KESÄ 2010 hoidot

Snoww Joo ehdottomasti vaatimaan vaan!!! Just laskeskeltiin, et meil on menny parin vuoden aikana tähän harrastukseen about 20 tonnia... :x OMG!!! Tiedän, että ollaan onnekkaita, kun ollaan pystytty maksamaan tollasia summia (tietty KAIKKI rahat ja säästöt onki menny...) mut on kyllä ihan helvetin epäreilua, että joutuu tollasia summia laittamaan, ja toiset tekee lapsia tuosta noin vaan... Mut tosiaankin, jos tällä kertaa onnistutaan ja saadaan vauva syliin, se on ollut kaiken meidän kokeman arvoista :heart:

Ehkä tuostakin syystä oon ihan hermona koko ajan, meil ei ole varaa yrittää seuraavaa taas kolmea vuotta rahasta puhumattakaan jos tässä kävis huonosti. Tuun oikeesti kohta hulluksi, ei ole kyllä helppoa olla stressaamatta :( Hetkittäin tuntuu, että kaikki menee hienosti, enkä murehdi ollenkaan, mut sit taas hetkittäin tulee ihan hysteerinen pelko, että tämä ei onnistukaan. En olis kyllä ikinä arvannut että plussan jälkeen oon näin hermona, mut en mä koskaan ole uskaltanut edes ajatellakaan mitään plussan jälkeen tapahtuvaa ;) Mut tosiaan hetkittäin tulee ihan kamala pelko, että entä jos siellä ei olekaan ketään, tai entä jos sen kehitys vaan pysähtyy yhtäkkiä... Ihan hirveetä tällanen!!! Ja vähän väliä juttelen sille pikkuselle ja kannustan pysymään mukana. Haluan just tämän vauvan, enkä halua enää alkaa samaa rumbaa alusta ihan nollatilanteesta...!!! Haluan sit seuraavaksi ruveta miettimään jo pikkusisaruksia... ;) Mut jos olis tosiaan jotain oireita edes ni olis vähän luottavaisempi fiilis et on siellä jotain, mut kun ei mitään... Olo on erinomainen.

Sorry vuodatus ja kuulostan varmaan ihan kajahtaneelta... koittakaa ymmärtää :)
Ja ihan hirveetä vuoristorataa on muuten näiden mielialanvaihteluiden kans: nyt heti ku kirjotin ton, ni tuliki sellanen olo, että kyllähän siellä kaikki hyvin on... huh. Mielenkiintoset 9kk (toivottavasti) näistä on tulossa... :LOL:
Enkä voi tarpeeksi painottaa miten ihanaa on, että ootte olemassa!!! Ihan oikeesti!!!! Tulisin hulluksi jos en vois kellekään näitä vuodattaa!!! :hug: ja :heart: x MILJOONA

Kielo Juu tosiaankin halutaan myös adoptoida :heart: Mä oon halunnu aina ja mieskin on ollut koko ajan messissä. Haaveilen ehkä Thaimaan tai Filippiinien adoptiosta, mut pitää vähän laskeskella odotusaikoja ja meidän ikiä. Mä oon onneks meistä nuorempi, kun se äidin ikä on monesti tärkeämpi. Just saatiin perhelomake täytettyä ja kaikki paperit kuntoon (ja se siviilisääty ;) ) ku toi ihana plussa sit tupsahti... Ois laitettu siitä huolimatta saman tien paperit menemään, mut nyt pitääki sit selvittää voiks mennä jonoon jos on raskaana =) Enpä arvannut, että sellasta päästään miettimään!!!

Elli Voi että teidän vauvatouhu kuulostaa IHANALTA :heart: Apua, niin ihanalta!!! Nauttikaa, ja toivottavasti ehditte lepäämäänkin riittävästi!!! Joo, mä oon aina haaveillu kaksosista, mut mun hcg nousee sen verran rauhallisesti, että ei kyl varmaan tuplia tule. Mut yksikin riittäis :heart: Varhaisultra on 17.1. eli siihen on vielä KAUAN... Ja kiitos onnitteluista tietty =)
 
Lili, et kuulosta kajahtaneelta vaan täysin normaalilta! :) Oon niiiiiiiiiiin iloinen että just sulle tuli plussa nyt, ja tiijäkkö kyllä minä ainakin oon kuullut että 'muka alhaisilla' hcg-arvoilla on kuules vaan tupliakin putkahdellut ;)

Kiva kuulla Elli-äipästäkin vaaveineen, heippa vaan!

En tiedä meidän 4. hoidon ajankohdasta, mutta suunnitteluajan sain ensi viikon keskiviikoksi. Sain tänään muuten huokaista helpotuksesta; olin ihan varma että yks työkaveri on raskaana (se ois ollut kaamee isku mulle erinäisistä syistä) mutta sain varmistuksen että ei ole. Huh. Ja kerroin sille tänään meidän hoidoista, jotenkin helpottaa että edes joku siellä tietää kun kenellekään en ole tästä siellä puhunut, enkä vois millään kuvitella puhuvanikaan kenellekään muulle kuin hänelle.
 
  • Tykkää
Reactions: Lili_78
Moro murut, nyt en toivottele huomenia, kun mun aamu on ollu jo varmaan kymmenen tuntia sitten:mad: Alkaa oikeesti v*tutuskäyrä olla niin korkeella, kun kaikki yöt valvoo, etten tiiä miten päin tässä enää olisin:kieh:

Mutta ihanaa kuulla Ellin ja pikkuisten kuulumisia:heart: Täällä mä nyt herkistelen, kun ajattelenkin miten ihanaa teillä siellä kotona on:kiss: ja mua ainakin synnytyskertomus kiinnostaa!!!Heti vaan tänne tulemaan ja Seran kertomus taitaa edelleenkin olla matkalla:p

Lili,mitkäs nyt fiilikset? Joko oot saanu mielen rauhallisemmaks vai meneekö vaan hysteerisemmäks, kun ultra lähenee:D Jokos on tullut mitään oireita? Ihanaa, kun kohta säkin pääset näkemään sen maailman ihanimman näyn, näin me uskotaan et se menee:kiss:

Snoww, nyt oikeesti vaadi kaikki kehiin! Vaik meidän polilla ei kyllä ainakaan mitkään vaatimisetkaan auttanut..."Emme käytä tätäkään lääkettä,koska sitä ei ole lääketieteelliseti todistettu":mad: Toi vastaus tuli kyllä hyvinkin tutuksi!!

