Kesäkuiset 2022

vierailija
Mulla on ihan tuore tukos takana. Reilu viikko sitten todettu. Hieman säikäytti. Siitä asti oon piikittänyt. Ei oo mitenkään halpakaan tuo lääke. Onko sulla aiemmassa raskaudessa ollu sama lääkitys? Mietin kuinka suunniteltu synnytys tässä onkaan edessä.

Mulla oli edellisessä loppuraskaudessa klexane piikit aamua iltaa isolla annoksella kun tosiaan iski syvä ja laaja tukos joka ylti pohkeesta kohdun taakse nii ettei huippua näkyny (kiitos hoitovirheen ehti pahentua hengenvaaralliseksi ku lääkärit eivät uskonu ettei oo liitoskipuja vaan vasta 3 päivänä pääsin hoitoon. Tällöin olin jo nii kipee ettei jalka enää edes liikkunut omin voimin ja sairaalassa meni parisen viikkoa.)

Synnytys käynnistettiin lopulta jo 37+5 pitkähkön synnytysmatkan vuoksi ja lapsi syntyi 37+6. Piikit tauotettiin muistaakseni niin että en enää käynnistystä edeltävänä iltana piikittänyt klexanea.

Tuo kokemus jätti melkoiset pelot mieleen ja niistä eroon pääseminen on kestänyt useampia vuosia. Nyt kumminkin suht luottavaisin mielin odotan tätä pikkuista piikkien ja tukisukan kera ❤

Tsemppiä piikitykseen ❤ muistan niin ne pelot tukoksen aikaan ja pitkään sen jälkeenkin ❤ ilmeisesti sinäkin joudut nyt 2x päivässä pistämään? Mulla nyt sentään vain tuo 1 piikki päivässä.
 
Täällä nt-ultra tänään käytynä ja ai että oon huojentunut. Ei siis ollut mitään syytä pelätä mitään, mutta kyllä tässä on kroppa käynyt muutaman päivän ylikierroksilla, uni ollut huonoa ja vatsa sekasin, kun oon ollut niin hermostunut. Pienellä kaikki kuitenkin hyvin ❤ vähän on odotettua isompi, joten laskettu aika aikastui kolmella päivällä ollen nyt 8.6.

Mielenkiintoista oli, että kun tulimme kotiin ultrasta niin oli eka tilanne koko raskauden aikana kun meinasi oikeasti kunnolla tulla oksennus 😅 mies totesi että pikkunen ei oo tyytyväinen kun kuvauksen aikana niin herätettiin ja kovasti tökittiin toista liikkumaan niin tämän siitä saa 🤣

Täytyy sanoa, että näin esikoista odottavana oon jo tässä vaiheessa ihmeissäni miten voin olla päivä päivältä onnellisempi tästä tilanteesta ja rakastaa toista päivä päivältä enemmän. En malta odottaa millaisia tunteita tässä tuleekaan vielä eteen ja mitä kaikkea uutta pääsee kokemaan! 😊
 
Mä loin nyt faceen salaisen piilotetun ryhmän meille joka olisi siis tarkoitus pitää pienenä ja intiiminä vertaistukiryhmänä. Sitä ei haulla löydä. Jotta pääsee liittymään niin laita mulle yksityisviestinä oma Facebook-nimesi ja joku kuvaus esim profiilikuvasta. Pyydän kaveriksi jotta saan liitettyä ryhmään ja poistan kavereista sitten liittämisen jälkeen.
Laitoin sulle yksityisviestiä, toivottavasti mahtui vielä mukaan 🤗
 
  • Tykkää
Reactions: kiramiu
Heippa taas! Täällä odotetaan malttamattomana keskiviikon nt-ultraa. Kävin yhdessä ylimääräisessä ultrassa jo viime viikolla ja pikkuinen näytti voivan ihan hyvin, mut silti jotenkin ahdistaa. Huomenna on mun keskenmenon vuosi päivä ja nyt täytyy vaan toivoa että tällä kertaa selvitään ilman sitä!! Maha on jo kasvanut yllättävän paljon, työhousut jo ahdistaa (toki ne oli aika napakat normaalisti)
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Mulla oli edellisessä loppuraskaudessa klexane piikit aamua iltaa isolla annoksella kun tosiaan iski syvä ja laaja tukos joka ylti pohkeesta kohdun taakse nii ettei huippua näkyny (kiitos hoitovirheen ehti pahentua hengenvaaralliseksi ku lääkärit eivät uskonu ettei oo liitoskipuja vaan vasta 3 päivänä pääsin hoitoon. Tällöin olin jo nii kipee ettei jalka enää edes liikkunut omin voimin ja sairaalassa meni parisen viikkoa.)

