ei enää voi suositella käytettäväksi laisinkaan raskauden aikana. Se liittyi juuri stressihormoneihin. Kun elimistössä on glykyrritsiiniä esim lakritsista, istukka päästää stressihormoneja sikiöön. Normaalisti istukka blokkaa 80-90%. Tää tieto löytyi ihan googlesta, siinä haastateltiin yhtä jösentä suosituksen tehneestä työryhmästä. Eli yleensä siis sikiö on hyvin turvassa äidin stressiltä 😊
 
  • Rakkaus
Reactions: Annamaija 76
Meillä ei mies neuvolaan pääse kun on töissä eikä näin kuudennella kierroksella ehkä enää koe että tarvis, ja olis minustakin jotenkin hassua jos tulis mukaan 😃 mutta toivottavasti johonkin ultraan pääsisi mukaan!

nyt menkkajomottelee kyllä kovasti. Muistan että kuuluu asiaan, mutta silti jänniä päiviä eletään! Imetän vielä aika monta kertaa / vrk ja viime yönäkin tuo meän flunssanen 1v roikkui kokoajan tissillä. Vähän mietityttää että pysyyhän pieni kyydissä! ❤

tänäänkin oli testi toki pakko tehdä kun nuo liuskat on prismassa niin edullisia😀 vahvat viivat jo!

neuvolaan en oo saanut aikaiseksi vielä soittaa, jotenkin hankalaa😄 kun en halua eka käyntiä liian aikaisin. Soitan maanantaina 👍

Jos oikein laskin niin tänään meillä alkaa 5. Raskausviikko 😄 ensin nämä matelee ja sitten jossain välissä viikot vierii liiankin nopeaa!
 
Piti sulle vastata tähän jo aiemmin. Rankka tilanne menossa ja sillehän sinä et mitään voi. Lueskelin raskaana olevien suosituksia joku päivä ja siellä oli siitä, kun lakritsia ja salmiakkia ei enää voi suositella käytettäväksi laisinkaan raskauden aikana. Se liittyi juuri stressihormoneihin. Kun elimistössä on glykyrritsiiniä esim lakritsista, istukka päästää stressihormoneja sikiöön. Normaalisti istukka blokkaa 80-90%. Tää tieto löytyi ihan googlesta, siinä haastateltiin yhtä jösentä suosituksen tehneestä työryhmästä. Eli yleensä siis sikiö on hyvin turvassa äidin stressiltä
Kiitos @eeveon , tämä auttoi minua paljon!💖💖💖
 
  • Tykkää
Reactions: eeveon
Meillä mies tulee mukaan varmaan ainakin kaikkiin mihin pääsee, ekaan neuvolaan ja varhaisultraan nyt ainakin 🙂 eka lapsi molemmille niin ei varmaan osaisi edes olla tulematta kun kaikki niin uutta.. tuota punnitusta kyllä mietin että ahdistaa ehkä käydä miehen nähden siinä mutta ehkä voisi pyytää että se olisi vasta lopussa ja heittää mies jo ulos siinä kohti 😁 ja mulla on pieni ongelma sen suhteen että en edes tiedä tarkkaa painoa ennen raskautta, joskus kesällä viimeksi käynyt vaa'alla ja voi olla enemmän tai vähemmän 😅

Kiitokset muuten sille (en muista nyt enään kuka) joka vinkkasi Madaran meikeistä, nyt tuntuu että löytyi tarpeeksi hyvä meikkivoide ☺ vielä puuteri ja ripsiväri on normi kosmetiikkaa, mutta oma mieli on tyytyväisempi kun kasvorasvat ja meikkivoide on luonnonkosmetiikkaa, niitä kuitenkin koko naamaan laitetaan ja "alimmaiseksi"

Ootteko muuten tehneet jotain muutoksia liikuntatottumuksiin nyt plussan jälkeen? Ite huomaan että syke nousee kyllä helposti
 