Iinis olet kyl tainnut saada aika hyvin läpi kaikki ehdotukset/vaatimukset ja nyt ota sit seuraavaan hoitoon se gonapeptyl:p Tsempit suunnittelukäynnille:kiss:

Entäs Baby20xx, millonkas pääset aloittamaan? Sinullekin kovasti peukut pystyssä!

Kielo, jos "jouduit"käyttämään äitiyshousuja jo viikolta 8 asti, niin joka kaikki muutkin huomas et oot raskaana? Vai saitko kuitenkin pidettyä mahan piilossa? Millon se on normaalia, et maha oikeesti jo näkyy? Mikshän mua nyt huolestuttaa toi mahan näkyminen, eiks sen pitäs olla vaan ihanaa ja kivaa:O Musta on tullu ihan ihme hyypiö, kaikki tuntuu oudolta ja mistään ei olevinaan sais nauttia:(

Lilille piti vielä sanoa, et ultra-aikaa en vielä tiedä. Lähetteet lähti sillon neuvolasta sinne sairaalaan ja arveltu np- (vai nt?) ultra on viikolla 4. Sitä siis odotellessa:heart:

Kyllä meillä oli miehen kanssa muuten lystiä yhtenä iltana, kun mietittiin miten iso maha mulla jo on. Ajateltiin, et sit elokuussa, kun vauva syntyy niin voidaan ylpeinä työntää kalliita osamaksulla ostettuja vaunuja, jotka sisältääkin banaaneja, omppuja, kurkkuja yms.ruokaa ja toinen taluttaa vierellä yhtä ylpeänä meidän omaa ihanaa norsupoikaa ( tai tyttöä):LOL:

Mukavaa sunnuntaita kamut, tulkaahan taas takaisin kuulumisien kera=)
 
Barba moi =)

Oi ihanalta kuulosti teidän norsuvauvan hoivaaminen :LOL: Mut uskotaan et sinne kuitenki ihmisentaimi on pantu ;) Mut itse asiassa me just tässä yks päivä pohdittiin sitä, että onkohan joskus jossain klinikalla töpätty esim niin et olis sekoittunu alkiot, ja vaikka oliskin tullut valkoihoisille musta baby tai mustaihoisille valkoinen... tai ylipäätään väärä alkio, ja pohdittiin mitä kaikkea sellasesta seurais, et oliskin joidenkin ihan muiden alkio heitetty sisuksiin... :O Ihan tyhmä ajatusleikki, mut jotenkin meillä vaan lähti lapasesta tollanen pohtiminen :LOL: Mutta siis korostan, että tämä oli ihan vaan ajatusleikki, ja oikeastihan se olisi ihan kamala tilanne, toivottavasti ette pidä meitä ihan hulluina :)

Tulkaa hyvät ihmiset kertomaan kuulumisia!!!!!!!!!!!! Koska hoidot alkaa???!!!! Pitää päästä jännäämään teitä ja kuulemaan iloisia uutisia =) Ja kaikkien muidenkin kuulumiset kiinnostaa!!! Mitkäs odottajien fiilikset????????? Ja mitenkäs nyyttien kera sujuu????

Mulla on TYLSÄÄ, ja mä oon tässä koneella nykyään aina... :ashamed:
Liikaa vapaata vissiin... onneks meen taas huomenna töihin pariksi päiväksi.
Mulla ei ole mitään oireita vieläkään (nyt 5+5), ja oon sallinut itselleni pienimuotoisen testailun, aion testailla sellasella viikkonäyttötesteillä, haluaisin kovasti jo saada siihen ruutuun 3+ -tekstin... Oon vähän hullu ja ehkä hivenen manian puolelle tää menee, mut minkäs teet :ashamed:
Laskeskelin, et sillä tahdilla millä mulla nousi se hcg, sen pitäis näyttää tota viimeistään tiistaina tai keskiviikkona, tänään vielä oli 2-3 viikkoa :( Tää on varmaan vähän hölmöä, mut kyllä mä kaipaisin kovasti jotain konkreettista todistetta siitä, että tuolla tapahtuu edes JOTAIN, ennen sitä ultraa, johon on muuten vielä pitkän pitkät YHDEKSÄN PÄIVÄÄ. Ehdin kyl siihen mennessä menettää järkeni lopullisesti :/ Pitäkää peukkuja että se 3+ -teksti siihen ruutuun hyvissä ajoin piirtyy ;)
Jos tässä vaan on kaikki kunnossa ja on ihan normaali raskaus niin sit oon tietty tosi iloinen niin kauan ku olo on näin loistava... :heart:

Pirtsakkaa pakkaspäivää kaikille!!! :kiss:
 
Lili, kunpa nyt sun tapauksessa menis nää yheksän päivää oikein siivillä!! Ja peukut pystyssä että saisit ruutuun rauhoittavat lukemat tulevalla viikolla :)

