Miten saan kestämään parisuhteen kuukautta kauemmin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pokepallo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En halua olla yksin, mutta kyllästyn nopeasti jos miehessä on vikaa ja näin on aina. Suutun ja hermostun liian pienistä asioista sekä olen herkkä. Minusta tulee pahimmillaan väkivaltainen hirviö. En siedä osaamattomia, typeriä miehiä, joilla ei ole tarpeeksi rahaa tai edes työpaikkaa, eikä osaamista. Useimmat miehet jopa pelkäävät minua, koska olen todella vaikea käsitellä. He ovat alkaneet itkeä tai vetäytyneet kauemmaksi, koska eivät tiedä miten toimia. Pomotan miehiä ja muutama exä on sanonut, että olen aikamoinen jyrä ja olenko sitä itse edes tajunnut.
Luehan ap tää nyt ajatuksella. "Väkivaltainen hirviö?"
Et tuollaisena sovi minkäänlaiseen parisuhteeseen.
Alahan opetella aikuismaista, kypsää käytöstä.

• Tykkää
Reactions: päätön
Opettele itse vetäytymään tilanteista josset hallitse itseäsi ja sanojasi. Jatkatte sitten kun olette molemmat leppyneet niin että pystytte keskustelemaan.

Vähän tietysti ihmetyttää että eikö sulla ole minkäänlaista vieraskoreutta jos alle kuukauden suhteessa jo riidellään urku auki. Yleensähän se suhteen alku on aika ruusuista, ei uskalleta pieteskellä toisen luona mutta huutaa ja raivota voi? Päissäänkö nää tapahtuu vai miten?

Opettele itse vetäytymään tilanteista josset hallitse itseäsi ja sanojasi. Jatkatte sitten kun olette molemmat leppyneet niin että pystytte keskustelemaan.

Vähän tietysti ihmetyttää että eikö sulla ole minkäänlaista vieraskoreutta jos alle kuukauden suhteessa jo riidellään urku auki. Yleensähän se suhteen alku on aika ruusuista, ei uskalleta pieteskellä toisen luona mutta huutaa ja raivota voi? Päissäänkö nää tapahtuu vai miten?

Suutun jos minua on loukattu. Nyt otimme miehen kanssa yhteen, kun minä loukkasin häntä olemalla kylmä ja torjuva. Siinä samassa tuli sanottua ikävästi. Ei tapahdu päissään. Suhteen alku ei ollut ruusuinen, paremminkin jatko on ollut.

Asiallisia vastauksia olet jo saanut. Minusta tuo "olen todella vaikea käsitellä" kuulostaa huonolta lähtökohdalta. Aikuisen ihmisen ei pitäisi olla "käsiteltävä", vaan ottaa vastuuta siitä miten toimii ihmissuhteissaan. Parisuhde on yhteispeliä. Tai siis ainakin se helpommin toimii, jos sitä pelataan yhteispelinä eikä mielletä esim. kaksinkamppailuksi tai esitykseksi todelliselle tai kuvitellulle yleisölle.

Asiallisia vastauksia olet jo saanut. Minusta tuo "olen todella vaikea käsitellä" kuulostaa huonolta lähtökohdalta. Aikuisen ihmisen ei pitäisi olla "käsiteltävä", vaan ottaa vastuuta siitä miten toimii ihmissuhteissaan. Parisuhde on yhteispeliä. Tai siis ainakin se helpommin toimii, jos sitä pelataan yhteispelinä eikä mielletä esim. kaksinkamppailuksi tai esitykseksi todelliselle tai kuvitellulle yleisölle.

Tottakai puhallamme suhteessamme miehen kanssa yhteen hiileen. Hän on ensimmäinen mies, johon luotan. En ole voinut luottaa miehiin sitten lapsuuden.

Yhteistyössä