KESÄ 2010 hoidot

Mäkin käyn aina välillä täällä sivuilla vilkaisemassa et onko joku jotakin kirjoitellut, mut miten sitä on tullutkin niin laiskaksi kirjoittelemaan...

Mites Babyn piinapäivät sujuu? Milloin pääset testaamaan?

Iinikselle vielä tätäkin kautta tsemppiä tähän hoitokierrokseen!

Pahoinvointi täällä ehkä ihan himppu helpottaa, ajoittain. Toisinaan vielä iskee ihan karsee yökötys. Eilen illallakin töistä ajellessa (24km) yökin lähes koko matkan, mut minähän en tonne järkky pakkaseen pysähtynyt tien varteen oksentamaan. Mut yöt on helpottaneet, viikkoon ei oo tarvinnut herätä öisin huonoon oloon. Ihanaa!
 
Hei Ihanat!

Kiitos onnitteluista ja tsempeistä kaikki :heart: Täällä kotona flunssassa piinailen... Olin jo pari päivää puolikuntoisena töissä mutta tänään lähdin lounaan jälkeen, kun tuntui ettei ajatus kulje lainkaan. Parempi näin!

En koe piinailua niin pahana, kun ajattelen tätä tosissaan raskautena ;) Ehkä enemmänkin pelkään sitten sen testin tehdä jos se puhkaisee tämän kuplani (kuten viimeksi :ashamed:) Eli, ajattelin pitkittää ihan siihen täyteen kahteen viikkoon siirron jälkeen, eli 10.2 on testipäivä! Tiedän, että olen omituinen, mutta minulle tämä tuntuu toimivan. Annan itselleni ainakin tämän kaksi viikkoa. Olkoot isku sitten kova! Sitä se joka tapauksessa on, oli asenne mikä tahansa...

Tälläinen väliaikaraportti täältä :) Ja pakkasta piisaa! Ei ole ulos menemistä tällä tukkoisella nokalla, vaikkakin pakkaspäivät ovat minun suosiossa ;)

HALIT
 
Nimimerkki..........Hoito............... .....Aikataulu



snoww----------2.ICSI-----------------?

iinamiina------- 2. IVF 4.PAS?



*** PIINAILIJAT ***


Baby20xx-----------------1. IVF/ICSI, 1. PAS-----------testipv 10.2


PLUSSANNEET

Marlaa--------3.IVF/ICSI---------- + testattu 16.10.2011 LA 24.6.2012
wilma32----------3.ICSI----------- + testattu 19.10.2011 LA 25.6.2012
Barba--------- 4. IVF/ ICSI-------- + testattu 27.11.2011 LA 7.8.2012
evita---------- 3.ICSI -------------+ testattu ? LA 7.8.2012
Lili_78-----------7. ICSI----------- +testattu 27.12 LA?


VIHDOIN NYYTTI SYLISSÄ


Pieni tiikeri--------1.IVF------- TYTTÖ 14.5.2011

kielovanamo------2.IUI-------- TYTTÖ 24.5.2011

desperate---1.IVF/ICSI 4.PAS-- POIKA 11.6.2011

lakka83--- 2.IVF --- TYTTÖ 10.9.2011

Susu75------4.ICSI/lahjasolut---- TYTTÖ 9.10.2011

Sera2010-----1.IVF - 1.PAS-------POIKA 31.10.2011

Elli82 ------ 1.IVF- 1. PAS----- TYTTÖ ja POIKA

Shayna ---- 2. IVF - 1.PAS --- TYTTÖ 30.11.2011

Eina-------------3.IVF---------- TYTTÖ 18.1.2012
 
Kiva Baby ett hyvät fiilikset! <3 Tsemppiä myös jatkoon!

(Masentavan näkönen toi lista.. Oiskin noin loistavasti asiat että vasta 2.IVF 4.PAS tulossa ni elämähän suorastaan hymyilis, vaan kun ei. Kyllä tässä jo epätoivoisesti 4.IVF/ICSIÄ lähdetään yrittämään) :(
 
Iinis: Älä muuta sano... Mä mietin tota listaa jo aiemmin ja masensi niin totta vieköön.. Tuntuu niinku hylkiöltä, epäonnistujalta ja paskalta,ja vehkeet on märäntyny vissiin, sitten riittää kyselijöitä että koska te nyt seuraavaksi taas menette? (siis tarkoitan sukulaisia, en teitä) Nyt oonki sanonu kaikille jotka hoidoista tietää että ei me kerrota päiviä enää, että joskus tai en tiedä!!