Barba, voi sua kun ei nyt uni tuu.. Ei tosiaan oo kivaa sellanen valvominen. miten ihmeessä sä jaksat päivät!? Jos kovin pahaks menee ni käy sit lääkärissä pyytämässä sairaslomaa jos sitä kautta saisit vaikka kierrokset vähän pienemmälle ja rauhottuisit nukkumaan. Tai en mä tiiä, voisko siitä olla apua, mut tuli vaan mieleen..
Mä onnistuin Barba peittämään mahani tunikoilla ym. niin taitavasti, että muistaakseni joskus rv 18 paikkeilla (tai saatto olla vähän aikasemmin..) vasta ulkopuoliset mahan huomas tai ainakaan sitä ennen se ei ollu niin ilmiselvä raskausmaha, että siitä oltais tultu sanomaan. (Mun tapauksessa asiaan ehkä vaikutti sekin, et tosi monet ties meiän lapsettomuustaustasta, joten ehkä sen takia ei joko tullu mieleen, et voisin olla raskaana tai ei haluttu hienotunteisuussyistä tulla utelemaan.) Jos oikein muistan niin sen NT-ultran jälkeen en edes erityisesti yrittäny mahaa piilotella. Mut siis ihan oman mukavuudenkin takia mä kannustan jo ajoissa siirtymään niihin mammapöksyihin, ne on vaan niin mukavia päällä, kun ei paina mistään!!

Iinis, tsemppiä suunnittelukäynnille!!

Meillä on eletty jännää viikkoa, kun meiän "vauva" on alkanu konttaamaan ja oppinu nousee ite istumaan ja haluais jatkuvasti kävellä sillai, et pidetään käsistä kii. Voi uskomatonta.. Yhtäkkiä se on jo niin iso tyttö. Ihan huippuhauskaa äitin mielestä :D
 
Hei nyt mä hokasin, että alunperin munki piti kommentoida tota Barban unettomuutta, mut olin taas niin lahopäinen ja sekaisin, et unohdin kokonaan... Kun siis sitä munkin piti sanoa, että oisko hyvä hakea vähän sairaslomaa?! Ite varmaan hakisin. Kun jos sit vaikka pystyis rauhoittamaan tahtia, ja jos vaikka sais nukuttua päivällä??? Tsemppiä, ei kyllä tosiaan ole kiva valvoa öitä!!! :hug: Mut muista, että sun hyvinvointi on nyt ihan oikeasti pääasia ja sellasesta mikä auttaa voimaan paremmin ei saa yhtään potea huonoa omaatuntoa! Kyllä teillä muuten on vielä onneks hyvin aikaa nauttia tästä yhteisen vauvan odotuksesta... kunhan vaan nyt saisit levättyä kunnolla!!!! Lähetän sinne roppakaupalla unihiekkaa!!!!! Ja kumman paljon kiukuttelua noi miehet tuntuu onneksi kestävän :heart: kyllä ne sen tajuaa, että se johtuu siitä tilanteesta! Ja jos vielä ite muistaa välillä pyytää anteeks ja muistuttaa, että ei se mitään henkilökohtaista ole ;) Onhan tässä ihan mieletön tunnekuohu kummallakin meneillään...

Ihanaa Kielo teidän "vaavin" kasvaminen :heart: Kuulostaa niin ihanalta tollanen taapertamisen opettelu =) Oon tässä seurannu läheltä parin pikkuisen kasvamista, ja on se kyllä ihan mieletöntä mitä vauhtia ne kasvaa ja oppii uutta!!! Huh heijaa... Varmaan jokainen päivä on omalla tavallaan ihana :heart:

Ja pitäkää nyt hyvät ihmiset mukavia vaatteita, väljät housut ja tunikat rules ;) Mä oon ite niin mukavuudenhaluinen, että en pysty ikinä pitämään mitään kiristävää päällä. Samoin kenkien mukavuus on tärkeetä. On mulle niiden ulkonäköki tärkeetä, eli aika paljon joutuu kokeilemaan eri vaihtoehtoja, että löytää sekä mukavia, että kivannäköisiä juttuja, mut ei auta... mukavalta täytyy kaiken tuntua päällä. Ja se on aina autuasta, jos onnistuu löytämään nätit ja naiselliset kengät, jotka myös tuntuu hyviltä jaloissa...!!!! Mut tosiaan siis jos nyt pääsen mahaa kasvattamaan, mä ainakin siirryn heti mukaviin vaatteisiin ku siltä tuntuu ;)
 
Heissan!

Pikaisesti tulin vain toivottamaan Barballe hyviä yöunia, toivottavasti se uni tulee, ja Lilille tsemppiä ultran odottamiseen! :heart: Mä en muista että milloin aloin käyttämään mammavaatteita, mutta muistan että punktion jälkeen vatsa oli monta viikkoa turvoksissa, sitten se vähän helpotti ennen kuin "virallinen" vauvamasu alkoi kasvaa. Ja toisilla on vaan jotenkin eteenpäin työntyvä kohtu, joka pullahtaa nopeammin. :D

Ja Ellille halit, ihana kuulla kaksosten arjesta!! :heart:

Voi olla että mun ajatuksenjuoksu on nyt hiukan hidasta, sillä meillä ei siis nukuta! Yöt on todella katkonaisia, heräillään tunnin välein, välillä syömään ja välillä vaan muuten ähistään, pissaa tai kakkaa tai uni vaan häiriintyy... Tätä on nyt jatkunut jo varmaan 1,5 - 2 viikkoa, ja äiti alkaa olemaan aika väsynyt. Tänään meni sitten vielä päiväunetkin pieleen kun ulkona oli liikaa pakkasta, ja koitin saada neitiä nukahtamaan omaan sänkyyn. No eihän siitä mitään tullut, ja pakko oli sitten viimeisenä oljenkortena viedä tyttö pikalenkille ulos. Nyt on nukkunut sitten sisällä vaunuissa kohta 2,5 tuntia, mutta enhän mä nyt sitten ole osannut mennä nukkumaan samaan aikaan. Mä käyn itse jotenkin ylikierroksilla, tästä nukkumisesta alkaa tulla mulle jo stressiä, enkä pysty nukkumaan päivällä kun koko ajan odotan että koska tyttö herää.. Ostin jo sellaisen kirjan "Unihiekkaa etsimässä", mutta eihän tuon ikäiselle vielä mitään unikoulua voi pitää. Hyviä neuvoja otetaan siis vastaan! Kokeiltu on jo kylvetys ja syöttö juuri ennen nukkumista, ja syöttäminen tunnin välein illalla ja mitäs muuta... Yhtenä iltana annoin jo hiukan korvikettakin kun tyttö oli niin väsynyt että ei jaksanut rintaa imeä. Korvikkeen jälkeen maistui sitten taas rintakin..

