Kertokaa muutkin toimeentulotuella elävät, että mihin se raha riittää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Tuota en ole koskaan ymmärtänyt, että toimeentulotuki on noin ruhtinaallinen. Se houkuttaa suuresti jättämään työt ja alkamaan elätiksi.

no jos toi edellämainittu 80-100 euroa on ruhtinaallinen....

on se mumulle ainakin, kun joka kk joudun tulemaan toimeen 201?:lla tämän verran jää siis vuokran jälkeen laskuihin ja elämiseen.

meillä ollaan kyllä oikeasti oltu tiukilla jo pitemmän aikaa. olen joutunut ottamaan kulutusluottoa jotta oltaisiin selvitty laskuista. lapsi siinä iässä että tarvii kaikenlaista kouluun, suksia ja luistimia. nytkin kauhulla ajattelen talvea kun sukset jääneet pieniksi eikä luistimia. itse en ole vuosiin ostanut uusia vaatteita. lapsellekin joutuu ostamaan halvinta ja kirppareita kouluan.
en vaan kehtaa mennä sinne sossuun kun siitähän heti saa leiman luuseri ja vaikka mitä. näin sitä vaan ollaan kärvistelty. vielä kun ei ole sukulaisiakaan joilta mitään apua. lapsella ei ole isovanhempiakaan. taidetaan todella olla pohjasakkaa:(

Ajan tässä takaa sitä, että vaikka ei kävisikään osa-aikatöissä vaan molemmat vanhemmat olisivat kotona niin saisi kaikista tuista(kela ja sossu) kokoon kuussa tuon 2064,77e. Josta siis jää vuokran jälkeen käteen 1214,77 perheelle, vaikka ei tekisi muuta kuin makaisi päivät ja lapset olisi päiväkodissa virikehoidossa.Ymmärtääkö kukaan mitä ajan takaa? Yritän siis sanoa, että Suomessa tuet ovat oikeasti tosi hyvät. Nyt me käytämme niitä, ensi vuonna ei enää kun valmistun ja menen hyväpalkkaiseen duuniin(toivottavasti pian valmistumisen jälkeen)

että moni toimeentulotukiasiakas saa rahaa yms sukulaisiltaan. Tiedän tällaisia perheitä, jotka saa rahaa ja muuta, mutta eivät tietty sossuun kerro sitä. heidän elintasonsa on jo hyvä sitten, sossun tuet ja lisäksi sukulaisilta pari sataa kuussa. Hyvin pärjää.

Köyhälle!

No kyllä ihmeessä kehtaat! Ei soskussa käymisessä oo mitään hävettävää. Sitä paitsi ei sinun välttämättä tarvitse siellä henk.koht käydä, hakemuksen voit vaikka tulostaa ´netistä. (tai ainakin minun kotikunnan kotisivuilta löytyy). Sitten vaan täytät hakemuksen ja laitat siihen vaadittavat liitteet mukaan ja postitat hakemuksen, jos et sitä kehtaa itse toimistoon viedä. Muistat nyt vaan säilyttää kuitit kaikista pakollisista menoista esim. reseptilääkkeistä reseptit ja kuitit apteekista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap yrittää selittää:
Ajan tässä takaa sitä, että vaikka ei kävisikään osa-aikatöissä vaan molemmat vanhemmat olisivat kotona niin saisi kaikista tuista(kela ja sossu) kokoon kuussa tuon 2064,77e. Josta siis jää vuokran jälkeen käteen 1214,77 perheelle, vaikka ei tekisi muuta kuin makaisi päivät ja lapset olisi päiväkodissa virikehoidossa.Ymmärtääkö kukaan mitä ajan takaa? Yritän siis sanoa, että Suomessa tuet ovat oikeasti tosi hyvät. Nyt me käytämme niitä, ensi vuonna ei enää kun valmistun ja menen hyväpalkkaiseen duuniin(toivottavasti pian valmistumisen jälkeen)

Kyllä ymmärrän, tuet ovat hyviä. Meillä minä kht-tuella, teen lisäksi osa-aikatöitä, mies töissä ja meille jää käteen 2300 euroa.

Alkuperäinen kirjoittaja HK:
Köyhälle!

No kyllä ihmeessä kehtaat! Ei soskussa käymisessä oo mitään hävettävää. Sitä paitsi ei sinun välttämättä tarvitse siellä henk.koht käydä, hakemuksen voit vaikka tulostaa ´netistä. (tai ainakin minun kotikunnan kotisivuilta löytyy). Sitten vaan täytät hakemuksen ja laitat siihen vaadittavat liitteet mukaan ja postitat hakemuksen, jos et sitä kehtaa itse toimistoon viedä. Muistat nyt vaan säilyttää kuitit kaikista pakollisista menoista esim. reseptilääkkeistä reseptit ja kuitit apteekista.

tuolla toisessa aihetta käsittelevässä ketjussa oli jo siitä että silmätikuksi joutuu jos sossuun menee. juuri se on estänytkin sinne menemästä asiakkaaksi. jos oisinkin yksinäinen niin sitten voisin ehkä mennä, mutta kun on lapsi..

Yhteistyössä