Kertokaa miten voisin laihtua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toi Echon ruokavalio kuulostaa tosi hyvälle.

Ite en suuremmin leipää syö mutta päivittäin kuitenkin kaura- tai ruispuuroa. Tai kaurahiutaleita marjojen kera smoothiessa.

Tällä päivä tänäänkin alkaa. Kanarialla.

Viimeksi muokattu:
Toi Echon ruokavalio kuulostaa tosi hyvälle.

Ite en suuremmin leipää syö mutta päivittäin kuitenkin kaura- tai ruispuuroa. Tai kaurahiutaleita marjojen kera smoothiessa.
Juu, puurokin on hyvä.

Mutta luuletko että mä tuota ruokavaliotani _toteutan_? :D Talvella olen syvässä talviunessa ja itsekuri välillä 0. Lisäksi meillä käy vieraita paljon, ja kun jotain pientä makeaa tulee laitettua kahvilla niiden eteen, niin ne jämät menee mun nassuun sit.

Enkä tuolla peilijäällä jaksa mitään 5-6 km hikilenkkiä tehdä, koiran kanssa laahustan kuin hautajaissaattueessa.

Mutta tuo mun lista on lajia "JOS mulla ois kova hinku laihduttaa niin noin se onnistuisi".

• Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
Kiitos vastauksista!
Olen jo jättänyt pois ne mainitsemani herkut ja syön kunnon ruokaa. Sen seurauksena siis paino on noussut, vaikka sen piti neuvojen mukaan laskea. En mitenkään voi saada enemmän energiaa ruuasta, kuin paketillisesta keksejä tai sipsejä, enhän?

En oikein välitä lihasta, mulle maistuu paremmin puurot ja kasvikset. Voileipää syön siksi että saisin juuston mukana kalsiumia. Eli pelkkää lihansyöjää musta ei tule.

Ilmaisin itseäni vähän huonosti, syön siis lounaalla ensin kasviksia ja ruokaa yhteensä lautasellisen ja jos sen jälkeen tekee mieli lisää niin otan pelkkiä kasviksia.

Ruokaisa salaatti on sitä mitä jääkaapista löytyy, eli lehtisalaattia, kaalia, porkkanaraastetta, pakasteherneitä, tai munaa tai vähän lihanpaloja, joskus voi olla eilistä riisiä/pastaa/perunaa mut ei niitä usein kotona ole kun arkipäivisin lounaalla syön muualla. Ja vähän öljyä tai salaatinkastiketta päälle.

Ehkä koitan seuraavaksi vähentää sitä päivällisen jälkiruokaa.
Ja tarkistan annoskokoa. Nyt on tosiaan tullut liikuttua vähemmän kun ulkona on jatkuvasti kurja sää ja harmaata, niin ei tee mieli lähteä mihinkään.

Laihdutuslääkettä en varmastikaan saa, paino on vasta 2kg ylipainon puolella. Ottaisin mielelläni jonkun pillerin, jos siitä olisi apua!

Onko mitään, millä voisi korvata syömisiä? Jotain luontaistuotteita mikä vähentää ruokahalua?
Auttaako jotkut selluliittivoiteet oikeasti?
Muista että joka kerta kun syöt hiilareita niin rasva ei hyvään hetkeen pala. Ehkäpä pätkäpaasto voisi tehdä hyvää jos et halua luopua hiilareista?

Ei ihmisen kuulu syödä koko aikaa.
Syödään kerralla kunnolla ihmiselle optimaalista rasvaa (ei kasvi/siemenöljyjä pl. oikeasti hyvä kylmäpuristettu neitsyoliiviöljy tummassa lasipullossa) vaan eläinrasvaa ja proteiinia, ja niitä kasviksia jos haluaa. Ja, sitten odotellaan NIIN kauan kunnes oikeasti on nälkä. Kun leptiinit balansoituu niin huomaat kuinka ei ole enää nälkä usein.

