KESÄ 2010 hoidot

Ihanaa Lili että jaksat olla positiivinen :heart: Muistan aina kun hoitaja sanoi ivf:n suunnittelukäynnillä, että ei kannata luovuttaa vaikkei heti meinaa onnistuakkaan, että jollain saattaa olla vasta se 13. siirto kun tärppää. No huh huh, mutta on varmasti iloinen se joka on sinne asti jaksanut ja saa nyytin vihdoin syliinsä.

Tuli sellainen mieleen että mitä kuuluu Miimiille??? :attn: Jos käyt meitä vielä kurkkimassa niin olisi ihana kuulla miten sinulla menee...
 
No hitto :D mun pitää varmaan selata keskusteluja taakseppäin siihen aikaan ja kattua missä hormonipilvellä oon oikeen sillon eläny. Miksi sitten vaihot nimimerkkiä? Et kyllä vaikuta yhtään siltä Miimiiltä minkä minä muistan, hmm onkohan tämä nyt ihan tosi juttu :confused: Tai sitten vaihot identiteettiä samalla, ei sentään, no kiva kun oot täällä edelleen! ;) Jotenki mulle vaan jääny sellanen muistikuva, että Miimii nimimerkillä oisin viimeset jutut lukenu kun sulle siirrettiin viimenen pakkasukko pakastimesta ja oisit sen jälkeen aatellu pitää taukoa. Miten vielä muistasin muka sellasenki että lekuri ei ois sulle suostunu kahta kerralla siirtämään, eikö nyt kuitenki siirrretty kaks? Tai sitte mun pää on lahonnu lopullisesti :rolleyes:
 
Elli, ihan sama hörhö täällä edelleen :) Ei sun pääs varmaan lahonnut ole, mut sen verran muistat vikaan, että meille ei ole koskaan siirretty 'viimeistä' alkiota, vaan ne kuoli sulatuksessa ja se oli hirvee romahdus mulle. Ehkä suurempi kun nää kaikki negatkaan. Ja en todellakaan vapaaehtoisesti mitään taukoja pystyisi/halua pitämään, mutta poli meni kesätauolle niin oli vähän pakko. Noh, mut voi olla että tämä tauko lopunkaiken saattoi jonkun verran hyvää tehdäkin. Ja kyllä, lääkäri 'kielsi' aikoinaan kahden alkion siirron (sen jälkeen kun oli jo kerran siirretty 2 kerralla) mutta nyt näköjään ajattelivat vissiin että ihan sama tuolla maholla eukolla kuinka monta sinne tunkee. En tiedä, mutta ainoo mitä sanoin niin ennen siirtoa hoitajalle puhelimessa että jos niitä sulatetaan useampi ja sitten kuitenkin heitetään roskiin, niin mää romahdan totaalisesti.

Pusku, onnea onnistumisestanne! :flower: Välillä se vaan kuitenkin on niin, että ne ihmeet todellakin tapahtuvat muille. Ja jos ei muuta, niin se ainakin on tullut selväksi meille totaalisteriileille, koeputkihoidoissa ravaaville yksilöille, että lapsia todellakin tehdään, oikein tekemällä tehdään! Kallilla rahalla ja kivulla ja verellä ja kyynelillä. Mutta toivottavasti kaikki tuo on oleva sen arvoista.
 
Hihih, Elli on jonkun todellisen tuplaraskausdementian kourissa siellä vissiin! :D Vaikka pidithän säkin palstailusta taukoa vähän aikaa, ni ehkä iiniksen mystinen nimenmuutos tapahtui sillä välin :D No joo, täällä näköjään toinen dementikko, en ollenkaa huomannu ja muistanu, että Elli uteli meidän vauvan sukupuolta ;) Jos olisin muistanu, ni olisin ohittanu kysymyksen vähemmän tyylikkäästi, eli ankarasti kieltäytyny kertomasta moista!! :LOL: Kyllä me tiedetään itte tulokkaan sukupuoli, mut kunnioitetaan nyt sitten miehen toivetta täälläKIN (hmph! :D ), ja pidetään salaisuutena ;) Mut eihän siihen enää kauaa mee kun kuulet, kumpi tuli... ;)

Mites iiniksen piinailut sujuu? Saako udella, onko mitään oloja tai tuntemuksia mihinkään suuntaan? Mä niin toivon... :heart: Voimahali! :hug:
 
