KESÄ 2010 hoidot

Vaitiolovelvollisuus on päivän sana! Ei nää asiat kuulu kenellekään muulle kuin niitten haluaa kuuluvan. Mut täytyy sanoa että musta on helpottavaa että TE tiedätte mun asiat.

Lili, en mäkään muista halunneeni kenenkään synnytyskertomuksia lukea raskausvaiheessa... Kun se oli semmosta harmaata aluetta mistä ei mitään tietoa eikä kokemusta, niin ei se pahemmin edes kiinnostanut, ja ei taas toisaalta halunnut 'lietsoa' mitään pelkoakaan. Kun eihän sitä oikein osaa pelätä semmoista mitä ei ole ikinä kokenut. Nyt taas kun olen jo yhden lapsen saanut, niin siltikään en ole tainnut yhtäkään synnytyskertomusta kokonaan lukea. Sektiokertomukset saatan lukea, mutta ei muuta. Kun oma kokemus on vain tuo epäonninen leikkaus, niin ei jotenkin tunne minkäänlaista yhteenkuuluvaisuutta normaalisynnytyksiin, tjtn.. vaikea selittää. Kai mulla jonkinasteiset traumat edelleen jäytää takaraivossa. Toivottavasti pääsen niitä vielä joku päivä purkamaan pelkopolille.... :D

Kiitos Elli, Sera ja muut. Huomista pelonsekaisin tuntein ootellen.. Ilmoittelen varmasti heti kun pystyn. Ja Baby kans toivottavasti tulee sitten ilmoittelemaan! Mä muuten nyt huvikseen testasin (tosin EI aamupissasta) Pregnylin 10000iu, niin ei näkynyt kuin himmee haamu.. :O Maanantai-iltana pistetty. Lääkäri oli ilmoittanut 7pv 'varoajan'.
 
Iinamiina: :hug:

Ja piti muuten jo aiemmin kommentoida sitä taustalta-kommenttia... että eipäs ole kovin tahdikasta tulla tänne syyttämään ketään omien hoitojensa epäonnistumisesta. Ja asiallisesti Iinamiina siihen vastasikin. Totta, pitäisi voida luottaa lääkäreihin ja siihen, että tietävät, mitä tekevät. Ikävä kyllä tässä vaan on yllättänyt se, miten yllättävän huonosti yllättävän monet (varsinkin kunnallisen puolen) lääkärit ovat ajan tasalla näistä asioista! Ja toisinaan eivät ole kuulletkaan uusista lääkkeistä tms. Ja noi kilpirauhas- ym. arvot. Mielestäni pitää kyllä kyseenalaistaa lääkärien tekemisiä, hekään eivät ole erehtymättömia. Meidän osaltamme se johti lääkärin vaihtoon. Edellinen lääkärimme teki meille samalla kaavalla viisi epäonnistunutta hoitoa. Kun senkin jälkeen oli haluton tekemään muutoksia hoitoon (vaadin väkisin kuudenteen hoitoon eri kaavan, lisäkokeita hän ei kuitenkaan katsonut tarpeellisiksi), vaihdoimme hoitopaikkaa ja lääkäriä. Uusi lääkäri teetti pari lisäkoetta, havaitsi erään hormoniarvon olevan alempi kuin suotavaa olisi, vaihtoi lääkkeen sen perusteella, vaste oli paljon aiempia lääkkeitä parempi ja hoito johti plussaan. Siis itse kannustan kyseenalaistamaan.
Myös olisi hullua tehdä mitään omin päin (ja ihannetilanteessa pitäisi voida sokeasti luottaa siihen, että lääkäri tietää mitä tekee...), jos olisi ensimmäiset hoidot, eikä tietäisi noista asioista mitään. Valitettavasti tässä on itse kullakin niin pitkä hoitotausta takana, että tietoa noista asioista on jo enemmän. Lisäksi on eri asia, jos lääkärillä on perustelut, miksi joku lääke/määrä ei ole oikea, aina ei vain tunnu olevan muuta kuin oma tietämättömyys asiasta. Ja muistetaan täällä kuitenkin vanha kunnon sanonta, Älä lyö lyötyä.
 
