Kertokaa mulle, miksi miehet pelkää minua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja no päivää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

no päivää

Vieras
Enkä tarkoita nyt mitään sellaista, että olisin niin jumalaisen upea ja mahtavan älykäs nainen, että pelottaisin miehiä siksi. Mutta jotain pelottavaa minussa on, kun vuodesta toiseen pelotan miehiä. Enkä tarkoita edes sellaisia miehiä, joiden kanssa olisi jotain sutinaa, vaan ihan tavallista kanssakäymistä esimerkiksi opinnoissa, töissä ja harrastuksissa.

En ole mielestäni mitenkään erityisen uhkaava ihminen. En ole edes mitenkään päällekäyvä ihminen. Ihan tavallinen, vieraammille hiljainen aluksi ja myöhemmin juttelen enemmän. Nyt mä teen töitä nuorten miesten kanssa, sellaisten parikymppisten. Me ollaan nyt tässä viikkoja jo työskennelty, ja niistä ainoastaan yksi katsoo silmiin kun puhun tai kun puhuu minulle. Kaikki muut kääntävät katseen pois ja ovat tosi vaikeina ja naamat punaisina. Kun mulle pitäis jutella, niin menee muminaksi ja varpaiden tuijotteluksi. Ja ihan sanavalmiita nuoria miehiä muuten kyllä.

Onko se niin, että miehet kuvittelee että kaikki naiset haluaa heitä, ja sitten kun joku vähän vähemmän hohdokas on siinä vieressä, niin yrittävät varoa etteivät vaan anna mitään viestejä, vai mikä vittu siinä oikein on? En ole haku päällä, enkä edes vaikuta siltä.

hymyile enemmän, voin melkein luvata että se auttaa

Hymyilenkin! En nyt ehkä yksikseni ollessa, mutta kun juttelen ihmisille. Itse asiassa hymyilen tosi paljon. Mä en tajua mitä mä teen väärin, kun saan toiset ihmiset kerta toisensa jälkeen niin lukkoon.

Omalta mieheltä kyselin joskus, että mikä siinä oli ettei sekään voinut aluks katsoa mua silmiin, mutta sen vastaus oli muistaakseni vaan joku "en vaan jotenkin kehdannut". Se sentään puhui mulle, vaikka tuijotteli vaan seiniä ja lattioita puhuessaan.

Alkuperäinen kirjoittaja no päivää;24761649:
Laitoin jo alussa, ettei kyse ole siitä että olisin jotenkin upea ja kaunis.

Perättömät juorut olisi sitten seuranneet vuodesta ja paikkakunnasta toiseen... :/

Mutta jos miehet näkee sut kuitenkin toisella tavalla kuin itse itsesi näet.
Tota jälkimmäistä mietin vaan siitä lähtökohdasta, että olisit ollut samoilla nurkilla koko ajan, ja epäilinkin ettei asia noin ole.

En osaa sanoa, mua ei miehet varsinaisesti pelkää mutta tietyntyyppiset miehet inhoaa mua heti ensinäkemältä ja minä niitä.
Sen tyyppiset, jotka työpaikoilla kutsuvat naisia "tytöiksi", kertovat härskejä ja yleensä sovinistisia vitsejä ja niille pitäisi kikattaa, yrittävät taputella naisia takapuolelle ja sitten selitellä että se oli vaan vitsi.
Tällaiset ovat yleensä johtavassa asemassa olevia, jotka luulevat että johtava asema antaa heille luvan käyttäytyä miten vaan. He haluavat alaisikseenkin vain "kilttejä" naisia, jotka suostuvat alistumaan tällaiseen. Jos joku ei alistu, niin se on 4 kk koeaika ja sitten ilmoitetaan että työsuhde ei jatku.
Mukavien miesten kanssa tulen hyvin toimeen ja melkein kaikkien naisten.

Mutta jos miehet näkee sut kuitenkin toisella tavalla kuin itse itsesi näet.
Tota jälkimmäistä mietin vaan siitä lähtökohdasta, että olisit ollut samoilla nurkilla koko ajan, ja epäilinkin ettei asia noin ole.

Esimerkiksi tuolla töissä olevat juttelee kuitenkin ihan normaalisti ja fiksusti muille naisille, jotka muuten ovat kyllä mielestäni erittäin kauniita ja nuoria. Silläkään en oikein usko, että kyse olisi siitä että olen ihana, vaikka olisihan se hauska ajatella niin :D

itse olen hiljainen aluksi vieraiden seurassa, ja omasta mielestäni aika ujo. ihmiset onkin sanonut että on aluksi luullut että olen kylmä ja ylpeä ihminen sen takia, ennen kuin ovat tutustuneet paremmin.

jos olet avoimesti ja varauksettomasti suhtautuva ihmisiin, ehkä ne kollit häkeltyy. itse ujona häkellyn jos joku (mies) avoimesti hymyilee ja juttelee mulle. tuntuu kuin se vois lukea mun sisintä ja ajatuksia. eli "vika" ei varmaan ole sussa, vaan niissä ihmisissä joihin sun persoonasi vaikuttaa tuolla tavalla.

Minulle tulee mieleen, että aloittaja on kokematon miesten kanssa ja sosiaalisesti jotenkin kömpelö syystä tai toisesta. Joku kanssakäymisessä mättää ja se vaivaannuttaa miehiä.

Mä luulen että sulla on joku vaivaannuttava tapa tai ele mitä et ite huomaa ja se vaivaannuttaa toista osapuolta. Esim. meillä on töissä yks nainen joka alkaa puhua jotenkin vähän hassusti (jotenkin silleen kimeästi ja leperreleen, tai ääni vähän niinkuin pehmenee... vaikea selittää) aina kun joku mies tulee lähelle, se ei tee sitä tarkoituksella eikä huomaa edes tekevänsä niin, mut miehet vaivaantuu siitä.

Yhteistyössä