Synnytys käynnistettiin lopulta jo 37+5 pitkähkön synnytysmatkan vuoksi ja lapsi syntyi 37+6. Piikit tauotettiin muistaakseni niin että en enää käynnistystä edeltävänä iltana piikittänyt klexanea.

Tuo kokemus jätti melkoiset pelot mieleen ja niistä eroon pääseminen on kestänyt useampia vuosia. Nyt kumminkin suht luottavaisin mielin odotan tätä pikkuista piikkien ja tukisukan kera

Tsemppiä piikitykseen muistan niin ne pelot tukoksen aikaan ja pitkään sen jälkeenkin ilmeisesti sinäkin joudut nyt 2x päivässä pistämään? Mulla nyt sentään vain tuo 1 piikki päivässä.
Ei ihme tuollaisen kokemuksen jälkeen, että tullu pelkoja. Onneksi oot niistä päässy eroon! Mulla tukos iski keuhkoihin. Jospa tässä ehtii toipua synnytykseen mennessä tästä olotilasta. Pitääkin kysellä olisko tukisukat hyödylliset. Seurataanko sulla tätä raskautta tarkemmin? Mulla on yks ylimääräinen käynti äitiyspolilla viikolla 28.
Kahdesti pistän korkealla annoksella. Viimeinen kuukausi menee kevyemmällä annoksella, mutta kahdesti päivässä silloinkin.
Tää sairastuminen on kyllä saanut vähän unohtamaan, että on edes raskaana. on ollu pelkoa ja huolta monessa suhteessa.
Ehkäpä tästä suunta ylöspäin! Ja huokaista voin ehkä sitten elokuussa.
 
vierailija
Okeei ! Mulla oli 25.. mutta viikko NT-ultraan kai se on siihen odotettava että näkee onko kaikki hyvin ..
Mietin jo ylimääräistä ultraan menoa mutta periaatteessa vaan ylimääräistä rahanmenoa ..
Mulla oli edellisessä raskaudessa se hcg 29, ja terve poika tuli. Myöskään seulonnoissa ei näkynyt mitään huolestuttavaa missään vaiheessa. 🙂 ne verikokeet ei mun tietääkseni kerro mitään ilman sitä ultraääntä.
 
vierailija
Ei ihme tuollaisen kokemuksen jälkeen, että tullu pelkoja. Onneksi oot niistä päässy eroon! Mulla tukos iski keuhkoihin. Jospa tässä ehtii toipua synnytykseen mennessä tästä olotilasta. Pitääkin kysellä olisko tukisukat hyödylliset. Seurataanko sulla tätä raskautta tarkemmin? Mulla on yks ylimääräinen käynti äitiyspolilla viikolla 28.
Kahdesti pistän korkealla annoksella. Viimeinen kuukausi menee kevyemmällä annoksella, mutta kahdesti päivässä silloinkin.
Tää sairastuminen on kyllä saanut vähän unohtamaan, että on edes raskaana. on ollu pelkoa ja huolta monessa suhteessa.
Ehkäpä tästä suunta ylöspäin! Ja huokaista voin ehkä sitten elokuussa.
Tiedän niin tuon tunteen ja pelon. En ajatellut että koskaan enää uskaltaisin tuon kokemuksen jälkeen antaa vielä yhdelle vauvalle mahdollisuutta tulla mutta elämä yllättää ❤ Tulin alkukesästä siis ehkäisyn läpi raskaaksi mut se meni kesken kun kierukka piti poistaa. Mut se vei myös pelot mennessään ja kun kerta joku halusi niin vielä tulla niin sai luvan ja tässä ollaan. Ilman alkukesän ylläriä en olis itse tohtinut tätä päätöstä tehdä.

