KESÄ 2010 hoidot

Huomenta Lilille!

Ymmärrän että olet huolissasi, teillä on niin pitkä matka takana että pelko siitä että onni otetaankin pois on ihan normaalia, ja sallittua. Niitä testejä en ehkä kauheasti suosittele tekemään, mutta jos tuntuu että se auttaa rauhoittumaan niin sitten. En tiedä voiko tuulimunasta tulla noin korkea hcg arvo? Ja niistä oireista ei kannata huolestua, ei minullakaan ollut mitään. Mähän olin niin huolissani silloin että kävin rv 5+0 hcg mittauksessa (ei kuulunut meillä klinikan puolesta), ja se oli silloin 2006. Joten jos haluat mielenrauhaa niin suosittelen ehkä tuota hcg:n uudelleen mittauttamista, se kertoo parhaiten jos se on noussut normaalisti. Ja tietysti se on, siihenhän me uskotaan ja luotetaan! :heart:

Sitten kävin rv 10+1 ultrassa kun taas tuntui että mitään oireita ei ole ja varmasti raskaus loppunut, niin sielläkin oli silloin kaikki ok.

Tiedän että on vaikeaa olla hermoilematta, mutta mä yritin itseäni psyykata silloin että raskaana ollaan, ja siihen ei pysty itse mitenkään vaikuttamaan että jatkuuko raskaus vai ei, joten päätin koittaa vaan iloita ja sulkea negatiiviset ajatukset päästä.

Koitahan nauttia näistä päivistä ja me tsempataan sinua kovasti että jaksat odottaa ultraa! :kiss:

Täällä menee tällä hetkellä aika silmät sumussa, neiti jo 3 yötä valvottanut, mä oon nukkunut viime yönä varmaan maks 2 tuntia yhteensä.. jatkuvasti syödään ja ähistään ja maha on piukassa ja kakka tulee vasta aamulla.. ja äidilläkin alkoi taas menkat (jep, se siitä imettämisen tuomasta onnesta), joten pinna vähän kireällä. Ja kauhulla odotan tätä iltaa, meidän koira kun on aivan hysteerinen rakettien paukkeesta ja kun sille ei voi antaa mitään rauhottavaa kun sillä on sydänvika, niin tulee aika mielenkiintoinen ilta.. tää uusivuosi on sellainen juhla minkä mä ainakin voisin ihan hyvin vaan peruuttaa..

Mutta Hyvää Uutta Vuotta 2012 kaikille, toivottavasti se tuo meille kaikille onnea ja iloa!
 
Kiitos ihana Susu vastauksesta :heart:
Joo, normaaliahan tämä on, mutta ihan hirveetä silti huolehtia...
Luin äsken netistä, että tuulimunaraskaudessa hCG nousis samalla lailla ku normaalissakin :( Eli sitä ei sit oikein vissiin voi todeta muussa ku ultrassa. Ehkä ens viikolla käyn mittauttamassa, mut jos vain pystyn ni odotan rauhassa ultraa... Ärsyttää tällainen vatvominen... ja vaikka kaikki olis sit ultrassa hyvin ni tätä hermoilua ja huoltahan sit kuitenkin riittää seuraavat 9kk. Ja koko loppuelämän ;)

Paljon jaksuja sinne!!! Onneksi ne yöunet sit jossain vaiheessa palaa, vaikka ei tietty varmaan just nyt lohduta... Ja jaksuja koiralle myös :( toi uusi vuosi on kyllä niin hanurista paukkuarkojen koirien kannalta!!!
 
Lili, kuulostaa niin tutulta ja ymmärrettävältä!! Ja siis tutulta vaikka itellä aivan eri sortin taival oli ennen raskautta. Voi hyvänen aika miten mäkin selasin nettiä läpi tuulimunista, kohdunulkoisista ym. ym. Se että on mukamas raskaana ja onnellisesti raskaana tuntu vaan niin ihmeeltä, että ei se mahtunut millään päähän, että se voi niin olla ja kaiken aikaa epäili, että jotain kuitenki on ehkä pielessä. Vielä äitienpäivänä viime toukokuussa eli viikko ennen laskettua aikaa mä itkin miehelle sitä, että ehkä tätä lähemmäks äitienpäivää en tuu koskaan pääsemään. Pelko on musertava, jos sen päästää valloilleen. Mä kannustaisin sua siihen, että unohtaisit testit ja muut, ja odottaisit sinne ultraan. Kuten itekin kirjotit niin sullahan ei oo mitään syytä epäillä, että mikään olis pielessä, ei kummallisia kipuja, vuotoja eikä mitään. Se on pelkopeikko joka päässä jankuttaa, että ei voi onnistua, mutta se ei tiiä mitään siitä, mikä on oikeesti todennäköstä. Todennäköisyysprosentit on tällä kertaa kaikki sun puolella Lili!! Usko siihen :)