baby: :hug: Ei ole sanoja ei... voimia! :heart:

iinis ja lili, samaa mieltä, että todellakin pitää uskaltaa kyseenalaistaa! Lääkäritkin on kuitenki vaan ihmisiä! Mut rohkeutta se vaatii, ja rohkeita te ootteki! :heart: Ja noista synnytyskertomuksista, muaki ne alko kiinnostaa vasta, kun oma synnytys alko uhkaavasti lähestyä :D Ja nyt luen hulluna vauva-lehtiä, jotka ei ees oikee odotusaikana kovinkaa paljo kiinnostanu... kaipa sitä haluaa tietoa juuriki samanlaisista asioista ja tilanteista, mitä itelläkin on milloinki meneillään. Se kai meidätki täällä itseasiassa yhdisti! :D

despelle yritän osata viel lähettää sen synnytyskertomuksen :D Nii ja mä en oo tainnu sun synnytyksestä lukee... vai ootko kirjottanukkaan? Jos, ni mielelläni lukisin :)
 
Viimeksi muokattu:
Meidän elämän 11. ja 12. alkio nyt mukana. Saatiin oikein kuvat mukaan niistä "about-top-alkioista" :) Pp 12 veritesti tai pp14 pissatesti. Paitsi ett sanoi että ei suosittele enää kotitestejä mielellään ku näyttäneet kuulemma niin paljon negaa ja sit on lopetettu Luget ja homma on mennyt pieleen :O Kaikkee sitä kuulee! Babylle vielä jaksamishaleja!
 
Baby: Voi ei!!!!! Tosi kurja homma!!! :(

Iinikselle tsempit piinailuun!!

Täällä pakkasta -15, mut hirveesti ei nappaa lähtee ulos, vaikka hyvin vois! Jotenkin sitä on vaan niin vilukissa!! Alkuviikosta esikoinen menee mummolaan 2 yöksi, niin jos sitten kävis vaunulenkillä... paitsi et taitaa taas pakkanen kiristyä -20 tienoille :/
 
Baby; Voi itku, suuri:hug: Mä olin ajatellut että nyt te molemmat plussaatte:(

Oon kans miettiny kans tota että kannaataako sitä yhteen testiin sitten luottaa, on tullu mieleen et mitä jos on iteki möhliny jonku hoidon kun kerran vain testannut tai en ole testannut ollenkaan kun vuoto alkanut, nyt tulen testaamaan ainakin 3 kertaa kun sen aika on.

Sitten eräs erittäin tärkeä kysymys teille kaikille, kun oon miettiny sitäkin että onko se menkkojen alkamis päivä justiin se päivä kun menkat tulee tiputtaen vai se että kun kunnolla rupeaa vuotamaan??
Koska mulla aika usein alkaa menkat sillai niukasti, että onkohan tälläkin asialla sitten jotain merkitystä että jos ilmoittaa heti menkkojen aloituspäiväksi tiputtelupäivän ja ovulaatio olisikin paljon myöhemmin...?? Tajusko kukaan??

Mulla on mitä ihmeellisimmät menkat taas, nytkin alkoi viikko etuajassa ja todella niukasti, mikä mua vaivaa...

Barba: Sinä vissiin kyselit hoitojen ajankohtaa, en tiä kyllä viä, uskoisin että huhtikuussa kun menkat alkaa niin sitten soitan hoitoihin. Mutta mua jo valmiiksi uhmatuttaa se että haluisin siirtoon ne molemmat viimeset kaksi alkiota ja alkionkuoren avaukset molempiin.

