Kesäkuiset 2022

vierailija
Mitäs kokeneemmat suosittelette ensimmäiselle vauvalla hankinnoiksi ennen syntymää? Omalla listalla:

-turvaistuin autoon
-sänky
-vaunut
-vanna
-vaatteita
-vaippoja

Lisäksi toki äitiyspakkauksen tavarat.
Vinkkejä? :)
 
Yritin miettiä OIKEASTI pakollisia hankintoja (vauvalle) ja niitä oli muutama:

- vaippoja (kesto tai kertsit)
- jotain, missä vauvan tuo kotiin / kuljettaa kulkutavasta riippuen (vaunut, turvakaukalo autoon tai vastasyntyneelle sopiva kantoreppu / kantoliina)
- vaatteita

SEKÄ

- äidille isoja siteitä (jälkivuotoon)

Nämä oli sellasia, joita ilman ei oikeen pärjää. Sitten on paljon sellasia elämää helpottavia juttuja, jotka sopii tai on tarpeen toiselle vauvalle/vanhemmalle ja toiselle ei 😄 Meillä on ollut hyödyllisiä, mm.

- Rintapumppu + maidonkerääjät + tuttipullot
- Nännisuojat (vai mitä ne laput on, kun tissit vuotaa maitoa, löytyy myös kestoja!)
- Bepathen (nänneihin ja vaippaihottumaan)
- Baby wipes -kertsiliinat
- Tutti (kaikki ei syö)
- Harsot
- Äidille särkylääkkeitä
- Unipesä
- Pinnasänky tai muu paikka jossa nukkua
- Paikka, jossa kylvettää
- Sitteri (meillä viihdyttiin vain ekat 3-4kk)
- Leikkimatto / kehä (meillä viihdyttiin vain ekat 5-6kk)
- Kantoreppu

- Myöhemmin flunssan varalta nenäfrida tai imuri + kuumemittari (korva on kätevä) + särkylääkettä
- Myöhemmin syöttötuoli yms ruokailuväleitä
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Esimerkkinä tarvikkeiden tarpeellisuudesta:

Kaikki vauvat ei todellakaan huoli tuttia / tuttipulloa 😄 Oon imettänyt molempia lapsia ja esikoinen söi myös pullosta, mutta kuopus ei. Ja voitte kuvitella, miten kivaa oli jättää vauvaa hoitoon hetkeksikään, kun tiesi, että vain äiti ja tissi kelpaa… 🙈

Vaikka aikoisi imettää, rintapumppu (jos ei käsin lypsä) ja pullot tuo äidille vapautta 🤭😄❤ Mutta lapsesta se on sitten kiinni, onnistuuko 🤣
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
vierailija
Esimerkkinä tarvikkeiden tarpeellisuudesta:

Kaikki vauvat ei todellakaan huoli tuttia / tuttipulloa Oon imettänyt molempia lapsia ja esikoinen söi myös pullosta, mutta kuopus ei. Ja voitte kuvitella, miten kivaa oli jättää vauvaa hoitoon hetkeksikään, kun tiesi, että vain äiti ja tissi kelpaa…

Vaikka aikoisi imettää, rintapumppu (jos ei käsin lypsä) ja pullot tuo äidille vapautta Mutta lapsesta se on sitten kiinni, onnistuuko
Kiitos vinkeistä! Pulloasiaa olen miettinyt, ja en ainakaan ihan alussa sitä haluaisi tarjotellakaan. Ja vauvastahan se tosiaan sitten riippuu, eli en ainakaan ennen syntymää hanki pumppua ja pulloa. Etukäteen voisi toki miettiä millaiset kilkkeet hankkisi, niin sitten tarvitsisi vain ostaa jos tarve tulee.
Ja joo, noita harsoja! Niitä saa varmaan olla ihan riittävästi. :)
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja Pandi
Kiitos vinkeistä! Pulloasiaa olen miettinyt, ja en ainakaan ihan alussa sitä haluaisi tarjotellakaan. Ja vauvastahan se tosiaan sitten riippuu, eli en ainakaan ennen syntymää hanki pumppua ja pulloa. Etukäteen voisi toki miettiä millaiset kilkkeet hankkisi, niin sitten tarvitsisi vain ostaa jos tarve tulee.
Ja joo, noita harsoja! Niitä saa varmaan olla ihan riittävästi.
Itseasiassa tuttia / tuttipulloa ei taideta edes suositella pariin ekaan viikkoon, jos haluaa imettää. Kun imuote on hyvä ja imetys sujuu, näitä voi kokeilla ☺ Mä meinasin kyllä yrittää tyrkyttää tulevalle vauvalle pulloa ihan siksi, että joku muukin voi välillä syöttää 🤭

Mä en esikoista odottaessa ostanu pumppua valmiiksi - lopputulos oli se, että mies-parka joutu etsimään sellasta jostain marketista, kun tultiin synnäriltä 😄 Maito nousi ja vauva ei syöny vielä paljon enkä saanu käsin lypsättyä ylimäärästä maitoa pois. Kipu/paine rinnoissa oli niin järkyttävä, että pumppu oli saatava heti 🙈
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
vierailija
Itseasiassa tuttia / tuttipulloa ei taideta edes suositella pariin ekaan viikkoon, jos haluaa imettää. Kun imuote on hyvä ja imetys sujuu, näitä voi kokeilla Mä meinasin kyllä yrittää tyrkyttää tulevalle vauvalle pulloa ihan siksi, että joku muukin voi välillä syöttää

Mä en esikoista odottaessa ostanu pumppua valmiiksi - lopputulos oli se, että mies-parka joutu etsimään sellasta jostain marketista, kun tultiin synnäriltä Maito nousi ja vauva ei syöny vielä paljon enkä saanu käsin lypsättyä ylimäärästä maitoa pois. Kipu/paine rinnoissa oli niin järkyttävä, että pumppu oli saatava heti
Olenko ihan kamala, kun olen ajatellut pistää miehen noihin hommiin, jos tarve tulee... 😂 (Nimimerkillä "ei enää yhtään tarpeetonta tavaraa tähän huusholliin")

Ja juu, niitä imetykseen sopivia vaatteitakin tosiaan. Huh, aika lailla miettimistä! La kesäkuun lopussa ja mitään ei olla vielå hankittu, osin pienen taikauskoisen pelon takia ja lisäksi siksi että ehkä muuttokin vielä tässä edessä. Olisi kiva jos mitään ns. ylimääräistä muutettavaa ei olisi.
 
  • Tykkää
  • Haha
Reactions: KirJoh89 ja Pandi
Näitä tarvikkeita on kyllä kiva miettiä. Pari juttua mitä mulla äkkiseltään tuli mieleen:

-maidonkerääjä on muuten kiva, mut mulla se tuli ekoina kuukausina aina imettäessä niin täyteen että oli mahdotonta saada sitä irti ja tyhjennettyä ilman että maitoa läikkyi joka paikkaan --> nyt aion hankkia sen semmosen alipainepumpun

-kannattaa hyödyntää ilmaiset pakkaukset (babybox lastentarvikkeesta ja libero-laukku k-ryhmän kaupoista). Niistä saa myös ilmaiseksi sen tuttipullon varalle jos sattuu tarvimaan eikä tarvi erikseen sit ostaa ennalta.

-jos ei ota äitiyspakkausta niin lanoliinivoide rinnanpäille on niin hyvä.

-Sairaalasta kannattaa jemmata kotiin mukaan pari isoa sidettä ja parit verkkopikkarit mitkä on ekoina synnytyksen jälkeisinä päivinä ihan parhaat alushousut.😁
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja Pandi
Ite oon kokenu imetysvaatteet tosi tärkeiksi. Ostin esikoista varten vaan muutamat liivit ja pari toppia mut en ajatellut (enkä tiennyt) silloin että imettäisin parhaassa tapauksessa putkeen ainakin neljä vuotta. Oonkin tässä matkan varrella ostellu niitä lisää kun en omista kamalasti napitettavia paitapuseroita ja haluan käyttää välillä muutakin kuin toppi+ neuletakki yhdistelmää. Mut toki nämä on just niitä mitä ei kannata etukäteen hamstrata liikaa.
 
Mulla oli tallella esikoisen jäljiltä aika kattava lista, mitä noudatan tälläkin kertaa (toki valtaosa tarvikkeista esikoisen jäljiltä säilytetty, joten tällä kertaa hankittavaa vähemmän). Tämä on PITKÄ, mutta jos jollakin kiinnostaa, niin tässä tulee. 😀 Ja sanon vielä, että meidän kohdalla oli kyllä osuva lista, varmaan 98% oli tarpeellisia ja vain pari juttua hutiostoksia.