Mun tosiaan pakko taukoilla, ei mun mieli kestäis koko ajan putkeen näitä hoitoja. Kova kuori herkkä mieli.
 
halit Snoww ja Iinis!! Pahoillaan teidän puolesta.. No joo, vois kirjottaa, et yrittäkää jaksaa, toivoa on aina.. Onhan sitä, mut joo.. kuulostaa vaan niin idiootilta aina sitä toitottaa. Ei lannistuta kuiteskaan ainakaan kokopäiväsesti!

Baby, just olinkin tänne tulossa kyselemään, että mitäs meiän piinailijalle ja aivan loistavaa, että jaksat asennoitua noin, se on oikein!! Raskaana kunnes toisin todistetaan ja toivottavasti ei todisteta!!!

Mä kans mietin tuossa joku päivä, et mitähän Lakalle kuuluu!? Tuu kertoon jos vielä vierailet täällä ketjussa! Ja Ellielli siellä pikkuisten kanssa, miten menee? :)

Onneks täällä sisällä on lämmin ja saa vaan kattella ikkunasta kaunista talvista maisemaa. Noo, meinaahan nää seinät tietty välillä vähän kaatua päälle, mutta mitä sen väliä,parempi täällä ku tuolla ulkona, hrrr.
 
Snoww :heart:

Eiku lähinnä ton listan virheellisyys masentaa, mutta minähän en siihen koske, se tuottaa huonoo onnee!!! :)

Tänään siis folliultra, kymmenisen niitä oli, lisättiin vielä pariks päiväks Puregon-annostusta vähän, rinnalla menee Pergoveris ja Synarela. Punktio on ensi keskiviikkona AVALLA :) jeee. Tays aivan tukossa just sillä vkolla niin päästään tuonne maksusitoumuksella! :) Perj sit siirto jos alkioita saadaan ja kaikki menee hyvin. Gonapeptyl ja Klexane tueksi nyt ainakin. Pitkää viljelyä ei tehdä mun toivomuksesta, ja lääkärikin oli sitä mieltä ettei, kun viimeinen hoito ja rupualkiotkin oikeesti joskus yllättää, ja jatkoviljelyä ei myöskään välttämättä vaan kaksi siirtoon ehdottomasti. Jännä juttu että nyt se ei olekaan ehdoton EI, vaan jopa TOTTAKAI. Nyt ne vasta uskoo että mä oon oikeesti epätoivoinen tapaus.

Se mikä nyt on huono juttu on toi kilpirauhasen vajaatoiminta. Sitä ei oo sitten niin millään otettu todesta että T4V on liian alhainen mulla, 9,9. Aina vaan intetty että se on ihan ok kun on viiterajoissa! :mad: Mutta nyt sain tolkutettua lekurille ja rupes oikein tutkimaan asiaa. Nostan nyt vähän thyroxin-annostusta ja laittoi sisätautipolille konsultaatiopyynnön. Sentraaliselta vajikseltahan tuo vähän jo vaikuttaa. Alkoi sitten vasta tajuta asiaa kun selitin ja itse tutki sitä sieltä koneeltaan tarkemmin. Pöyristyttävää! Eikä nuo arvot muutu ihan muutamassa viikossa että ei siitä tähän hoitoon hyötyä ole mutta tarviihan asiat saada joka tapauksessa kuntoon. Harmi että nyt vasta noteerattiin. Tai despe-armashan se sai mut hoksaamaan ja minä taas lääkärin. Oireina mulla on mm. järkyttävä väsymys, järkyttävä yöhikoilu, järkyttävä päänsärky päivittäin, sumuinen olo päässä jne..

Että tällasta. Ainiin ja arvatkaa paljo oli limis? SEITSEMÄN JA PUOLI MILLIÄ kiertopäivänä 7!!!!! :O Yleensä se on ollut max ton verran siirrossa!
 
Viimeksi muokattu:
Iinis-haniii, toi kuulostaa nyt niiiiin hyvältä!!! Se onnistuminen ku on aina niin monen asian summa, ja nyt tuntuu, että teilläkin on niin moni asia paremmin ku viime kerroilla!!!! Harmi ku noissa lääkäreissäkin on niin paljon eroa, luulen, että meidän lääkäri (se uus, vanhahan olis sanonu höpö höpö, niinku kaikesta muustaki...) olis HETI puuttunu tohon kilpirauhasasiaan, ku se puuttu samantien kaikkiin pienempiinki asioihin, ja uskoi, että jokaikisellä palasella tässä palapelissä ON merkitystä. Ihan loistohomma, että saatte sen nyt kuntoon!!!!! Hienoa! Ja toi limis!!! :kiss: !! Kuulostaa hyvältä! Mulle tuli silloin ihan yllätyksenä, että noi lääkärit on tollasia, siis jotkut ihan haluttomia kokeilemaan mitään uutta. Niinku se meidän edellinen lääkäri, jonka väkisin ruinasi kirjottamaan miehelle ne clomit, ja sitten sen 3kk:n jälkeen, mikä niitä pitää syödä et mahdollinen vaikutus näkyy, näyte oliki parempi ku koskaan... ja totakaan ei olis lääkärin aloitteesta ikinä kokeiltu! Sorry vuodatus, mut aina ku aattelen tota aihetta, nään punaista ;)
Siis tän kaiken pointtina on, että teidän homma kuulostaa nyt niin hyvältä!!!!!! Ja toi Avan punktio musta vielä kruunaa kaiken ;) Ootan jo ihan malttamattomana ens viikkoa!!!!!!! :hug:

Hui kun mua jännittää Babynki piinailu!!! Enää 6 päivää!!! Ja asenne on ainakin kohdillaan :) Mulla oli samanlainen asenne, paitsi sit ku tuli menkkakipuja aloin luovuttaa, ja ihan turhaan ;) Eli pitää jaksaa loppuun asti uskoa!!!!!!! En olis ikinä uskonu siihen ku muut sano, että ihan hyvin voi menkkafiiliksistä huolimatta olla tärpänny, voi ku olisinkin silloin uskonut, olis ollut loppupiinailukin vielä paljon kivempaa... Mutta ihmeitä tapahtuu, onneksi =) Tuuhan taas kertomaan fiiliksiä, mä jo malttamattomana odotan :heart:

Ihanaa, että evitan pahoinvointi alkaa helpottaa :) toivotaan, että menee hus pois kokonaan PIAN!!!

Snoww :hug: x 1000 Ihan varmasti on surkee fiilis. Mutta ajattele, kun ihan oikeesti mikä tahansa hoito voi olla se ku tärppää, se voi olla sit just se seuraava. Ja tiiän, tiiän, ku oikeen vituttaa, ei siinä mitkään tällaset tsempit auta. Mutta tiiä, että oon hengessä mukana kuitenkin!!!! Ihan toivoton olo on itelläkin ollut. Ja itse en ole missään vaiheessa (omasta mielestäni... jos joltain mielenterveysalan ammattilaiselta kysyttäis, mielipide olis varmaan eri :LOL: ) kaivannut minkäänlaista taukoa hoitoihin, mutta sitten kun tuli pakollinen kesätauko, ja pakollinen tauko ku vaihdettiin klinikkaa ja odotettiin hoitojen välillä, se tekikin niin hyvää etten ikinä olis arvannu. Ton vikaa hoitoa edeltävän tauon aikana pysyin vielä lähes kokonaan pois näiden asioiden ääreltä, oltiin kivalla lomalla ja pois arjesta (senhän voi tehdä ihan kotisohvallakin ;) ), ja olo oli kyllä sen jälkeen ihan erilainen. Siis, hienoa, että lataat akkuja, ja aikatauluista kerrot kaikille ihan just sen verran ku haluat. Tai et mitään ;) Mutta yhdyn muihin, että täällä ei suostuta luovuttamaan ennenku jokaikinen plussaa.
Älkääkä masentuko tosta listasta, ihan oikeesti, mä en ole tainnut kuulla kenestäkään, joka olis niin montaa hoitoa käyny läpi ku me, eli suurin osa plussaa kyllä aiemmin :) ja tosi harvat plussaa ekalla kerrallakaan!!! Eli todennäköisyys on suurin, että jokusen hoidon se plussa vaatii, teillä siis molemmilla alkaa olla todennäköisyydet puolellanne JUST NYT!!! Eikös vaan!!!????

Ugh. Nyt lopetan tän romaanin kirjottamisen, jotenkin taas lähti lapasesta.
Koittakaa kestää pakkasta (ite en oo enää ihan varma, hrrrrrr)...
Jättihali kaikille!!!!!
 
ihana kirjotus Lili :heart:

Iinis, loistavaa, että nyt tosissaan alkaa tapahtua!! Mut saa kyllä olla tosi terävänä kaikkien noitten arvojen kanssa näköjään.. Onneks Despe on olemassa!!!!

Lili, ihan uteliaisuudesta (ja tulevaisuuden varalta), muistatko lukuja miten toi clomifen vaikutti siittiöihin? Vaikuttiks määrään vai laatuun vai sekä että ja jos niin miten?
 
