Kertokaa mulle, mitä ihmettä tässä tapahtui?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hämmentynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Hämmentynyt"

Vieras
Kun mä en yksinkertaisesti käsitä.

Meillä oli flirttiä, alkuun kevyempää mutta lopulta miehen aloitteesta yhä voimakkaampaa. Hän hakeutui seuraani, teki tikusta asiaa päästäkseen juttelemaan kanssani, etsi aina minun katseeni kun oltiin samassa huoneessa, hymyili joka ikisen kerran kun katsoi muhun. Heitteli pieniä kauniita sanoja, kehui minua, sanoi miten mukavaa on olla kanssani, vihjasi että olemme täysin samalla aaltopituudella, niin samalla että mä pystyn lukemaan hänen ajatuksensakin. Perjantaina hän rohkaistui jo niin, että välittämättä muista, hän jäi seuraani, hymyili, katsoi silmiin, huomioi. Muut eivät voineet olla näkemättä sitä sähköä, joka välillämme oli. Ja se sähkö ei ollut pelkkää seksuaalista, vaan ihan oikeasti ihastumista, aitoa tunnetta, kiinnostusta, välittämistä.

Tai niin luulin. Seuraavana maanantaina mies ei enää katsonut muhun, olin hänelle kuin ilmaa. Täysin näkymätön. Lähinnä musta tuntui siltä, että mies vältteli mua. Viimeisen kerran kun hänet näin, sain yhden nopean katseen ja hymyn, en mitään muuta. Mutta mikään ei silti ollut enää kuten aiemmin. Enkä mä ymmärrä mitä ihmettä tapahtui.

En voi uskoa että hän ois pelimies, päinvastoin. Se mies on kunnollisuuden ja rehellisyyden perikuva. Ujohko, rauhallinen, tavallinen. Mä en pysty mitenkään keksimään syitä tälle äkilliselle suunnanmuutokselle. Olen miettinyt sitäkin, olenko sittenkin vain kuvitellut välillemme kaiken, mutta ei, se ei voi olla mahdollista. Kukaan ei vain yksinkertaisesti käyttäydy toista kohtaan kuten hän käyttäytyi minua kohtaan, jollei ole mitään tunteita.

Vai käyttäytyykö?

Joudun tapaamaan hänet huomenna, yli viikon tauon jälkeen. En tiedä miten suhtaudun, miten selviän. Hän sai minut lopulta ihastumaan itseensä, ja nyt olen nuollut haavojani parin viikon ajan. :(

Ehkä sillä oli vaan huono päivä. Olet tästä aiheesta puhunut täällä jo kauan ja tuskin mies yhtäkkiä suuntaa vaihtaa. Luultavasti sillä oli vain huono päivä, mut huomennahan se selviää.

Se on naimisissa/parisuhteessa, jossa mennyt huonommin, mutta nyt taas menee paremmin..

Mä sain hänen puheistaan sellaisen kuvan, että hän on eronnut. Ja nyttemmin siis sinkku. Ehkä tuona viikonloppuna tapahtui jotain, palasi exän kanssa yhteen tjtn. Olipa sitten tosi todelliset tunteet mua kohtaan..
Alkaa taas ahdistamaan, itkettää. Inhoan itseäni sen takia, että menin ihastumaan. Vuosia olen jo pärjännyt yksin, ja sitten mä meen ihastumaan jonkun typerän piirityksen takia. Kuvittelin tosiaan että olisin vihdoin löytänyt jotain.
Ei näköjään vaan onneni käänny. En ihastu enää ikinä.

Ehkä sillä oli vaan huono päivä. Olet tästä aiheesta puhunut täällä jo kauan ja tuskin mies yhtäkkiä suuntaa vaihtaa. Luultavasti sillä oli vain huono päivä, mut huomennahan se selviää.

Ei, en mä ole tästä aiheesta täällä puhunut? Enkä ainakaan montaa kertaa? Ehkä mulla on kohtalotoveri täällä jossain.
Mä aion olla huomenna etäinen ja viileä. En ole niitä epätoivoisia, jotka jäävät anelemaan ja kerjäämään huomiota. Olkoon sitten näin.