En oikeastaan tiedä edes tuleeko ylimääräisiä äitipolikäyntejä. Ei oikeen sanonu nlassa asiaan mitään kun kysyin. Piikit kumminki on jatkuvasti nyt käytössä. Ja tuo 6vkoa synnytyksen jälkeen tuntuu lyhyeltä ajalta ku viimeksi söin marevania 1,5v lapsen syntymän jälkeen ennenkuin sai jättää pois. Tukisukkia mulla on tukosjalkaan kun edellisen tukoksen jälkeen jouduin käyttämään niitä noin 2vuotta. Käytän nyt samoja et jos ne yhtään auttas asiaa.

Mutta ei tosiaan nuo tukokset oo helppoja asioita. Ne pelot sen aikana ja jälkeen on jotain semmosta että niitä ei voi moni ymmärtää ❤ mutta onneksi näitäkin voi hoitaa jos lääkärit ottavat asian tosissaan.
 
  • Tykkää
Reactions: KK86
Tiedän niin tuon tunteen ja pelon. En ajatellut että koskaan enää uskaltaisin tuon kokemuksen jälkeen antaa vielä yhdelle vauvalle mahdollisuutta tulla mutta elämä yllättää Tulin alkukesästä siis ehkäisyn läpi raskaaksi mut se meni kesken kun kierukka piti poistaa. Mut se vei myös pelot mennessään ja kun kerta joku halusi niin vielä tulla niin sai luvan ja tässä ollaan. Ilman alkukesän ylläriä en olis itse tohtinut tätä päätöstä tehdä.

En oikeastaan tiedä edes tuleeko ylimääräisiä äitipolikäyntejä. Ei oikeen sanonu nlassa asiaan mitään kun kysyin. Piikit kumminki on jatkuvasti nyt käytössä. Ja tuo 6vkoa synnytyksen jälkeen tuntuu lyhyeltä ajalta ku viimeksi söin marevania 1,5v lapsen syntymän jälkeen ennenkuin sai jättää pois. Tukisukkia mulla on tukosjalkaan kun edellisen tukoksen jälkeen jouduin käyttämään niitä noin 2vuotta. Käytän nyt samoja et jos ne yhtään auttas asiaa.

Mutta ei tosiaan nuo tukokset oo helppoja asioita. Ne pelot sen aikana ja jälkeen on jotain semmosta että niitä ei voi moni ymmärtää mutta onneksi näitäkin voi hoitaa jos lääkärit ottavat asian tosissaan.
Kiitos kun jaoit kokemustasi. ❤
Mulla on ilmeisesti loppuelämän marevan-lääkitys sitten piikittämisen jälkeen. Yksi lääkäri kysyi minulta onko suunnitteilla vielä raskautta tämän jälkeen. En osannut siihem siinä tilanteessa mitään sanoa, enkä kyllä hoksannut kysyä kannattaako sellaisesta edes haaveilla. Kunhan tämän lapsen ekaksi saisi maailmaan niin olisin kiitollinen.
 
vierailija
Kiitos kun jaoit kokemustasi.
Mulla on ilmeisesti loppuelämän marevan-lääkitys sitten piikittämisen jälkeen. Yksi lääkäri kysyi minulta onko suunnitteilla vielä raskautta tämän jälkeen. En osannut siihem siinä tilanteessa mitään sanoa, enkä kyllä hoksannut kysyä kannattaako sellaisesta edes haaveilla. Kunhan tämän lapsen ekaksi saisi maailmaan niin olisin kiitollinen.
Tiiän niin tuon olon että kunhan tämän edes saisi hengissä maailmaan. Todennäköisesti sulla ois niinku mulla et jos vielä lapsia haluaisit niin piikit ois käytössä läpi raskauden. Tsemppiä odotukseen ja toivottavasti kaikki menee hyvin ❤
 
  • Tykkää
Reactions: KK86
Ihanaa, paljon hyviä uutisia! ❤ Joulukuu menee nopeesti, sitten onkin jo monella RU 😍 Näkyykö jo masuja?