-yhdistelmävaunut (nyt tuplat)
-vaunujen sadesuoja ja hyttysverkko
-untuvapussi (täällä pohjoisemmassa ei pärjää pelkällä äp:n pussilla kovilla pakkasilla)
-turvaistuin
-pari vauvavilttiä
-itkuhälytin
-pinnasänky
-patja
-reunapehmusteet
-petivaatteita ja peitto
-muovitettua froteeta
-unipesä
-sitteri
-leikkimatto
-varalta tuttipullo, pulloharja ja rintapumppu (esim. esikoisen kohdalla kävi niin että syntyi niin pienenä ja unisena ettei alkuun jaksanut imeä rintaa ja pumppasin 2vk ympärivuorokautisesti maidot)
-yövalo
-punkka
-huppupyyhkeitä
-hoitolaukku/reppu
-kantoreppu
-kapalopussi
-unipussi
-hoitotason patja
-harsoja PALJON
-vanulappuja, vanupuikkoja
-wipeseja
-perusvoide
-sinkkivoide
-talkki
-bepanthen
-kylpyöljy
-kynsisakset
-hiusharja
-nenäimuri (ehdottomasti baby vac, kaikki muut on turhia 😆)
-d-vitamiinitipat
-cuplaton
-maitohappobakteeritipat
-nestemäinen + suppo parasetamoli
- kuumemittari
-vaatteet: jokaista kokoa n. 5 bodya, 5 legginssit tai potkarit, 3 yökkäriä, sukkia, raapimisen estotumput, ohut myssy (hankittiin muutama eka koko valmiiksi ettei heti tarvi olla ostoksilla). Esikoinen oli talvivauva joten listalla oli paljon ulkovaatetta, mutta kesävauvan lista on lyhyempi. Jokin vähän lämpimpi kerros viileämpiä päiviä varten ja vaunuissa on helppo pelata vilteillä.
-vaipat
- imetysliivit
-liivinsuojia
-isoja terveyssiteitä
-lanoliini rinnoille
-varalta rintakumi

Suunnilleen sitteri ja varalta hankitut tutit oli turhia esikoisen kanssa, muuten kaikki oli kovassa käytössä. 😁 Ja osahan näistä tulee äitiyspakkauksessa.

Ja nämä siis sellaisia mitä hankittiin heti alkuun. Syöttötuolit, ruokalaput, enempiä leluja, isompia vaatteita ym sitten aina niiden ajan koittaessa.
 
  • Rakkaus
Reactions: KirJoh89 ja Pandi
Nyt on vähän offtopic, mut pakko kysyä jos jollain kokemusta vastaavasta. Esikoiselle on tullu nyt joku ihmeellinen äitivaihe. Hän on tosiaan 1v8kk nyt. Vain äiti kelpaa leikkimään, vain äidin sylissä haluaa olla ja vain äidin kanssa haluaa mennä nukkumaan jne. Itkee kun menen yksin vessaan ja äsken kamalan huudon kanssa meni ulos kun isi vei, ja äiti jäi sisälle.

Sitä vaan, että kuuluuko tämä nyt jotenkin tähän ikään ja jos joo nii miten pian olis odotettavissa että menee ohi?🙈 Tavallaan ihanaa olla hänelle se tärkein mut samalla aika rankkaa kun olis kiva sitä vastuuta hoidosta jakaa isin kanssa ja välillä hengähtää.😅
 
Meiltä ei paljoa mitään puutu. Tyyliin vain isot siteet itselle ja vaipat vauvalle. Pientä remppaa pitäs saada tehtyä vielä ennen vauvan syntymää. Imetysvaatteita mietin. Esikoisen aikaan ei ollut muuta kuin parit imetysliivit. En yhtään muista tuliko silloin kaivattua imetyspaitaa tms. Ei vissiinkään. 🤔 Nyt taidan olla niin mukavuudenhaluinen, että jotain hommaan. Nekin vasta sitten viime tipassa tai kun on selvinnyt, että tarviiko oikeasti.
Mahassa vauva potkii parhaillaan taas kovasti. Välillä taitaa tehdä kuperkeikkoja, kun tuntuu niin jänniä liikkeitä.🥰
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
@hanba meillä esikoinen on aina ollut äidin perään, eikä isä ole oikein kelvannut samalla tavalla. Asiaan ei auttanut kuin aika ja se, että molemmat vanhemmat hoiti lasta siitä huolimatta, että isä sai osakseen kauhean protestoinnin. Kyllä monta kertaa tuli paha mieli isän puolesta kun lapsi oikein erikseen sanallisti, että rakastan vain äitiä, en isää ym. Nyt kun lapsi on isompi, niin isästä on tullut eri tavalla tärkeä. Meillä helpotti siis vasta joskus kolmen vuoden tietämillä. Mutta jos teillä tuo on enemmän vaihe kuin vallitseva tila, niin en olisi kovin huolissani :) on varmasti ihan normaali kehitysvaihe työstää omaa erillisyyttä äidistä.
 
