Kertokaas nyt tyhmälle, että mikä on hyvä syy pettämiselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkasen Pläski:
niin ja mäkin olen ollut varma etten ikinä petä. eräässä tilanteessa jossa petin, olin ollut pitkässä suhteessa josta en osannut lähteä vaikka halusin. sitten kun petin, myös lähdin. ja se oli elämäni paras teko; pääsin paskiaisesta eroon ja löysin sen oikean. :)

No mikset olisi voinut lähteä ennen kuin petit?

kun tytsi-89 sitä on pitkässä suhteessa,asuu yhdessä jne.niin siitä tulee tottumus,sitten on helvetin vaikea ajatella kuinka pakkaa kaikki tavarat jne.se ei kuitenkaan ole sama asia kuin muuttaa vanhempien luota pois...sitä ei vain osaa,sen tietää sitten kun on suhteessa ja sellaista tulee eteen..ei kai sitä voikkaan käsittää kun ei ole kokenut...minäkin aloin juuri 16 vuotiaana seurustelemaan,alle 18 kun muutettiin yhteen,sitä sitten jatkui 8 vuotta,eikä osannut lähteä,kunnes eteen tuli mies joka veikin jalat alta,vaikka on kuinka moraalia,ja niin lähdin.

Harvoin se pettäminen auttaa asioita, päinvastoin.

Alkuperäinen kirjoittaja Sarmiina:
Mä petin aikanaan mun kihlattua, joka hakkas mua. Kuten monet väkivaltaisessa suhteessa olevat naiset, en kyennyt lähtemään suhteesta. Sit tapasin lasteni isän, jonka kanssa aloitin suhteen ollessani vielä yhdessä tän edellisen kanssa. En nyt tiedä onko toi hyvä syy, mut se pelasti mut monelta pahalta..Ja sen ansiosta mulla on mun ihanat lapset :heart:

No sua mä kyllä ymmärrän jotenkin :hug: parempi kuitenkin olis ollu vaan lopettaa suhde, mutta en viitsi enempää neuvoa, kun en tiedä kokonaistilannetta.

Siis ei h.... :headwall: Eli jos tietäisit kokonaistilanteen niin sulta tosiaan löytyis neuvot tähänkin??!! Sä oot suurin piirtein viime vuonna oppinu kuivaks ja sulla on pokkaa neuvoilla muita!!? Uskomaton.

Mä petin aikanaan mun kihlattua, joka hakkas mua. Kuten monet väkivaltaisessa suhteessa olevat naiset, en kyennyt lähtemään suhteesta. Sit tapasin lasteni isän, jonka kanssa aloitin suhteen ollessani vielä yhdessä tän edellisen kanssa. En nyt tiedä onko toi hyvä syy, mut se pelasti mut monelta pahalta..Ja sen ansiosta mulla on mun ihanat lapset :heart:

No sua mä kyllä ymmärrän jotenkin :hug: parempi kuitenkin olis ollu vaan lopettaa suhde, mutta en viitsi enempää neuvoa, kun en tiedä kokonaistilannetta.

Olis varmaan ollu juu, mut eipä oo hirveen helppo vaan lähetä suhteesta, jos sulla on pelko perseessä et sut hakataan sairaalakuntoon. Mä tarvitsin siihen toista ihmistä, myös itseni suojaksi, ja rohkaisuksi lähteä. Ja tän suhteen takia, jossa petin, mä edelleen 10 vuoden jälkeen pelkään miehiä. Ja se ei poistu koskaan. Ja tässä asiassa eikukaan voi neuvoa, et mun olis pitäny tehdä paremmin.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Tytsi-89, kannattaa laittaa tuo kirjoittamasi ylös, ja miettiä asiaa uudesta näkökulmasta 20 vuoden päästä. Minä en ole ikinä pettänyt ketään, hyvin lähellä sitä olen ollut. Ja minun moraalikäsitykseni on edelleen silti sama kuin sinulla, toivon kykeneväni heikolla hetkelläkin toimimaan niin, että muistan sen, mitä minulla on menetettävää.

Mutta olen kuullut tämän monen ihmisen suusta. Kun kotona toinen ei enää arvosta ja pitää itsestään selvänä, kun on parisuhteen alamäki. Ja joku tulee ja imartelee, pitää sinua ihanana ihmisenä, voit vain ajautua tilanteeseen, jossa tunnet olevasi rakastunut toiseen ihmiseen.

Minä en silti missään olosuhteissa hyväksy pettämistä. Minusta olisi reilua nostaa kissa pöydälle ja jopa erota, ennen kuin tuohon pisteeseen päädytään.

