~Kesä-kuu-meilijat~

kaikki joilla on tietoo/kokemusta noista.. kysyin endopalstallakin näitä lääkejuttuja, mutta kun täällä tuntuu saavan paljo enemmän ja nopeemmin vastauksia, niin... =)
mietin vielä tota terolutia, että mikä käsitys teillä on, onko niitä hyötyä jatkaa jollei raskautta tuu esim. puolen vuoden kuurilla? Eli siis ihan endon takia, hidastaako se mitenkään endon leviämistä jos syö vaan kp15-24? Vai onko sillä hoitava vaikutus (kuivattaa pesäkkeitä?) vaan sillain yhteen menoon (20pv?) syömällä, ettei sen kuurin aikana vois tulla raskaaks?
Kyllä mulla ne jonkin verran loppukierron jomotuksiin auttaa mutta jos se on ainoo teho niin empä tiedä hyötyykö niitä sen pisempään syödä...ja en kyllä haluis niin alkaa käyttää että raskaakstulo estyy :ashamed:
 
mm77 mä sain teroja sillon ennen clomien alotusta kp 15--> kun edellinen kierto oli 65 päivää. nyt kun epäilien etten ovulonut ja kierto on venynyt niin sain ne kahden kierron ajaksi tasaamaan omaa keltarauhashormoonin tuotantoa. otan ne oviksen jälkeen tai kp 20 jos ei ole tullut. ja siksi oviksen jälkeen, kun terot ei ovista estä, mutta tekee kuulemma limat epäsuotuisiksi siittiöille. elikkä jos sulla ovis tulee, niin kannattaa alkaa ottaa niitä vasta oviksen jälkeen!! endosta en sitten osaa enempää sanoo, mutta tossa mun kokemukset teroista. elikkä mahdollista tulla raskaaksi, jos vaan ovuloit!!
 
en testannut tänään, huomenna aamulla sitten..oireet jatkuu edelleen :saint: toiveet on niin korkeella, toivottavasti en pety :ashamed:

jennuli kirjotappas vähän sun oireista :D mitä oli ennen plussaa ja mitä nyt? onko sulla ollut repimiskipuja tms...?

miranda tsemppiä!! nyt vaan simpat matkaan ja sitten piinailemaan :D
 
Onnea Miranda, huomiseen inssiin! :flower: :flower:

Te, jotka pistätte Pregnyliä...Pistetäänkö se heti kun ovis näkyy testissä ja kuinka kauan pistämisestä on aikaa, kunnes munasolu/munasolut irtoaa? Eli jos ke aamuna ovisplussa, pitääkö silloin heti pistää? Ja kuinka kauan siitä on aikaa vielä raskautua? :heart:

Jos joku viitsii vastata , kiitoksia! :flower: :D

Mukavaa pvn jatkoa kaikille! :flower:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
Kiitoksia kaikille, ootte ihania =)

Rouva Pikkumyy Pregnylin jälkeen ovis testit näyttää plussaa automaattisesti koska olet pistänyt munasolun irroittavaa hormonia. Mulle lääkäri sanoi että pistoksesta 36h mutta jostain luin että 24-42h pistoksesta kannattais pupuilla.

JJ-t ohoh, sullahan kroppa käyttäytyy omituisesti, selvät oireet ja silti nega?

miranda-81 Onnea inssiin =) =)

-Tiinuli-
 
JJ-t inseminaation jälkeen (joka tehtiin nyt tokalla kerralla luomukiertoon) veti ensin vatsan umpeen, sitten tuli viikko inssistä kova väsymys, oli myös joitakin päiviä inssistä vatsakipuja. viime viikonloppuna, paleli kovasti ja sunnuntai iltana joka olisi ollut kierron vika päivä oli erittäin kovat alavatsa kivut, siksi olin sen tädin tulosta niin satavarma, se kipu valvotti myös yölla ja silloin illalla oli mini vähän vaaleanpunaista paperissa kun pyyhin.
tein testin maanantaina aamupäivänä eli sinä päivänä kun menkkojen olisi viimeistään pitänyt tulla, pissi oli laimeaa mutta vahva plussa tuli samantien, samoin kahteen muuhun testiin jotaka tein, silloin maanantaina alkoi myös päänsärky ja se oli kunnon särkyä yhdessä vatsanippailujen kanssa, väsymys on nyt hieman vähäisempää,vatsaa nippaa vain kerran päivässä oikein kunnolla ja se menee 5 min. ohi. ja sitten tissit turposivat viikko inssistä ja nyt ovat erityisen arat ja pinkeät.
alaselkäkin oli inssin jälkeen kipiä, ei ole enää juurikaan. ja sitten vielä sekin että en saanut itselleni tyypillisiä pms oireita lainkaan.