@Matkallamamaksi kiitos tosi kattavasta listasta! Tuntuu että tää on kunnon viidakko mitä kannattaa hankkia ja haluisin etukäteen valmistautua kun en yhtään tiiä miten sitten vauvan kanssa alkaa sujumaan. Toisaalta tuntuu että aikaahan on vielä paljon mutta toisaalta 4 kk menee nopeasti 😁
 
Ihanan kattava lista @Matkallamamaksi 🤩🙌🏻 Meilläkin varmaan aika lailla kaikki noi kamat on olleet käytössä molemmilla lapsilla, mutta pikkuhiljaa kertyneet nurkkiin niin ei enää muistakaan omistavansa… 🤭😄

PS. Tuplat tilasin tänään, reilu kuukausi niin saadaan!!! 🤩 Toki ehtii hyvissä ajoin ennen kesäkuista, mutta päästään koeajaa isompien sisarusten kanssa! Sähkökäyttönen rintapumppu vielä hankintalistalla isompana juttuna, muuten on sellasta kivaa pientä söpöä kuten vaunuverhoa ja minivaippaa… 😍
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Näitä tarvikkeita on kyllä kiva miettiä. Pari juttua mitä mulla äkkiseltään tuli mieleen:

-maidonkerääjä on muuten kiva, mut mulla se tuli ekoina kuukausina aina imettäessä niin täyteen että oli mahdotonta saada sitä irti ja tyhjennettyä ilman että maitoa läikkyi joka paikkaan --> nyt aion hankkia sen semmosen alipainepumpun

-kannattaa hyödyntää ilmaiset pakkaukset (babybox lastentarvikkeesta ja libero-laukku k-ryhmän kaupoista). Niistä saa myös ilmaiseksi sen tuttipullon varalle jos sattuu tarvimaan eikä tarvi erikseen sit ostaa ennalta.

-jos ei ota äitiyspakkausta niin lanoliinivoide rinnanpäille on niin hyvä.

-Sairaalasta kannattaa jemmata kotiin mukaan pari isoa sidettä ja parit verkkopikkarit mitkä on ekoina synnytyksen jälkeisinä päivinä ihan parhaat alushousut.
Siis ehdottomasti sairaalan verkkopikkarit - näitä ei tekis mieli ikinä riisua pois… 🤣🙈 Ja ilmaiset kannattaa hyödyntää, hyvä vinkki 👏🏻

Heh, musta tuli vaan laiskempi imetykseen sopivien vaatteiden kanssa, mitä kauemmin imetin 🤭 Hyvä, että vikana kuukautena jaksoin pukea enää imetysrintaliivejä… Normaalit päälle ja revin vähän reunaa alas 😅 Onneksi tosiaan heti ei tarvitse haalia kasoittain näitäkään, ehtii hyvin seurailla, mikä tuntuu itestä mukavimmalta ☺🙏🏻
 
  • Tykkää
  • Haha
Reactions: KirJoh89 ja KK86
@Matkallamamaksi kiitos tosi kattavasta listasta! Tuntuu että tää on kunnon viidakko mitä kannattaa hankkia ja haluisin etukäteen valmistautua kun en yhtään tiiä miten sitten vauvan kanssa alkaa sujumaan. Toisaalta tuntuu että aikaahan on vielä paljon mutta toisaalta 4 kk menee nopeasti
Mulla oli vähän sama. Halusin (ja haluan tälläkin kertaa) varautua vähän kaikkeen. 🙂 Mielummin jotain juttuja turhaan kuin sitten etsiskellä niitä paniikissa, jos niille tarvetta tulee. Esikoisen kanssa oli sen verran vaikea alku vauva-arkeen, että näin jälkikäteen olen todella tyytyväinen, että kaikki oli valmiina eikä ekoihin kuukausiin tarvinnut mitään hankintoja ajatella. Varsinkin kun asuu pienellä paikkakunnalla, josta ei saa mitään, ja on ajettava pidemmän matkan päähän että pääsee edes isompaan markettiin, saati sitten lastentarvikeliikkeisiin. Käytännössä kaikki pitää tilata, ja sitten jos jotain tarvii nopeasti, niin toimitusajat on mitä on. 🤷‍♀️