Tätä ongelmaa ei yhtään helpota että mun äiti hokee koko ajan että "anna sille nyt jo jotain velliä tai tuttelia, että ei kai sun nyt enää tartte koko ajan imettää".. Mä kun olin niin ajatellut että täysimetyksellä mennään mahdollisimman lähelle sitä puolta vuotta, mutta heikkona hetkenä olen jo ajatellut että "nyt loppuu, annan vaan korviketta", että pääsisin itse nukkumaan... :ashamed:

No, jos saataisiin se uni vaan nyt ensin takaisin, niin sitten imettäminenkin olisi paljon mukavampaa.. Sorry tää omanapainen vuodatus, lupaan jaksaa sitten kommentoida paremmin muitakin seuraavalla kerralla!
 
Huomenta!

Kiitos huolenpidosta Lili,Kielo ja Susu:kiss: Mutta sairasloma ei kyllä tule kysymykseenkään:O Vapaapäivät on nimittäin ihan pahimpia,kun kokoajan oon hurjan väsynyt,niin jossain vaiheessa päivää tulee aina otettua pienet,ehkä puolentunnin torkut ja sepä riittääkin tekemään seuraavasta yöstä vielä normaaliakin kamalamman:kieh: Päivät menee sit tosiaan "kuin usvassa",kun ei jaksa tehdä juuri mitään,mut nukkuakaan ei uskalla.Onneks nyt on taas vapaat ohi ja arki alkaa=)

Lili,eiköhän se 3+ sieltä ihan ajallaan tule,ihana huomata etten ollut ainut hysteerikko tuossa vaiheessa:p Ja niin ne päivät vaan vähenee,taas yksi päivä vähemmän ennen ultraa:kiss:

Susu,voi harmitus, et teillä valvotaan. Mulla ei kyllä neuvoja ole,toivon vaan et unirytmi löytyisi piakoin ja saisitte taas nukkua kunnolla:kiss:

Ei mullakaan maha nyt oikeasti mikään jättipallo ole, mut kun olen pieni ja hoikka,niin kyl se kumpu siinä vaan omaan(ja miehen)silmään näkyy.Ja olihan se hyperin takia kymmenen kertaa isompi,mut sit se siitä kuitenkin tasaantu ja nyt alkaa pullistumaan uudestaan.Eikä tosiaankaan haittaa mitään,kunhan vaan yritän sitä hetken vielä työkamuilta ja muksujen vanhemmilta piilotella.Mutta se tosiaan on murheista pienin:D

Hitto tuli vielä kaiken muun lisäks kamala flunssa,plääh,nenä ihan tukossa ja kurkku niin kipee,ettei nielasta voi:snotty: Mutta mukavaa alkanutta pakkasviikkoa murut :kiss:
 
Heippatirallaa :)

Ellin ja pikkuisten kuulumisia kiva kuulla pitkästä aikaa :heart: Rankkaa varmasti on pienten kanssa, mutta ihana kuulla että teillä menee kaikki kuitenkin ok siellä :) Ja synnytyskertomus kelpaa tännekkin oikein hyvin :)

Harmi barba noita sun univaikeuksia :/ Itse olen aina ollut niin "hyvä nukkumaan" että en osaa edes kuvitella mitä tuollaisten kanssa on olla.. Paljon jaksuja sulle

Lili: Sä et tiedäkkään kuinka hermona mä olin silloin ennen ekaa ultraa!!! HUI että! Ja vaikka ekan ultran jälkeenkin olisi vielä voinut sattua ja tapahtua vaikka mitä, niin silti se olo mikä tuli kun näki että ainakin yhdellä alkiolla on kaikki siellä hyvin oli aivan mahtava.. eikä se huolehtiminen ja (turhan) murehtimen ollut enää niin kamalan voimakasta sen jälkeen mitä se oli ennen sitä ultraa.. Noi on niin piinaavia aikoja! Kaikesta pahinta aikaa hermoille tässä raskaudessa on jurikin ollut tuo plussatestistä-alkuraskaudenultraan.. Tsemppiä odotteluun :heart: (ja onneksi sä oot nyt tässä piinaavassa tilanteessa)

kielo: Se on uskomatonta kuinka nopeaa ne vauvat tosiaan kasvaa ja kehittyy! Onnea uusista taidoista sinne :heart:

iinikselle OIKEIN HURRJASTI TSEMPPIÄ KESKIVIIKON SUUNNITTELUKÄYNNILLE :heart: Ja onneksi sait huokaista helpotuksesta työkaverisi suhteen.. Ja mikä parasta.. olet päässyt nyt puhumaan tästä jollekkin siellä töissä! Varmasti helpottaa oloa :heart:

snoww: kyllä mun mielestä pitäis onnistua molempien sulatus ja siirto vaikkei alkiot ole samassa oljessa.. jos ne olis samassa niin silloin ei onnistuis vain yhden sulatus, molemmat pakko sulattaa (ei tietenkään siirtää). Mutta kaitpa ne sieltä voi ottaa kaksi olkea kerrallaan sulamaan ja molempien mahdollinen siirto onnistuis! Toivotaan että saat molemmat siirrettäväksi ensi kerralla jos näin haluat :heart: miten teillä meni kylpyläreissu? Toivottavasti saitte nautittua toisistanne oikein kunnolla? :)