eli oireita ihan hirveesti,mutta ohitin kaikki suunnilleen ajatuksella, nyt ne menkat tulee ja tää on stressin purkautumista kun särkee päätä ja väsyttää.. jne. lista kuulostaa hirmu pitkältä, vaikka olo on ollut ihan hyvä mutta näitä kaikkia on esiintynyt. en osaa sanoa olisinko saanut aiemmin jotain haamuja kun en tosiaan etukäteen testannut, hcg oli rv 4+3 477 eli tukevasti täällä raskaana ollaan ennenkuin joku toisin todistaa...

olipa tarina, toivon niin teille sitä plussaa ihan kaikille, tuntuu aavistuksen epäreilulta kun itse menin ensi käynnille vasta 13.3 ja sitten jo toukokuussa tulin raskaaksi, vaan eihän se toisen vauva ole toiselta pois...
onnea matkaan toivon teille ja myös tälle omalle pikkuiselle... =)
 
niin ja toi nippailu on kyllä tosi mieto sana, repäisykipu on parempi, koska se tosiaan tuntui/tuntuu et joku yrittäisi sen vatsan repiä, siinä ei mikään asento ole hyvä... :ashamed: :) mutta kyllä sen kestää kun tietää syyn... =)
 
jennulille lämpimät onnittelut! :flower: Olitkin jo ilmoittautunut tuonne meidän helmiodottajien pinoon. =)

Kaikille muille paljon tsemppiä ja oikein lämpöistä ja ihanaa kesää! Tiinulille erityisesti, mä täällä taustalla seurailen sun tilannetta. :hug:
 
JJ-t Pidän oikein paljon peukkuja että plussaisit!!! :heart: :heart: :heart:

(.) inssi takana ja kaikki meni loistavasti. Miehen sperma huippulaatusta. Viime testauksessa, muutama vuosi sitten, oli liikaa hitaita siittiöitä eli taisi silloin saada matkalla labraan vaan kylmää. Munasolu oli ultrassa 20mm mutta ei ollut vielä liikenteessä. Nyt vaan kun hermot kestäis pari viikkoa vielä. =)
 
heips, aamulla testattu taas nega ja lämpö vaan nousee nousemistaan ja tissit kasvaa edelleen :/ nyt alankin jo oleen sitä mieltä, että se ovis oli vasta ja nyt olis dpo 5. ja nää mun oireet johtuu sitten jostain ihan muusta!! :headwall: repimiskipuja ei ole tullut sitten toissayön. koko ajan tunne, että menkat alkaisi ja valkkaria tulee lorisemalla :ashamed:

onko tietoa voiko ovisoireisiin kuulua rintojen muutokset, siis oviksen jälkeen ja koska kohdunkannattimet alkaa venyä? heti hedelmöittymisen vai kiinnitymisen jälkeen?? en tiedä mitenkä muuten näitä mun oireita selittäisin :headwall:

nyt pitää vaan jaksaa odottaa, testaan taas torstaina kun juhannuksena saatan pari lasia punkkua nauttia. muuten viikon päästä torstaina, jos menkat ei ole alkanut/ plussaa tullut niin sitten on jokin tosi oudosti!! :kieh: elikkä en voi muuta kun odotella |O
 
Heippaus kaikille..Gynellä käyty ja kaikki näytti hyvältä! :heart:
Limakalvon paksuus hyvä kohdussa, 2 munasolua melkein valmiina odottamassa "lähtökuopissa", joten tänään iltapvllä on pistetty Pregnyl piikki irroitukseen ja sitten lugeja keillasta alkaen 2 vkoa ja testausta, jos plussaa, jatkan lugeja, jos negaa lopetan luget.

Katsellaan siis, mihin tämä kierto johtaa! :saint:

Ihanaa pvää kaikille!

Mitä muiden kohdun limakalvon paksuus ollut ovulaation aikaan? Minulla kp 11 tänään 16mm, kuulinkohan oikein ja munasolu isompi 18mm, Olenkohan nyt ymmärtänyt/kuullut väärin! Joka tapauksessa hyvä tilanne gynen mielestä. :heart:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
Heksamiina kiitoksia :hug: käyn aina välillä kurkkimassa sun kuulumisia helmiodottajissa, vaikken sinne kuulukkaan ;)

miranda-81 Nyt pääsit sit piinailemaan muutamksi viikoksi, plussa tuulia puhallan +++++ :whistle:

JJ-t jopas menee jännäksi piinailut B)

Rouva Pikkumyy Mulla oli munasolu 18mm ja limis 9mm. Mulle ei määrätty lugeja ollenkaan....hmm..mistä tietää tarviiko lugeja vai ei?

Kirjoittelen omia kuulumisia myös...mulla nyt kp 2, eli taisi ovis tapahtua pregnylillä vaikka eka epäilin että munis ei olis irronnut kun ei ollut mitään oireita. Miehen kanssa suunniteltiin että tarvii soittaa julkiselle ja kysyä kuinka pitkä se IVF-jono on ja suostuuko ne tekemään ovulaatioinduktioita samalla kun jonotan IVF.ään? jos ei suostu niin mennään yksityiselle ovulaatioinduktioihin siksi aikaa että IVF alkaa. Tosi omituista että olen julkisella ollut vuoden ja kun hoitomuotoa vaihdetaan niin tiputetaan jonon päähän odotteleen, olen jo kerran jonottanut että hoidot ylipäätänsä aloitettiin.

