OYS lapsettomuusklinikka

Löytyisikö kokemuksia OYS lapsettomuusklinikasta. Odoton parasta aikaa puhelua lääkäriltä. tarkoitus olisi ko paikkaan kysellä lähetettä. OAS naistentautien poliklinikalla aloitettiin minulle vuosi sitten clomit ja tulosta eivät ole tuottaneet. Nyt siis aika kai siirtyä eteenpäin.

Millaiset jonot mahtaa olla? Mitä siellä nyt sit tapahtuu jos sinne lähete saadaan ja aika tulee? Millainen ilmapiiri.... Jännittää ja toisaalta pelottaakin kamalasti. Kaikenlaisia kokemuksia kaipailisin...
 
Me jouduttiin jonottamaan vuosi ennenkuin päästiin ekaan inseminaatioon. Inseminaatioita tehttin pari ja sen jälkeen jouduttiin taas jonoon koska haluttiin kokeilla IVF/ICSI-hoitoja. Päätettiin kuitenkin olla menemättä jonoon koska mun pää ei jaksanut ja pidimme 1-2vuoden tauon jonka jälkeeen soitin oysin lapsettomuusklinikalle ja pääsimme IVF/ICSI-hoitojonoon jonka pituus oli silloin 8kuukautta. Eli tosi pitkät jonotusajat mutta aivan ihana henkilökunta. Viimeisessä onnistuneessa alkion siirrossa halasin hoitajaa ja kiitin ihanasta kohtelusta ja kärsivällisyydestä. Toivottavasti sait selvää tuosta mun selityksestä =)

Onnea hoitoihin !
 
Kiitos kommentista. Lääkräi tuossa soittelikin. Ei ottanut asiaan mitään kantaa eikä aikonut kirjoittaa lähetettä vaan käski kääntyä OAS naistentautien poliklinikan puoleen. Mieli on kyllä niin maassa... Mut jospa sinne jonoon sit ees pääsis. Raskautta on yritetty nyt lähes kaks vuotta...
 
Me olemme käyneet kahdesti OYS:ssa inseminaatiossa.. tänään selvisi ettei se toinenkaan tuonut vielä tulosta ja nyt sitten aion soittaa tonne paikalliseen sairaalaa, että pääsisimme lääkärin puheille ja sitten IVF:n jonoon.. no, viimeksi kun kävimme siellä OYS:ssa, oli vähän puhetta tosta IVF:sta.. sanoivat että sinne on 6-8 kk jono.. vähän masensi, koska luulin, että olisimme päässeet siihen hoitoon jo syksyllä.. en oikein luottanutkaan, että se toinen inssi tois toivotun tuloksen.. asumme toisella paikkakunnalla ja hoitoihin matkaa on melkein 300 kilsaa, joten senkin takia harmittaa, että toi IVF menee vasta ensi talveen..

mutta henkilökunta OYS:ssa on ollut näillä parilla kertaa todella mukava.. ensimmäisellä kerralla oli naislääkäri ja toisella mieslääkäri.. kumpikin oli mukavia ja osasivat vähän lohduttaa kun jännitin.. ekalla kerralla jännitin itse inssiä, toisella en jännittänyt niinkään inssiä vaan sitä, että minulta piti imeä yksi munarakkula pois, koska oli niitä oli kasvanut yksi liikaa.. jäi kummastakin kerrasta mukava olo.. hoitajatkin ovat olleet rohkaisevia ja oikein ystävällisiä..

meillä on yritystä takana kohta 4 vuotta, joten tää odottaminen ei ole mitään mukavaa.. luonnolliseen raskautumiseen en luota enää..
 

Yhteistyössä