kertooka oma kokemus kohdunkaulan puudutuksesta synnytyksessä??

  • Viestiketjun aloittaja milli
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ylläri:
mua kyrsi se, että synnytyksen aikana pyysin päästä tupakalle (miehen saattelemana), en päässyt, kun ei kuulemma voi päästää, kun on saanut epiduraalin... sitten pyydettiin kuitenkin käytävälle kävelemään, jotta laps laskeutuisi paremmin (sama käytävä, jonka päässä oli tupakkipaikka). en tiedä, mikä luontainen älli/temperamentti iski, mutta huusin kätilölle, et jos en jumalauta äsken tupakille voinut kävellä, niin en nyttenkään käytävällä kävele! ja kun en vieläkään saanut lupaa tupakille mennä, niin kävelemättä jäi!
Oot vähän niinku lapsi vielä! Tai niinku teini!
 
Mulla ollut neljässä enkä mitään muuta ole halunnut.Kipua ei kokonaan ole vienyt ja se musta hyvä.Ponnistusvaiheet olleet tosi lyhyitä,varmaan siks ettei ollut ihan tunnoton.

Epiduraalia en huolinut vaikka vikassa sitä oikein tyrkytettiin!!
Vaadin saada paracervikaalin.Ja on nopeuttanut niin synnytystä että kun laitettu tuo puudute,niin esikoisesta aukes kokonaan kohdunsuu tunnissa,kaksosista puoli tuntia,samoin nelosesta ja vikassa vartissa.

Ja puudute laitettu kun auki 4 cm.

Vikalla kartaa oli aivan mahtavaa kun sai puudutteenniin ties että kohta,tosi pian on vauva sylissä!!!

 
harmaja
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ylläri:
mua kyrsi se, että synnytyksen aikana pyysin päästä tupakalle (miehen saattelemana), en päässyt, kun ei kuulemma voi päästää, kun on saanut epiduraalin... sitten pyydettiin kuitenkin käytävälle kävelemään, jotta laps laskeutuisi paremmin (sama käytävä, jonka päässä oli tupakkipaikka). en tiedä, mikä luontainen älli/temperamentti iski, mutta huusin kätilölle, et jos en jumalauta äsken tupakille voinut kävellä, niin en nyttenkään käytävällä kävele! ja kun en vieläkään saanut lupaa tupakille mennä, niin kävelemättä jäi!
Oot vähän niinku lapsi vielä! Tai niinku teini!
ja sentään kuulun riskisynnyttäjiin ikäni takia... Mutta kiitos tuosta teinistä kuitenkin, on se aina kivaa, kun nuorena pidetään...
 
harmailen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ylläri:
mua kyrsi se, että synnytyksen aikana pyysin päästä tupakalle (miehen saattelemana), en päässyt, kun ei kuulemma voi päästää, kun on saanut epiduraalin... sitten pyydettiin kuitenkin käytävälle kävelemään, jotta laps laskeutuisi paremmin (sama käytävä, jonka päässä oli tupakkipaikka). en tiedä, mikä luontainen älli/temperamentti iski, mutta huusin kätilölle, et jos en jumalauta äsken tupakille voinut kävellä, niin en nyttenkään käytävällä kävele! ja kun en vieläkään saanut lupaa tupakille mennä, niin kävelemättä jäi!
Oot vähän niinku lapsi vielä! Tai niinku teini!
toivottavasti en koskaan aikuiseksi kasvakaan. tää olis mun tavoite.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja harmailen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ylläri:
mua kyrsi se, että synnytyksen aikana pyysin päästä tupakalle (miehen saattelemana), en päässyt, kun ei kuulemma voi päästää, kun on saanut epiduraalin... sitten pyydettiin kuitenkin käytävälle kävelemään, jotta laps laskeutuisi paremmin (sama käytävä, jonka päässä oli tupakkipaikka). en tiedä, mikä luontainen älli/temperamentti iski, mutta huusin kätilölle, et jos en jumalauta äsken tupakille voinut kävellä, niin en nyttenkään käytävällä kävele! ja kun en vieläkään saanut lupaa tupakille mennä, niin kävelemättä jäi!
Oot vähän niinku lapsi vielä! Tai niinku teini!
toivottavasti en koskaan aikuiseksi kasvakaan. tää olis mun tavoite.
Siltä näyttää! Hyvin näyttää onnistuvan!
 
Titis
Mä sain ekassa epiduraalin ja kaikki tunto meni, ponnistusvaihe oli hirvee kun ei tuntenu mitään. Tokassa sain ton kohdunkaulanpuudutuksen, pahimmat kivut vei ja ponnistusvaihe oli "helppo". Mulle se siis oli hyvä =)
 
harmaa taas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja harmailen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ylläri:
mua kyrsi se, että synnytyksen aikana pyysin päästä tupakalle (miehen saattelemana), en päässyt, kun ei kuulemma voi päästää, kun on saanut epiduraalin... sitten pyydettiin kuitenkin käytävälle kävelemään, jotta laps laskeutuisi paremmin (sama käytävä, jonka päässä oli tupakkipaikka). en tiedä, mikä luontainen älli/temperamentti iski, mutta huusin kätilölle, et jos en jumalauta äsken tupakille voinut kävellä, niin en nyttenkään käytävällä kävele! ja kun en vieläkään saanut lupaa tupakille mennä, niin kävelemättä jäi!
Oot vähän niinku lapsi vielä! Tai niinku teini!
toivottavasti en koskaan aikuiseksi kasvakaan. tää olis mun tavoite.
Siltä näyttää! Hyvin näyttää onnistuvan!
jep jep. mä aion opettaa lapsilleni, kuinka vesilätäköistä roiskastaan vettä nipottajien niskaan, tai kintuille! jne...

