Kiitos vastauksista kaikille vakuutukseen liittyen. Meillä isommilla oli vakuutukset jo ennen syntymää, mutta nyt kun ovat sen verran isoja ettei moneen vuoteen ole juuri lääkärissä käyty, niin pari vuotta sitten irtisanottiin hoitokuluvakuutukset. Jotkut tapaturmavakuutukset toki edelleen heillä on. Tällä hetkellä ollaan kääntymässä siihen että nyt ei oteta vakuutusta tulevalle pienelle, ollaan myös todettu sama että kunnallisella saa todella hyvää hoitoa ja pienet pääsevät nopeasti hoitoon. Lisäksi täällä pienellä paikkakunnalla yksityiselle ei läheskään aina löydy esim. samalle päivälle aikaa, vaan se on kunnallinen terveydenhuolto joka tapauksessa.
@Pandi en oo pelkopolilla ennen ollut mutta Majakkasairaalan äitipolilla kolme viikkoa sitten kun oli yhden yön niitä kovia supisteluita. Millanen tausta sulla olikaan, sori kun en muista? Mulla tosiaan luki kutsussa lääkärin vastaanotto, en sitten tiedä tutkitaanko samalla vai mitä. Mun pelot liittyy siihen että pelkään mahdollista kohdunrepeämää tai sisäelinten vaurioita, joita tuli viime synnytyksessä, ja sen takia sitten olin silloin sairaalassa hieman pidempään. Toki näiden myötä on myös menettämisen pelkoa. Mulla ollut 2 hätäsektiota ja jälkimmäisessä todettiin kohdun olevan hyvin ohut, siitä tuo pelko kohdunrepeämään. Mutta nyt ois tarkoitus tehdä suunniteltu sektio n. rv 38, saadaan tietää tarkka päivä toukokuun puolessa välissä, jolloin mulla on myös aika äitipolille. Kuitenkin nyt viikkojen edetessä on tullut luottavaisempi mieli kaikinpuolin, mutta mielelläni menen käymään tilannetta läpi kuitenkin pelkopolille.
Kiitos itkuhälytinvinkeistä myös! Mä jään töistä pois huhtikuun lopulla ja sitten viimeistään perehdyn hankintoihin, mitä siinä kohtaa on vielä tekemättä. Vatsa alkaa olla jo tosi iso, mutta olo ihan hyvä tällä hetkellä, parempi kuin esim. koko alkuraskaudessa. Tosin nää olot vähän vaihtelee.
Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin