kertokaa oys sairaalasta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietämätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietämätön

Vieras
millainen tutkimus operaatio odottaa jos pääsee oys lapsettomuus klinikalle ja miten sinne pääsee? onko minkä hintaista tutkimukset? kiitos kovasti jo etukäteen.

Mä olen oysissa hoidossa lapsettomuuspuolella. Sinne pääsee esim. terveyskeskuslääkärin lähetteellä. Mä sain sinne lähetteen yksityiseltä lääkäriltä. Jonot on aika pitkät, eli odottamaan voi joutua useamman kuukauden. Ja lapsettomuutta tarvii olla takana vähintään vuosi. Eka käyntihän on vähän sellaista jutustelua, ja ultralla katsotaan näkyykö mitään vikaa. Myös miehen siemenneste tutkitaan heti alkuun ja molemmista otetaan verikokeita. siitä se sitte lähtee rullaan teille sopivalla tavalla, miten nyt lääkäri katsoo, mikä hoito teille parhaiten sopii.

Niin, niistä hinnoista. Joka käynti sulla maksaa sen poliklinikka maksun 22 euroa. siihen sitte lääkkeet päälle, riippuu mihin hoitoihin nyt päädytte. Mutta ne ei mitään halpoja ole, ja nuita käyntejäkin tulee ihan kohtalaisesti.

MUTTA huomattavasti halvempaa kuin yksityisillä tai väestöliitossa! Niissä joka ikinen toimenpide maksaa erikseen myös verikokeet. Kannattaa jonottaa se muutama kuukausi kuin maksaa paljon rahaa just samoista toimenpiteistä, jotka saa polimaksuilla. Paitsi tietysti, jos raha ei ole ongelma ;)

Minulla tosi positiiviset kokemukset oys:n lapsettomuusklinikan toiminnasta. Siellä on todella ammattitaitoiset lääkärit. Tietysti tähänkin joukkoon mahtuu 1-2 poikkeusta, mutta enimmäkseen käynnit siellä ovat olleet helppoja ja lääkäreille on voinut kertoa asioistaan ja kysyä niitä "tyhmiäkin kysymyksiä". Itsellä oli todella paljon erilaisia ongelmia kipuineen kaikkineen ja punktiot yms. hoidettiin kyllä todella mainiosti, missään vaiheessa ei tuntunut siltä, että pitiköhän tämän nyt näin mennä.

Minulla on myös vertailupohjaa erääseen Etelä-Suomalaiseen sairaalaan. En voisi enää kuvitella meneväni sellaiseen hoitoon vaikka pääsisin heti ja ilmaiseksi kun olen käynyt oys:ssa. Luulin silloin saaneeni hyvää hoitoa, mutta en enää ole samaa mieltä kun tiedän mitä oikeasti on hyvä hoito.
Jos satut Ilkka Järvelän asiakkaaksi oys:ssa, en voi kuin onnitella, hän on paras lääkäri, mitä minulle on sattunut. (Minulla on vuosien lapsettomuushoitojen aikana ollut noin 25 eri gynekologia). Jos itse saisin valita, en muille menisikään. Mutta valitettavasti lääkäriä siellä kuntapuolella ei voi valita.
Toivotan parasta mahdollista lopputulosta

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.10.2005 klo 20:27 vieras kirjoitti:
... maksaa paljon rahaa just samoista toimenpiteistä, jotka saa polimaksuilla...

Paitsi ei ihan samoista toimenpiteistä välttämättä. Koska OUS:issa ei tehdä esim. ivf-hoitoa lyhennetyllä tavalla (ilman nenäsumutteita yms), koska niihin liittyvät usein viikonloppuna tehtävät hoidot ja niitähän julkisella puolella ei tehdä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.10.2005 klo 14:59 vaimoperhonen kirjoitti:
\
... maksaa paljon rahaa just samoista toimenpiteistä, jotka saa polimaksuilla...

Paitsi ei ihan samoista toimenpiteistä välttämättä. Koska OUS:issa ei tehdä esim. ivf-hoitoa lyhennetyllä tavalla (ilman nenäsumutteita yms), koska niihin liittyvät usein viikonloppuna tehtävät hoidot ja niitähän julkisella puolella ei tehdä.

no en ole kuullut, että väestöliitossakaan paiskittaisiin töitä viikonloppuisin...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.10.2005 klo 15:36 HuliHumppanpuli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.10.2005 klo 14:59 vaimoperhonen kirjoitti:
\

no en ole kuullut, että väestöliitossakaan paiskittaisiin töitä viikonloppuisin...
Kyllä paiskitaan. Minun esikoinen siirrettiin lauantaina ja toista värkätessä sunnuntaina soitettiin kotiin, että hyvin jakautuu! =)

Joo, niin on. Minullekin tehtiin punktio viikonloppuna. Mutta juhannuksena eivät sentään suostuneet töihin tulemaan =) Ja niin toimenpide siirtyi kuukaudella.

Yhteistyössä