Joo, hyvä Despe!!!! =)

Ja Kielo, apua kun en kuollaksenikaan muista niitä määriä enää... mutta siis sen, että ehdottomasti vaikutti laatuun! Yleensä niitä a-liikkuvia ei ole juurikaan ollut, ja nyt oli yhtäkkiä monin(kymmen?)kertainen määrä, oisko ollut 20% tms. Määrä tais olla samaa luokkaa ku ennen, oisko ollu jotain sitä luokkaa, millä teillä tehtiin se inssi silloin...? (5milj.??? tai jotain sinne päin) Ja tosiaan sen 3kk sillä lääkkeellä kesti vaikuttaa, minkä aikaa ne sanoo, että sitä pitääkin syödä ennenku tuloksia tulee...
 
okei, kiitti Lili, täytyypä pitää toi muistissa, jos on tarvis.. Meillä siinä onnistuneessa inssissä (piti oikein tarkistaa) pesua ennen niitä a-luokkaan kuuluvia oli 2%, mut pesun jälkeen 31%, määrä pesun jälkeen 1,5milj. Tietääkö muuten kukaan mitä tarkottaa, ku tossa simppa-analyysilapussa lukee viimisenä "huom. swim-up"?
 
:hug:Iinis joo mä huomasin heti kun sain kirjoitettua että virheellisyyttä tarkoitit, sori... Pitäs vähä ajatuksella lukia mutta mulla oli hiusväri päässä ja seliseli..:LOL:

Babylle nyt onnea piinailuun ja tuottamaan sitä oikeaa tulosta:hug:
 
Noh, minkä väriset hiukset tuli snoww? :) Joooo, mä oon tämmönen hylkiö kans, kaikkien muitten tiedot päivitetään aina listaan paitsi mun, byääh. Mulla on ihan kauhee flunssa päällä, yllätys yllätys. Kurkku kipee, pää kipee, yskä ja räkä.. :(
 
Aiheuttaako Pergoveris/Synarela pahoinvointia?? Ihan kunnolla oksettaa ja yököttää ja pyörryttää vähän väliä. Ja päänsärky ihan koko ajan. Sit tää hirvittävä ja paheneva flunssa. Kiva yrittää selvitä skarppina töissä huomenna.
 
Hoimenta jälleen murut:kiss:

Iinis,mustakin toi kaikki kuulostaa nyt hurjan hyvältä! Ja ihanaa tosiaan et despe on olemassa, jospa saisit tonkin arvon nyt kohdilleen:) Onks sulla vielä ultraa ennen punktioo? Mulla oli synarelasta päänsärkyä kokoajan, mut niin sitä tais olla kaikista muistakin lääkkeistä: / pahoinvointia ei kyl tainnu olla. Nyt vaan jatketaan toivomista ja peukut ojossa joka iikka, et kaikki jatkuukin yhtä hyvin!!!! Ihanaa päästä jänskäilee sun puolesta:kiss:

Babylla ei olis enää montaa päivää:p Sulla kyllä tosiaan asenne kohdillaan ja mulla ainakin vahvasti sellanen tunne et nyt sä hyppäät viivan OIKEALLE puolelle. Jaksuja piinailun loppu metreille:heart:

Snoww:n seuraavaa yritystä jo kovasti odottelen, mut nauti nyt täysillä, kun ei tartte stressata onnistumisesta vielä:kiss:

Kiva olis kuulla taas Marlan ja Wilman kuulumisia, sekä tietysti Ellin ja pikkuisten:heart: Niin ja Lakka on edelleen usein ollut mielessä, tuuhan kertomaan mitä kuuluu?

Ihanaa, et pakkaset hellitti, pääsee jopa ulos näin loma viikollaan=) Mukavaa alkanutta viikkoa teille kaikille ihanille:heart:
 
Nimimerkki..........Hoito............... .....Aikataulu



snoww----------2.ICSI-----------------?

iinamiina------- 4.IVF/ICSI --------- ?



*** PIINAILIJAT ***


Baby20xx-----------------1. IVF/ICSI, 1. PAS-----------testipv 10.2


PLUSSANNEET

Marlaa--------3.IVF/ICSI---------- + testattu 16.10.2011 LA 24.6.2012
wilma32----------3.ICSI----------- + testattu 19.10.2011 LA 25.6.2012
Barba--------- 4. IVF/ ICSI-------- + testattu 27.11.2011 LA 7.8.2012
evita---------- 3.ICSI -------------+ testattu ? LA 7.8.2012
Lili_78-----------7. ICSI----------- +testattu 27.12 LA?


