Ihan totta, tiedä vaikka napsahtaisi tuurilla hyvätkin arvot. Rasvaprosenttikin on lähtöjään matala ja elintavat kunnossa... mutta hyvä tietysti, että seurataan sitten vauvan kasvua äidin isällä kakkostyypin dm vanhalla iällä, muuten ei rasitteita. Mulla korkeita paastoarvoja on selitetty kortsolin vaikutuksilla, kun tuota kovaa stressiä ollut elämässä vuosikaudet...@Nml1 Onko sulla sukurasitetta diabetekseen? Raskauden aikana se paastoarvo kyllä luonnostaan laskee. Sen vuoksi raskausdiabeteksen seulonnassa se paaston raja-arvo on pienempi kuin mitä se normaalisti aikuisella on. Sunkaan paastoarvo ei välttämättä nyt raskauden aikana ole sitä kuutta, vaan voi olla vähempi. Mut hyvä tietysti että menet rasitukseen nii jos sitte todetaankin että arvot on koholla nii osaa ainakin seurata niitä ja tarvittaessa hoitaa tavalla tai toisella.
Joo kyllähän tämä malli palvelee kaikkia. Vanhemmat saa heti hyvän käsityksen sote palveluista mahdollisesti saatavasta tuen merkityksestä ja rohkenevat jatkossakin apua tarvittaessa ottamaan sitä vastaan, kun ei oo ihan uus juttu ''tädeistä'' jopa kotona.Mun mielestä on tosi tärkeä asia että jossain päin Suomea on näitä kotikäynti-juttuja. Koska kyllä se vaan niin on että aika paljon lapsia syntyy vähän huonompiinkin olosuhteisiin, niin ihana että tämmönen juttu on olemassa. Meillä ensimmäinen neuvola käynti on kyllä kotona, mutta tämä päiväkoti juttu oli mulle ihan uusi!
Meillä ollut just tuo babys only lämpöpussi ja koin ite epäkäytännölliseksi kun vetoketju sivussa. Pähkäilen nyt just kans että pitäskö ostaa jonkinlainen pussukka, mut kun toisaalta kevyt vanupuku tms + peitto riittää kyllä pitkälle syksyyn/alkutalveen kauppa ja neuvolareissuille.Hankinnoista pakko kysyä, https://pikkuvanilja.fi/tuote/babys-only-kevytlampopussi-turvakaukaloon-vaunuihin/
Onkohan tarpeellinen vai jääkö turhaksi hankinnaksi? Aikaisemmat lapset syntyneet myöhään syksyllä ja alkukeväästä/lopputalvesta joten tuntuu että on ihan hukassa mitä hankkia kesäkuussa syntyvälle..
Äh, onpa tympeää mut onneksi sulla on lievät oireet.Täällä viikonloppu alko koronalla
Onneks lievät oireet eikä tarvii napapiikkiä..
Ärsyttää vaa miehen käytös suunnattomasti : ei edes oo kotona eikä oo kertaakaan kysyny miten voin tai tarviiko kaupasta jotain .. onneks oon siis yksin vielä et hyvin pärjäilee parempi ehkä sairastaa nyt tää kun vauvan aikana tai myöhemmällä rv viikoilla
Mekin ollaan otettu vauvavakuutus. Mulla kaikki vakuutukset samasta paikasta, niin sai hiukan alennustakin. Hain vakuutusta heti rakenneultran jälkeen.Moikka kaikille. En ole itse jaksanut kirjoitella vähään aikaan, mutta kaikki hyvin täällä Olen kyllä käynyt teidän viestejä lukemassa ja niitä on aina kiva lukea.
Tosiaan viikot menevät jotenkin vauhdilla nyt eteenpäin. Täällä olisi huomenna 26+0. Töitä olen jaksanut tehdä hyvin ja etenkin rv 15-20 aikana olleet runsaat supistelut ovat jääneet historiaan, tosi harvakseltaan mitään kovetteluita tai ainakaan kipeitä suppareita enää tulee. Onneksi. Toki välillä jotkut pienetkin oudot tuntemukset saa vähän huolestumaan, mutta vauva liikkuu niin paljon että saa olla melko rauhallisin mielin Ensi viikolla on neuvola ja kuun lopussa on aika äitiyspolille Majakkasairaalaan. Kutsussa luki vain että lääkärin vastaanotto, ja ohjeet mm. ultraukseen. Oletan että tämä on nyt se pelkopolin aika, kun en tiedä mikä muukaan voisi olla. Mitä teillä muilla on lukenut pelkopolin kutsussa? Muistelen että joku muukin oli sinne menossa.
Isommista hankinnoista meillä puuttuu vielä pinnäsänky+patja, ja pienempiä hankintoja sitten iso liuta (rintapumppu, kantoreppu, itkuhälyttimet, leikkimatto jne.) Tosin kaikki näistä eivät ole välttämättömiä ainakaan heti alkuun. Aivan ihania vaatteita olen löytänyt kirpparilta ison kasan, olen ottanut tavaksi käydä kerran viikossa kirpparilla ihan yksikseen kun isommat ovat isän kanssa laskettelemassa.
Ja sitten kysymys kaikille: otatteko vauvalle vakuutuksen ja jos, niin mistä? Onko joku jaksanut perehtyä näihin? Itse välillä mietin tätä mutta en ole jaksanut sitten kumminkaan tehdä vielä asialle mitään, 2 kk ennen laskettua pitäisi kai yleensä ottaa, ainakin että korvaisi mahdollisimman laajasti heti vastasyntyneestä.