Iinikselle peukut pystyssä... :heart:
 
snoww Meidän klinikoilla eka kp on aina ollut vasta sellanen päivä, kun tulee kunnon vuotoa, tiputteluita ei ole laskettu. (Tämä siis ainakin jos vuoto on tullakseen, en tiiä mitä sit, jos ei ollenkaan tulis...?). Ja tuolla nykyisellä klinikalla eivät kahden alkion siirrossa suostu tekemään kuorenavauksen ku toiselle vaan (onneks meidän tapauksessa se viimeksi riitti..). En tiiä, oisko edellisellä saanut kinuttua molemmille, mut sielläki ne teki vaan toiselle (ei edes pyydetty toiselle). Toivottavasti saatte nyt hyvät tropit ja oikean kaavan :)
 
Kiitos lohdutuksistanne :heart:

Nyt Iinamiina plussaat meidän molempien puolesta, jooko? Onnea kahden alkion siirrolle!! Saitteko pakkaseen myös? Nyt nauti raskaudesta ja pidän täällä peukkuja, että sinun raskaus on sitä pitkää sorttia :D

Testaan vielä tänään uudestaan kun ei ole menkat alkanut ja kp 35. Odotukset ei ole korkealla mutta laittoi miettimään toi verikoetestaus ja se että lugien lopettaminen on voinut pilata onnistuneen raskauden... En meinaa millään hyväksyä tätä meidän negaa!
 
^ Tiedän erittäin hyvin tunteen <3 Pyydä heti aamulla lähete veritestiin niin ainakin saat varmuuden ja tiedon jos on ollut edes pienenpientä kiinnittymisyritystä. Mua se ainakin vähän lohdutti se säälittävä hcg6 kun aina ennen ollut alle 1. Mutta vaikee mun jotenkin silti uskoa täysillä sen lääkärin mielipiteeseen siitä että kotitestit muka valehtelis. Ja varsinkin jos monella eri testillä testaa niin pitäishän siinä jotain näkyä! Toivotaan nyt vielä sun kohdalla, mutta jos se oli siinä, niin sitten paremmalla onnella seuraavaan yritykseen! Lugethan kyllä pitää vuodon pois monesti moniakin päiviä tai jopa niin kauan kun ne kokonaan lopettaa. Mulla menee tässä hoidossa 800mg/vrk Luget :/ Ja joo, 4 alkiota saatiin pakkaseen. Unohdin kysyä että onko ne kaikki omissa oljissaan vai pareittain, mutta kyllä se niin niitä hehkutti että oletan että yksitellen pakastettiin. Soittamallahan tuo selviäisi. Ihanaa tuolla yksityisellä että sinne voi milloin vaan soitella ja saa palvelua ja vastauksia.

Niin, ja jos yhtään jaksat niin tuu kertomaan vielä mitä testi näytti? Jos vielä tänä iltana testaat siis. Halit :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Eihän ne testit (2) näyttäneet kun vahvan negan. Vaikka kuinka sitä käänsin ja väänsin :kieh:

Soitin sitten puhelinajalla 14.30-15.00 lääkärille ja seuraava ohjelmointi huhtikuussa!! Vitun hienoa. Ei sitten Baby2012 meille suotukaan. Ollaanko me nyt sitten se pariskunta, jolle ei suoda sitä yhtä ainuttakaan... Toivoa kun ei saisi menettää :headwall:

Jospa harkitsisimme sitä yksityistä kuitenkin. Vai pitäisikö nämä kolme kertaa kuitenkin käyttää... Niin mieli taas maassa!

Snoww, kuten huomaat täällä ollaan.
 
Voi voi :( Hali sulle! Miksi ette voisi muka välissä käydä yksityisellä, ja sitten vaikka palata julkiselle tarvittaessa? Kyllä ne 3 hoitoa saa, vaikka missä järjestyksessä tai aikavälillä niitä tekisi. En mä ainakaan silloin akuutti vaiheessa mitenkään olis pystynyt odottamaan kesätauon järjetöntä yli 5kk:tta, vaan oli pakko mennä ensin yksityiselle ja sitten kun siellä ei onnistunut niin siirryttiin julkiselle. Tosin meillä täällä on hyvä tilanne noitten jonojen suhteen, niitä kun ei juurikaan taida olla. Mutta teillähän on aivan uskomattoman valoisa tulevaisuus, ensimmäistä IVF:ää vasta käytte läpi! :O
 