Pieni tauko ollu kirjottelussa, mutta täällä odotellaan kovasti huomista nt-ultraa 😍 Aika levollisin fiiliksin - mulla on ajoittain ollut mahatuntemuksia, ei liikettä mutta jotain hipaisua/myllerrystä, jotka erotan ilmavaivoista 😆 Varhaisultran mukaan pitäs olla nyt 11+1 kasassa (kuukautisten mukaan 12+1), saas nähdä, mikä on lopullinen LA!

Täällä on pahoinvointi helpottanut, mutta ruokahaluttomuus vaivaa, vaikka olisi jatkuvasti nälkä… Miten muilla?
 
Ihanaa, paljon hyviä uutisia! Joulukuu menee nopeesti, sitten onkin jo monella RU Näkyykö jo masuja?

Pieni tauko ollu kirjottelussa, mutta täällä odotellaan kovasti huomista nt-ultraa Aika levollisin fiiliksin - mulla on ajoittain ollut mahatuntemuksia, ei liikettä mutta jotain hipaisua/myllerrystä, jotka erotan ilmavaivoista Varhaisultran mukaan pitäs olla nyt 11+1 kasassa (kuukautisten mukaan 12+1), saas nähdä, mikä on lopullinen LA!

Täällä on pahoinvointi helpottanut, mutta ruokahaluttomuus vaivaa, vaikka olisi jatkuvasti nälkä… Miten muilla?
Mulla myös huomenna nt-ultra. Ja täällä kans tunnetaan jo pienen pieniä liikkeitä. Ihan käsittämätöntä kuin aikaisin! Viimeksi tällaiset kuplinnat ja hipaisut alkoi tuntua joskus rv 15. Nyt jo rv 11. Mulla on pääosin helpottanut pahoinvointi, mutta jotkut ruuat syystä taikka toisesta on alkaneet oksettaa. Tänään lounaalla yritin nieleskellä riisiä ja kanakastiketta, mutta piti luovuttaa ja mennä vessaan päivystämään kun ne meinasi väkisin kävellä kurkusta ylös. Myös hampaitten harjaaminen edelleen oksettaa.
 
Täällä NT-ultra käyty ja kaikki vaikutti olevan pienellä hyvin! Kaveri vastasikin hieman arvioituja viikkoja isompaa ja sain uudeksi lasketuksi ajaksi 12.6. Varmaankin riskiraskauden vuoksi se la myös muutettiin, vaikka heittoa oli vaan pari-kolme päivää.

Olen puhunut täällä nyt tästä apeudesta, hyvä esimerkki ultran jälkeen tästä oli, kun kysyttiin, että nyt on varmaan sitten helpottunut olo. Tuijotin vaan ihan nollat taulussa, että en ollut ajatellut koko asiaa.Tuntuu, etten jotenkin ajattele tai tunne mitään kovin voimakkaasti just nyt.

Joka tapauksessa kiva, että päivät ja viikot kuluu ja että kaikki on hyvin.
 
  • Rakkaus
Reactions: KirJoh89 ja Pandi
Kyllä nyt hyvillä mielin voi olla jo, itsellä vointi on hyvä ja ei oikeastaan väsymyskään enää vaivaa. Joulu menee tosiaan hujauksessa ja tammikuussa taas pääsee ihmettelemään rakenneultraan.

Itseäni vähän ihmetyttää miksei verikokeista näy tuloksia kannassa, jäänyt johonkin roikkumaan. Kaksi viikkoa eilen vasta täynnä, että olen varmaan turhan hätänen. (13+4 tänään.)
 
Kyllä nyt hyvillä mielin voi olla jo, itsellä vointi on hyvä ja ei oikeastaan väsymyskään enää vaivaa. Joulu menee tosiaan hujauksessa ja tammikuussa taas pääsee ihmettelemään rakenneultraan.

Itseäni vähän ihmetyttää miksei verikokeista näy tuloksia kannassa, jäänyt johonkin roikkumaan. Kaksi viikkoa eilen vasta täynnä, että olen varmaan turhan hätänen. (13+4 tänään.)
Oho, ompa jännä! Mulla tuli samana päivänä oma kantaan tiedot.
 
Ihanaa, paljon hyviä uutisia! ❤ Joulukuu menee nopeesti, sitten onkin jo monella RU 😍 Näkyykö jo masuja?