Mutta tosiaan tytsi, anna ajan kulua ja kasva! Voit nähdä maailman ihan toisesta näkökulmasta, jopa vain 5 vuoden kuluttua.

Uskotte tai ette, mutta niitä ihmisiä tosiaan on olemassa, jotka ovat jo nuorena tienneet, etteivät koskaan pystyisi pettämään eivätkä sitten koskaan petä. Huonosta suhteesta pitäisi lähteä jo paljon aiemmin kuin tulee pettäminen edes mieleen. Mutta ei teidän tarvitsekaan ymmärtää mua tässä asiassa, selvästi jollain on jotain sitä vastaan, että arvostan suuresti luonteenlujuutta ja uskollisuutta enkä aio koskaan pettää.

yksi vinkki tytsi: älä koskaan jakele noita neuvojasi ihmisille, jotka elävät väkivaltaisessa, viina/huumehuuruisessa suhteessa pienten lasten kanssa. lapsen näkökulmasta seuranneena tiedän erittäin hyvin, miten vaikeaa siitä on lähteä ja miten vaikeaa siinä tilanteessa on elää..

vaikeneminen on kultaa ja joskus omat mielipiteet kannattaa ihan oikeasti pitää omana tietonaan..

kun tytsi-89 sitä on pitkässä suhteessa,asuu yhdessä jne.niin siitä tulee tottumus,sitten on helvetin vaikea ajatella kuinka pakkaa kaikki tavarat jne.se ei kuitenkaan ole sama asia kuin muuttaa vanhempien luota pois...sitä ei vain osaa,sen tietää sitten kun on suhteessa ja sellaista tulee eteen..ei kai sitä voikkaan käsittää kun ei ole kokenut...minäkin aloin juuri 16 vuotiaana seurustelemaan,alle 18 kun muutettiin yhteen,sitä sitten jatkui 8 vuotta,eikä osannut lähteä,kunnes eteen tuli mies joka veikin jalat alta,vaikka on kuinka moraalia,ja niin lähdin.

puit ajatukseni sanoiksi paremmin kun minä itse, just tätä tarkoitin. :)

Väittääkö teistä joku ihan oikeasti, että kaikki asiat pitää kokea, ennen kuin niitä voi vastustaa? Eikö ihminen voi mistään asiasta tietää lähes 100% varmuudella, ettei tule sitä tekemään? Luulen/tiedän, että jokaisella teillä on asioita, joita ette ole ikinä tehneet ja silti pystytte sanomaan melkein varmasti, että ette sitä koskaan tee.

Voi Tytsi kun sä vaivaat päätäs asioilla jotka ei vielä sun elämään selvästikään kuulu... Sulla on aina joku teema josta jaksat vaahdota, millon yhdenillan jutut ja millon pettäminen! Ja juu, en harrasta/ole harrastanut kumpaakaan, mutta oikeasti ihmettelen mikä saa sinut näitä asioita vatkaamaan? Toivottavasti koulun alettua saat suunnattua energiasi johonkin hyödyllisempään, tsemppiä koulutyöhön!

niin ja mäkin olen ollut varma etten ikinä petä. eräässä tilanteessa jossa petin, olin ollut pitkässä suhteessa josta en osannut lähteä vaikka halusin. sitten kun petin, myös lähdin. ja se oli elämäni paras teko; pääsin paskiaisesta eroon ja löysin sen oikean. :)

No mikset olisi voinut lähteä ennen kuin petit?

Harvoin se pettäminen auttaa asioita, päinvastoin.

niinpäniin,mutta siitä tuli itselle potku lähteä eikä enää jänistää...
ei mulla olis mun lapsiakaan ilman tätä,varmaan vieläkin jumittaisin siinä...mutta kuten totesin ei sitä ymmärrä ellei itse elä ja koe.
onnea sulle elämään,toivottavasti osuu prinssi charmeja vaan vastaan jotka ei ikinä myöskään tekisi mitään,ole olleet toisten naisten kanssa sängyssä
tai muutenkaan ole moraalittomia ja epäpuhtoisia:)

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
No se, jos toinen ei halua seksiä useaan vuoteen ilman mitään järkevää syytä (esim. sairaus ym) eikä muutenkaan anna läheisyyttä ym.

Tähän yhdistettynä kommunikaatio-ongelmat, jatkuva riitely plus pienet lapset (joilta ei halua isiä viedä ja perhettä rikkoa).

Kun joku oli sitä mieltä, että pettämiselle voi olla hyvä syy :whistle: Mä en sitten millään keksi ainuttakaan hyvää syytä..en mitään, mikä sen oikeuttaisi. Ei pettämistä voi puolustella millään, kukaan ei ajaudu vahingossa pettämään, ihminen tekee päätöksen sillä hetkellä, kun antaa sen tapahtua...naurettavia ne selitykset, että se vaan tapahtu muka vahingossa!