Baby :hug: No höh, miten pitkä odotusaika :( Mut tosiaan voishan sitä käydä yksityisellä välillä ja vaikka sit palata julkiselle. Tuntuu tosi kurjalta toi odottaminen, varsinkin kun voisi PASin jälkeen kuitenkin jatkaa samantien ilman mitään taukoja. Äläkä vielä masennu, tosi harvat kuitenkin onnistuu ekasta hoidosta. Useimmitenhan se vaatii ensin vähän kokeilua, että saa just itelle toimivan kaavan. Sanoisin, että ei kun uutta putkeen vaan, mutta en tiiä, onko vähän huono vitsi... Siis sen sijaan toivotan kovasti tsemppiä :heart: Mua aina edelleenkin kirpaisee ihan erityisen hirveesti niiden (meidän) puolesta, kellä ei ole vielä sitä yhtäkään pikkuista. Uskotaan, että vielä se onnistuu :hug:

Kaikille ihanaa ystävänpäivää, ja paljon vauvaonnea!!! :heart:

Ja PS. Seralle erityis:hug: jos tuntuu joskus siltä, että kukaan ei kirjoita sulle. Musta on aina ihanaa lukea sun pirteitä ja iloisia juttuja =)
 
Viimeksi muokattu:
Vihdoinkin taas täällä, anteeksi että on kirjoittaminen jäänyt!

Baby, voi itkujen itku, todella paha mieli tuli teidän negasta, iso halaus!! :hug: Kannattaa miettiä sitä yksityiselle siirtymistä, tosin tässä vaiheessa jos meette ekaa kertaa niin kyllä sielläkin varmaan aikaa menee huhtikuulle ennen kuin pääsee hoitoon? Kannattaa ehdottomasti kysyä? Tsemppiä kovasti, varmasti teidänkin vuoro vielä tulee! :heart:

Iinis, mitenkäs piinailu sujuu? Ajattele, kohta jo eka viikko takana!! Jännittää kovasti, ja kutkuttaa, tää on oltava se THE hoito. :D

FB:stä, joo siis ehdottomasti on siellä vaitiolovelvollisuus, näitä asioita kommentoidaan vaan omassa ryhmässä. Mä olen muutenkin vähän arka kommentoimaan muita päivityksiä, ettei sitten kaikkien kaverit ihmettele että "mikä ihme tyyppi toi on ja mistä se sen tuntee"... Evitalla ja mulla löyty 1 yhteinen ystävä, tosin luulen että ko. kaveri ei ole asiaa huomannut.

Yksi syy siihen että olen ollut poissa täältä palstalta on se että jouduimme valitettavasti luopumaan rakkaasta koirastamme viime viikolla, häneltä löytyi sittenkin mahalaukusta kasvain, ja ennuste oli lääkärin mukaan niin huono että päätimme ettei hänen tarvitse enempää kärsiä. Ikävä ja suru on kova, ja viime viikolla oli kyllä todella vaikeaa, iltaisin varsinkin miehen kanssa molemmat itkettiin kun talo tuntui niin tyhjältä. Aika onneksi parantaa ja jäljelle jää ne kaikki ihanat muistot. :heart:

Jäiköhän mulla jotain vielä kommentoimatta? Se ainakin että täältä ketjusta ei poistuta / tätä ei suljeta ennen kuin kaikki plussanneet, piste! :kiss:
 
heipparallaa täältäkin.