Onko muita jotka käyt yksityisellä ovulaatioinduktiossa? maksaako pelkän ultrauksen verran vai kuinka hinta määräytyy? Tarkoituksena olisi mennä Tampereelle väestöliittoon tai Avaklinikalle.

-Tiinuli81-



 
Tiinuli Me käymme yksityisellä. Hinta tuli clomeja syödessä sekä vastaanottokäynillä olosta että ultrauksesta (vaikka pelkästään ultrattiin). Yhteensä tuo teki 125e. Tuosta tietty vähennetään kelan korvaukset. Käymme helsingin väestöliitolla.
 
minulle eilinen hinta oli 123,45, gyne vastaanottoaika, ultraus , shoitajan pistämä Pregnyl.
Paikkana väestöliitto.

Minulla vaan tukena luget, niistä kun ei ole haittaakaan. :heart:

Mukavat pvn jatkot kaikille! :flower: :flower:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
Hei kaikki!

Täällä alkaa olemaan jännät paikat, kp 26 menossa. En tiedä kuvittelenko taas, mutta nopsaan noustessa ja viimeksi tänä aamuna yskiessä on tuntunut sellaista repäisykipua.. En ole kyllä tällaista kipua aikasemmin tuntenut, enkä toisaalta halua elätellä mitään turhia toiveita. Jos nyt käy niin että menkat alkaa tässä parin päivän sisään, loma keskeytyy ja joudun maanataina jussin jälkeen sinne laparoskopiaan. Toisaalta ihan jees, selviää ainakin onko jotain "lisävikaa", toisaalta harmittaa loman keskeytyminen, vaikka töihin paluu onkin jo silloin ens perjantai. Tietysti toivon sormet ja varpaat ristissä että olis tärpännyt, mutta eipähän jaksa uskoa, olen jo asennoitunut siihen että leikkaukseen joudutaan.. :/

JJ-t toivotaan että on onnistanut, ja tietysti kaikille muille onnea tähän kiertoon!! Hauskaa päivänjatkoa kaikille!! :wave:
 
taru82 jännät paikat sulla menossa, toivottavasti on tärpännyt! Nuo repäisykivut yskiessä kuulostaa lupaavalta, sehän on ensimmäisiä oireita mitä raskaudesta voi olla =)

miranda-81 eli tuo hinta oli yhden vastaanoton hinta? eli jos joutuu käymään 2 kertaa kontrolli ultrassa niin kaiketi kaksin kertainen hinta?

Rouva Pikkumyy kiitoksia vastauksesta, tarvii tiedustella varmaankin väestöliitosta, kuinkahan kalliksi mahtaa tulla kun joudun pisteleen Puregonia ja siinä pakostikkin tulee enemmän ultrakäyntejä kuin 1, viime kierrossa tuli 5 ultrausta.....


 
Tähtisäde
Rva Pikkumyy: Tuon mukaan "hieman" huonomman esimerkin, eli mulla oli kp11 (11.6) munasolu 9mm ja limis 4mm. Tuosta vastaanottava lääkäri sanoi, että ei toivoa tähän kiertoon, mutta sitten "oma" lääkäri vastasi sähköpostiini, että ihan ok ja että ovis pitäisi olla tänään 17.6. En kuitenkaan oikein jaksa tuohon uskoa, mutta pitää pupuilla nyt varmuuden vuoksi ja ihan pupuilun ilosta. En oikein osaa oireistakaan mitään sanoa, kun ei ole ovista koskaan kokenut.

Hauskaa Juhannusta kaikille!
 
Tiinuli, pistelet Puregonia ennen ovista ilm? Olen Tumpelo näissä asioissa, kun tämä siis oli ensimmäinen pistos Pregnyliä, minkä eilen sain. :ashamed:

Kuinkakohan kauan nyt on aikaa pupuilla ennen kuin ovis on ohitse? Ja onko mahdollista, että se toinen munarakkula(vähän pienempi) irtoaa vähän myöhemmin?

Yleensä minulla ollut ovis kp 13 aikana useimmiten, eli nyt olikin varhainen ovis. :saint:

Miehellä oli eilen niin kauhea allerginen nuha ym oireet ja lääkitys, ettei pupuilu onnistunut, mutta kaipa tämän päiväiselläkin jotakin toivoa on, koska inseminaatio olisi tehty tänään , jos sellainen olisi ollut ajatuksissa.

Niin olikohan pinossa muita lugen käyttäjiä? Minun olisi gynen ohjeen mukaan alettava niitä laittamaan jo huomisiltana, vaikka vasta kp 13, jotenkin tuntuu aikaselta aloittaa jo silloin.

Tuleeko muille rinnat vähän kipeiksi Pregnylpiston jälkeen?

Kertokaahan kuulumisianne! Ja oireita! :saint: :heart:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 

Yhteistyössä