@Pandi Minäkään en tainnut ekojen viikkojen jälkeen pukea päälleni mitään imetysvaatteita (paitsi liivit). Paidan helmat nousee tavallisestakin paidasta. 😀 Ostin esikoisen kohdalla pari imetyspaitaa, mutta jotenkin käytössä tuntui että ne oli tosi oudosti suunniteltuja ja epäkäytännöllisiä. Huonoa tuuria ehkä, mutta en tällä kertaa aio liivien lisäksi hommata mitään muuta imetysvaatetta.

Kärsiikö täällä kukaan muu unettomuudesta? Täällä valvotaan taas keskellä yötä jo kolmatta tuntia. Jos herään yöllä, en saa moneen tuntiin unta. Joskus menee jopa niin, että uni ei tule enää koko loppu yönä. 😬

Eilen oli ekaa kertaa harjoitussupistuksia. Tuli liikuttua vähän liikaa ja liian raskaasti aamupäivällä. Sitten koko loppu päivän kohtu kovettui aina kun nousin istuma- tai makuuasennosta pois. Taitaa olla aika keventää liikuntaa.. 😬
 
Mulla oli vähän sama. Halusin (ja haluan tälläkin kertaa) varautua vähän kaikkeen. Mielummin jotain juttuja turhaan kuin sitten etsiskellä niitä paniikissa, jos niille tarvetta tulee. Esikoisen kanssa oli sen verran vaikea alku vauva-arkeen, että näin jälkikäteen olen todella tyytyväinen, että kaikki oli valmiina eikä ekoihin kuukausiin tarvinnut mitään hankintoja ajatella. Varsinkin kun asuu pienellä paikkakunnalla, josta ei saa mitään, ja on ajettava pidemmän matkan päähän että pääsee edes isompaan markettiin, saati sitten lastentarvikeliikkeisiin. Käytännössä kaikki pitää tilata, ja sitten jos jotain tarvii nopeasti, niin toimitusajat on mitä on.

@Pandi Minäkään en tainnut ekojen viikkojen jälkeen pukea päälleni mitään imetysvaatteita (paitsi liivit). Paidan helmat nousee tavallisestakin paidasta. Ostin esikoisen kohdalla pari imetyspaitaa, mutta jotenkin käytössä tuntui että ne oli tosi oudosti suunniteltuja ja epäkäytännöllisiä. Huonoa tuuria ehkä, mutta en tällä kertaa aio liivien lisäksi hommata mitään muuta imetysvaatetta.

Kärsiikö täällä kukaan muu unettomuudesta? Täällä valvotaan taas keskellä yötä jo kolmatta tuntia. Jos herään yöllä, en saa moneen tuntiin unta. Joskus menee jopa niin, että uni ei tule enää koko loppu yönä.

Eilen oli ekaa kertaa harjoitussupistuksia. Tuli liikuttua vähän liikaa ja liian raskaasti aamupäivällä. Sitten koko loppu päivän kohtu kovettui aina kun nousin istuma- tai makuuasennosta pois. Taitaa olla aika keventää liikuntaa..
Täällä yksi uneton! Jos joudun heräämään yöllä, etenkin aamuyöstä, en välttämättä saa uudelleen unta. Ja vessassahan valitettavasti joutuu käymään yöllä, vaikka lapset nukkus kivasti läpi yön 🙈 Meillä kuopus kyllä heräilee joka toinen tai kolmas yö jossain vaiheessa ja yleensä sillon, kun käyn hänen luonaan, on vaikea nukahtaa uudelleen… 😩