^ Kiitos kysymästä. Ihan samanlaisia oloja ja tuntemuksia kuin aina ennenkin. Eka viikko meni heittämällä mut tutun kaavan mukaan jos menee niin tää viimeinen piinisvko onkin sitten sitä epätoivon ja kauhun suloista sekamelskaa... Aattelin jos pystyis olemaan testaamatta ens viikonloppuun niin en ainakaan pilais ekoja työpäiviä.. vois sit vkonloppuna itkeä itkut ja masennella masikset. Meidän perheen elämähän siis mullistuu täysin kun ensi torstaina alkaa minulla työt. Ekaa kertaa 3v sinne nyt sitten... ja eroon tyttärestä. Stressitasot mukavissa lukemissa.
 
Heips taas kaikille pitkästä aikaa!
Täällä on kans lomat ja tauot pidetty ja uusi hoito alkamassa. Ensi viikolla alkaisi synarela ja punktio olisi viikolla 39/40.
Kirjoittelen myöhemmin lisää, tsemppiä ja onnea kaikille omiin vaiheisiinsa.
 
Helou helou :wave:
Mä tulin oikeestaan vaan utelemaan, miten Iiniksen piinistely sujuu, mut olitkin eilen kirjoitellut kuulumisia. Voi kun mä niin toivoisin...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Äläkä nyt vielä suunnittele itkujen itkemistä, mikä vaan on mahdollista kuitenkin. Paljon tsemppiä. Ja samoin paljon tsemppiä torstaille koko teidän poppoolle... :O jospa kaikki menis hyvin kuitenkin =)

Ja wilma, tervetuloa takas...!! Ja join the club: mä oon nyt reilun viikon sumutellu synarelaa, ja punktio olis näillä näkymin vkolla 37. Kerro sit tunnelmia synarelasta - mä en ite oo vielä ainakaan huomannu oikeestaan mitään. Mut vielähän tässä ehtii...

Toivottavasti kaikille muillekin kuuluu hyvää!!!!!!!!!!! Tää lähtee nyt koiran kanssa aurinkoiselle kävelylle =)
 
Kielo: siis me ollaan jonossa julkisella toiseen icsiin, 9 kk jono sanoivat, voi olla että tehdään se alkionkuorenavaus mitä ihmettä se sitten tarkoittaakaan..
Susu: just samoin ajattelen ku sinä... :)
Iinmiina: Meinasin kans yks päivä huhuilla Miimiitä, multa kans menny ohi nimen muutos, kai sitä on sitten tuohon aikaan ollu masennuksis tai jotain..
Sera: Sulla kans samoja mietteitä, toinen paskaseni...:LOL: Niin siis mulla on ollu paha tulehdus joka vaurioitti munanjohtimet, en tiä mistä tullu koska mitään klamydiaakaan ei ole todistettu olevan koskaan. Yksi lapsi on entuudestaan joten se antaa mukamas toivoa että on helpompi tulla raskaaksi näillä hoidoilla mutta mihin se väite perustuu, siitä ei tietoa.

Kiva kun te odottajatkin käytte täällä jutskailemassa, kiva kuulla teidänki kuulumisia...!!!

Kielo: Et ole ajatellu et sulla voisi olla synnytyksen jälkeinen masennus, sellanen lievempi tai jotain? Mä olin kans tosi uupunut kun sain tytön ja synnytyksestä en ajatellu mitään hyvää, en ite silloin tajunnu et saattoi olla jonkinasteinen masennus mutta pääsinhän mä siitä omin avuin, tytöllä oli silloin aikoinaan tosi paha koliikki niin senki takia olin uupunut, mitään muuta en ajatellu nukkumista että koska pääsen sänkyyn ja nukkua vaikka koko viikon. Kannattaa pyytää sukulaisilta tai ystäviltä hoitoapua, ite en tajunnu pyytää, rämmin vain ensimmäisen vuoden eteenpäin niinkuin painajaisessa ja esitin vahvaa vaikka olin aivan loppu. Ei sitä käsitäkkään kuinka paljon aikaa pieni vauva vie, siis ei ole yhtään omaa aikaa jos on viä sellanen mieskin joka ei auta omatoimisesti, niin raskastahan se on.