VIHDOIN NYYTTI SYLISSÄ


Pieni tiikeri--------1.IVF------- TYTTÖ 14.5.2011

kielovanamo------2.IUI-------- TYTTÖ 24.5.2011

desperate---1.IVF/ICSI 4.PAS-- POIKA 11.6.2011

lakka83--- 2.IVF --- TYTTÖ 10.9.2011

Susu75------4.ICSI/lahjasolut---- TYTTÖ 9.10.2011

Sera2010-----1.IVF - 1.PAS-------POIKA 31.10.2011

Elli82 ------ 1.IVF- 1. PAS----- TYTTÖ ja POIKA

Shayna ---- 2. IVF - 1.PAS --- TYTTÖ 30.11.2011

Eina-------------3.IVF---------- TYTTÖ 18.1.2012
 
Voi iinis muru, anteeks! :hug: Nyt on lista päivitetty ja toivottavasti myös oikein!! Mä oon hötöpää, myönnetään, anteeks! :ashamed: Nyt siis selvis, mikset sä puhu mulle ;) :LOL:

Baby, piinistelykuulumisia? Tsemppiä ja jaksuja ootteluun! :heart:

Ja Elli, kuulumisia myös HETI ku ehdit!! :heart: :heart:

Nii, ja Marlaa ja Wilma, miten odotus sujuu? Ja tosiaan, Lakka? Jokos siellä jo kolmatta suunnitellaan? ;)
Ihana kirjoitus Lili! :heart:
 
Hei

mä olen lukenut mm teidän ketjua ja muitakin täältä taustalta, olen itsekin käynyt läpi onnistuneet ivf-hoidot aiemmin ja varmaan jollain tapaa työstän asiaa edelleenkin seuraamalla ajoittain keskustelua täällä. Halusin vaan tulla sanomaan Iinamiinalle kun jossain muussakin ketjussa vastikään sanoit miten olet epätoivoinentapaus ym ja toivo on menetetty että kyllä varmasti toivoa on. Muistan nimittäin
aiemmista hoitokerroistanne että olet useamman kerran omatoimisesti muutellut
määrättyjä lääkeannoksia. Ne on kuitenkin tosi tarkkoja juttuja eikä niitä kannata omin päin muutella. Eli varmaan kannattaa seuraavissa hoidoissa noudattaa lääkärin antamia ohjeita niin mahdollisuudet onnistua paranevat.
 
Kuulumisia tulin lukemaan :) Sairastupaa täällä pidellään: itellä paha nielutulehdus, johon sain kuurin lauantaina, miehellä kurkku kans kipee ja esikoinen sit yllätti aamulla alottamalla oksentamaan... onneks kuiteskin nyt on jo sen vointi ok et pysty äsken jotain jo syömään.

Baby20xx: Kovasti tsemppiä viimeisiin piinapäiviin!! :)

Iinikselle
voimia hoidon loppurutistukseen. Toivottavasti saatte hyvin soluja!!!

Odottajillakin on aika kivasti viikkoja :) Niin se aika vaan menee!!

Meillä tyttönen täyttää 5kk. Hyvin on pelkällä rintamaidolla pärjätty - eli pieni ei soseista tiedä vielä mitään :) Perjantaina on neuvola, et jos siellä ei mitään erityistä ole niin kuukaus ois tarkotus jatkaa vielä pelkällä rintamaidolla. 4kk neuvolassa mitat oli 64 cm ja 7900g (kuukaudessa oli tullut 3cm ja 1500g lisää). Nyt uskoisin 9 kg olevan aika lähellä!

Kolmatta muksua toki haaveillaan. Alkioita jäi 3 pakkaseen, joten tarkotus olis varmaan syksyllä koittaa PAS:ia. Ainakin tällä hetkellä on sellaset suunnitelmat. Töihin meen elokuun lopussa, joten kotona oloa ois vielä vajaa 7kk jäljellä.
 
Lakka kiitos, ja paranemisia koko perheelle! Samaa täälläkin.. :( Kurkku ihan älykipee, hyvä ku pystyy hengittää. Huomenna kai pakko mennä käymään työterveydessä. Jälleen kerran upeat lähtökohdat alkion asettua..

Lili, puhut taas niin asiaa! <3

Sera, höpsis :D minä oon nykyään niin taikauskonen idiootti että minen vaan mihinkään listoihin enää koske :)

Barballe rentouttavaa lomaa, ja hyvin nukuttuja öitä!

