Kertokaa nyt REHELLISESTI kuukausittaiset tukiverkkonne!

  • Viestiketjun aloittaja eipssis
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Meillä ei normaalisti vieraita käy paitsi n. kerran vuodessa, mutta itse käydään mummoloissa n. 1-3 krt kuukaudessa. Toinen mummola on 3 h ja toinen 1,5h ajomatkan päässä. Siellä lasten kanssa kyllä puuhaavat ja hoitavat pyydettäessä, että päästään vaikka elokuviin tai syömään tms. Käydään noin kerran tai 2 kuussa kahdestaan miehen kanssa jossain. Jos joku tulee kylään pidemmäksi aikaa, niin sitten käydään useamman kerran sillä aikaa.
Jos lapsenvahdin tarvitsee kotiin, niin pitää kyllä hyvissä ajoin tietää. Kerran tilattiin MLL: hoitaja, mutta nyt ei ole sen koommin ollut sille tarvetta.
 
"Vieras"
Mulla ei ole omaa aikaa koskaan. Kuopus on hoidossa ainoastaan silloin kun olen töissä, muuten olen hänen kanssaan 24/7. Lapsen mummi ei jaksa häntä hoitaa ja oma äitini on kuollut. Miestä ei ole. Esikoinen on koulussa ja onneksi hänellä on ihanat isovanhemmat jotka ottavat hoitoon milloin vain :)
 
Heippavaan
Meidän lapsemme on vasta vuoden ikäinen. Tukiverkko on, mutta 300 kilometrin päässä. Kertaakaan emme ole käyneet kahdestaan missään ilman lasta. Vauva oli mukana mm. synnytyksen jälkitarkastuksessa.

Mutta pääsemme kyllä joka ilta lapsen mentyä nukkumaan viettämään muutaman tunnin kahdestaan. Saunomme, katselemme leffoja, laitamme hyvää ruokaa, kuhertelemme ja väkerrämme pientä sisarusta. Tuntuu että yhteistä aikaa on jopa enemmän kuin ennen lasta, jolloin kierrettiin konsertteja ja keikkoja monta kertaa viikossa.
 
"harmaa"
saadaan niin usein hoitaja kun ollaan valmiita maksamaan.
Isovanhemmista ei ole kuin juoppo mummo elossa ja vanha mummo joka on jo täysin höppänä ja lapsen tasolla eli kummallekohan antasimme lapsemme hoitoon ;)
Ei siinä, lapsuus on niin lyhyt että mielellämme me nämä rakkauspakkaukset hoidamme.
Ja nyt nuorinkin on jo 5v joten muutama vuosi lisää niin päästään vaikkapa miehe kanssa jo kahden ruokakauppaan :)
 
Vieraita meillä käy ehkä noin kerran kahdessa kuukaudessa jos sitäkään. Siis niin että lapsi olisi kotona.
Isovanhempien luona poika on suunnilleen joka toinen viikonloppu ja välillä jonain arki-iltana pari tuntia jos käyn lenkillä tai salilla.
Niin ja lapsen isä käy kerran muutamassa kuukaudessa parin tunnin verran katsomassa. Mutta kahdestaan niitä ei voi jättää.

Ja miehen kanssa saan siis olla kahdestaan joka toinen viikonloppu. Ei ole siis lapseni isä.
 
Minun isäni on työttömänä ja käy meillä aamupäivällä ehkä kerran, kaksi viikossa. On minun seuranani, katsoo lapsia jos teen kotitöitä, on ulkona meidän kanssa tai sitten menee pojan kanssa kaksin ulos. Auttaa remonttijutuissa muutenkin. Isä on ollut meille ihan korvaamaton :heart:

Appivanhemmat on nyt käyneet vähän harvemmin, heilläkin remontti menossa ja kaikkea muuta. Mutta noin kaksi kertaa kuussa käydään heillä, jätetään lapset sinne ja käydään vaikka kaksistaan ihan vain lenkillä tai kaupassa. Nyt kun tyttö on alkanut syödä kiinteitä hyvin ja juo nokkamukista välillä korviketta, hänet voi jättää isovanhemmille useammin. Leffassa olisi tarkoitus käydä lähiaikoina, ja hääpäivänä kylpylässä :)

Kun lapset kasvaa, jatketaan jokavuotisia viikonloppureissuja jonnekin päin Eurooppaa.

Vieraitakin meillä käy, mutta eivät he lapsenvahdiksi joudu. Yksi ystäväni hoiti lapsia sen aikaa, kun olin kampaajalla. Se oli häneltä ihana ele ja toivon, että voin auttaa häntä samoin ihan piakkoin.
 