Baby20XX, Iinis ja Snoww; teille oikein erityistsemppitoivotukset uudelle vuodelle!!! ja turha toistella, että mitä teille toivon, tiedätte kyllä :heart:

Susu, voimia! Tiedän tunteen!!! Meillä onneks koira on jo niin huonokuuloinen ja sitä paitsi nyt anopilla hoidossa, että ei tarvii sen takia jännittää uutta vuotta, mutta saa nähä miten menee tytsyn kanssa..
 
Mun uudenvuoden lupaus on että lupaan olla ja tulla positiivisemmaksi, syön nyt foolihappoa hyvissä ajoin, vitamiineja jne..

Sitä en tiä viä kerronko sit koska hoitoihin mutta tuun kertomaan ainakin tuloksen varmasti.(ku ei tiä pystyyks oleen kertomatta) Viimekshän me ei kerrottu kellekään läheisellekään, tai mun äitille mutta voi olla et nyt ei kellekään. Ku ei jaksa niitä kommentteja että kuinka ny ei taaskaan tärpänny??? Miten nyt näin?? jne. No prrrkl jos tietäisin niin oisin aika vitun nero!!! (tekis mieli vastata)

Lili: Turhaa kans sinäki siä hermoilet, hyvin siä kaikki on... Onhan se erinmoistakin tosiaan olla ja ihmetellä jos kerta ekaa kertaa raskaana, ehkä se on parempikin, muuten tulee vertailtua aiempaan raskauteen, ja kun sitten on vaikia uskoa että raskaudet voi olla erilaisia, minä en usko vieläkään:)

Hyvää Uutta Vuotta tosiaan kaikille kun ei tullu jouluja toivoteltua ku ei ollu fiilistä...!

Miten mä saan noita hymiöitä lisää? Mulla ei ole ees sitä halaushymiötäkään..
 
Hyvää alkanutta vuotta,kamut:) Toivotaan,että tämä vuosi olisi kaikille meille oikein ihana,mutta erityisesti Iinikselle,Snoww:lle ja Baby20xx:lle:kiss:

Lili,kylläpä kuulostaa tutulta,kaikki paniikin aiheet on jo täälläkin läpi käyty:ashamed: Uusimpana tietenkin keskeytynyt keskenmeno ( En ees oikein ymmärrä koko sanaa ),mut eka neuvola käynneistä kun luin netistä,niin joillakin oli siellä todettu tollanen ja paniikki jälleen valmis:O Kyllä se taitaa vaan niin olla,et äitiys ja huolehtiminen alkaa heti siitä plussatestistä,eikä pääty koskaan;) Mutta elä missään tapauksessa testaile niillä testeillä ainakaan kovin pitkään,ei kannata:D

Tulkaahan taas kertoilee kuulumisia ja fiiliksiä näin uuden vuoden kunniaksi:popcorn:
 
Heippa murut!

nettipimennossa oltu täällä ja nytkin vaan pikaisesti...

Ihanaa Lili!! Hurrrrjasti onnea!!:heart:

Ja snoww... voiko olla mahollista, et ois tulossa maailman paras ylläri, jos menkat hukassa??? :O Tsemppiä jokatapauksessa! :heart:

iinis: :hug:

Einalle tsemppiä loppuaikaan ja -rutistukseen!! :)

Hyvää uuttavuotta, ja halit kaikille, paremmalla ajalla lisää! :heart:
 
Snoww, ne on täällä meillä! :kieh: On siis nyt jo toiset neidin syntymän jälkeen, ja hän ei ole vielä edes kolmea kuukautta.. että se siitä imetyksen vaikutuksesta...

Voin koittaa lähettää sinne, mutta jos oiskin niin että et tarvii niitä? :D
 
Sera ja Susu, mulla on ne pjaskatorvet poistettu..
Viimeks oli erittäin runsaat vuodot ja kesti pidempään kuin yleensä ja tuli ennenaikaisesti, ilmeisesti johtui niistä pillereistä joita söin tos hoidon aikana että ne menkat sitte kans tulee silloin kun pitää, en muista minkänimistä oli. Niinku se on sekoittanut kai mun menkat aivan täysin. En mä näistä seuraavista menkoista viä meinaa soitella passeihin mutta ehkä seuraavista.