Pieni tauko ollu kirjottelussa, mutta täällä odotellaan kovasti huomista nt-ultraa 😍 Aika levollisin fiiliksin - mulla on ajoittain ollut mahatuntemuksia, ei liikettä mutta jotain hipaisua/myllerrystä, jotka erotan ilmavaivoista 😆 Varhaisultran mukaan pitäs olla nyt 11+1 kasassa (kuukautisten mukaan 12+1), saas nähdä, mikä on lopullinen LA!

Täällä on pahoinvointi helpottanut, mutta ruokahaluttomuus vaivaa, vaikka olisi jatkuvasti nälkä… Miten muilla?
Mulla myös ruokahaluttomuutta ja suurin osa ruuista ällöttää. 2kg on tippunut varmasti ihan tästä syystä ja siitä, että syön todella paljon hedelmiä! Itsellä on varaa tippuakin paino, kun sen verran ylipainoa omistan. Toiveena olisikin, ettei paino ihan kauheasti nousisi raskauden myötä vaan terveellisellä syömisellä saisi sen pidettyä hallinnassa.

Itselläni ihan pienen pieni kova kumpu ilmestynyt alavatsalle. Tästä se lähtee ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: KirJoh89 ja Pandi
Kyllä nyt hyvillä mielin voi olla jo, itsellä vointi on hyvä ja ei oikeastaan väsymyskään enää vaivaa. Joulu menee tosiaan hujauksessa ja tammikuussa taas pääsee ihmettelemään rakenneultraan.

Itseäni vähän ihmetyttää miksei verikokeista näy tuloksia kannassa, jäänyt johonkin roikkumaan. Kaksi viikkoa eilen vasta täynnä, että olen varmaan turhan hätänen. (13+4 tänään.)
Hei mulla on ihan sama juttu, reilu viikko eikä näy mitään… Otettiin samalla muitakin arvoja, mm. rauta, mitään ei näy! Onkohan tää paikkakuntakohtasta?
 
Kyllä nyt hyvillä mielin voi olla jo, itsellä vointi on hyvä ja ei oikeastaan väsymyskään enää vaivaa. Joulu menee tosiaan hujauksessa ja tammikuussa taas pääsee ihmettelemään rakenneultraan.

Itseäni vähän ihmetyttää miksei verikokeista näy tuloksia kannassa, jäänyt johonkin roikkumaan. Kaksi viikkoa eilen vasta täynnä, että olen varmaan turhan hätänen. (13+4 tänään.)
Ne on monilla paikkakunnilla viivästetty Kantaan laitossa. Syynä se, että jotkut tulkitsevat arvoja omin päin, ilman MoM-lukuja tai nt:tä. Sitä miksi tarkat riskiluvut on myös viivästetty, siihen en tiedä syytä. Monissa näkyy joskus rv16-17.
 
Aygeymobile
Ne on monilla paikkakunnilla viivästetty Kantaan laitossa. Syynä se, että jotkut tulkitsevat arvoja omin päin, ilman MoM-lukuja tai nt:tä. Sitä miksi tarkat riskiluvut on myös viivästetty, siihen en tiedä syytä. Monissa näkyy joskus rv16-17.
Hyvä tietää, että on kuitenkin joskus tulossa. Kiinnostavaahan tuloksia on tulkita muutoinkin niin tietää vähän omasta terveydentilasta.
 
Vitsi, täällä on niin moni saanu viime päivinä ihania ultrakuulumisia. Onnea ihan jokaiselle!❤ Odottavan aika on niin pitkä, meillä nt-ultra vasta 10pv päästä, jolloin pitäis olla 13+0.

Paha olo ehkä helpottamaan päin. Välillä ruokailun jälkeen iskee pahempi kuvotus, mutta hetkittäin olo on suht normaalikin. Liikkeitä en ole tuntenut vielä (nyt 11+4), ja odotankin kuumeisesti että alkaakohan ne nyt tuntua paljonkin aiemmin kuin esikoisen raskaudessa (silloin tunsin rv 17-18 ekan kerran).

Aika menee tavallaan nopeaa ja sit taas tosi hitaasti toisaalta. Kunpa vaan pääsisi sinne turvallisemmille vesille.🙏🏻
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89

Yhteistyössä