 
mellu
molemmissa synnytyksissä olen sen saanut, ei auttanut kipuun laisinkaan.. nopeutti kohdusuun aukenemista ja kun se vauhdilla aukee, niin kipeetä tekee!! ensimmäisellä kerralla tunnissa loppuun..
toisessa synnytyksessä kävi sitten niin, että heti kun puudute oli laitettu niin vauvan sykkeet romahti... kohdunsuu aukes loput 6-7cm puoles tunnis ja se oli yhtä huutoo, puudutuksesta ei tietookaan!! vauva syntyi puudutteen takia ilman sykettä, eikä hengittänyt... tyttö vietiin suoraan elvytykseen kun syntyi!!
jos vielä joskus synnyttämään menen, niin ei IKINÄ ENÄÄ kohdunkaulanpuudutusta!!!
 
Tää kakkonen tuli niin vauhdikkaasti että pari minuuttia puudutteen laiton jälkeen oli paketti jo sylissä. Tuskin siinä ois mikään ehtinyt auttaa :D Toisaalta meni 9 tuntia ennenkuin jalat oli omat. Kyllä se jotain se puudute teki. :LOL:
 
påå
Alkuperäinen kirjoittaja ylläri:
mua kyrsi se, että synnytyksen aikana pyysin päästä tupakalle (miehen saattelemana), en päässyt, kun ei kuulemma voi päästää, kun on saanut epiduraalin... sitten pyydettiin kuitenkin käytävälle kävelemään, jotta laps laskeutuisi paremmin (sama käytävä, jonka päässä oli tupakkipaikka). en tiedä, mikä luontainen älli/temperamentti iski, mutta huusin kätilölle, et jos en jumalauta äsken tupakille voinut kävellä, niin en nyttenkään käytävällä kävele! ja kun en vieläkään saanut lupaa tupakille mennä, niin kävelemättä jäi!
kyllä mulle annettiin lupa mennä savuttelemaan, tosin sanottiin, että eivät he sitä suosittele, johon sanoin, että toki tiedän, ettei se ollenkaan viisasta ole se tupakointi, eikä terveellistä.
 
vieras
Sen laittaminen sattui ihan vietävästi, eikä siitä ollut juuri mitään apua. Päätin, että seuraavalla kerralla en sitä ainakaan ota. No en ottanut, kun ei ehditty mitään antamaan.
 
äitee
Mulle laitettiin. Kätilö laittoi, ku lääkäri ei ehtinyt tulee laittaa epiduraalia..

Kipuun ei auttanut yhtään, mut ponnistustarpeen vei mennessään, eli ponnistin sit ihan ilman sitä tunnetta... se oli mielenkiintoista... ponnista, vaik ei ponnistuttanut..
 
Mulla oli 2 ensimmäisessä ja auttoi hyvin ja hyvä puoli siinä puudukkeessa oli, että heti laiton jälkeenkin sai nousta liikkumaan. Kolmanteenkin olisi halunnut, mutta kun kalvot puhkesivat vasta ponnistaessa, niin paha sitä oli laittaa. Tosin en sitten eppariakaan voinut saada, kun halutessani olikin jo 9cm auki.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
Mulle laitettiin. Kätilö laittoi, ku lääkäri ei ehtinyt tulee laittaa epiduraalia..

Kipuun ei auttanut yhtään, mut ponnistustarpeen vei mennessään, eli ponnistin sit ihan ilman sitä tunnetta... se oli mielenkiintoista... ponnista, vaik ei ponnistuttanut..


Mulla sen laittoi joka kerralla lääkäri. Eikä vienyt ponnistustarvetta ja toisessa synnytyksessä olikin kivut poissa mukavasti vielä ponnistuksen alettua.
 
Mulla toimi
Mulla ei kyllä laittaminen tuntunut missään, supistuskivut oli niin kauheat. Puudutuksen jälkeen tunsin supistukset, mutta ne ei tuntunut harjoitussupistuksia kummemmilta. Seuraavassa synnytyksessa haluan ehdottomasti kohdunkaulan puudutuksen.
 
outoa
Alkuperäinen kirjoittaja liukumiina:
Alkuperäinen kirjoittaja liukumiina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja liukumiina:
Alkuperäinen kirjoittaja kiitos sille!:
kyllä, ei sattunut yhtään mutta silti tunsi mitä teki :) Suosittelen, eipä sattunut sekään kun yhden tikin laittoivat ;)
no mä huusin ja kysyin, et koska se oikeen laitetaan... oli laitettu jo, vaan ei MITÄÄN TEHOA! ja synnytyksen jälkeen tikattiin yli kolme tuntia... tilattiin lääkäriä toisensa perään auttamaan.
Tuskin nyt sentään siitä piikin laittamisesta tolleen repesit?
:D no en!!!
poikakin pestiin/punnittiin vasta 3 tunnin ja 40 minuutin ikäisenä, kun ei aiemmin ehditty. oli niin paljon ompelemista. onneksi sain pitää koko tuon ajan poikaa vatsalla!!!



aika hassua, lastenhoitaja/t tulee saliin siinä vaiheessa kun alkaa olemaan valmista..ja pesee ja puntaroi jne. eihän ne osallistu tikkailuihin ym.
 

Yhteistyössä