Luin tuolla adoptiostakin ja siis mitä?! siis jos on yksikin biologinen lapsi ni ei voi adoptoida suomesta, Jos näin on niin kyllä on persiistä,,,,!
 
Snoww, aivan, niinhän se olikin, joten ei sitten harmillisesti ole sitä mitä toivottiin..

Mahtokohan olla Zumenonia mitä söit? Mä en enää muista miten mulla sen jälkeen tuli menkat, 2 kertaa söin niitä kun toivottiin että päästään PAS:iin mutta kun ei päästy niin lopetin kesken. Noi lääkkeet käsittääkseni kasvattaa sitä limakalvoa niin vuotokin on sitten runsasta. Mulla oli menkat nyt 3-4 päivää, outoa. Normaalisti ennen raskautta ne oli vähintään 6 päivää ja ihan tolkuttoman runsaat, nyt meni paljon helpommin. Tosin uskon että tää on vaan väliaikaista. Miehelle heitin tuossa että no niin, parin viikon päästä voisi kokeilla sitä "luomuihme" raskautta.. :D no, ei ole varmaan pelkoa, on aika vähissä ollut ne puuhat...

Adoptiosta, kyllä se näin on että suomalaiseen adoptiojonoon ei oteta kuin lapsettomia, suht nuoria pariskuntia. Ja ulkomaistenkin adoptiojonojen pituus on niin tolkuton, että aika haasteellista on lasta sitä kautta saada. Mehän mietittiin tuotakin vaihtoehtoa, mutta totesimme että meillä tulee ikärajatkin vastaan ennen kuin oltaisiin edes lähellä, joten se vaihtoehto suljettiin pois aika pian.

Mitäs kuuluu meidän odottajille, Marlaa, Wilma, Barba, Evita, Lili?

Ja Einalla alkaa laskettu aika häämöttää, kohta saadaan taas yksi vauva lisää ketjuun! :heart:

Ellin kaksoskuulumisia täälläkin kovasti kaipaillaan, että miten on mennyt?

Ja Iinikselle, Snowwlle ja Baby20xx:lle halit! :hug:
 
Susu, eiku mä söin primolutia, se auttoi siinä että menkat tulee silloin kun pitääkin,ikinä ennemmin en ole syöny ja tuntui et turhaan söin noita ku menkat tulee aina 30-32 päivän välein.

Ellillä taitaa olla aika kiirusta kaksosten kans, ihan vain villi veikkaus ;)
 
Huomenta,huomenta:)

Susu,kiitos kysymästä.Täällä voidaan toooodella pahoin:x mut hyvä niin,en valita:p

Mitäs Lilin rauhaan kuuluu?Millonkas sulla se varhaisultra? Eiks ookin aika pirun vaikeeta oottaa sitä ultraa:eek:

Mun piti Snoww sulle jo aikaisemmin sanoa,et ei missään nimessä kannata mennä hoitoon meille kertomatta,kyl meissä on kuules joku taikavoima jonka avulla kaikki ollaan kohta viivan paremmalla puolella,joten tänne vaan kertomaan alusta asti kaikki kolotukset ja nipistykset:D Samoin Iinis ja Baby,teidän piinailuja jo kovasti odotellaan:popcorn:

Nythän on monella palstalla ( mä luen tätä palstaa vähä niinku muut aamulehtee;) ) ollut käytössä toi gonapeptyl( tai joku sinnepäin) Niinkun Lililläkin,eikös? Ja hyvin tuloksin muuten ja samoin se pregnyl siirron jälkeen,kuten Evitalla ja ehkäpä tähän väliin voin jo itsekin tunnustaa,et mä se en totellu lääkäriä,vaan pistelin kuitenkin ne pari kertaa sitä itsekin ja lopputuloshan on parempi kuin ikinä olisin osannut kuvitella,toki se oma alotteinen piikittely varmaankin myös osittain laukas sen pirun hyperin,mut jos se autto kiinnittymiseen,niin ehdottomasti kannatti:p Joten nyt vaatikaa kaikki noi konstit käyttöön ja muutkin liimat ja klemmarit:D Ois vaan niin ihanaa, et kaikki te loputkin plussaisitte!!!
 