Tsekkaa Eric Berg You Tubesta. Hänellä on laihduttamisestakin perusteellisesti. Opit ymmärtämään miten laihtuminen kehossa tapahtuu niin saat motivaatiota syödä niin että laihdut. Tsemppiä!💪

Muista että joka kerta kun syöt hiilareita niin rasva ei hyvään hetkeen pala. Ehkäpä pätkäpaasto voisi tehdä hyvää jos et halua luopua hiilareista?

Ei ihmisen kuulu syödä koko aikaa.
Syödään kerralla kunnolla ihmiselle optimaalista rasvaa (ei kasvi/siemenöljyjä pl. oikeasti hyvä kylmäpuristettu neitsyoliiviöljy tummassa lasipullossa) vaan eläinrasvaa ja proteiinia, ja niitä kasviksia jos haluaa. Ja, sitten odotellaan NIIN kauan kunnes oikeasti on nälkä. Kun leptiinit balansoituu niin huomaat kuinka ei ole enää nälkä usein.

Tsekkaa Eric Berg You Tubesta. Hänellä on laihduttamisestakin perusteellisesti. Opit ymmärtämään miten laihtuminen kehossa tapahtuu niin saat motivaatiota syödä niin että laihdut. Tsemppiä!💪
Kyllä Lissu me muutkin laihdumme, jos on melkein mikä tahansa dieetti, eli tehdään jotain eli ei puputeta sipsiä ja pullaa kaksin käsin.

Viljojakin on ihmiskunta viljellyt tuhansia vuosia, eikä läskiinnytty vasta kuin viimeisen 40 vuoden aikana. Mut siihen läskiintymiseen on ihan muut syyt.

• Tykkää
Kyllä Lissu me muutkin laihdumme, jos on melkein mikä tahansa dieetti, eli tehdään jotain eli ei puputeta sipsiä ja pullaa kaksin käsin.
Enpä usko. Noi sun suositukset ovat täyttä puppua. Lisäävät vain ruokahalua.

Et ole koskaan tainnut opiskella miten laihtuminen kehossa tapahtuu tai miten eri ravintoaineet säätelevät esim. hormooneja. Suosittelen lämpimästi.👌🏼

Ei kannata lukea kovin orjallisesti IP-lehtien dieettihömpötyksiä.

• Vau!
Reactions: Echo
Enpä usko. Noi sun suositukset ovat täyttä puppua. Lisäävät vain ruokahalua.

Et ole koskaan tainnut opiskella miten laihtuminen kehossa tapahtuu tai miten eri ravintoaineet säätelevät esim. hormooneja. Suosittelen lämpimästi.👌🏼

Ei kannata lukea kovin orjallisesti IP-lehtien dieettihömpötyksiä.
Voisin laittaa sulle kymmeniä kuvia ja videoita "ennewwanhaan"-ihmisistä, ennen 70-lukua.
Kaikki hoikkia, vaikka esim.Suomessa on viljoja syöty vuosisadat, perunan ja nauriin kanssa.

• Tykkää
Voisin laittaa sulle kymmeniä kuvia ja videoita "ennewwanhaan"-ihmisistä, ennen 70-lukua.
Kaikki hoikkia, vaikka esim.Suomessa on viljoja syöty vuosisadat, perunan ja nauriin kanssa.
Oli vähän erilaisia nuo viljat sun muut. Eikä syöty 3h välein. Syötiin kunnon rasvaa/lihaa/kalaa jne.
Maito/juusto oli raakamaitoa/juustoa ja ravinto puhdasta ja ravinteikasta. Muun muassa keinolannotteet köyhdyttävät nykyaikana biodiversiteettiä ja maaperää ravinneköyhäksi.
Ennen sai myös ottaa aurinkoa, eikä nykytauteja/diagnooseja niinkään ollut.

Oletko huomannut - koirillekin on alkanut tulla ihmisten tauteja kun heille on syötetty muun muassa viljoja, ja muuta lajilleen epäominaista syötävää?