"vieras"
No eipä olla miehen kanssa kaksistaan missään käyty, appivanhemmat ovat hoitaneet lasta tarvittaessa, että ollaan saatu tehtyä remppaa rauhassa. Appivanhemmat ovat mielellään lapsen kanssa ja ovat sanoneet, että aina saa pyytää, jos vaikka haluaa käydä rauhassa ostoksilla tai vaan olla, mutta ei olla miehen kanssa nähty vielä kovin tarpeelliseksi.
 
"vieras"
Meillä kaksi lasta, 2v ja pieni vauva. Ainoat, jotka koskaan ovat auttaneet lastenhoidossa ovat omat vanhempani. Asuvat lähellä, mutta ovat jo aika iäkkäitä enkä kehtaa pyytää apua jatkuvasti. Käydään kyllä usein kylässä, mutta aika harvoin
lapset ovat siellä ilman vanhempia. Esikoinen on kerran ollut siellä yötä, se oli viime kesänä, jolloin meillä oli miehen kanssa viimeksi kahdenkeskistä aikaa. Koen jaksavani ihan hyvin.
 
Siis kuinka usein teillä käy vieraita jotka samalla on lasten kanssa (leikkii, juttelee), kuinka usein saatte hoitoapua?? Kuinka usein pääsette miehen kanssa kaksistaan jonnekin??
vieraita jotka pitävät pojalle seuraa (miehen isän naisystävä ja miehen isä) käyvät muutamia kertoja kuukaudessa, muuten jos käy kavereita tulevat meitä moikkaamaan ei pitämään pojalle seuraa :D hoitoapua saadaa jos tarvitaan, mutta ei olla pyydetty kuin kerran (mä kävin hammaslääkärissä ja mies oli töissä) silloin miehen isä oli pojan kanssa, kaksitaankin päästäis tosi usein jos haluttais mutta vielä ei oo poikaa raaskinu kun kerran laittaa yöhoitoon miehen isälle ja naisystävälleen. ens kuussa varmaankin ois seuraavan kerran aika. poika täyttää vuoden uutenavuotena.

siis yöhoitoon ilman kumpaakaan vanhempaa, on ollut isänsä kanssa kaksistaan kyllä kyläilemässä yönyli aiemmin.
 
Viimeksi muokattu:
Meillä on ihan hyvin asiat. Mun äiti asuu muutaman kilsan päässä ja on puoliksi eläkkeellä ja aivan hullaantunut vauvaan. Hän viettää eläkeviikoillaan paljon aikaa meidän kanssa. Lähinnä ollaan yhdessä, mutta hoitaakin, jos mulla on jotain asioita. Oon esim. käyny kerran kampaajalla ja muutaman kerran hierojalla. Lisäksi ollaan käyty miehen kanssa kerran syömässä ja kerran leffassa kaksin. Enemmänkin mummu hoitais, mutta ei raaskita vielä jättää. Vauva on nyt 6kk.

Miehen kanssa vuorotellaankin, esim. viikonloppuaamuina jos on ollu huonoja öitä, niin toinen saa levätä. Ihan pientä hoitoapua saan teiniltänikin, esim. leikkii vauvan kanssa kun käyn rauhassa suihkussa tms. pientä. En halua hoidattaa siskolla liikaa, ettei tuu sellainen tunne, että vauvan tulon jälkeen hän oli vaan "kotiorja" :D

Miehen vanhemmat asuu kaukana, hoitaisivat varmaan, jos asuisivat lähempänä. Vauvan syntymän jälkeen on 3 kertaa nähty ja ovat hoitaneet esim. saunareissun ja kauppakäynnin ajan.

Kummit asuu osa lähellä ja osa kaukana. Eivät ole vielä hoitaneet, ei ole pyydettykään. Kylässä on käyty puolin ja toisin ja mielellään pitävät sylissä ym. Varmaan sitten isompana haluavat vähän hoitaakin, ainakin yksi kummeista. Eri asia on, kuinka paljon halutaan/viitsitään pyytää.

Me ollaan mielellään itse vauvan kanssa eikä ees kauaa raaskita olla erossa, äitini olis jo ottanu yökyläänkin, mutta ei oo vielä haluttu antaa. Mielellään silloin tällöin kuitenkin tehään juttuja kahestaan, itsekseen tai kavereittenkin kanssa. Helmikuussa on seuraava sovittu hoitokerta äidin kanssa. Silloin mennään kahden ystäväpariskunnan (lapsen kummeja) kanssa syömään ja teatteriin.

Olen tyytyväinen tähän. =)
 
veima
Viikottain meillä käy vieraita tai käydään kyläilemässä (kaverit, lapsen kummit, isovanhemmat). Näitä en kyllä miksikään tukiverkoksi laske, ihan normaalia elämää tuo kyläily puolin ja toisin. Lapsi (11 kk) ehkä noin kerran kuussa muutaman tunnin hoidossa isovanhemmillaan tai kuntokeskuksen lapsiparkissa. Kaksistaan ollaan oltu kerran yhdessä näyttelyssä, kun mummi hoiti poikaa.
 
