Onpa kiva lukea muiden vinkkejä hankinnoista Mun puhelin oli kirjautunut täältä pois, ja ihmettelinkin eikö kukaan ole kirjoitellut moneen päivään kun en saanut mitään ilmoituksia uusista viesteistä, mutta olihan täällä viestejä
Mulle ehdoton hankinta perusjuttujen lisäksi (kaukalo, vaunut, pinnäsänky jne.) tulee olemaan rintapumppu. Mulla maitoa nousi aiemmissa raskauksissa niin reilusti, että ensimmäinen kuumeinen rintatulehdus tuli jo synnärillä, vaikka vauva söi hyvin tissiä ja oli parin päivän päästä jo mukavasti yli syntymäpainon. Maitoa siis tihkui rinnoista lähes tulkoon jatkuvasti, siksi myös ne liivinsuojat, joita marketista saa, olivat ihan ehdottomat, muuten olisi ollut paita märkänä koko ajan. Ja sen paineen ja kivun ja valtavan maitomäärän vuoksi rintoja oli pakko pumpata. Ajan myötä varsinkin toisen lapsen kohdalla kroppa onneksi tajusi ettei maitoa tarvita litrakaupalla päivässä, eikä ensimmäisten kuukausien jälkeen pumpulle ollut enää päivittäin käyttöä (ekoina viikkoina saatoin pumpata parikin litraa päivässä imetyksen lisäksi). Tavallaan kuitenkin toivon, että rintapumppu tulisi tällä kertaa olemaan turha hankinta, sillä olihan se silloin raskasta aina öisinkin pumpata rinnat vielä joka syötön jälkeen, ja rintatulehduksia oli silti lähes koko ajan. Lopulta olin niin kipeä että sain sairaalassa antibioottia suoneen tukosten avaamiseksi. Sairaalassa sitten sanoivat että mulla olisi pitänyt tuolla maitomäärällä olla vähintään kolmoset. No, nyt kun ikää on 35+ niin toivottavasti kroppa ois vähän rauhoittunut.
Mä päätin pitkän pohdinnan jälkeen etten tilaa äitiyspakkausta. Se on kyllä tosi kiva, mutta siinä on niin monta juttua joita emme tarvitse, esim. makuupussit, huppupyyhkeet, huopia, kynsisakset, harja, lämpömittari jne. löytyy edellisten jäljiltä, ja 2 ihanaa lakanasettiä löysin viikonloppuna kirpparilta. Noi muutamat jutut jotka puuttuu kuten toppapuku, saadaan sitten hyvin ostettua sillä avustusrahalla, ja jää vielä rahaa muuhunkin. Mäkin samaistun tuohon että ahdistun, jos on vähänkään mitään turhaa tavaraa nurkissa, eli en haluaisi hommata mitään ylimääräistä. Mut katsotaan, mikä pesänrakennusvimma tässä vielä mahdollisesti iskee