Jeps, samaa mieltä kuin Elli, ei niitä kiloja kantsi surra niistä pääsee kyllä eroon ku pääsette vaunuittelemaan ja palvelemaan vauvaa niin paljon että unohdatte itse syödä:LOL:
 
Sitä muuten mietin jäljestäpäin että viime siirron jälkeiset menkat kesti yli viikon vaikka normisti kestää aina 5 päivää tarkalleen, niin oon ajatellu että oiskohan vain mulle tullu joku keskeytynyt keskenmeno, varhainen keskenmeno vai miksi sitä sanotaan??
Siirsivät silloin kaksi alkiota..
 
ihanaa nimisekoilua täällä ;) ite kullakin näköjään aivot telakalla aina välillä

wilma, kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa!

snoww, silloin kesällä pahimmassa vaiheessa olin varma, et mulla on synnytyksenjälkeinen masennus ja hain ja sain siihen apua, lähinnä omilta läheisiltä, mut myös neuvolasta. En sitten tiiä, oliko kyseessä masennus vai ihan ns. normaali väsymys, mutta joka tapauksessa oleellisinta, että se helpotti ja vielä nopeesti sen jälkeen kun uskalsin alkaa siitä puhua. Mutta järkyttävää se oli niin kauan ku sitä kesti.. ikinä ennen en oo niin totaalista avuttomuutta ja epätoivoa kokenu, mut onneks se tosiaan on takana.

..kuulostaa snoww hyvinkin siltä, et ois voinu olla varhainen keskenmeno, mutta vaikeahan noista on tietää..

iinikselle peukut monestakin syystä!!
 
Täytynee myöntää etten minäkään ole tajunnut tuota iiniksen nimimerkin vaihtoa :ashamed:

Mä huolestuin tässä eilisen aikana vauvan liikkeistä. Ovat muuttuneet tosi vaisuiksi enkä ole saanut sellasta potkujen tulitusta illalla, kun mitä aiemmin. Yölläkin mietin asiaa kovin ja soitin sit aamulla äitipolille. Ihan sellanen olo tuli, et nytkö se matto taas vedetään alta. Onhan tässä raskausaikana huomannut tosiaan sen, että ne pieleen menneet hoidot ei oo antanu mulle mielen rauhaa nauttia raskaudesta :ashamed: Kätilö pyyti sit näytille sinne...

Käyrillä makoilin ½ tuntia ja itse laskeskelin noin 10 liikettä. Käyrällä kuiteskin liikehdintää oli nähtävissä n. 30 kertaa, joten vauva on sellasessa asennossa, et liikkeet osuu enempi tohon etuseinässä olevaan istukkaan enkä niitä itse tunne. Syketasossa hirmusta vaihtelua 110-170, sekä lääkäri että kätilö piti tätä hyvänä, kun kaikenlisäks se syke ei jäänyt tonne ylös tai alas vaan keskitaso oli sen 135. Muutama supistuskin piirtyi. Teki samalla kokoarvion ja vastas täysin viikkoja eli oli nyt noin 3.6-3.7 kg kokoinen. Yliaikakontrolli ois 16.9. ja sinne asti saa mennä, kun on normaalikokoinen eikä mikää jätti tulossa. Esikoinen oli 4.3kg, joten mahtuu tulemaan tämäkin.

Huojenti oloa tosi paljon tuo käynti. Nyt kun saisi pään pysymään kasassa vielä pari viikkoa...
 
Heissan taas murut!

Ajattelin kirjoitella kun jälleen kerran sellainen yö että uni ei vaan tule.. kaipa tämäkin jotain valmistautumista on.

Sera, :heart:! Mä joudun kyllä ehkä tuottamaan sulle pettymyksen että joudut huutelemaan mua turhaan Tyksissä, ollaan meinaan aika vahvasti mietitty Saloon menoa! :D Riippuu nyt ihan siitä että jos tässä loppuajalla kaikki menee hyvin ja vauva "normaaleissa" lähtökuopissa, niin todennäköisesti ajetaan Saloon saakka (ja lisätään vaan kaasua sen Turun hometalon kohdalla, sorry)!

Iinikselle hurjasti tsemppiä ekaan työpäivään ja viimeisiin piinapäiviin!! Voi niin kovasti mäkin jo teille toivoisin onnistumista!! :hug:

Wilmalle myös tervetuloa takaisin piinailemaan, tsemppiä kovasti!