Jos taustailija yrittää vihjata kirjoituksellaan siihen että olisin itse munannut omat hoitoni, niin edes minä, helpoista helpoiten syyllistyjä ja masentuja, en siihen kyllä usko nyt millään. Minä uskon että nämä mun autoimmuunisairaudet on siihen syynä, tai sitten joku mystinen muu syy, mutta ne harvat lääkeannosten lisäykset mitä olen kenties joskus tehnyt, on kyllä olleet niin marginaalisia että mitään vaikutusta niillä ei ole voinut olla. Pahin vaikutus minkä olen saanut kenties aikaan lääkäriä uhmaamalla, oli puoli milliä lisää kohdun limakalvon paksuuteen, minkä otin riemusta kiljuen kylläkin vastaan :)

Se on nimittäin nähty että ovat niin värikkäitä nuo lääkäreiden neuvot ja annostukset jne että mä en voi uskoa että mitään täysin väärää tai täysin oikeaa ohjetta on edes olemassa. Ja viime kädessä se on olen kyllä minä joka ehkä tuntee tän kropan parhaiten. Tai no ainakin paremmin kuin ne vieraat ja vaihtuvat lääkärit.. Viime käynnillä tuli ihan paras; lääkäri ei tuntunut tietävän edes mikä on sentraalinen vajaatoiminta.. Vasta kun tinkasin ja vänkäsin ja perustelin, niin rupes tutkimaan koneeltaan ja sitten posket punaisina ikään kuin omana keksintönään, totesi että tuon t4v:n olisi kyllä hyvä olla siellä yläkolmanneksessa, ja että kyllähän sä voisit oikeestaan tota annostusta nostaa hieman, kun nyt tarkemmin noita arvoja katselee :O Ja laittoi nyt onneksi sitten lähetteen sisät.polille. Eli tässähän voi vaikka kuolla jos ei pidä omista asioistaan huolta! :eek:

Olen kyllä ehdottomasti sitä mieltä toki, että lääkärin neuvoja on aina noudatettava, mutta ainakin mun mielestä on syytä myös itse pysyä aktiivisena ja ajan tasalla ja ottaa asioista selvää, ja ennen kaikkea kuunnella omaa kehoaan.
 
Samaa mieltä Iiniksen kanssa! Ei nää naisen munasarjat kuitenkaan toimi ihan kuin kellot ja tietyn kaavan mukaan... Mä olen myös yhdessä hoidossa pistänyt epähuomiossa Puregonia liikaa, eipä ollut suurempia vaikutuksia ja nyt tässä viimeisessä kun oli Pregnyl Lugesteronien kisäksi apuna kiinnittymiseen niin tuikkasinpa sit kolminkertaisen annoksen siirtopäivänä. UPS! Mut kylläpähän kiinnittyi :) En kyllä tuota mokaa edes kehdannut kenellekään tunnustaa. Mä vaan olin jotenkin niin varma et lääkäri puhui koko ajan et siirron jälkeen 5000IU mut tietenkin vasta pistämisen jälkeen luin kirjallisia ohjeita, joissa sitten lukikin et 1500IU.

Toivon niin et paranet Iinis tuosta flunssasta keskiviikkoon, viimeistään perjantaihin mennessä. ettei ainakaan nyt tuo tauti vaikuttaisi tähän hoitoon.
 
Hei kaikille :wave: Tässä vihdoin ja viimein synnytyskertomusta. En muista ketkä sen halusivat niin tässä kaikille halukkaille luettavaksi :)

Lähtö lautokselle tuli aika yllättäen kun kotitestaukseen saamani pissatestiliuskat näyttivät valkuaista olevan aika runsaasti pissasta. Soitto siis synnärille ja kassi mukaan ja menoksi. Vastaanotossa tilanne tutkittiin ja todettiin raskausmyrkytysoireiden olevan sen verran vakavia että osastolle täytyisi jäädä.

Osastolla seurattiin raskausmyrkytyksen oireita, kerättiin kaikki pissa talteen, mitattiin verenpaineita ja seurattiin supistelua ja vauvojen sydänääniä käyrällä. Olin osastolla melkein viikon, kunnes synnytys päätettiin käynnistää lääkkeillä. Minulle annettiin puolikas lääke, jotta nähdään miten kroppa siihen reagoi. Sen jälkeen tarkoitus oli antaa lääkettä muutaman tunnin välein 1-2 kpl. Sen verran voimakkaista ja tiheitä supistuksia alkoi kuitenkin tulemaan, ettei lääkettä enää voitu enempää antaa. Seuraavana yönä alkoivatkin sitten supistukset muuttua koko ajan kivuliaammiksi ja tihentyä. Noin klo. neljän aikaan en pystynyt enää kipujen kanssa olemaan vaan pyysin kansliasta lääkitystä. Supistuksia seurattiin hetki käyrällä ja hoitaja antoi sen jälkeen reiteen kipupiikin joka helpottikin oloa miltei välittömästi ja pääsinkin vielä nukkumaan. Aamulla supistelut jatkuivat kivuliaina ja yritinkin lievittää oloa kuumassa suihkussa, mikä vielä auttoikin tässä vaiheessa. Aamun lääkärin vastaanotolla selvisi että olin pari senttiä auki ja synnytys voitaisiin käynnistää kalvojen puhkaisulla. Tavarat siis kokoon. Osastolla annettiin vielä peräruiske ja sen jälkeen hoitaja lähti saattelemaan minua synnytysosastolle.