Kertokaas nyt, että mikä on sitten hyvä syy pettämiselle? Mikä olisi tilanne, jossa mä ajautuisin pettämään?

Mulla on selvästi erilainen moraalikäsitys kuin teillä...saatte ajatella pettämisestä mitä vaan, mutta kukaan teistä ei voi väittää, että mä tulen joskus pettämään puolisoani, koska mä olen itse oman elämäni asiantuntija. Pitäisikö mun mielestänne kokeilla pettämistä, ennen kuin voin vastustaa sitä ja sanoa, että en koskaan petä? :o

Sä olet oman elämäsi asiantuntija kuten meistä jokainen omansa kohdalla, mutta et sinä voi silti tietää miten elämä sua kuljettaa. Pettämisen syitä voi olla vaikka ettei puolisoa kiinnosta seksi, mutta silti kumpikaan ei halua erota. Eikä tuohon auta selitys et voi jättää toisen jos molemmat on toisissa silti niin kiinni. Ja voi olla, että mies tai nainen (jompikumpi) kohtelee toista kaltoin ja toinen vaan sietää sitä ja eräänä päivänä päättää et nyt riitti mulle ja haen sitä mulle kuuluvaa rakkautta jostain muualta. Näitä on niin paljon tapauskohtaisia syitä jotka eivät ole vain niitä, että "petän heti tilaisuuden tullen". Ja seksi, se on yleensä ihmiselle kuin ihmiselle tärkeää ja siksipä monet sinkut harrastavatkin yhden yön juttuja koska kaipaavat toista ihmistä lähelleen vaikkei sekään sinun moraalillesi vissiin ole sopivaa.

Tuli muuten mieleen, että eihän kukaan teistäkään voi tietää tälläkään hetkellä, että tuletteko joskus pettämään tämänhetkistä puolisoanne, kun kerran mitään ei voi tietää..omien sanojenne mukaan :whistle:

Ota Tytsi rennosti ja tee niin kuin sydämeis sannoo.

Ymmärrä, että meistä jokkainen kulkee omaa polkuaan. Toisella on enemmän kiviä edessä ja oksia joihin kompastua, mutta perille päästään silti jokkainen.

Ja kun sie kuljet tietä, joka on siulle vieras, niin mistään et tiijä mitä mutkan takana odottaa. Reippaasti vaan etteenpäin ja kunnioita jokkaista, joka vastaasi kävelee - vaikka tällä polvet ihan ruhjeilla olisikin ja siun tennarit kiiltää yhä uutuuttaan ;) Tennareihin voipi tulla tahra jos toinenkin ja silloin saatat kaivata sen ruhjepolven olkapäätä.

"Neuvoa"...???!! :o :headwall: :D

Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Ota Tytsi rennosti ja tee niin kuin sydämeis sannoo.

Ymmärrä, että meistä jokkainen kulkee omaa polkuaan. Toisella on enemmän kiviä edessä ja oksia joihin kompastua, mutta perille päästään silti jokkainen.

Ja kun sie kuljet tietä, joka on siulle vieras, niin mistään et tiijä mitä mutkan takana odottaa. Reippaasti vaan etteenpäin ja kunnioita jokkaista, joka vastaasi kävelee - vaikka tällä polvet ihan ruhjeilla olisikin ja siun tennarit kiiltää yhä uutuuttaan ;) Tennareihin voipi tulla tahra jos toinenkin ja silloin saatat kaivata sen ruhjepolven olkapäätä.

yhdyn tähän kirjoitukseen 100% :)

Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
No se, jos toinen ei halua seksiä useaan vuoteen ilman mitään järkevää syytä (esim. sairaus ym) eikä muutenkaan anna läheisyyttä ym.

Tähän yhdistettynä kommunikaatio-ongelmat, jatkuva riitely plus pienet lapset (joilta ei halua isiä viedä ja perhettä rikkoa).

Se(kään ) ei oikeuta pettämistä, silloin on vaan keskusteltava avoimesti suhteen tulevaisuudesta...jos ei ole enää seksiä, läheisyyttä jne, voi lopettaa suhteen ja lähteä.