Huomenta =)

Ekaks toivon snoww´lle menkkoja ;) Toivottavasti tulevat, eikä mee kaikki rytmit yhtäkkiä sekaisin... Peukkuja!!! :)

Kiitos vaan kysymästä, täällä mä vaan hermoilen. Mulla on seesteinen olo muuten, ei minkäänlaista vuotoa tai kipuja. *koputtaa puuta* Mut siis oon silti ihan hermoraunio, joten kävin sit kuitenki sunnuntaina vielä mittauttamassa sen hcg:n ja se oli silloin pp16 553. Aika hyvä, se tuplaantuu reilun 2 vrk:n välein tuota vauhtia, ja sen pitäis siis olla ok (pitää tuplaantua 36-72h välein). Nyt en testaile, paitsi päätin, et jos jotain vuotoa tai kipuja tulee ni sit mietitään uudelleen. Pelkään ihan hirveesti sitä tuulimunaa!!!!!!!!!!! Mulla on lähisuvussa yks sellanen kokemus. Meillähän ei ole mitään ongelmia ollut, kun ei ole raskauksiakaan ollut, eli ei ole virallisesti syytä pelätä sellasta, mut silti pelkään... Kun tuntuu, että kun tän plussan saaminen kesti näin kauan, 3 vuotta ja seitsemän kovaa hoitoa plus muut päälle, en kyllä kestäis sellasta tilannetta... Joten oon ihan paniikissa. Mulla on kyllä hyvä ja levollinen fiilis tämän suhteen, mut silti hermostuttaa kaikki.

Mulla on muuten ollu sellasta munasarjajomotusta enimmäkseen vasemmalla puolen eilen ja tänään, aika voimakasta. Sanoisin et epämukavaa mutta ei mitenkään pelottavaa, eli voiskohan se olla se keltarauhanen... vissiin se kipuilee joillakin alkuraskaudessa aika paljon. Kun jos se olis kohdunulkoinen, joka kipuilis ni sit yleensä olis vissiin jotain vuotoakin...?! En tiiä, sorry tää vuodatus ja pähkäily, mut on niin uus tilanne ja hämmentävä, että oon ihan ymmyrkäisenä täällä... ;)

Mitään varsinaisia raskausoireita mulla ei ole vieläkään :( Haluaisin niitä!!!!!!!! Sen sijaan mulla on tosi hyvä ja seesteinen olo, siis uskokaa pois tuosta hermoilusta huolimatta, ai miten niin ristiriitaista :LOL: Illalla rinnat on ehkä vähän turpeemmat aina ja vatsaa kiristää vähän. Ja ihan aavistuksen verran kaikkia tuikkailuja sinne tänne masussa. En tiiä, tuntuu jotenkin, että kaikki on hyvin, mut silti MÄ KAIPAISIN OIREITA!!! Nyt siis olis menossa rv5+1. Mulla tekis koko ajan mieli tilittää tänne kaikkea, mut yritän pidättäytyä :) Ihanaa kun kyselitte kuulumisia...

Ai niin! Mehän ollaan kans aateltu adoptiota, ja halutaan sitä vaikka saataiskin biologisia lapsia. Oltiin just lähettämässä papereita (tossa ne on pöydällä valmiina), mut en nyt sit tiiä miten raskaus vaikuttaa siihen. Jos ultrassa on kaikki hyvin pitää sit selvittää, et joutuuko jättämään homman odottamaan vai kuinka... Kun adoptiolapsi tulee aina perheen nuorimmaksi. Toisaaltahan siinä menee vuosikausia kuitenkin...

Iloista päivää kaikille!!!!!!!!! :kiss:
 
Ai niin! Ei mulla Barba ollu sitä gonapeptyliä (tai jotain sinnepäin... ;) )
Mulla oli tässä hoidossa Synarela, Menopur, Pregnyl (josta siis ihan lääkärin ohjeistama irrotuspiikki vaan, heh heh :LOL:), ja siirtoa ennen alko muutaman pvän antibioottikuuri, ja siirron jälkeen progesteronipuikot, zumenon ja klexane-pistokset, joita nyt vähitellen lopetan paitsi klexane jatkuu ultraan asti. Ja lisäksi mies popsi niitä clomeja ja vitamiineja, ja myös antibioottikuurin joka alko 3pv ennen punktio- ja siis näytteenantopäivää. Että sellanen coctail meidän perheessä :)

Ja by the way, nauti sä vaan Barbaseni huonosta olosta, oon kateellinen!!!!! ;)
 
Lili, edelleen rauhoittelen sua et muista ettei mullakaan ollut niitä oireita kun vasta h 6+6 alkoi pahoinvointi. Eikä kaikille tule sitäkään, olkaa kiitollisia! Pakko myöntää et on tää aika kauheeta. Onneks tää tauti on nyt mulla viimeistä kertaa:) Mä niin odotan et tulisi parempi olo ja alkaisi maha kasvamaan. Joopa joo, eipä mahdu nytkään enää yhdetkään farkut jalkaan. Jotenkin musta tuntuu et noi kaikki hormoonit turvottaa mua ihan älyttömästi. Ja lisäksi kyllähän mulle kertyy kiloja ihan silläkin kun kaiket yöt syödä puputan täällä, mä vaan herään öisin siihen huonoon olon, käyn yökkimässä vessassa ja pakko on jotain syödä et saa sen loppumaan.