Onhan laskettuun aikaan vielä aikaa, mutta monen jutun saa käytettynäkin hommattua ja on hyvin aikaa etsiä, jos alottaa hankinnat ajoissa ☺🙏🏻 Ja rahaakin palaa niin tehokkaasti et kivempi jakaa se potti useemmalle kuulle 😄
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
@hanba meillä esikoinen on aina ollut äidin perään, eikä isä ole oikein kelvannut samalla tavalla. Asiaan ei auttanut kuin aika ja se, että molemmat vanhemmat hoiti lasta siitä huolimatta, että isä sai osakseen kauhean protestoinnin. Kyllä monta kertaa tuli paha mieli isän puolesta kun lapsi oikein erikseen sanallisti, että rakastan vain äitiä, en isää ym. Nyt kun lapsi on isompi, niin isästä on tullut eri tavalla tärkeä. Meillä helpotti siis vasta joskus kolmen vuoden tietämillä. Mutta jos teillä tuo on enemmän vaihe kuin vallitseva tila, niin en olisi kovin huolissani on varmasti ihan normaali kehitysvaihe työstää omaa erillisyyttä äidistä.
Meidän tyttö on ollu aina vähä semmonen varautunu ja hitaammin lämpeävä uusia ihmisiä ja tilanteita kohtaan. Äitivaihe on ollu joskus silloin vauvavuonnakin mut sit isi jäi muutamaksi kuukaudeksi kotiin hoitamaan häntä kun ite palasin töihin ja siitä lähtien (eli viime kesästä) isi on kelvannu kaikkeen mihin äitikin. Mut nyt näemmä sit vaan taas tällainen vaihe. Noh, ohihan se varmasti menee ja pitää vaan koittaa olla kärsivällinen.😌
 
Mulla oli vähän sama. Halusin (ja haluan tälläkin kertaa) varautua vähän kaikkeen. Mielummin jotain juttuja turhaan kuin sitten etsiskellä niitä paniikissa, jos niille tarvetta tulee. Esikoisen kanssa oli sen verran vaikea alku vauva-arkeen, että näin jälkikäteen olen todella tyytyväinen, että kaikki oli valmiina eikä ekoihin kuukausiin tarvinnut mitään hankintoja ajatella. Varsinkin kun asuu pienellä paikkakunnalla, josta ei saa mitään, ja on ajettava pidemmän matkan päähän että pääsee edes isompaan markettiin, saati sitten lastentarvikeliikkeisiin. Käytännössä kaikki pitää tilata, ja sitten jos jotain tarvii nopeasti, niin toimitusajat on mitä on.

@Pandi Minäkään en tainnut ekojen viikkojen jälkeen pukea päälleni mitään imetysvaatteita (paitsi liivit). Paidan helmat nousee tavallisestakin paidasta. Ostin esikoisen kohdalla pari imetyspaitaa, mutta jotenkin käytössä tuntui että ne oli tosi oudosti suunniteltuja ja epäkäytännöllisiä. Huonoa tuuria ehkä, mutta en tällä kertaa aio liivien lisäksi hommata mitään muuta imetysvaatetta.

Kärsiikö täällä kukaan muu unettomuudesta? Täällä valvotaan taas keskellä yötä jo kolmatta tuntia. Jos herään yöllä, en saa moneen tuntiin unta. Joskus menee jopa niin, että uni ei tule enää koko loppu yönä.

Eilen oli ekaa kertaa harjoitussupistuksia. Tuli liikuttua vähän liikaa ja liian raskaasti aamupäivällä. Sitten koko loppu päivän kohtu kovettui aina kun nousin istuma- tai makuuasennosta pois. Taitaa olla aika keventää liikuntaa..
Lohduttavaa kuulla, että muillakin unien kanssa samaa ongelmaa kuin itsellä. Jotkut yöt menee hyvin ja nukahdan vessareissun jälkeen nopeaan uudelleen. Välillä on öitä, että 4h unien jälkeen herään ja saa pyöriä sen 2-3h kun ehkä nukahdqn uudestaan. Aikaisina työaamuina ei enää ehdikään nukahtaa ja sitten mennään silmät ristissä 🥱

Itse olen huomannut tuon saman supistelujen suhteen. Ei sais liikaa rasittaa itseään, kun heti kostautuu. Mieli tekis liikkua kunnolla, mutta pitää alkaa tajuta, että ei vaan enää kykene.🙈
 
vierailija
Miten pitkiä teidän supistelut on ollu? Mulla kesti ekan kerran melkeen 10min ja oli aika kivuliasta. Nyt äsken kesti ehkä 5min. Onko tää normaalia ja oma tilanne se, että käyn korkeintaan kävelyllä. Nyt oon junassa niin junan tärinä saatto aiheuttaa.
 
Siis täälläkin menetetyt yöunet. Hitto miten turhauttavaa, nyt kun "saisi" nukkua. Toissayönä heräsin klo 3 ja eipä enää tullut uni. Katkonaista, herään liian aikaisin... ennen 12h yöunia ja vaikka kuinka myöhään, takana ovat ne ajat. Kroppa nyt kyllä vähän turhan aikaisin valmistaa vauvan tuloon🙄
 

Yhteistyössä