  • Tykkää
Reactions: Poppana_
Meillä mies tulee mukaan varmaan ainakin kaikkiin mihin pääsee, ekaan neuvolaan ja varhaisultraan nyt ainakin eka lapsi molemmille niin ei varmaan osaisi edes olla tulematta kun kaikki niin uutta.. tuota punnitusta kyllä mietin että ahdistaa ehkä käydä miehen nähden siinä mutta ehkä voisi pyytää että se olisi vasta lopussa ja heittää mies jo ulos siinä kohti ja mulla on pieni ongelma sen suhteen että en edes tiedä tarkkaa painoa ennen raskautta, joskus kesällä viimeksi käynyt vaa'alla ja voi olla enemmän tai vähemmän

Kiitokset muuten sille (en muista nyt enään kuka) joka vinkkasi Madaran meikeistä, nyt tuntuu että löytyi tarpeeksi hyvä meikkivoide vielä puuteri ja ripsiväri on normi kosmetiikkaa, mutta oma mieli on tyytyväisempi kun kasvorasvat ja meikkivoide on luonnonkosmetiikkaa, niitä kuitenkin koko naamaan laitetaan ja "alimmaiseksi"

Ootteko muuten tehneet jotain muutoksia liikuntatottumuksiin nyt plussan jälkeen? Ite huomaan että syke nousee kyllä helposti
En ole tehnyt muutoksia. Teen sen mukaan, mitä jaksan. Jatkan edelleen kuntosalilla ihan samaan tapaan painoja nostaen. Jossain vaiheessa pitää jättää kyykyt ja maastavedot.
 
  • Tykkää
Reactions: jekkis87
Mä en tiedä miks, mut tänään heräsin tunteeseen, että kaikki ei oo hyvin, ja että en voi olla raskaana ehkä johtuu siitä, että herättiin taaperon kanssa klo 5
Mä herään joka aamu tunteeseen, että kohta saattaa tärpätä. Ei ole lainkaan raskaanaoleva olo. Sit heti tulee taas etominen ja nyt uutena nivuskipu, sekä se kaiken nielevä unisuus. 😂 Toivottavasti oma pää vaan ei oo päässyt vielä mukaan raskauteen ja kaikki olisi meillä kummallakin hyvin. Taidetaan mennä samassa? Oliko sulla jo ar ultra varattu? Mulla on tuolla vielä yksi viikkodigi, mutta en tänäänkään uskaltanut sitä pissiä. Haluan sen +3 tekstin. Ehkä huomenna aamulla... Ja ultra 26.10. vasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Poppana_
Mä herään joka aamu tunteeseen, että kohta saattaa tärpätä. Ei ole lainkaan raskaanaoleva olo. Sit heti tulee taas etominen ja nyt uutena nivuskipu, sekä se kaiken nielevä unisuus. Toivottavasti oma pää vaan ei oo päässyt vielä mukaan raskauteen ja kaikki olisi meillä kummallakin hyvin. Taidetaan mennä samassa? Oliko sulla jo ar ultra varattu? Mulla on tuolla vielä yksi viikkodigi, mutta en tänäänkään uskaltanut sitä pissiä. Haluan sen +3 tekstin. Ehkä huomenna aamulla... Ja ultra 26.10. vasta.
Jep, mä luulen kans, että kyse on vaan omasta päästä ja ehkä alitajunnan tavasta käsitellä pelkoja. Toivottavasti kaikki hyvin!

Mä en tarkalleen edes tiedä, missä mennään, mutta veikkaisin, että 5+2 tai jotain sinne päin 🤔 lasketuksi epäilen 10-14. pv. Ja ei oo ar varattuna, ajattelin sitkutella ilman 😬
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Jep, mä luulen kans, että kyse on vaan omasta päästä ja ehkä alitajunnan tavasta käsitellä pelkoja. Toivottavasti kaikki hyvin!

Mä en tarkalleen edes tiedä, missä mennään, mutta veikkaisin, että 5+2 tai jotain sinne päin lasketuksi epäilen 10-14. pv. Ja ei oo ar varattuna, ajattelin sitkutella ilman
Mulla on satavarmasti 5+2 ja la 14.6. kun on hoitoalkuinen. Kiva tietää varmasti, hyvässä ja pahassa...
 
  • Tykkää
Reactions: Poppana_

Yhteistyössä