Mulle jotenkin kolahti toi lause Susulta ettei tätä ketjua suljeta ennen kuin kaikki sen plussan ovat saaneet.Aattelin että täälläkin viimeisiä viedään ja kohta tosiaan tulee (toivottavasti) hetki jolloin kesähoidot ovat historiaa ja kaikilla uusi alku elämässä alkanut.sitten voidaan perustaa se kakkoskiekkailijoiden ketju seuraavax;)
Musta ois tiäättexte ollu hirveen kiva jos oltas saatu ketjun perustaja gabikin porukkaan mukaan faceen ja tapaamiseen jne mutta ymmärrän enemmän kuin hyvin että se tuskin on ees teoriassa mahdollista , mutta Gabi jos luet vielä näitä juttuja niin tiiät ainakin, että oot ollut ajatuksissa:heart:
lupasin Iinikselle ostavani alkoholittoman skumpan jos plussaa ja mulla jo kädet syyhyää ja susun tavoin vatsassa kutkuttaa kun aattelen että kohta sekin hetki koittaa kun tulos taas selviää.tilastollisesti muuten melkeen tarttettas toiset kaksoset tähän ketjuun eli eikös se ois ny sitten Iiniksen vuoro:hug:
Vaitiolovelvollisuuteen myös yhdyn eli ei missään nimessä näitä juttuja käydä läpi kun täällä ja omassa suljetussa ryhmässä facessa.Ei tosiaan kuulu kelleen muulle meidän asiat.Ompa tosiaan pieni maa jos ootte jo yhteisen kaverin huomanneet.
jaahas, nyt sitten iltapuuron keittoon poitsulle ja jännitysnäytelmä jatkukoon.(piinailijamme suhteen)
Mites baby jakselee entäs Snoww? suosittelen myös yksityistä ainakin kysymään aikatauluista jne, me päästiin silloin ainakin heti kuukaudessa alottamaan sen ensikäynnin jälkeen, nykysistä jonoista en tiiä.Odottaminen on kuitenkin niin vihoviimestä hommaa ettei oo tosikaan.
Lumista loppuviikkoa kaikille:wave:
 
Heissan taas kaikille!
Babylle pahoittelut negasta. Voimia ja halaus.
Iinamiinalle onnittelut kyytiläisistä! Nyt tulee ihan varmasti seuraava plussa. Onkos vielä mitään tuntemuksia?
Susulle lohdutushali koiran lopettamisen vuoksi.
Sera: Minuakin kiinnostaisi synnytyskertomus, jos vielä viitsit lähettää.

Kiva lukea kaikkien vauva arjesta! Kyllä ne vauvat tosiaan äkkiä kasvaa.

Mitäs Marlaalle kuuluu? Jokos olet käynyt rakenne ultrassa?

Minä kävin viime viikolla rakenne ultrassa ja kaikki oli hyvin. Tällä viikolla liikkeet ovat alkaneet tuntumaan tosi selkeiltä, tuntuu kyllä aikas jännältä kun vatsassa möyritään. Tähän asti liikkeet tuntuneet vain vaimeena tökkäisynä mutta on tosin tuntuneet jo muutaman viikon. Painoa on tullut jo 4kg, kauheasti en haluaisi ylimääräistä kun muutenkin on jonkin verran ylipainoa muutenkin. Töissä en ole vielä kertonut raskaudesta, en tiedä onko kukaan huomannut mitään tai ajatteleekohan että toi on muuten vaan lihonut. Ajattelin kyllä tällä tai viimeistään ens viikolla kertoa. Tänään tuntui ensimmäisen kerran selkä kipeältä töissä, saa nähdä kuinka jatkossa kipeytyy.

rv 21+2
 
Baby20xx: Tosi kurja, et huhtikuussa vasta pääsisitte uuteen hoitoon!!

Hienot ultrakuulumiset wilma!!! :) Ja tosiaan ne liikkeiden tuntemiset konkretisoi paremmin koko raskauden - ainakin mulla.

FB:stä: Tosiaankaan ei oo ainakaan mulla mitään tarvetta puhua muiden asioista saati esitellä porukkaa kenellekään. Kukaan ei ees tiedä, et mä tänne kirjottelen :) Maailma on tosiaan pieni: Einalla tais olla yks yhteinen kaveri mun kanssa ja Evita on ollut toisena kätilönä, kun esikoista oon ollu tekemässä :)
 

Yhteistyössä