@Royalmf mullakin tullut hematooma sta välillä ihan kirkasta verta. Menin niin tiloihin viikko sitten, että maksoin itseni kipeäksi ja kävin vielä perjantaina gynellä, että saan kysyä kaiken mikä askarruttaa. Ja oli hyvä gyne, topakka nainen joka otti multa luulot pois sanoilla "joka kolmas Nainen vuotaa verta ekalla kolmanneksella". Mulla vuoto on ollut tiputtelua, mutta hematooma voi myös vuotaa ku saavista kaataen kuulemma. Eli toivotaan, että sulla kyse on juurikin näistä normaaleista, ärsyttävistä, kamalista vuodoista.
Lisää kreisiä: huolestuin veriseulan arvoista (typerää, i know) ja sain soittoajan np-ultran tekevälle kätilölle, joka myös ihanasti rauhoitti. Eli summa summarum: naiset jos ahdistaa, epäilyttää, pelotta, mitä vaan, kysykää ja käyttäkää terveydenhuoltoa. Voi tulla tyhmä olo, itsellekin tuli, mutta mielenrauha on sen arvoista
Ja sitten doppleroijille. Kohdun asento, istukan sijainti, vatsanpeitteet ym vaikuttaa siihen, miten vauva kuuluu dopplerilla. 10+ on ihan normi, että se 3 sentin pötkö karkaa johonkin suolen mutkaan, josta sitä ei löydä. Esikoisen sydänäänet kuului aikaisin ja katosi sitten dopplerin ulottuvilta viikoilla 8-10. Sitten taas 11+ kuului. Tässäkin raskaudessa oon huomannut, että nyt 9-11 viikoilla ollut. Välillä vaikea löytää vauvelia. Mutta tänään kuului ekan kerran, kun vauva protestoi huitaisemalla doppler-häiriköintiöni - eli siellä ne sähköiset nyt sinkoilee mihin sattuu, varsinkin kun vähän mahaa painelee
Ja nyt ei oo tarkoitus siis jeesustella, että älkää ressatko. Ei kannattais, mutta niin minäkin teen. Olkootkin toinen raskaus, ihan sama.oon huolesta soikeena aina kun tulee huoli vauvan terveydestä esim juuri vuotojen tai verikoetulosten takia. Onneks tän huolen ei tarvi jatkua loppuun asti, yleensä me naiset vähän rauhoitutaan ku hormonitlin vähän tasottuu keskiraskaudessa.
Tsemppiä kaikille kanssasekoilijoilleni
tää on huippu kanava kun ei tartte skitsoilla yksin