Ei oo miestä ja lapsen isä on kuollut vuosi sitten(myös isän puolelta mummo ja pappa kuolleet). Yötä on harvoin siskollani/mummillaan/eräällä ystävälläni. Paappa asuu niin kaukana, ettei siel oo ilman minua ollu koskaan.
Lapsi on eskari-ikäinen, joten omaa aikaa saan kun hän on päivisin pihalla/kavereidensa luona leikkimässä. En vapaata pahemmin kaipaakkaan, pojan kanssa tottunu aina liikkumaan, joten ei tuota ongelmia. Välillä viihteelle mieli tekis mutta säästyypähän vähäiset pennoset ku ei aina pääse ku haluais:)
 
"vieras"
Ei ole tukiverkkoa laisinkaan. Miehen äiti asuu lähikaupungissa, mutta se on alkoholisoitunut mielisairas(siis oikeasti vaarallinen) eikä lapset voi olla sen kanssa yksin hetkeäkään. Mihinkään ei päästä koskaan kahdestaan, mutta eipä ole ollut tarviskaan kun tykkään olla lasten kanssa ja meillä on näin kivaa.
 
"Eee"
Tällä hetkellä imetän 4kk ikäistä vauvaa, jolle ei ole kokeiltu antaa pulloa, mutta sitten kun tuo alkaa syödä vähän muutakin, niin eiköhän me taas saada hoitoapua aina kun halutaan. Siis tukiverkosto on hyvä ja saataisiin apua enemmänkin kuin tarvii. Isovanhemmat on niin innoissaan lapsenlapsistaan, että välillä oikeasti täytyy tuottaa niille pettymys ja sanoa, ettei muksut tule nyt yökylään, koska me halutaan itse viettää koko viikonloppu niiden kanssa kotona. Onneksi sellaisinakin viikonloppuina voi kutsua ne isovanhemmat tänne meille kyläilemään, niin saavat edes nähdä lastenlapsia, vaikkeivat niitä yökylään saisikaan. :)
 
Siis kuinka usein teillä käy vieraita jotka samalla on lasten kanssa (leikkii, juttelee), kuinka usein saatte hoitoapua?? Kuinka usein pääsette miehen kanssa kaksistaan jonnekin??
Vieraita jotka leikkii lapsen kanssa jne? no harvoin, kerran kahdessa kuussa?

Hoitoapua, ei yleensä koskaan ellei ole vihonviimeinen hätä. Erikseen voidaan sopia mun vanhempien kanssa et poika menee sinne, mut se vaatii vähän suunnittelua, vanhemmat työelämässä ja välimatkaa 140km suuntaansa.

Kaksistaan käydään jossain silloin kun saadaa mun vanhempien kanssa hoito sovittua.
 
eiei
Meillä ei ole ketään kuka auttaisi. Vain siis minä itse ja mies sekä kaksi lasta. Pari viikkoa sitten siskoni suostui ottamaan lapsemme kahdeksi tunniksi hoitoon. Ja sitä ei ole tapahtunut aiemmin ja tuskin tapahtuu vastakaan. Tämän kaksi tuntia olimme mieheni kanssa kaksistaan ensimmäistä kertaa sitten esikoisen syntymän, josta on kulunut kuusi vuotta. Välillä ottaa vähän tiukille, varsinkin kun itse olen omien isompien sisarusteni lapsia hoitanut ilman korvausta aivan älyttömän paljon. Mutta eipä toimi vastavuoroisuus, ei.
 
her
Leikkivieraita tai omia kyläilyjä on ehkä joka toinen kuukausi.

Meillä käy joku hoitamassa lapsia kerran kolmessa kuukaudessa.

Lapset yökylässä mummolassa pari kertaa vuodessa, yleensä loma-aikana.

Olishan se ihanaa, jos joka viikkokin sais yhden yön vapaan lapsista, mutta meidänhän nämä muksut on ja käyvät arkena hoidossa pph:lla, niin ei sitä yksinkertaisesti raaski. Eikä tukiverrko ole niin lähellä, että se olis mahdollista.
 
Kuusi vuotias tyttö käy joka toinen vkl omalla isällään ja noina viikonloppuina äitini ottaa 2 vuotiasta hoitoon jos tarvitsee.
Ei vaan tätä nykyä paljon ole ollut tarvetta yökyläilyille.

Lisäksi ensi vuoden alusta lähtien miehen siskot hoitavat kolme kertaa viikossa lapsia 2,5 h jotta pääsen salille ja treeneihin.
 

Yhteistyössä