Lilille tsemppiä synarelan kanssa, aika hyvin jos sulla ei ole siitä oireita, olen luullut että aika vahvoja voi tulla? Meillä oli aina pistospysäytys, ja siitä mulla tuli kyllä kaikenlaista oiretta.. : /

Oma olo on täällä ihan ok, paitsi siis että unettomuus ja närästys vaivaa.. RD on pysynyt kurissa, missään arvoissa ei ole ollut mitään, ja painoakin on tullut nyt vasta viime viikkoina, yhteensä jotain 2,5 kg. Mikä on todella hyvä kun lähtöpainoa oli ihan liikaa!

Miehen kanssa pohditaan että lähdettäiskö vielä kerran Tallinnaan hakemaan jotain vauvatarvikkeita, kaipa tässä vielä hyvin ehtii.. ;)

Haleja kaikille!

Susu ja Neiti 33+1
 
Lakka: Ihanaa, että kaikki oli hyvin! :heart: Ja hienoa, että noin nopeesti pääsee tarkastukseen ja tarkkailuun, helpottavaa tietää, jos omalle kohdalle osuu vastaavaa... Eikö noita liikkeitä kuulukkin alkaa tuntua vähemmän loppua kohti, kun vauvalla ei oo enää niin paljon tilaa liikkua? Vai oonko mä tajunnu väärin? No, meidänkin masuasukilla sattui eilen olemaan rauhallisempi päivä, ja sitte ku viel luin sun kirjotuksen täältä, niin... äkkiä kaivamaan doppleria esiin! ;) Siellähän se jumputteli iloisesti, ja sen jälkeen alkoikin sitten senpäivänen melske, ja jatkuu edelleen :D Meidän vauva ei oo erityisen ihastunu dopplereihin, neuvolatätiäkin kenkäisi kerran oikeen kunnolla, ei häntä tarvi tulla häiritteen kesken kaiken!! :LOL:
Ja saman olen tosiaan huomannu, et vaikka viikkoja tulee kokoajan lisää, ni aina tulee uusia huolenaiheita myös, aina vaan pelottaa, et joku menee vikaan... on sellanen olo, et miten MULLA vois tän lapsettomuuden jälkeen muka käydä niin hyvä tuuri, että kaikki menis loppuun asti hyvin, jne, jne... :ashamed: Mut koitetaan tosiaan pitää jollain lailla päämme kasassa loppuun asti!! :hug:
Ihan hyvän kokoinenkin vauva teille tulossa ;) Tiedätkö kumpi teille tulee, vai pidätkö salaisuutena? :) Malttamattomana mäkin oottelen jonkunlaista painoarviota...

Susu: No helkkari, olipa hyvä että ees vinkkasit, etten turhaan huutele siellä sitten :LOL: Miten te Saloon meette, mä en ees tienny, et sellanen ois mahollista? :O No, mä kyllä menenki mielelläni tyksiin, en oo muuta koskaa tosiaa ees tullu ajatelleeks, ja kovasti luotan heidän ammattitaitoonsa, sattuneista syistä :) Ja siks toiseks, mä oon ihan riittävän kaukana tyksistäkin, et pelkään etten ehdi sinnekkään :D Kiva, että oot voinu hyvin :heart:

snoww: No mullahan kanssa todennäkösesti munanjohtimissa vika, vaikka auki piti ollakkin, ja "virallisesti" selittämättömiä ollaan. Eli mä voin olla sulle lisätoivoa ja luottamusta antamassa näitten hoitojen onnistumisessa sitten, koska meillä heti tärppäs, kun todennäkösesti vaurioituneet munanjohtimet ohitettiin ;) Jaksuja TODELLA RAIVOSTUTTAVAN PITKÄÄN odotteluun, että seuraavaan hoitoon pääsette! :hug: Mistä syystä teillä sitte muuten icsi eikä ivf?

Kiva kuulla wilmastakin pitkästä aikaa! :)
 
Nimimerkki..........Hoito............... .....Aikataulu


barbapörrö13---4.IVF/ICSI--------------?

wilma32----------3.ICSI----------------vko 39-40

Marlaa--------3.IVF/ICSI---------------?

Lili_78-----------6. ICSI----------------vk 37 (?)

snoww----------2.ICSI-----------------?