Ja sit vielä vinkkinä ehkä lähinnä iinikselle; Mulla endometrium on parempi kohdun funduksessa eli siellä ihan ylhäällä niin tällä kertaa lääkäri teki siirron hieman ylemmäksi/syvemmälle kuin normaalisti. Kai tuo lisää riskiä ekstraan, mut jos ei edes ole munajohtimia tallella, niin eipä oo sit riskiä siihenkään. Tosin mä en tiedä onko sulla kauttaaltaan limis ohut vai miten.

ja mä uskon myös vakaasti et loputkin tässä ketjussa tulevat plussaamaan!!!

kaikki mukaan tuonne facebookiin, lili nyt myös, viimeistään ultran jälkeen, jookos?
 
Lili,kerro vaan tänne kaikki pohdinnat ja mietiskelyt,sitä vartenhan täällä ollaan,et saatais vaikka rauhoteltua sun mieltä:DTäällä siis ihan sama hysteerikko,en siis osaa sanoa juuri mitään järkevää tohon tuulimunaan,se oli mun suurin pelko myös,mut sen verran tiedän,et on se kuitenkin paljon harvinaisempi,kuin normi raskaus,joten eiköhän kaikki kuitenkin ole kunnossa:heart: Ai sulla ei ollutkaan sitä gonalpeptyliä,liekö sit ees olemassa semmosta lääkettä,kai mä oon vaan unta nähny:LOL: Ja tuu oikeesti tonne faceen ( minäkin hyvä pyytelemään,kun itse käyn ihan liiiian harvoin:ashamed: )
Evita,mullakaan ei mahdu housut kiinni:kieh: Farkkujen kans ei mitään ongelmia,kun ne roikkuu tuolla niin alhaalla,ettei maha ole lähelläkään,mut esim.ulkohousut ei sovi kiinni!!!Voikohan se hyperi pahentua uudestaa? Vai onko sittenkin minulle siirretty se norsun alkio:headwall: Kun ei kai tää voi olla normia,et maha oikeesti näkyy jo ihan selvästi,ainakin jos osaa kattoo oikeella lailla.Enkä oo edes syönyt mitenkään enemmän,kuin normaalisti.Karkit kuvottaa,mehujätskiä tulee imeskeltyä iltaisin,mut ei kai sekään voi näin paljo mahaa kasvattaa:O Saattapi tulla lihava barba,jos maha samaa tahtia kasvaa:LOL:

Mukavaa päivän jatkoo murut:kiss:
 
Lili Ootko sä ollu yksityisellä vai julkisella? Ja tuosta kohdunulkoisesta piti sanoa että mulla ei ollut vuotoa eli ei siihen vuoto välttämättä liity ja ei ollut kuin kerran kipukohtaus joka meni sitten ohi. Ja raskausoireet oli aivan normaalit. Mutta kyllä sulla kaikki hyvin on, minä ainaki uskon.

Luin tuon primolutin haittavaikutukset ja siel luki että kuukautisten poisjääminen. Mulla on koko viikon ollu menkkajomotuksia mutta ei vain kuulu. Kuukautisten poisjääminen,,, siis eikö ne nyt tule enää ikinä vai.. ja sit pitää syödä joku kuuri että ne alkaa taas tulemaan, se oiski taas oikein surkuhupaisaa.

Sitä mä en tajua että miksi mulla tuolla julkisella nämä jokaikinen hoito suunnitellaan samoilla lääkkeillä, mitään ei olla muutettu, eikö tosiaan muittenki lääkkeiden kokeilu olisi suotavaa.

luget haluisin kokonaan jättää pois kun ne ärsyttää limakalvoa niin paljon, ainakin mulla.

Onko muuten teillä raskaana olevilla hiukset rasvoittunu nopeammin kuin ennen?
 