Pitiköhän vielä muuta... Niin barballe vielä siihen masun kasvuun.. Mä jouduin ihan tosissaan peitteleen töissä ennen kesälomalle jääntiä. Ihan pelotti että joku huomaa! (lievällä hyperillä oli varmasti osuutta asiaan) rv 15 palasin töihin ja heti aamulla sain ensimmäiset onnittelut työkaverilta (ei jäänyt arvailuksi).. ja tunnin päästä kun seuraava työntekijä taas saapui niin seuraavat onnittelut. Ei mennyt oluen ja makkaran piikkiin enää :)

Täällä jaksellaan ihan hyvin.. Ei mitään kummempia vaivoja näin viimemetreillä :) Jännällä odottelen tulevaa :heart: Hiukan on huolia ollut, mutta kun niistäkään ei tiedä että onko ne "tarpeellisia huolia" vai turhia huolia, niin en ole halunnut niitä sitten kauheasti lietsoa.. Huolien johdosta menen kuitenkin polin määräämänä ylihuomenna oksitosiinirasitukseen ja neuvolan veikkaus oli että sielle tielle jään. Saa nyt nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.. Kaikista eniten toivon että terveen pienokaisen, muuta minä en pyydä! Tuli sitten tällä viikolla tai myöhemmin.. sillä ei ole mulle mitään väliä!


Eina ja Taisto rv 38+0
 
Susu: Meillä alettiin antaa vauvalle velliä jo parin kuukauden iässä-ja tietty korvikkeella mentiin alusta lähtien koska mun maidontuotanto oli tosi surkeaa ja sitten loppui kokonaan. Jokainenhan päättää tietenkin itse mikä on parasta omalle kohdalle, mutta voin sanoa, et ainakin itse jaksoin huomattavasti paremmin kun vauva nukkui yöllä pidempiä pätkiä. Mut älä välitä toisten painostuksesta, teet kuten itse haluat-mut älä päästä itseäsi siihen tilaan että olet täysin piipussa. Itselläni on vauvan suhteen ollut todella helppoa, on edelleen-mut nyt huolta aiheuttaa parisuhde ym asiat, ja sainkin lääkäriltä nukahtamislääkkeet avuksi. olo on paljon pirteämpi, ei yhtään tokkurainen-ja jaksaa kummasti enemmän kun saa yöllä sen 8h unta. Kolme viikkoa meni 4-5h yöunilla (tiedän että moni äiti nukkuu vielä vähemmän ja jaksaa silti) ja sit alkoi tuntua että nyt asialle on tehtävä jotain. Tilapäistähän tämä on, mutta toivottavasti oma unirytmikin alkaa korjaantua piakkoin-lääkkeitäkään en aio pitkään syödä.

Oikein hauskaa alkanutta viikkoa kaikille!

Tikru & napero kohta 8kk.
 
Eina: kiitti tiedosta :) Joo menihän se kylpyläreissu hyvin, ei me kahden oltu, likka tietysti mukana tinttailemassa siis kiukuttelemassa( jos joku ei tiä tinttailua verbinä :D)
Susu ja Pieni tiikeri:
Mä jouduin kans aikoinaan hakemaan nukahtamislääkkeistä apua kun likalla oli paha koliikki ja aina huonosti nukkui yönsä ja sit ku oli päikkäreiden vuoro niin en ite pystynyt nukkuun samaan aikaan kun jotenki jäi vatvomaan että koskahan hän herää. Ja mulla menee tänäpäivänäkin vähintään tunti ennenkuin saan unen päästä kiinni, tai aina menny.

Barbaa mä kyllä ihmettelen kuinka et saa nukuttua... Jotaki ratkaisua sunkin pitäis tehdä sen asian kans, ei ihminen tollasta kauaa jaksa, sitä on varmaan kans jo yliväsyny, ressaaksä ny siä jotaki...

Ja kannattaako Lilinkää siä ressata noilla testeillä, mä en oikein usko noihin testeihin justiin että ne olis muka tarkkoja.

Ei oo muuten menkkoja näkyny, HAH. Hohhoijaa, siis koskaan ei ole käynyt näin.
 
Elli: En löytäny et oonko vastannu jo mitä kysyit et monesko hoito meillä, mut vastaan nytte uudestaan kuitenkin, eli meillä seuraava on 2.ICSI 1.pas ja viides hoitokerta. Vain ekasta plussattu ja se kohdunulkopuolinen.

Evita: Onko tietoa mistä se johtuu että limakalvo paikoin eripaksuinen? Kun mullakin parina kertanu ollut niin
 
Helou hanit:p

Snoww,en mä mitään sen erityisemmin stressaa,lääkäri sano,et toisia(lähes kaikkia)raskaushormonit väsyttää ja joitakin harvoja taas päinvastoin ei saa pysymään unessa millään ja olipa vaikee arvata miten se mun kohdalla menee:mad: On kyllä törkeetä,ettei niitä menkkoja nyt tuu,kun just nyt pitäs tulla ja joutuin:kieh:

Iiniksellä tänään suunnittelukäynti,toivottavasti pääset pikaisesti taas uuteen rutistukseen.Tuuhan kertomaan miten meni;)

Lili mitäpä kuuluu:p Tosin mä kyl luen sun kuulumiset jo blogista,mut mitäs uutta tähän päivään? Ajattele,taas päivä lähempänä ultraa:heart:
Mun ultra-aikakin saapui eilen postissa,26.tammikuuta:)

Einalle vielä hurjasti tsemppiä tätäkin kautta,täällä me pidetään peukut pystyssä ja odotellaan kovasti vauvauutisia:heart:

Lista on taas kadonnut ties minne asti,tuuhan Sera tempasee se takasi,saadaan Lili plussanneisiin ja kohta Einan vauvauutinen ja toivottavasti pikapuoliin taas piinailijoitakin:whistle:

Kielolle piti jo ajat sitten sanoa,et eikö ole ihanaa seurata oman pikkusen oppimista?Se on niin hurjan suurta ja jokapäiväistä jo tossa iässä.Sitä voisi seurata tuntikausia putkeen:) Kohta sä huomaat,ettei sulla enää ole vauvaa,niin äkkiä ne pienet ihmisenalut kasvaa:heart:.Jokos alkaia olla suunnitelmia uudelle kierrokselle?