*** PIINAILIJAT ***

iinamiina-------2.IVF 3.PAS-------------testipäivä?


PLUSSANNEET


Eintel------------1.IVF----------- + testattu 6.10.2010
lakka83----------2.IVF------------ + testattu 24.12.2010 LA 5.9.
Susu75------4.ICSI/lahjasolut----- + testattu 10.2.2011 LA 19.10
Sera2010-----1.IVF - 1.PAS------- + testattu 15.2.2011 LA 21.10
Elli82---------1.IVF - 1.PAS------- + testattu 26.3.2011 LA 2.12
Eina-------------3.IVF------------ + testattu 15.5.2011 LA 23.1


VIHDOIN NYYTTI SYLISSÄ


Pieni tiikeri--------1.IVF------- TYTTÖ 14.5.2011

kielovanamo------2.IUI-------- TYTTÖ 24.5.2011

desperate---1.IVF/ICSI 4.PAS-- POIKA 11.5.2011
 
Viimeksi muokattu:
Nythän mä vasta hokasin että lakalla pian laskettu aika ohitettu ja susu ja serakin siellä hiihtelee perässä lujaa vauhtia! Siis kyllä on aika menny nopiaa....

Sera: Miehellä huono laatuiset siittiöt tai huono ja huono... oliko ny jotaki B ja C luokkaa tai siltä väliltä.. sellasia "|Omutkitellen ja haukotellen kotipesälle|O":LOL:

Olipa ny hienosti sanottu:ashamed: no kuitenki enimmäkseen B luokkaa..:)
 
Hellurei!
Tulin vaan kyselemään, että miten Iiniksen piinistely sujuu!?? Ja miten sujui eilinen??? Toivottavasti hyvin =)

Tänne ei mitään uutta. Oon ollu tosi huonotuulinen, ja aattelin, että johtuis Synarelasta, mutta taitaapi olla vaan menkat alkamassa. Oon ollu jo vähän hermoromahduksessa, kun ne ei tällä viikolla alkaneetkaan... Eli vasta aikaisintaan maanantaina voin nyt sit soittaa klinikalle, ja sopia ultrasta ja piikkien aloituksesta. Meil oli alunperin lääkärin kans puhe että punktio varmaan tulee vkolle 37 eli 2 viikon päästä viimeistään, ja mua pelottaa ihan hirveesti, että se aloitus lykkääntyykin, kun mies joutu sopimaan sitä seuraavalle vkolle työmatkan :( Lykkäsi sitä ihan ton meidän hoidon takia, kun sitä silmällä pitäen just selvitettiin noita aikatauluja. Mä oon Puregonia aina pistelly jonkun max 10pv mut nyt oon huolissani, ku kokeillaan Menopuria, että jos meneeki pidempään, ei voi tietää, miten kroppa siihen reagoi... En kestä tätä hermoilua!!! Ja saan kyl hermoromahduksen, jos ei päästäkään siihen viikolle 37. Huh, tulipa purkaus :rolleyes: koittakaa kestää ;)
 
Lili_78: No toivottavasti teidän hoito ei mee nyt ohi!!

Muakin iiniksen tilanne kiinnostaa.. Voi, että toivon nyt onnistuvan!!! :heart:

Sera2010: Niinhän ne liikkeet voi vaimentua loppua kohti, mut ei ihan radikaalisti. Mä nimittäin huomasin niitten muuttuneen ihan yhden päivän aikana ja siksi huoli heräsi. Onneks kaikki oli ok :) Niin ja ei tiedetä kumpaa sukupuolta tulokas on. Nyt onkin ihan sellanen olo, et haluisin vauvan nähdä ja pian :heart:
 
Heippatirallaa kaikki kultaset:heart:
Kotona jälleen ja pikkusen tuskasilla fiiliksillä,ei taas loma menny ihan niinku piti,mutta sitä se elämä on.Ei aina voi voittaa:mad:
Ihan oudoks muuttunu tää viestin kirjotus,höhlää!

Mutta joo, Iinis kulta:hug: Miten jakselet?

Lilille tsempit huomiseen ultraan,toivotaaaaaan huippuluokan saalista:kiss:

Marlaalla muistaakseni huomenna suunnittelukäynti? Tuuhan kertoo kuulumisia=)

Ja Lakka,jokojokojoko:p Täällä jo kovasti odotellaan:popcorn:

Ja kaikki muutkin,mittee teille kuuluu???