Kiitos evita :heart: Toi kyllä lohduttaa. Ja tiiän et oon vähän hysteerinen, kun jos joku muu hermoilis tälleen ni mäkin sanoisin, että nyt rauhoitu!!! :) Mut en kyllä saa rauhaa ennen sitä ultraa, mut kyllä mä uskon, että kaikki voi olla ihan hyvin.
Ja mulla tosiaan on ihan loistava olo, ja jos kaikki on vaan raskauden kanssa hyvin, ni pitää kyllä olla siitä iloinen... Ei kuulosta kivalta toi huonovointisuus :( Tsemppiä!!!! Ja jos pitää yöllä herätä yökkimään ni ihan hyvällä omalla tunnolla voi kyllä syödä siitä hyvästä!!!! Eli mikä vaan oloa helpottaa...!!!!!! :hug:

Ja Barba, kiitos sullekin :heart: Ja taitaa olla aika normaalia toi turvotus, myös megasellainen... Toivotaan kuitenkin, että vointi pysyy muuten hyvänä...!! =)
Ja mitä muhkeempi Barbamama ni sitä enemmän on halittavaa ja rakastettavaa ukollaskin :LOL: että syö säkin vaan ihan hyvällä omallatunnolla =)

Koska sulla on seuraava ultra??? Meillä on se varhaisultra 17.1. eli vajaan 2 vkon päästä VASTA!!! IIKS!!!!! Ahdistaa vielä sekin, kun jouduin jo ilmoittamaan asiasta töihin, raskaus vaikuttaa saman tien mun työtehtäviin, ja sit jos ultrassa ei näkyiskään mitään, pitäis heti ilmoittaa töihin, että kaikki uudet kuviot pitääkin perua... Et oispa varmaan juhlallista suoraan ultran jälkeen soitella sinne - niisk :(

Mutta parasta toivotaan :heart: Oon mä niin onnellinen, että ollaan tähän tilanteeseen päästy!!! Ihan epätodellinen olo vieläkin. Ja joka kerta hölmistyn ku käyn vessassa, eikä ole tullut pisaraakaan mitään... =) Edelleen ramppaan koko ajan tsekkaamassa tilanteen, koskahan sitä oikein rentoutuu... Mut lupaan, että sen ultran jälkeen sitten, jos pikkuinen vaan on kyydissä :heart: Tää on jotenkin ihan hassua, tuntuu niinku eläis ihan kokonaan uutta elämää... Kunpa tää hyvä fiilis vaan jatkuis...!!! Taas lähti taivaalle pyyntö =)
 
Voi Lili-muru, ole ihan rauhallisella mielellä!! Normaaliinkin raskauteen kuuluu jos sun minkälaisia jomotuksia tai sit ei niin mitään oireita ja niinku joku jo kirjottikin, niin tosiaan tuulimunan todennäköisyys on ihan huomattavan paljon pienempi kuin raskauden. Mut siis ymmärrän kyllä sua.. se alku erityisesti on aivan hirveetä hermoilua..

Barba, mä aloin käyttää äitiyshousuja pakon edessä jo sillon ekan neuvolan aikoihin eli joskus rv8. Että eikun vaan sellaset jalkaan ja alat nauttimaan kasvavasta mahasta :) Raskaus on siitä ihana aika, että se on aika lailla ainoo aika, kun saa ihan huoletta antaa mahansa möllöttää. Mut joo tiiän, et se on ärsyttävää tuossa alkuvaiheessa kun ei vielä haluis koko maailman huomaavan..

snoww.. onpa grrr kun toi kierto nyt heittää ja joudut sitä ihmettelemään.. höh.. ja hei Lilin tilanteesta vois kyllä ottaa sen opin, et nyt sit seuraavaan hoitoon VAADIT jotain uutta. Mä oon taas ihan pihalla, et miten nää nyt menee, mut siis onks teillä nyt sit kans eessä se viiminen julkisella niinku Iinikselläkin?
 
Kiitos Kielo :heart: Sä se osaat aina sanoa oikeet sanat :hug:

Snoww, kirjotettiin yhtä aikaa ni en huomannutkaan. Joo, siis mä oon ihan äärettömän vittuuntunut meidän edelliseen lääkäriin, joka teki VIISI hoitoa samalla kaavalla, ilman minkäänlaisia tuloksia :( Vituttaa vieläkin se rahan ja ajan tuhlaaminen. Sit vasta kun vaadittiin väkisin jotain uutta ja vihjailtiin poislähtemisellä, vaihdettiin pitkään kaavaan ja Puregon Pergoverikseen. Mitään lisäkokeita hän ei halunnut ottaa kun ois kuulemma ollut turhaa rahanmenoa meille, vaikka me niitä kyseltiinkin... En tajua miten oltiin niin tyhmiä et jämähdettiin sinne niin pitkäks aikaa. Ja siis en tosiaan käsitä, että miks tehdään samalla kaavalla ilman mitään perusteita, koskaan ei ollut mitään kiinnittymisen yritystäkään, eikä koskaan saatu alkioita pakkaseen. Nyt sanoisin et ehdoton maksimi olis 3 hoitoa samalla kaavalla, mut silloinki oon sitä mieltä, et vähän jotain uutta kannattais aina kokeilla...