Synnytysosastolla puhkaistiin a vauvan kalvot. Mieskin pian kalvojen puhkaisun jälkeen saapui synnärille. Makasin sängyssä koko avautumisvaiheen ajan. Liikkuminen mihinkään oli aika mahdotonta kun olin kytketty vauvojen sydänkäyriin koko ajan. B-vauvan sydän äänet hävisivät käyrältä aina kun vähänkään liikahdin ja kone antoi hälytyksen kansliaan, josta jouduttiin aina juosta katsomaan tilannetta. Salissa en saanut enää syödä enkä juoda mitään, leikkaus riskin takia. Pahinta koko synnytyksessä olikin juuri aivan karsea jano kun en 17 tuntiin saanut mitään juoda.

Kun supistelut salissa alkoivat tuntua ylivoimaisen kivuliailta sain kohdunkaulan puudutteen mikä veikin kivut muutamaksi tunniksi. Epiduraalinkin sain jossain vaiheessa, mikä helpottikin aluksi mutta pian supistukset tuntuivat taas kivulialta, tosin eivät niin paljon kuin ennen puudutetta. Avautumisvaihe kesti 23 h. Kun viimein pääsin ponnistamaan pöllähti sali täyteen porukkaa. Lääkäreitä oli minulle 2, lapsille 2, kätilöitä minulle 2 ja lapsille molemmille vielä omat. Siis vaivaiset 8 ihmistä plus vielä mies mukaan. Oli melko koomista ponnistaa ja katsella polvien välistä kun 8 ihmistä tuijottaa omaan jalkoväliin :D A-vauvaa ponnistin tunnin. Ison kohdun takia supistuksia tuli harvakseltaan, eivätkä supistukset olleet tarpeeksi voimakkaita. Tipasta meni supistusta voimistavaa lääkettä koko ajan täydellä teholla. B:n sydän äänet hävis välillä kokonaan ja a autettiin imukupilla ulos. Ai sitä tunnetta kun imukuppi survotaan tuonne sisään. Mutta kyllä se voitti tunteen siitä kun vauva on ollut puoli tiessä tulossa tunnin ajan. A:n synnyttyä toinen lääkäri piti mahan päältä kiinni B:stä ettei pääse kääntymään poikittain. B:n kalvot puhkaistiin, lapsivesi oli vihreää. Odoteltiin tovi että b laskeutuu alemmas synnytyskanavassa, vihreän lapsiveden ja sydän äänten heikkenemisen vuoksi b:kin autettiin ulos imukupilla. Ikäeroa vauvoille tuli 16 min, mutta itsessään b:tä ponnistin vain 3 min.

Kun jälkeiset olivat tulleet ulos. Alkoi voimakas vuoto. Lääkärille alkoi tulla hätä, leikkaussaliin soitettin että laittaa paikat valmiiksi, äksöniä oli kuin teho-osastossa. Nakattiin sängyltä toiselle ja melkoisella kiireellä lähdettiin. Matkalla lääkäri, joka puhui melko huonosti suomea kertoi että nyt sinut nukutetaan ja leikataan, et tule tuntemaan PALJON mitään. Kuulin myöhemmin että lääkärit olivat pyytäneet minua sanomaan jotain kun aloin menettää tajuntaa verenhukan takia, olin vain kuiskannut epätoivoisesti JANOTTAA :D Leikkaussalissa annettiin esilääkitys nukutusta varten. Vuoto saatiin kuitenkin onneksi loppumaan, eikä leikkausta tarvittu. Lääkäri kursi alapään kokoon salissa. Olin aivan muissa maailmoissa verenhukan ja lääkityksen takia. Verenhukan vuoksi jouduttiin siirtämään useampi pussi verta.