Mä soitin tänään polille ja hyvä etten sydäriä saanut,kun hoitaja sano,et oikeestaan voisit aloittaa piikit ylihuomenna:O Ei hemmetti,en suostunut,ei pysty millään näin äkkiä,paniikki iski,haluan juosta karkuun ( tukka putkella hymiö )
No,ei ollu onneks pakko:LOL: Katsellaan,katsellaan,vielä syysloma viikko tulee siihen sopivasti sotkemaan kuvioita...apua,tuli vieraita,äkkiä kone kiinni...Palataan!!!
 
barba: Oi... no sähän nopeesti pääset piikitykset alottamaan! Tsemppiä!!:heart:

Mitäs Iinikselle kuuluu? :heart:

Hei naiset... en mä ihan noin vaan tästä kössistä luovu :D Toissapäivänä oli la, mut ens viikolla mä lupaan synnyttää :D Yliaikakontrolli on pe 16.9., joten sit la 17.9. mä uskoisin teille vauvauutisia kertovani! Kovasti oon lenkkeilly jne., mut ei mitään synnytystä lupailevia oireita oo ollu.
 
Ihanaa Barba kun oot palannu!!! :) Mulla jo oli ikävä ;)
Harmi, että loma ei menny ihan suunnitelmien mukaan, mut hyvä, että sait kuitenkin vähän lomailla... Hui kun jännää, että oisit saanu jo aloittaa nyt pistokset :O Iik! Oisit alottanu vaan =) Mut joo, ihan hyvä varmaan odottaa, että on ihan valmis!!! :hug:

Mulla oli siis se 0-ultra maanantaina ja nyt mä piikittelen, tänään 3. päivä Pergoverista. Ei ole oikeen mitään sanottavaa, odotan vaan mitä tapahtuu. Su seuraava ultra ja sit nähdään, onko muniksia kasvanu. Hermostuttaa, ja turhauttaa ku ei voi tehdä mitään muuta ku odotella vaan. Ja piikittää, ja sattu muuten äsken ihan perkeleesti ku tuikkasin sen Pergoveriksen :( ei mulla yleensä noin paljon satu. Mut purin vaan sit hampaat yhteen ja pruuttasin menemään, huh.
 
Lakka,en mä alota,ehdottivat kyllä et voisinko jo perjantaina aloittaa,mut en suostunut,joten menee viel joku tovi:p
Ja tosiaan tänään lääkäri ei antanut selkäkivuistakaan kovin positiivistä ennustusta,et saapa nähdä miten elämä jatkossa menee:headwall:
Nappia naamaan ainakin semmoset määrät,että apteekin setäkin luuli reseptissä olevan virhe:LOL:

Wilma tais olla kans ihan hoidon kynnyksellä,vai muistanko taas ihan väärin? En uskalla siirtyä sivua taaksepäin,kun aina nää mun stoorit sillon katoaa: / Toivotaan sinullekkin onnistunutta hoitoa!!!Mä oon niin hajamielinen,et pitäs aina olla toi lista naaman edessä,et muistasin kaiken tulevan.Pitäsköhän tulostaa tuo lista ja liimata tähän tietokonepöytään:p

Ei meitä kyllä enää montaa ole tuolla viivan pahemmalla puolella,ihanaa!

Kielolle unohdin kommentoida,et kiitos kutsusta=) Hullua ei kannata yllyttää,varo vaan mä kuule saatan vaikka pamahtaa keskelle sun, Despen ja Iiniksen tapaamista:whistle:

Lakka,jaksuja viime metreille,ihanaa et kohta saadaan taas vauva-uutisia:heart:
Ja jokos tosiaan Sera ja Susu on kohta synnärillä ( taas tarviisin sen listan :) ) Voi mahoton mitä vauhtia aika kiitää,justhan te plussasitte:O

Lilluska,miten olet jaksellut? ( Vaikka kyyläänkin sun kuulumisia myös tuolta blogista )

Entäpäs Elli ja Eina,kuta miiluu:D

Mutta tässäpä tärkeimmät,nyt kaffen keittoon ja kävelemääääääään ympäri kotia,istuminen on pahaksi selälle.:wave:
 

Yhteistyössä