Kertokaa mulle huonot puolet jos lapsia on enempi kun kolme.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauvakuume
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei kai siinä mitään huonoja puolia ole, muuta kuin se että koko lössiä on todella vaikee saada kerralla hoitoon mihkään, jos joskus TOSI harvoin haluis käydä ite jossain...

Meillä lapset nyt 8v8kk, 6v8kk, 1v4kk ja 4kk, laitoin noi tarkat iät että näkee ikäerotkin joita ap kyseli...

Alkuperäinen kirjoittaja the urpoileva helmi pihalla:
no sittenhän ei muuta kuin uutta vauvaa tilaukseen. :)
onhan sitä väliin väsynyt mutta koskaan en oo ollu yhtä onnellinen kuin nyt.

Mutta sähän et ole synnyttänyt niitä teidän lapsia kaikkia itse...
Ei tietty kuulu tähän, mutta annat ymmärtää, ihan kuin ne olis omia kaikki.
Teillä on kaikki niin uutta, että miehes lapset on sulle vielä vieraskoreita ja sun lapset ei ole millään voineet viikon jaksoissa kotiutua niin, että oleminen ja käytös olis täysin normaalia.
Odotappa vuosi tai kaks tai kolmekin.Vieläköhän olet maailman onnellisin, vai kaipaatko joo omaakin aikaa ja muutakin kuin lapsia ja perheen kanssa olemista. Sulla taitaa omat tukiverkotkin siellä olla aika vähissä.
uutudeenviehätystä ja alun onnenhuumaa ei ikävä kyllä kestä ikuisuuksiin.

Mä olen kanssa jotenkin seonnut vissiin kun takaraivossa alkaa olla pieni haave neljännestä.. Kolmonen täyttää just 10kk. Vannon ja vakuutan vieläkin että se on viimeinen mut nyt nää ajatukset nostaa TAAS päätään :headwall:

Musta ainakin on ollut ihanaa kasvaa niin että lapsia on ollut paljon. Itsellä 5+1 sisarusta, tosin nuista 2 on täyssisaruksiani.
Omille lapsille haluan myös saman kokemuksen, että on elämää ympärillä ja aina leikkikaveria kotonakin.
Eli se neljäs on meillekin tulossa jossain vaiheessa, siitä eteenpäin en uskalla mitään sanoa, kun suht varmaan ehkä meidän lapsiluku on sitten täynnä....ja optio siitä viidennestä :D

Mä en nyt todellakaan sano et ei missään nimessä kannata neljättä tehdä, mutta kun joku tossa sanoi että kyllä se neljäs siinä menee jo kolmannen jälkeen, no joo o, jollain menee jollain ei; mun neljös oli vauvana ihan suht "kiltti", mut nyt uhmaiässä on aivan mahdoton, siis kaikkein "hankalin" tapaus kaikista lapsistani, ja asiaa ei hiukkaakaan auta se, että isommat antavat pienimmälle aivan kaiken mitä tämä haluaa koska eivät halua kuulla pienen kiljumista ja parkumista.. Mutta siis en kadu kyllä sekunttiakaan että neljännen lapsen sain, hän kun osaa olla itse aurinkokin kun sille päälle sattuu <3

Alkuperäinen kirjoittaja vauvakuume:
Nyt asia on niin että vauvakuume jyllää kovasti ja järki sanoo että ei enää lapsia!Asiaa ei helpota yhtään se että mies on vauvakuumeen vallassa myös.Kohta pitäisi kierukka pois ottaa ihan muista syistä että pitäisi tämä vauvakuume saada laantumaan siihen mennessä...Nyt kertokaa niitä huonoja puolia.

Mä en jaksais. En tahdo jaksaa käydä töissä ja elättää ja huolehtia näitä kolmeakaan.

Nimimerkki ei kiitos jatkuvalle kotiäitiydelle.

Alkuperäinen kirjoittaja Surkea Noita:
Mä olen kanssa jotenkin seonnut vissiin kun takaraivossa alkaa olla pieni haave neljännestä.. Kolmonen täyttää just 10kk. Vannon ja vakuutan vieläkin että se on viimeinen mut nyt nää ajatukset nostaa TAAS päätään :headwall:

Kiva että mulla on kohtalotoveri.Olen itsekkin vannonu niin monta kertaa että nyt on lapsiluku täynnä mutta miksi tämä kuume on nyt saamassa vallan.Ennen en ole oikein vauvakuumetta potenutkaan.Nyt mennään kyllä niin tunne pohjalla ilman mitään järjen ääntä.

Kun lapset ovat isompia, niin rahaa menee enempi. Kasvavat lapset syövät valtavasti. Vaatteita, kenkiä, harrastusjuttuja, koulukirjoja yms on hankittava tämän tästä. Siinä on eroa, ostaako niitä kolmelle vai kahdelle. Viittä tai kuutta lasta en jaksa edes ajatella. Kolmen kanssa nyt vielä pärjää.

Tuo on kyllä niin totta.Sitä monesti erehtyy ajattelemaan että pieninä lapsiin menee mahdottoman paljon rahaa mutta kyllähän se niin on että murkkuikäsiin uppoaa niin paljon enemmän.Hyvä pointti!

Just sillon kun lapset on pieniä, ei sitä rahaa lapseen juurikaan mene. Tietty jos pitää korviketta juottaa tai ostaa kaupasta soseet, niin menee enemmän.
Mutta sitten kun kasvavat niin alkaa rahaa kulumaan eri tavalla.
Se on vähän itselläkin mielessä, kun sitä neljättä lasta suunnittelemme, että riittääkö rahat sitten kun lapset on isoja. Tottakai sitten on tulotkin isompia jos on niin hyvä tilanne että molemmat saavat olla töissä. Isommista lapsista ei myöskään mene hoitomaksuja mikä sekin on aivan mahtava asia.
Jos nyt menis töihin, niin kun pitäisi täydet hoitorahat maksaa kahdesta niin eipä se työnteko kovin paljoa ilahduta :/

Niin kun tätä vauva asiaa nyt pähkäilee niin tosiaan ei ole mitään järkeä tehdä niitä lapsia lisää...Se kolme on joku maaginen luku että sen jälkeen tulee jo monia rajoja vastaan.

Yhteistyössä