Imukuppiavustuksen takia jouduttiin melko iso eppari tekemään ja sen lisäksi repesin vielä aika pahasti. Jostakin syystä epparin tikit viellä ratkesivat ja toipuminen synnytyksestä oli tosi pitkä ja kivulias, ja vessassa käyminen oli yhtä helvettiä useamman viikon ajan. Hb:kin laski verensiirosta huolimatta lähelle 70 ja olokin sen mukainen, tuntui usean päivän ajan siltä kuin olisin ollut umpikännissä. Synnytyksen jälkeen vietimmekin vielä melkein viikon osastolla. Synnyttäminen itsessään oli aika sellaista kuin olin kuvitellutkin, mutta se kuinka pitkä ja kivulias toipuminen oli yllätti. Ainut mistä jäi paha maku suuhun oli synnytyksessä se ettei vauvoja saanut rinnalla vaan molemmat vietiin heti pois syntymän jälkeen. Näin vauvat vasta kapaloituina kun leikkaussalista viimein osastolle pääsin. Molempia vain vilautettiin minulle heti syntymän jälkeen jalkojen välistä. Ja aluks minulla olikin vähän tunne että no kenenkäs vauvoja ne nämä on kun tutustuminen alkoi vasta osastolla. Mutta kyllähän ne pian omiksi ja tutuiksi tulivat.

Mutta kyllä kaikki oli tämän vaivan arvoista ja lähtisin toistekkin, jos sellainen tilaisuus vielä suodaan <3 <3
 
Huh, tulipa melkoinen stoori, jaksaakohan tota kukaan lukea :D Missä muuten Seran synnytyskertomus olisi kiva lukea?

Aivan mahtavalta alkaa näyttämään tämä meidän palsta kun niin valtavasti odottajia ja jo vauvan saaneita =) Kymmenespäivä vielä baby odottajiin mukaan ja seuraavista hoidoista iinis ja snow! Täällä peukut pystyssä asioiden hyväksi :heart:

Samaa mieltä iiniksen kanssa, itse sitä oman tilanteensa paremmin tietää kuin jatkuvasti vaihtuvat lääkärit. Olen itsekkin hieman säädellyt omiani ja hyvinhän tuo kannatti!

Millainen vointi meidän odottajilla on? Joko on rakenneultria käyty?

Sori oon vähän pihalla kaikkien kuulumisista kun en ole pitään aikaan joutanut käymään, mutta haluaa kuulla kaiken :attn:

Täällä alkaa olo tasaantumaan. Tytön mahavaivat hellittää ja poika on tasaisen rauhallinen itsensä. Nyt meillä nukutaan jo loistavasti, poika koko yön ja tyttö herää kerran yössä, luksusta, ei varmaan vaan kannata viellä tottua tähän ;) Alkaa väsymys hellittämään ja jaksaa jo muutakin tehdä kuin vaan pakolliset asiat hengissä säilymisen kannnalta :D
 
Voi Elli, minkä oletkaan läpikäynyt!! Olet aikamoinen teräsnainen! Mahtavat viimeiset sanat "Mutta kyllä kaikki oli tämän vaivan arvoista ja lähtisin toistekkin, jos sellainen tilaisuus vielä suodaan <3 <3 " ja niin se varmaan on. Lopputulos kuitenkin kaiken sen arvoinen!

Lili kirjoitit niin kauniisti :heart: Yritän koko ajan tunnustella, mutta ei mitään oireita. En silti haluaisi luopua asenteesta, että raskaana ollaan!! ;)

Iinamiina, anteeksi minunkin puolesta, kun vain kopioin listaa edelleen (päivittäen vain omia tietoja). Nyt vähän harmittaa, että menin sitä koskemaan, jos siinä tosiaan on huonoja viboja :LOL: Nyt vissiin kunnossa, Sera osaa ;) Iinamiinalle tsemppia taas, onko oireita? Mikä fiilis?

Yle1 tuli eilen Hiljaa Toivotut-dokumenttielokuva. Katsoitteko? Siitä on täällä aikasemminkin puhuttu, mutten ollut sitä nähnyt. Täällä paikkakunnalla oli jonkin aikaa sitten elokuvan näytös, joka oli avoin kaikille ja Simpukka Ry:n keskusteluryhmä elokuvan jälkeen. Olisin ehkä halunnut mennä, mutten kuitenkaan ollut valmis olemaan julkisesti tahattomasti lapseton. Tämä on sitten taas niin ristiriidassa minun suhtautumiseen tähän lapsettomuuteen. Tavallaan toivoisin avointa keskustelua ja ongelman nostamista pöydälle, mutten kuitenkaan itse halua olla SE, joka sen tekee. Siksi nämä keskustelupalstat ovat aivan huippuja!! Saman kohtalon olette kohdanneet. Vaikken teitä näe enkä tunne, saan teistä lohtua. Saamme toisistamme tukea ja voimaa jatkaa, emme ole yksin.

En enää jaksa puhua tästä perheen tai kaveriden kanssa (kuten tein aikaisemmin). Eihän ne voi ymmärtää ja vaivautuvat kun eivät tiedä mitä sanoa. Tätä piina-aikaa ei tiedä muut kuin te :heart:

Enää muutama päivä...

Halit kaikille :)
 

Yhteistyössä