No tää uus lääkäri oli heti sitä mieltä, että lisää kokeita, ja ne makso ihan hirveesti mut ei harmita. Mulla oli aavistuksen alentunu joku hormoni (oisko ollu FSH?) ja lääkäri oli sitä mieltä et olis hyvä kokeilla mulle Menopuria, vaikka se yleensä onki hyvä vähän vanhemmille. Ja muutenki kokeiltiin KAIKKEA MAHDOLLISTA uutta. Ja tosiaan tää oli eka plussa ikinä!!! Ja tosiaan se aiempi lääkäri ei suositellut mitään erityisiä vitamiineja miehelle (uus lääkäri lateli heti listan niistä mitä pitää ehdottomasti alkaa syömään) ja ne clomit mä pyysin ite siltä ku olin netistä lukenu et joillain oli auttanu. Ja uskon, et kun mies nyt oli sen suositellut 3kk ehtiny syömään, niistä oli apua, sillä näyte oli parempi ku koskaan.

Noista primoluteista mulla ei ole mitään käsitystä, mut tosiaanki toivotaan, että kierto palaa normaaliksi ja pääsette taas tositoimiin kun siltä tuntuu :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Juu barba, mä oo lukenut kans siitä Gonapeptylistä ja aion VAATIA sen meidän viimeiseen hoitoon. Kuten kaikkee muutakin mitä voin keksiä. Mitään hävittävää mulla ei ole. Viimeksi jo kysyin antibioottia, mutta ei herunut :mad: Siirron jälkeiseen Pregnyliin lääkäri ei vaatinut mitään perusteita, olin varautunut vaikka mihin selityksiin. Se kirjoitti vaan heti reseptin, MUTTA sanoi että ehdottomasti sitten EI Lugeja, joko tai; Pregnyl tai Luget. Ja mä olen kyllä lukenut että joillekin on määrätty molemmat yhtäaikaa. Ärsyttävää. Mutta nyt tiedän paremmin, ja voin seuraavalla kerralla (JOS me saadaan EDES se yksi alkio) käyttää molempia. Kuten sanottua, mitään hävittävää ei enää ole. Kortisoni ja minidisperin ollutkin aina käytössä. Mitäs muuta sitä keksis..? Ideoita? Mä unohdin täysin kysyä viimeksi Zumenonista ja Estradotista siirron jälkeen!! Hitto olin idiootti, mulla on niitäkin kotona laatikkotolkulla enkä käyttänyt! Kun yhden siirron jälkeen mulla kerran oli ne siihen paskalimikseen. Miks mä en nyt sitä muistanut :( Pregnyliäkin mulla on vielä kaks, että siitä riittäis neljään piikkiin, mikäli lääkäri olis niin katala ettei mulle sitä reseptiä kirjoittaiskaan.

Nyt ollaan aloitettu miehelle vitsku+sinkkikoktailit mutta jos hoitoon pääsee niin nopeesti kuin viimeksi niin ei se kolmea kuukautta ehdi niitä vetää, saati niitä clomeja. Mutta en sitten tiedä onko se siltikään sitten sen vaivan ja tuskan ja odotuksen väärti jos kuitenkin ICSI joudutaan tekemään. Kun minä taas EN uskaltais juurikaan odotella kun toi maha ookoo kunnossa parhaillaan.
 
Kielo: Ei kun meillä on kaksi alkiota nyt pakkasessa, toinen huippulaatuinen 3 pisteen alkio ja se toinen joku huonompi, haluisinki että ne molemmat laitettais kerralla seuraavaksi mut en tiä onnistuuko kun ne eivät ole(anteeksi, siis HE) eivät ole samassa "oljenkorressa", tietääkö kukaa?

Lili: Mäkin olen vähä sellanen että menee kauan ennenku tajuan ruveta VAATIMAAN. Mut nyt siihen tulee loppu. Ompa sulla ollu tosiaan kurjaa kirjoituksesta päätellen. Niinku kaikilla...

Iinis: Kirjoita ylös muistilistalle kaikki mitä haluat seuraavan hoitoon ja kurista se lekuri jos jostain kieltäytyy, mun on ainaki pakko kirjoittaa ku muisti on mitä on.

Lili: Paljonko teillä on menny rahaa niinku suurinpiirtein kaikkiin hoitoihin? Varmasti paljon mutta on se lapsonen tuhansia kertoja arvokkaampi :) Kysyn siks ku mulla ei oikein mitään hajuakaan....