Ei sillä ole niin väliä mitä syö, vaan sillä on paljonko syö.
Ihminen lihoo jos syö 4000kcal päivässä eikä kuluta niin paljon, oli se sitten viljaa ja karkkia, tai pelkkää luomunaudanlihaa.
Jos syö 1200kcal niin sillä laihtuu, oli se mitä hyvänsä.

Tokihan ruuasta pitää saada kaikki vitamiinit, hivenaineet, rasvat, kuitua, ym että elimistö toimii optimaalisesti, eli ei kannata syödä pelkästään suklaata niukan energiamäärän verran.

Mä laihdun aina kun vähennän pariksi viikoksi 500kcal/vrk, enkä juurikaan välitä mistä sen nipistän. Sitten kun paino on ok, niin tarkistan että saan riittävästi tärkeitä ravintoaineita.

• Tykkää
  • Surullinen
Reactions: Lispetti ja Echo
Ranskalaiset ja vielä ehkä vähän aikaa italialaisetkin ovat hoikempia kuin me suomalaiset, vaikka ranskassa vedetään vaaleaa leipää ja Italiassa pastaa.

Kyse on heillä muusta kuin hiilarien välttämisestä. Annoskoosta, korkealaatuisista aineksista, pätkäpaastosta jossa syöminen keskittyy iltaan (no en uskaltais itse syödä illalla tukevasti).

Enkä nyt jaksa uskoa että ranskalaiset ja italialaiset ovat jatkuvasti nälän lyömiä.

Johnnyn tsainat puputtavat riisiä kasvisten ja kalan/lihan kanssa, mutta heilläkin annoskoot ovat pieniä.

Ihminen lihoo jos syö 4000kcal päivässä eikä kuluta niin paljon, oli se sitten viljaa ja karkkia, tai pelkkää luomunaudanlihaa.

Tokihan ruuasta pitää saada kaikki vitamiinit, hivenaineet, rasvat, kuitua, ym että elimistö toimii optimaalisesti, eli ei kannata syödä pelkästään suklaata niukan energiamäärän verran.

Mä laihdun aina kun vähennän pariksi viikoksi 500kcal/vrk, enkä juurikaan välitä mistä sen nipistän. Sitten kun paino on ok, niin tarkistan että saan riittävästi tärkeitä ravintoaineita.
Niin, kannattaa joskus katsoa maajoukkuehiihtäjien aterioita. Hurjat määrät puuroa ja leipää ja muuta ruokaympyrästä. Mä lihoisin palloksi jo parissa kuukaudessa koska liikun heihin verrattuna ehkä vain prosentin :D

Mutta kun kulutuskin on kova, niin hoikkana pysyy.

Kyllä sillä on paljonkin väliä. Kalori on todella huono mittari. Jos sinulla on kourallinen kasvirasvasipsuja ja toisessa samalla kalorimäärällä sardiineja, on todellakin väliä! Yliprosessoidut kuumennetut, värjätyt ja hajustetut kasvirasvat aiheuttavat matala-asteista tulehdusta ja sotkevat hormooneja. Insuliinikin on hormooni ja se säätelee milloin kehosi esim. käyttää energiaa (polttaa rasvaa).

Ja ap: kannattaa ladata kännykkään Yazio-sovellus. Siihen ladotaan syödyt ruuat ja päivän liikunnat.

Laihdut varmasti.

Ranskalaiset ja vielä ehkä vähän aikaa italialaisetkin ovat hoikempia kuin me suomalaiset, vaikka ranskassa vedetään vaaleaa leipää ja Italiassa pastaa.

Kyse on heillä muusta kuin hiilarien välttämisestä. Annoskoosta, korkealaatuisista aineksista, pätkäpaastosta jossa syöminen keskittyy iltaan (no en uskaltais itse syödä illalla tukevasti).

Enkä nyt jaksa uskoa että ranskalaiset ja italialaiset ovat jatkuvasti nälän lyömiä.

Johnnyn tsainat puputtavat riisiä kasvisten ja kalan/lihan kanssa, mutta heilläkin annoskoot ovat pieniä.
Kunnon eläinrasvaa siellä syötiin silloin kun olivat vielä hoikkia!

