Kertokaas taas paljonko se talon rakentaminen maksaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emilyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aika alhaisia hintoja tullut esille. Meillä rakenteilla as.neliöt 174 1 1/2-krs talo pirkanmaalla ja ilman tonttia (mikä maksaakin sitten ihan törkeästi!) kun itse tehdään, voi sanoa, kaikki budjetti on 275000. Tähän siis päälle tontti. Talopaketti maksoi muistaakseni himpun alle 100000e. Ei ole halvimmasta päästä (ei kuitenkaan kannus ;) ), mutta haluttiin kuitenkin tämä laadunkin perusteella.

Meillä talo valmistui 2005. Ajoittain yksi timpuri auttamassa, mies raatoi sen 8 kk tosissaan, minkä talon valmistuminen vei. Sukua/ kavereita talkoissa. 138 m2, 4 mh, hintaa tuli tontteineen talolle 200 000e silloin, nykyään varmaan on jo kalliimpaa...

Meillä 205 neliöinen talo. Puolitoistakerroksinen, hieman erikoinen, tavallaan perinteinen malli. 140 000 euroa nyt palanu rahaa, talo on 96% valmis. 150 000 euron budjetti taitaa ylittyä parilla-muutamalla tonnilla...

Halvalla on saatu lähemmäs 300 000 arvoinen talo, kun ollaan itse tehty ihan kaikki. No, sähkömies on ostettu hommiin, sille menee reilu 10 000 euroa.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Esim. talopaketin hinta 60 tai 70 000e? Kokemuksia?

Meillä oli Jukka talolta eko-jukka talopaketti, jonka hinta oli n. 70 000?. kokonaishinta ilman tonttia ja pihatöitä oli 240 000? Terassi vielä puutuu ja pihan laatoitus/ sora. Ennen näitä on pihaankin saatu jo uppoamaan 6 000? ja uupuupa noista vielä ulkomaalauskin. En muista mitä niihin on mennyt...

Riippuu kyllä hirveesti myös tontin hinnasta, vai oliko teillä tontti jo? Talopakettien hinnoista en tiedä, kun itse tehtiin pitkästä tavarasta. Mutta mun mielestä lähes kaikilla on se 200 000? rikki mennyt.

Puutavara on kovin kallista juuri nyt ja muutkin rakennustarvikkeet. Tietyt ammattilaiset sinne tarvitsee joka tapauksessa vaikka itse paljon tekeekin ja työ on kallista.

Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:
just kattelussa meilläkin...
kyllä se menee siihen lähelle 200 000 vääjäämättä.ehkä säästää sen 20 000 jos itse tekee.
Materiaali ratkaisee paljon.

meillä laskettiin oman työn osuudeksi lähes 80 000 euroa. Tuo 20 000 kuulostaa mun korvaan aika vähäiseltä... Noin lukuna tuo 80 000 kuulostaa ihan mukavalta vuosipalkalta.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja työmyyrä:
kyllä se menee siihen lähelle 200 000 vääjäämättä.ehkä säästää sen 20 000 jos itse tekee.

meillä laskettiin oman työn osuudeksi lähes 80 000 euroa. Tuo 20 000 kuulostaa mun korvaan aika vähäiseltä... Noin lukuna tuo 80 000 kuulostaa ihan mukavalta vuosipalkalta.. :D

juu,sori mulla meni sekasin sanat :D meinaan et jos talopaketin tilaa ja itse väsää niin säästää ton 20 mitä sit avaimet käteen.
Sitte tosiaan asia eri jos alusta loppuun tehdään itse.Velipoikani rakentaja just laski et tekis reiluhkon talon itellee sillä reilulla 100 000

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Riippuu kyllä hirveesti myös tontin hinnasta, vai oliko teillä tontti jo? Talopakettien hinnoista en tiedä, kun itse tehtiin pitkästä tavarasta. Mutta mun mielestä lähes kaikilla on se 200 000? rikki mennyt.

Tontti olis ja jos siitä joutuu jotain maksamaan, niin ei siihen ainakaan montaa tonnia mene. Eli lähinnä kiinnostaisi se hinta mitä menee siihen rakentamiseen.. Mies on tosin näemmä päättänyt, että varaa on :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja työmyyrä:

juu,sori mulla meni sekasin sanat :D meinaan et jos talopaketin tilaa ja itse väsää niin säästää ton 20 mitä sit avaimet käteen.
Sitte tosiaan asia eri jos alusta loppuun tehdään itse.Velipoikani rakentaja just laski et tekis reiluhkon talon itellee sillä reilulla 100 000

Oishan tuosta minunki pitäny tajuta, jotta paketista on kysymys... *nolo* Kiitti selvennyksestä! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:

Tontti olis ja jos siitä joutuu jotain maksamaan, niin ei siihen ainakaan montaa tonnia mene. Eli lähinnä kiinnostaisi se hinta mitä menee siihen rakentamiseen.. Mies on tosin näemmä päättänyt, että varaa on :whistle:

Ai on, vaikka käteen jää palkasta vain 1600 euroa, eikä kumpikaan näytä ymmärtävän mitä vähennyksiä ja miten paljon palkasta menee :O

Yhteistyössä