Me lähdetään ylihuomenna kylpylään, tietysti ne menkat sit alkaa just silloin ja täyttää koko altaan :D
 
Hei kaikille :wave:

Ihanaa, täällähän on vaikka mitä hyviä uutisia! Tuhannesti onnea tuoreimille plussanneille Barballe ja Lilille!!! :heart::heart: Onnea myös Evita, Marlaa ja Wilma, jos en ole viellä teitä onnitellut! Toivottavasti Lilille kyytiin olisi jääneet molemmat kaverit, muistelin että kaksoset olisivat sinulle tervetulleet. Milloin sinulla on ensimmäinen ultra?

Iinikselle tsemppiä viimeiseen hoitoon, ja kaikki peukut ja varpaat pystyssä. Millon teillä ois hoidon tarkotus alkaa?

Onko teillä Snoww mones hoito menossa ja milloin pääsette tositoimiin?

Miten Eina jakselee? Joko h-hetki on kohta käsillä?

Mitä Kielon, Susun, Seran ja muiden vauvautuneiden elämään kuuluu? Joko Kielolla on kakkoshanke suunnitteilla? ;)

Täällä on kiirettä piisannut kaksosten kanssa. Vauvat ovat kuin yö ja päivä, poika on rauhallinen köllistelijä ja tyttö tempperamentinen, kaikki mulle nyt ja heti tyyppi, kuulemma äitiinsä tullu :D Tyttöä meinaa koliikki vaivata ja valvottelee meitä öisin, onneksi poika sitten posottaakin melkeen joka yö 7 tunnin unet. Jos jotakin synnytyskertomus kiinnostaa niin voin kirjotella yksärillä, varotus ei heikko hermosille ;) ei vaiteskaan ois se paljon "pahemminkin" voinut mennä. Tuntuu ettei vielläkään oikeen meinaa ymmärtää, että nyt olen äiti ja nämä kaks ihanaa lasta todellakin on minun lapsia. On se käsitämätöntä, että tälläisen onnen sai osakseen :heart: Toivottavsti sen jokainen täällä saa kokea.


Elli + Pilli ja Pulla 7 vk
 
Elli, hauska kuulla susta!! Mä jo ehdin säikähtää, että sä oot siellä aivan tillintallin niitten kahden murusen kanssa, mutta kuulostaa siltä, että jaksatte hienosti, vaikka toki vauva-aika haasteellinen omalla tavallaan onkin. Nostan hattua korkeelle ja toivotan ison kasan voimia ja kärsivällisyyttä ja ennenkaikkea iloa :heart: Eikö oo muuten aika huikeeta nähdä ittensä pienessä ihmisessä.. Mä ainakin oon ollu välillä aika nöyrää tyttöä, kun oon tajunnu, et tuo temperamentti taitaa tulla multa. Oppii itteään tuntemaan ihan uudella tavalla, kun tajuaa, miten synnynnäinen temperamentti ihan oikeesti on.

Lili, mun piti jo tohon edelliseen kirjottaa, et hienoa et haaveilette edelleen MYÖS adoptiosta! Meillä myös edelleen sijaisvanhemmuus haaveena ja tällä hetkellä luulen (mieli voi muuttua kyllä), että jos raskautuminen toisen kerran alkaa vaikuttaa vaikealta/epätodennäköseltä (mitenköhän se sitten määritellään...!?), niin ehkä aika nopeestikin sitten edettäis tuohon vaihtoehtoon. Mutta siis aika näyttää. Niin ja siis vaikka vielä toinenkin biologinen lapsi saataisiin niin varmaan siitä huolimatta jossain vaiheessa vakavasti harkitaan edelleen tuota sijaisvanhemmuutta, jotenkin se vaan on niin vahvasti mielessä.

Snoww ja Iinis, nyt tosiaan piiiitkien listojen kanssa lääkärille!! Kunpa Iinis se sun suoli nyt pysyis rauhallisena, ettei sitä tartteis sit alkaa enää stressaamaan. Toi Evitan kertoma juttu, et hänellä limis toisessa kohtaa paksumpi ja lääkäri on sinne täsmäasetellu alkion, kuulosti järkevältä. Luulis, et ne automaattisesti yrittäis niin tehdä.. mut mistä mä tiiän, onko se siirron tekeminen niille niin rutiinia, et alkio vaan tuikataan sisään sen kummempia asettelematta.. Mut ota Iinis puheeks tuokin asia lääkärin kanssa!
 

Yhteistyössä