Kertokaa miten voisin laihtua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ranskalainen ei luovu edes viinilasillisestaan. Suomalaisen dieetti voi jumittua saunaolueen.
Muistelisin että Ranskassa syödään eläinrasvoja hurjasti enemmän kuin esim. Usassa jne.

@Echo tässä sinulle hyvä kirja:
Mastering the art of French cooking:

”Sekasyöjän dilemma, joka näyttää, kuinka köytämme ne miljoonat hehtaarit maissia, joita viljelemme, emmekä vain syötä sitä syömillemme eläimille, vaan muotoilemme sen uudelleen lähes tusinaksi muuksi jalostettujen elintarvikkeiden komponentiksi:
Modifioitu tai modifioimaton tärkkelys, fruktoosin ja askorbiinihapon kiteyttämiseen, lesitiinille ja dekstroosille, maitohapolle ja lysiinille, maltoosille ja HFCS:lle, MSG:lle ja polyoleille, karamellivärille ja ksantaanikumille, lue: maissi.”

Viimeksi muokattu:
Monticnac on kuulemma tehokas, vaikken itse ole kokeillut.

Mun mies luetutti sen kirjan ääneen ja teki kuten siinä lukee. 16 kiloa lähti 3 kk:n aikana ja alkoi tekemään ruokia. Sillä tulee aikaisemmin nälkä kuin mulla, joten aina on hyvää ruokaa ollut sen jälkeen. Ja itse poimii marjat pensaita. Niitä täytyy olla eri lajikkeita, et kypsyvät eriaikoihin. Makkaraa ei syödä eikä leipää. Naurettavan helppo kyllä se systeemi.

• Tykkää
Reactions: Lispetti ja Echo
Mun mies luetutti sen kirjan ääneen ja teki kuten siinä lukee. 16 kiloa lähti 3 kk:n aikana ja alkoi tekemään ruokia. Sillä tulee aikaisemmin nälkä kuin mulla, joten aina on hyvää ruokaa ollut sen jälkeen. Ja itse poimii marjat pensaita. Niitä täytyy olla eri lajikkeita, et kypsyvät eriaikoihin. Makkaraa ei syödä eikä leipää. Naurettavan helppo kyllä se systeemi.
Miksei leipää?

Enpä usko. Noi sun suositukset ovat täyttä puppua. Lisäävät vain ruokahalua.

Et ole koskaan tainnut opiskella miten laihtuminen kehossa tapahtuu tai miten eri ravintoaineet säätelevät esim. hormooneja. Suosittelen lämpimästi.👌🏼

Ei kannata lukea kovin orjallisesti IP-lehtien dieettihömpötyksiä.
Niinpä. Mut ne jotka tietävät, kuinka ne kilot tosiaan lähtee, tykkäävät hirveesti marjahilloista, leivistä, pizzoista, pullasta ym😁

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Miksi pitää teeskennellä työkavereille jostain rahkasta?
No kun joskus 10 vuotta sitten alkoi the Rahkaboomi. Melkein kaikki naiset vetelivät maustamatonta rahkaa töissä, sekoittivat ehkä marjoja ja pähkinöitä siihen ja särpivät sitä kauheen touhukas hymy huulilla. Ja niin vieläkin. No onhan tuo combo terveellistä.

Mut mä tarviin hymyilyyn sen, että siinä rahkassa on makeuttakin. Ettei tartte irvistää. Mut ei se makeus mistään Teuvon pakaralle tai varpaanvälille maistuvasta hunajasta, vaan ihan sokerista (ei nyt puolta kiloa).

Mutta nää on makuasioita.

Niinpä. Mut ne jotka tietävät, kuinka ne kilot tosiaan lähtee, tykkäävät hirveesti marjahilloista, leivistä, pizzoista, pullasta ym😁
Se on se koukku! Vaikka tietää niin ei kykene toteuttamaan.

Jotkut eivät edes tiedä, ja tässä kohtaa jää se valinnan mahdollisuus tavallaan ikävästi pois. Ravinnon merkitys terveyteen tulisi olla kouluaine. Ei kuten nyt, vaan niin, että käydään läpi mitä ihminen oikeasti tarvitsee ja millaiset vaikutukset on jos syö huonosti.

Onneksi keho kuitenkin korjaantuu, keho on tosi fiksu. Kunhan vaan saa ne tarvittavat rakennuspalikat.

• Haha
Reactions: Lispetti
No kun joskus 10 vuotta sitten alkoi the Rahkaboomi. Melkein kaikki naiset vetelivät maustamatonta rahkaa töissä, sekoittivat ehkä marjoja ja pähkinöitä siihen ja särpivät sitä kauheen touhukas hymy huulilla. Ja niin vieläkin. No onhan tuo combo terveellistä.

Mut mun makuaisti tarttee hymyilyyn sen, että siinä rahkassa on makeuttakin. Ettei tartte irvistää. Mut ei mistään Teuvon pakaralle tai varpaanvälille maistuvasta hunajasta, vaan ihan sokerista (ei nyt puolta kiloa).

Mutta nää on makuasioita.
Boomista boomiin ja IP-lehtien dieetistä toiseen. Kyllä kaikkea hömppää maailmaan mahtuu.

Olet tottunut siihen että luontainen normaali maku on paha. Totuttaudu pois siitä? Se on aidosti vain tottumiskysymys. Meiltä viedään lähes kaikki luonnollinen jo hyvin aikaisessa vaiheessa.

Ruokailuvälitkin annetaan valmiiksi! Eikö se ollutkaan niin että mikä toimii yhdellä ei toimi toisella.🙄

Koulussa kyllä opetetaan terveystiedon ja kotitalouden tunneilla ravintotiedettä. Kerrotaan mitä tekevät proteiinit, mitä hiilihydraatit, mitä hivenaineet ja kaikki...

...niinko opetetaan myös buddhalaisuuden ja hindulaisuuden erot.

Se o sit asia erikseen kuka ne omaksuu ja kelle menee jakeluun vain videomuodossa.

Koulussa kyllä opetetaan terveystiedon ja kotitalouden tunneilla ravintotiedettä. Kerrotaan mitä tekevät proteiinit, mitä hiilihydraatit, mitä hivenaineet ja kaikki...

...niinko opetetaan myös buddhalaisuuden ja hindulaisuuden erot.

Se o sit asia erikseen kuka ne omaksuu ja kelle menee jakeluun vain videomuodossa.
Ei opeteta niin laajasti kuten asiat tulisi tietää. Näkeehän tuon nyt täälläkin!

Buddhalaisuudessa on Bardo, joka viittaa välitilaan. Kaikki olennot kokevat näitä välitiloja koko elämänsä ajan aina valaistumiseen asti. Eli kyllä minä tiesin mistä puhuin.
Mutta sinä et tainnut tietää, että näitä asioita ei opeteta peruskoulussa jos ei osallistu uskonnon opetukseen.

Videothan ovat nykypäivää, ja äänikirjat.🤷‍♀️

Yhteistyössä