Toivottavasti Tikrukin saat taas yöunet takaisin,valvominen on rankkaa.Ja voi hurjuus miten iso taapero sinullakin jo on:heart:

Mukavaa ja monelle myös jännittävää keskiviikkopäivää:wave:
 
Huomenta, ladies!!!

Iinis!!! Tsemppiä suunnittelukäynnille: toivotaan, että nyt tulee TOSI hyvä suunnitelma!!! :hug: Ja kaikki keinot käyttöön!!! ;) Ja mustakin se on tosi hyvä, että pystyit jollekin töissä kertomaan, musta on ainaki ihan hirveetä ku pitää pitää vaan itsellään kaikki. Heti tulee parempi olo ku saa jollekin kertoa.

Mä oon ihan äimistynyt miten aika kuluu näin nopeesti ja Einaki on jo noin pitkällä (vaikka oonki seurannu matkaa koko ajan!!!)!!! Huh. Kohta tosiaan saadaan vauvauutisia :heart: Oi että!!! Oisitkos kuule vuosi sitten uskonu missä olet nyt =) On se vaan niin hienoa :heart:

Pieni tiikeri Toivottavasti huolet selviää pian, eivätkä ole kovin pahoja!!?!! Pidän peukkuja :)

Barba honey Juu mä olenkin ihan hämmästynyt tästä ajankulusta, ei mitään käsitystä mihin on jo mennyt 2 viikkoa plussasta :O Nyt siis enää 6 päivää ultraan, IIIKS. Ja viikkotesti näytti siis eilen toivottua 3+ - lukemaa =) ees tiimalasi ei juuri ehtiny pyöriä kun se lävähti siihen saman tien. Eihän se mitään tarkota mut ilahdutti mua silti kovasti ;) Ihanaa kun sait sen ultra-ajan!!! Taas on mitä odottaa ;) Voi kun sullekin tulis uni, niinku kaikille kaipaaville, kehtaanko edes sanoakaan, että just vetelin ite kellon ympäri... oli pari aikaista herätystä alla.

Iloa elämään kaikille!!! :kiss:
 
Aina mä unohdan jotain!!! Ku munki piti vähän jo kysellä, että koskas KIELO uudelle kierrokselle... Ja muutkin, kakkoskierrokselle vaan ku siltä tuntuu :)

Ja niin, tietysti toivon, että jokaikinen täällä plussaa, olis jo ihan jokaisen vuoro. On se vaan niin kurjaa että tässä hommassa ei jaeta vuoronumeroita. Mut sitä kun ei koskaan tiedä, että milloin se sattuu omalle kohdalle. Ja jostain syystä se viimeiseksi ajateltu hoito tuntuu monesti olevan se taianomainen... en tiiä mikä siinä sit on, mut väliäkö sillä, jos se toimii ;) Voi kun vois taikoa kaikille plussat HETI eikä kukaan joutuis odottelemaan, ihan epäreilua tää taapertaminen on.
 
Einan luona on ajatukset tällä hetkellä, siellä elellään niin niin jännittäviä hetkiä tänään, että voi hurja. Toivottavasti kaikki menis oikein hyvin ja pian saatais vauvauutisia :)

Iinis, toivottavasti tosiaan lääkärillä ois takataskussa joku oikein loistosuunnitelma teiän varalle! Joo, varmaan teillä itellä alkaa olla aika kyyninen olo näitten suunnitelmien suhteen, mut jospa meiän muitten ehtymättömällä uskolla saatais hyviä uutisia teillekin =)

Snoww, onpas nyt kun niitä menkkoja ei kuulu... höh. Tulisivat nyt ni pääsisitte taas etenemään.

Barba, onks sulla itellä sellanen olo nimenomaan et ei oo stressiä tms vaan et vaan jostain ihmesyystä (eli raskaushormonien takia) pysy unessa? Mietin vaan vielä sitä sairaslomaa, että jos sä alat olla aivan yliväsynyt ja kierroksilla niin sithän vois olla parempi, et keinolla millä hyvänsä saisit levättyä eli vaikka sit nukkuisit päivällä, jos silloin nukuttaa ja sit kun voimia alkais taas olee, korjaisit rytmin kohilleen.

Lili, edelleen ja aina vaan oon niiiiiin ilonen sun puolesta :)

Tikru, voi kurjuus noi parisuhdejutut... Toivottavasti tilanne helpottais ja pääsisit kokonaisvaltaisesti nauttimaan tästä elämäntilanteesta! Kuinka kauan sä muuten meinaat olla kotona?

Siis joo, on aivan huikeeta seurata tuota lapsen kasvua.. Eilen illalla pisteli iltapalaks omin sormin poskiinsa viinimarjoja. Eihän tässä näin hidas ihminen meinaa pysyä mukana ollenkaan.
Jaa että toista kierrosta ;) ..täytyy todeta, että vähän epäreilulta tuntuu olla sitä alottelemassa, kun Iinis, Baby ja Snoww vielä odottelee omaa vuoroaan.. No, on teilläkin toki yhdet omat murusenne jo. (Vai onhan Babylläkin!? Nyt taas lyö tyhjää..) Toisen kierroksen alotus on aika pitkälti nyt kiinni siitä, että lähtis hormonitoiminta kunnolla käyntiin. Ite asiassa oottelen täällä justiinsa, et alkaisko menkat, kun joulukuussa mulla mun mielestä oli ja aattelin, et josko nyt sit lähtis käyntiin, mut nyt ei taas kuulu.. Vois sit alottaa sen oviksen metsästyksen. Mies jo illalla sano, et käy huomenna hakee raskaustesti, kun niitä menkkoja ei kuulu.. Mut joo taitaa siihen olla ihan joku muu syy, vaikka onhan tietysti periaatteessa pienenpieni mahdollisuus olemassa että..
 