Väittääkö teistä joku ihan oikeasti, että kaikki asiat pitää kokea, ennen kuin niitä voi vastustaa? Eikö ihminen voi mistään asiasta tietää lähes 100% varmuudella, ettei tule sitä tekemään? Luulen/tiedän, että jokaisella teillä on asioita, joita ette ole ikinä tehneet ja silti pystytte sanomaan melkein varmasti, että ette sitä koskaan tee.

no ei tietenkään väitä! mutta on lapsellista omata noin mustavalkoinen näkemys asioihin..

minä en ainakaan voi väittää 100% varmuudella yhtään mitään, mikä koskee TULEVAISUUTTA. järjetöntä, että intämme keskenkasvuisen kanssa juupas-eipäs -tasolla..

Tuli muuten mieleen, että eihän kukaan teistäkään voi tietää tälläkään hetkellä, että tuletteko joskus pettämään tämänhetkistä puolisoanne, kun kerran mitään ei voi tietää..omien sanojenne mukaan :whistle:

Elämää ei voi etukäteen suunnitella. Onneksi! Elämä pitää vaan elää ja ottaa opiksi niistä virheistä mitä tulee tekemään.

Se(kään ) ei oikeuta pettämistä, silloin on vaan keskusteltava avoimesti suhteen tulevaisuudesta...jos ei ole enää seksiä, läheisyyttä jne, voi lopettaa suhteen ja lähteä.

Avoin keskustelu on aika hankalaa, jos on niitä kommunikaatio-ongelmia... :whistle:

juuri näin. peesissä kuljen ma.

No tuota, minä taas näkisin niin, että voi olla muutoin hyvä suhde, rakkautta ja huolenpitoa, mutta seksin suhteen ollaan eri linjoilla. Sallitaan ns. pettäminen (tosin, onko se pettämistä, jos siitä on yhdessä msovittu?) ja suhde voi hyvin. Rakkautta kotosalla, seksiä muualta. Mitäs sellaisesta olet mieltä?

Onko sulle nyt joku tälläistä väittänyt? Totta kai voi tietää (tai ainakin luulla tietävänsä) joitain asioita 100% varmaksi ja vastustaa vaikkei ole kokemusta.
Ehkä pettämiselle löytyy syitä, hyviä tai huonoja, ehkä ei, mutta ihmettelen tosissani sun jeesustelua tästä(kin) asiasta josta sinulla ei ole kokemusta.
Älä esitä kysymyksiä, "miksi et lähtenyt ennen pettämistä" tms, vastausta et voi kuitenkaan ymmärtää. Näinpä voisin väittää. huoh.
Älä näe maailmaa liian mustavalkoisena, sillä silloin se tulee satuttamaan sua
ja lujaa.

Kokemus tuo asioihin syvyyttä, leveyttä ja korkeutta, eli uusia ulottuvuuksia. Kun jotain kokee, niin asioista voi sen jälkeen ajatella aivan toisin kuin niistä ajatteli ennen kokemusta. Ilman kokemusta voi vain olettaa ja luulla.

Tähän ikään (36v) mennessä olen oppinut ainakin sen, ettei koskaan pidä sanoa ei koskaan =)

Ja miksi sä Tytsi teet aina tällasia älyttömiä yleistyksiä, kuten KAIKKI palstalaiset harrastaa yhdenillanjuttuja ja/tai pettämistä?! Ja oikeasti, käytä tuo sun mieletön energialataus vaikka ilmastonmuutoksen pohtimiseen, jospa saatais sekin ratkaistua!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Siis ei h.... :headwall: Eli jos tietäisit kokonaistilanteen niin sulta tosiaan löytyis neuvot tähänkin??!! Sä oot suurin piirtein viime vuonna oppinu kuivaks ja sulla on pokkaa neuvoilla muita!!? Uskomaton.

No se on toi ikä, toi ikä... :D

Voi hyvin olla, että et ikinä tule pettämään. Minäkään en ole koskaan pettänyt.

Mutta sinä joka et ole koskaan edes seurustellut, saati sitten ollut vuosia aviossa ja saanut lapsia, et ole oikea ihminen paasaamaan muille, että pitää jättää puoliso, eikä ajautua pettämään.
Periaatteessa olen aivan samaa mieltä, että ennen uutta suhdetta on vanha lopetettava, mutta ymmärrän kyllä että ihmisiä ärsyttää, kun sinä, jolla ei ole mitään oikeaa kokemusta parisuhteen arjesta, yhteisestä historiasta, lapsien tuomasta velvollisuudentunnosta yms. yms. tulet neuvomaan tässä asiassa.

Kuinkahan moni pettäjä on jo nuorena tyttösenä ajatellut pettävänsä... Moni heistäkin on sinun ikäisenäsi ollut kirkasotsainen, vakaat periaatteet ja korkean moraalin omaava nuori, mutta sitten elämä on tuonut arvaamattomia asioita heidän eteensä.

Status
Viestiketju on suljettu.