vierailija
Mulla on ihan tuore tukos takana. Reilu viikko sitten todettu. Hieman säikäytti. Siitä asti oon piikittänyt. Ei oo mitenkään halpakaan tuo lääke. Onko sulla aiemmassa raskaudessa ollu sama lääkitys? Mietin kuinka suunniteltu synnytys tässä onkaan edessä.
Mulla oli edellisessä loppuraskaudessa klexane piikit aamua iltaa isolla annoksella kun tosiaan iski syvä ja laaja tukos joka ylti pohkeesta kohdun taakse nii ettei huippua näkyny (kiitos hoitovirheen ehti pahentua hengenvaaralliseksi ku lääkärit eivät uskonu ettei oo liitoskipuja vaan vasta 3 päivänä pääsin hoitoon. Tällöin olin jo nii kipee ettei jalka enää edes liikkunut omin voimin ja sairaalassa meni parisen viikkoa.)
Synnytys käynnistettiin lopulta jo 37+5 pitkähkön synnytysmatkan vuoksi ja lapsi syntyi 37+6. Piikit tauotettiin muistaakseni niin että en enää käynnistystä edeltävänä iltana piikittänyt klexanea.
Tuo kokemus jätti melkoiset pelot mieleen ja niistä eroon pääseminen on kestänyt useampia vuosia. Nyt kumminkin suht luottavaisin mielin odotan tätä pikkuista piikkien ja tukisukan kera
Tsemppiä piikitykseen muistan niin ne pelot tukoksen aikaan ja pitkään sen jälkeenkin ilmeisesti sinäkin joudut nyt 2x päivässä pistämään? Mulla nyt sentään vain tuo 1 piikki päivässä.