Mulla on nyt kodinhoidontukea haettuna vuoden 2013 maaliskuun loppuun saakka, eli ainakin sinne saakka koitan viihtyä kotosalla.

Toinen kierros: ollaan päätetty että meille tämä yksi riittää. Vaikka mies vaihtuisikin, tuskin tulee enää aloitettua hoitoja. Mun kohtu jäi aika huonoon kuntoon sektion jäljiltä, ja endometrioosikin on tehnyt tehtävänsä. Lääkäri ei suositellut uutta raskautta ainakaan kahteen vuoteen. Ja mieluiten ei ollenkaan. Oikein tyytyväinen pitää olla tästä pienestä ihmeestä :heart:

Jaahas, makkarista luuluu vää-ää, eli neiti on hereillä :)

Oikein hauskaa viikkoa kaikille!
 
Nopeesti tulin kertomaan että yhdessä koossa ollaan vielä rasituksen jäljiltä... Ja ollaan vielä varmaan muutaman viikon verran :) Ja kyllä aion nauttia sen koko ajan mitä menee siihen syntymään! Ei mitään kiirettä, vaikka kuinka olis jo kiva nähdä se oma pieni suloinen nyytti, niin tiedän että rankkaakin tulee olemaan ja tulee paljon asioita mitä ei sitten voi enää niin vain tehdä.. Eli aion nyt toteuttaa vielä niitä juttuja mistä saattaa sitten joutua joustamaan kun pikkuinen on täällä! Lähinnä nämä nyt on niinkin perusjuttuja kuin ulkoilla esikoisen kanssa, viedä häntä pulkkamäkeen, luistelemaan jne. Katsoa ihan rauhassa illalla telkkua miehen kainalossa (miettimättä milloin vauva parkaisee) :) ehkä voitais kävästä vielä vaikka elokuvissa (työpaikan kulttuuriseteleitä olis lompakossa sitä varten) kaikkea kivaa.

Mutta siis juttuhan oli se että huolet on nyt selvästi vähempänä ja näyttäisi että vauvalla on kaikki ihan hyvin, eikä tarvetta sille että vauva tulisi pian ulos ole!! :heart: OLEN KIITOLLINEN JA ONNELLINEN! KIITOS!

Eina ja Taisto (nimensä veroinen ollut kyllä tämä kaveri) rv 38+3
 
Nimimerkki..........Hoito............... .....Aikataulu



snoww----------2.ICSI-----------------?

iinamiina------- 2. IVF 4.PAS?

Baby20xx-----------------1. IVF/ICSI-----------?



*** PIINAILIJAT ***




PLUSSANNEET

Eina-------------3.IVF------------ + testattu 15.5.2011 LA 23.1
Marlaa--------3.IVF/ICSI---------- + testattu 16.10.2011 LA
wilma32----------3.ICSI----------- + testattu 19.10.2011 LA
Barba--------- 4. IVF/ ICSI-------- + testattu 27.11.2011 LA
evita---------- 3.ICSI -------------+ testattu ?
Lili_78-----------6. ICSI----------- +testattu ? LA?


VIHDOIN NYYTTI SYLISSÄ


Pieni tiikeri--------1.IVF------- TYTTÖ 14.5.2011

kielovanamo------2.IUI-------- TYTTÖ 24.5.2011

desperate---1.IVF/ICSI 4.PAS-- POIKA 11.6.2011

lakka83--- 2.IVF --- TYTTÖ 10.9.2011

Susu75------4.ICSI/lahjasolut---- TYTTÖ 9.10.2011

Sera2010-----1.IVF - 1.PAS-------POIKA 31.10.2011

Elli82 ------ 1.IVF- 1. PAS----- TYTTÖ ja POIKA
 
Juu meidän 4. ja viimeinen IVF/ICSI toteutetaan sitten vähän niinku pitkän ja lyhyen kaavan yhdistelmällä. Ekana vuotopäivänä (eli parin vkon päästä) otan 4 Synarela-suihkausta, toisena 2 suihkausta + alkaa Puregon 250IU ja sitten muutaman päivän päästä tulee kehiin Pergoveris, jolloin Puregon jatkuu 100IU:lla. Tuo Pergoveris on myös uusi juttu mulle, kuten nuo sumutkin. Tukihoitona taas Pregnyl, Prednisolon ja uutena Klexane. Gonapeptyl-asiaa lupas vielä tutkia kun ei tiennyt sen käytöstä siirron tukena! Jatkoviljelyyn ei mun pyynnöstä enää alkioita laiteta, kun ei ne ikinä ole kasvuaan jatkanut. Sanoin että työnnetään sitten mieluummin vaikka viis sisälle, kuin että ruvettais mitään jatkoviljelemään saati roskiin heittämään, mutta siihen ne kuulemma EI rupee :D

Sinkkiä, foolihappoo, ubikinonii, helokkiöljyä ja kaikkia mahdollisia vitamiineja ym ym täällä kiskotaan, vahinko vaan ettei me nyt sit ehditä tarpeeks kauaa niitä syödä että juuri vaikuttaisivat mihinkään, kun tuli taas näin nopeasti tää hoito. Kun ei täällä kai sitten ole jonoja yhtään. Mutta parempi kai kuin ei mitään.

Siinä kai ne tärkeimmät. Mukava kuulla että pohjoisessa kaikki hyvin! :heart:
 
Heippodei=)
Tänään on perjantai 13.päivä,saapa nähdä millanen päivä tästä tulee:p

Eina,ihanaa et kaikki kunnossa ja nyt vaan tosiaan nautit näistä viimeisistä hetkistä ison masun kanssa ja teet kaikkea mahdollista mukavaa:heart:

Iinis,teilläpäs tosiaan nopeasti tulee uusi hoito:O Ja empäs ole kuullutkaan ennen tollasesta hoitokaavasta.Toivottavasti se nyt on se kaava mitä tässä on jo odoteltukin.Pakko on nyt onnistua,mä en suostu muuhun:D Ja hyvä,et uusia lääkkeitäkin on mukana ja jospa kuule vielä ton gonapeptylinkin saisit! Ja ompas outoa,ettei lääkäri suostu viittä siirtämään:p Nyt vaan kaikki elimet pystyssä teidän puolesta!!!!

