kertooka oma kokemus kohdunkaulan puudutuksesta synnytyksessä??

  • Viestiketjun aloittaja milli
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Oon saanu sen 3 kertaa. Ensimmäisellä kerralla auttoi niin että torkuin suurimman osan synnytystä (laitettiin silloin kahdesti).
Toisella kerralla ei auttanut yhtään.
Kolmannella kerralla ehdittiin laittaa juuri ennen ponnistamista (ehdin muutenkin juuri ja juuri saliin) ja kyllä se pahimman kivun vei.
Tuossa on vaan ratkaisevaa lääkärin taidot laittaa se puudutus. Ainakin hoitajat siitä puhuivat. Ja tuolla eka kerralla sanoivat että tämä lääkäri osaa ja osas kyllä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oon saanu sen 3 kertaa. Ensimmäisellä kerralla auttoi niin että torkuin suurimman osan synnytystä (laitettiin silloin kahdesti).
Toisella kerralla ei auttanut yhtään.
Kolmannella kerralla ehdittiin laittaa juuri ennen ponnistamista (ehdin muutenkin juuri ja juuri saliin) ja kyllä se pahimman kivun vei.
Tuossa on vaan ratkaisevaa lääkärin taidot laittaa se puudutus. Ainakin hoitajat siitä puhuivat. Ja tuolla eka kerralla sanoivat että tämä lääkäri osaa ja osas kyllä.
missä sairaalassa olit?
 
mie
Kahdessa synnytyksessä koettu - ekassa auttoi loistavasti. laitettiin kaksi kertaa. Toisessa synnytyksessä eka laitto onnistui vaan toiselle puolelle eli auttoi puolittain :) Sitten kerettiin laittaa vielä toiselle puoleelle uudestaan (ja auttoi), mutta toiselle ei, kun olin yhtäkkiä täysin auki :) Se on tosiaan lääkärin ammattitaidosta kiinni - jos se menee väärään paikkaan, niin ei auta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja kiitos sille!:
kyllä, ei sattunut yhtään mutta silti tunsi mitä teki :) Suosittelen, eipä sattunut sekään kun yhden tikin laittoivat ;)
no mä huusin ja kysyin, et koska se oikeen laitetaan... oli laitettu jo, vaan ei MITÄÄN TEHOA! ja synnytyksen jälkeen tikattiin yli kolme tuntia... tilattiin lääkäriä toisensa perään auttamaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja liukumiina:
Alkuperäinen kirjoittaja kiitos sille!:
kyllä, ei sattunut yhtään mutta silti tunsi mitä teki :) Suosittelen, eipä sattunut sekään kun yhden tikin laittoivat ;)
no mä huusin ja kysyin, et koska se oikeen laitetaan... oli laitettu jo, vaan ei MITÄÄN TEHOA! ja synnytyksen jälkeen tikattiin yli kolme tuntia... tilattiin lääkäriä toisensa perään auttamaan.
Tuskin nyt sentään siitä piikin laittamisesta tolleen repesit?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja liukumiina:
Alkuperäinen kirjoittaja kiitos sille!:
kyllä, ei sattunut yhtään mutta silti tunsi mitä teki :) Suosittelen, eipä sattunut sekään kun yhden tikin laittoivat ;)
no mä huusin ja kysyin, et koska se oikeen laitetaan... oli laitettu jo, vaan ei MITÄÄN TEHOA! ja synnytyksen jälkeen tikattiin yli kolme tuntia... tilattiin lääkäriä toisensa perään auttamaan.
Tuskin nyt sentään siitä piikin laittamisesta tolleen repesit?
:D no en!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja liukumiina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja liukumiina:
Alkuperäinen kirjoittaja kiitos sille!:
kyllä, ei sattunut yhtään mutta silti tunsi mitä teki :) Suosittelen, eipä sattunut sekään kun yhden tikin laittoivat ;)
no mä huusin ja kysyin, et koska se oikeen laitetaan... oli laitettu jo, vaan ei MITÄÄN TEHOA! ja synnytyksen jälkeen tikattiin yli kolme tuntia... tilattiin lääkäriä toisensa perään auttamaan.
Tuskin nyt sentään siitä piikin laittamisesta tolleen repesit?
:D no en!!!
poikakin pestiin/punnittiin vasta 3 tunnin ja 40 minuutin ikäisenä, kun ei aiemmin ehditty. oli niin paljon ompelemista. onneksi sain pitää koko tuon ajan poikaa vatsalla!!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja liukumiina:
Alkuperäinen kirjoittaja liukumiina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja liukumiina:
Alkuperäinen kirjoittaja kiitos sille!:
kyllä, ei sattunut yhtään mutta silti tunsi mitä teki :) Suosittelen, eipä sattunut sekään kun yhden tikin laittoivat ;)
no mä huusin ja kysyin, et koska se oikeen laitetaan... oli laitettu jo, vaan ei MITÄÄN TEHOA! ja synnytyksen jälkeen tikattiin yli kolme tuntia... tilattiin lääkäriä toisensa perään auttamaan.
Tuskin nyt sentään siitä piikin laittamisesta tolleen repesit?
:D no en!!!
poikakin pestiin/punnittiin vasta 3 tunnin ja 40 minuutin ikäisenä, kun ei aiemmin ehditty. oli niin paljon ompelemista. onneksi sain pitää koko tuon ajan poikaa vatsalla!!!

Taisi olla kova kokemus sulla:(
 
olihan tuo, esikko kyseessä. Mutta itseasiassa olin kuvitellut ns. "normaalisynnytyksenkin" vielä pahemmaksi toisten juttujen perusteella. tiedä sitten, miten seuraavan kanssa käy, kun lääkäri sanoi, että vaikka olisin 10 aiemmin synnyttänyt, niin se ei olisi sieltä ulos tullut ilman repimistä...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja liukumiina:
olihan tuo, esikko kyseessä. Mutta itseasiassa olin kuvitellut ns. "normaalisynnytyksenkin" vielä pahemmaksi toisten juttujen perusteella. tiedä sitten, miten seuraavan kanssa käy, kun lääkäri sanoi, että vaikka olisin 10 aiemmin synnyttänyt, niin se ei olisi sieltä ulos tullut ilman repimistä...
Toivottavasti sujuisi helpommin seuraavan kanssa!
 
Mulla kyllä auttoi se tosi hyvin. Ekan piikin jälkeen sain nukuttua tunnin. Sit laitettiin toinen ja sen vaikutuksen ajan kävelin synnytyspöytää ympäri. Kun kivut taas palas sain vielä kolmannen joka ei kyllä enään auttanut, johtui varmaan siitä että kohtu avautui tässävaiheessa 4cm-10cm ihan muutamalla supistuksella!!!
 
ylläri, että harmailen
mua kyrsi se, että synnytyksen aikana pyysin päästä tupakalle (miehen saattelemana), en päässyt, kun ei kuulemma voi päästää, kun on saanut epiduraalin... sitten pyydettiin kuitenkin käytävälle kävelemään, jotta laps laskeutuisi paremmin (sama käytävä, jonka päässä oli tupakkipaikka). en tiedä, mikä luontainen älli/temperamentti iski, mutta huusin kätilölle, et jos en jumalauta äsken tupakille voinut kävellä, niin en nyttenkään käytävällä kävele! ja kun en vieläkään saanut lupaa tupakille mennä, niin kävelemättä jäi!
 

Yhteistyössä