Minä en ymmärrä mitään minkään "pelaamisen" päälle joten sanoisin vaan suoraan vaikka että "Moi pitkästä aikaa, ehti jo tulla vähän ikävä!" ja hymyilisin. Jos kaipaat tältä mieheltä huomiota niin miksi sitä pitäisi epätoivoisesti anella tai kerjätä. etkö voi reilusti ilmoittaa millä asioilla olet? Jos käy niin että mies ei vastaakaan tunteisiisi niin et silti ole menettänyt mitään vaan voit sentään iloita siitä että sait asian selville ja voit alkaa haikailemaan jonkun toisen perään, sen sijaan jos esität etäistä ja viileää niin eikö mies saa sinusta väärän kuvan etkä saa hänen tuntojaan selville?

"Olipa sitten tosi todelliset tunteet mua kohtaan.."

Haloo, jos hän ihastui sinuun hetkellisesti(mitä en kyllä edes usko) se ei poista sitä faktaa että hän on rakastanut exäänsä tod.näk pitkän aikaa ja tottakai hän menee sinun edellesi.

"Mä aion olla huomenna etäinen ja viileä. En ole niitä epätoivoisia, jotka jäävät anelemaan ja kerjäämään huomiota. Olkoon sitten näin."

Melko epätoivoiselta kuulostaa että ensinnäkin puit noin yksinkertaisia ja pieniä juttuja jollakin netin keskustelupalstalla ja teet niistä elämää suurempia.
Siihen vielä päälle se että olet hyvinkin voinut kuvitella miehen flirttailun ja suutut tyhjästä.
Tai sitten hän on flirttaillut,ehkä paniikki iskenyt päälle että mistäs sitä pillua saa nyt kun ero tuli,mutta ilmeisesti saa jo jostain muualta kun et enää kiinnosta.

Sinä olet ap niitä tyyppejä, jotka vatvovat ja huopaavat ja pohtivat ja analysoivat asiat kuoliaaksi. Jos sinun pitää miettiä jokaisen katseen ja jokaisen olankohautuksen tarkoitus, en ihmettele että mies ottaa takapakkia. Kuten coatrack edellä sanoi, tuollainen pelaaminen on turhaa. Sanot miehelle, että olet kiinnostunut ja saatavilla, ja annat sen sitten ottaa seuraavan askeleen, jos haluaa.

Joku kateellinen on voinut sabotoida teidän "suhdetta". Okei, joidenkin mielestä tää voi kuulostaa ihan älyttömältä ja niin se mustakin kuulosti, kunnes se kävi itselle! Olin juuri tavannut silloisen poikystäväni ja yksi "hyvä" kaverini oli sitä mieltä, että hänen tulisi valheellisesti raportoida tälle uudelle tuttavuudelleni, että minulla oli muitakin miehiä, joita olin tapaillut. Hohhoijaa... Siis oikeasti? Miten joku jaksaa ja kehtaa?! No, onneksi tämä uuteni sai kakistettua tämän asian parin mutkan kautta ulos itsestään ja sain kerrottua, ettei asia todellakaan pitänyt paikkaansa. Yhdessä oltiin sen jälkeen useampi vuosi.

tuohon suhteen sabotoimiseen: ei kyseisessä tapauksessa suhdetta vielä edes ole ollut.

yksi mahdollisuus tietenkin on, että mies on yht'äkkiä tajunnut sun olevan kiinnostunut hänestä, mutta ei itse ole kiinnostunut ja on siksi ottanut etäisyyttä. omalla kohdallani jokusen kerran ihan tavallinen ystävällisyyteni on tulkittu kiinnostuneisuudeksi, ja kun sen olen tajunnut, olen muuttanut käyttäytymistäni. ja ei, en todellakaan ole flirtti, mutta ystävällinen olen mukaville ihmisille.

en myöskään tajua näitä "analysoidaan kaikki puhki ja jäädään hiljaa itkeskelemään ja murehtimaan" -juttuja. aikuinen ihminen voi suoraan sanoa, että on kiinnostunut. mitä sitten, vaikka toinen ei vastaisikaan kiinnostukseen? ainahan sitä saa yrittää, eikä sitten tarvitse jälkeenpäin miettiä mitä tapahtui tai miksi mitään ei tapahtunut.

Yhteistyössä