Jokos Snoww:n menkat on suostunut alkamaan ja kohta jo siirtokin edessä? Toivon näin=)

Baby on taas kadonnut jonnekin,kunhan et vaan jo olisi meiltä salassa uuden hoidon kimpussa:whistle:

Lili,vähänkö mä oon kateellinen sun kellonympäri unille:ashamed: Mut on tässä unettomuudesta jotain hyötyäkin,viime yönä esimerkiks kerkesin suunnitella kaikki mahdolliset kuviot( vieraat,tarjottavat,jopa millaset kutsukortit teen) mun vanhimman poitsun tuleviin rippijuhliin,jotka on maaliskuussa:LOL:

Kielo,ei mulla mitään streessiä kyl pitäis olla,en mä vatvo mitään asioita yöllä jotka mut pitäs valveilla,mä vaan herään ja jään valvomaan:kieh: Ja olen toki viikonloppuisin testannut myös sitä,että nukkuisin sitten edes päivällä,mutta ei unta riitä silloinkaan kuin puolesta tunnista tuntiin ja sit sekin on pois sieltä vähäisistä yöunista.Joten kyl mä mielummin valvon päivällä ja nukun edes sen muutaman tunnin sit yöllä. Ompahan ainakin jo tottunut yövalvomisiin,kun vauva joskus syntyy,ei tuu sit enää shokkina,kun valvoo kaikki yöt:LOL:

Ai niin,meinas ihan unohtua...Jokos Kielo olet testin tehnyt?Ois muuten huippua,jos olis nyt luomuylläri!Ja voishan se teillä ollakin mahdollista

Mukavaa perjantaita ja tulevaa viikonloppua:kiss:
 
Viimeksi muokattu:
Iinis, no onpas kunnon cocktail, jospa tosiaan se nyt tepsis. Perusteliko lääkäri jotenkin, miks nää uudet jutut otettiin käyttöön? Ja tosi hienoa, että lääkäri luvannu vielä selvittää tota gonapeptyliä, vaikkei oo heille tuttu juttu ennestään! Muistanko ihan väärin vai oliks Einalla ja Lilillä sumut käytössä just näissä ratkaisevissa hoidoissa?

barba, hyvä asenne valvomisten suhteen :) Eipä siitä stressaaminen ainakaan sitä helpottais. Ja en oo tehny testiä enkä taida tehdäkään ellei nyt sit tuu aivan ilmiselviä raskausoireita. Kyllä se niin on, että imetys pitää vielä menkat poissa. No, toisaalta se on helpotuskin, saapahan keskittyä nyt ihan tähän päivään.

Mukavaa viikonloppua murut =)
 
Barba:eek:ot kyllä aikamoinen rautahermo kun suhtaudut vähiin yöuniin noin positiivisesti.mä oon ainakin niin takapuoleen ammuttu hirvi aina sellasten öiden jälkeen kun ei oo saanu tuntii parii enempää nukuttuu.aina oon kyllä tarttenu paljo unta ollakseni ees jollain tavalla ihmisten kirjoissa!!
Einan uutiset oli mahtavia, seuraavaa vauvauutista siis odotellessa mutta tosiaan nauti vielä vikat viikot tehden justiin niitä mitä et sitten ihan heti pääse puuhastelemaan!!
Lili:itseasiassa tulin sua huhuilemaan tonne facebuukin puolella, ois kiva kun tulisit sinne vaikka sitten sen sun ultran jälkeen:heart:
baby on siis tosiaan taas siirtynyt taustailemaan vai?
iiniksen hoitoa jännätään tosiaan sitten seuraavaksi ja on se kumma jos ei tolla coktaililla ala tapahtumaan:)
lumista viikonloppua kaikille tasapuolisesti!!!
 
Lili, munkin on pitäny houkutella sua tulee faceen, nyt ku tilanne on tämä! Tervetuloa :) Ja tietty kaikki muutkin ketkä ette vielä oo :wave: (mulla tulee muuten välillä sellanen olo, et apua muistanko mä nyt täällä käyttää nimimerkkejä, kun toisaalla tietää monien oikeet nimet.. onneks ei oo sen suhteen tullu mokailtua..)

Tikru mun piti sulle aiemmin jo laittaa, et tosi kiva kun voit olla kotona sinne 2013 asti! Mä kans oon näillä näkymin ainakin tän vuoden loppuun.
 
Kyllä ne menkat nyt alkoi, mutta en ole soitellut viä mihinkään, enkä soita viä helmikuussakaan, se on aivan sama koska nuo pakastealkiot laitetaan kun heitä vain kaksi. Kuitenkin ennen kesää yritetään. Nyt aion oikein henkisesti ja fyysisesti valmistautua kunnolla eli liikuntaa, liikuntaa ja liikuntaa :D

Mä en tiä mitä mä tuon facebookin kans tekisin, siis kyllä mua kiinnostais tulla teitä moikkaamaan mutta sitte mä en siä tuu kauaa pitämään profiiliani näkyvis, Se mun käyttö on menny viimesen kahden vuoden aikana niin että oon siä ollu kaksi viikkoa "esillä" sitte 2-4 kuukautta pois, sitte taas sama homma uudestaan ja nykyisin oon siä ollut vuorokauden ja taas 3-4 kk poies. Eli otan aina käyttäjätilin pois käytöstä. Salaperäistä eikö totta, hmmm:LOL:

Nyt mä löysin vasta nuo hymiöt, kyllä kauan meni...:stick:
 

Yhteistyössä