• Vihainen
Reactions: Echo
Ja ap: kannattaa ladata kännykkään Yazio-sovellus. Siihen ladotaan syödyt ruuat ja päivän liikunnat.

Laihdut varmasti.
Kannattaa mielummin kerralla opiskella miten keho toimii, sekä ravinnon vaikutuksesta terveyteen - niin mentaaliseen kuin fyysiseenkin.

Mikään ei ole ihanampaa kuin voida hyvin koko ajan, pysyä terveenä kaikin tavoin ja olla iloinen ja energinen, heti aamusta lähtien!❤️

Kummasti näitä jaksamattomuuksia ja vaivoja selitellään kaikella - pimeällä ja vanhuudella. Höpö höpö. Syökää oikein niin voitte hyvin!

Immuniteettikin on tärkeä! Syömällä oikein ei sairastele!

Oli vähän erilaisia nuo viljat sun muut. Eikä syöty 3h välein. Syötiin kunnon rasvaa/lihaa/kalaa jne.
Maito/juusto oli raakamaitoa/juustoa ja ravinto puhdasta ja ravinteikasta. Muun muassa keinolannotteet köyhdyttävät nykyaikana biodiversiteettiä ja maaperää ravinneköyhäksi.
Ennen sai myös ottaa aurinkoa, eikä nykytauteja/diagnooseja niinkään ollut.

Oletko huomannut - koirillekin on alkanut tulla ihmisten tauteja kun heille on syötetty muun muassa viljoja, ja muuta lajilleen epäominaista syötävää?
Höpö höpö. Jos mä menen jonneki tropiikkiin ja vedän samat ruuat kuin kotonakin mutta heidän aineksistaan ja liikun yhtä vähän, olen yhtä lihava.

Vitamiineja saatan saada enemmän ja afrikkalainen ystäväni on valistanut siitä ravintoainehävikistä mitä rahtilaivamatkalla tapahtuu, mutta sekään ei vaikuta laihuuteen/lihomiseen.

Kyllä suomalaiset vyölaukkuiset porsaat ovat yhtä tanakoita, vaikka olisivat asuneet pari vuotta etelässä.

Höpö höpö. Jos mä menen jonneki tropiikkiin ja vedän samat ruuat kuin kotonakin mutta heidän aineksistaan ja liikun yhtä vähän, olen yhtä lihava.

Vitamiineja saatan saada enemmän ja afrikkalainen ystäväni on valistanut siitä ravintoainehävikistä mitä rahtilaivamatkalla tapahtuu, mutta sekään ei vaikuta laihuuteen/lihomiseen.
No tuokaan ei pidä paikkansa. Lihatkin saattavat olla ravinteikkaampia jossain muualla jne.
Kaukoidän soijat ovat täysin eri asia kuin meillä. Siellä muun muassa soija fermentoidaan.

Ymmärrätkö sen että mitä ravitumpi kehosi on sitä vähemmän sitä tarvitsee mättää? Ja se mikä kehoasi ravitsee parhaiten ovat rasva ja proteiini.

Jenkit omien sanojensa mukaan laihtuvat Euroopassa ollessaan, vaikka syövät samanlaisesti kuin kotonaan. Heillä on siis ollut aika paha tilanne, mutta onneksi Trump kääntää nyt kelkan!👌🏼

Et ole oliiviöljystä ja välimeren ruokavaliosta kuullut italialaisilla :rolleyes:

Tosin nykyisin vetävät pikaruokaa.
Ollaan käyty sinun kanssa jo tämä keskustelu. Kyllä siellä lihaa/kalaa ja eläinrasvaakin syödään ihan kaksin käsin.
Jos ovat vähentäneet edellisiä niin ei mikään ihme jos ovat nykyään paksukaisia.

Ollaan käyty sinun kanssa jo tämä keskustelu. Kyllä siellä lihaa/kalaa ja eläinrasvaakin syödään ihan kaksin käsin.
Jos ovat vähentäneet edellisiä niin ei mikään ihme jos ovat nykyään paksukaisia.
Enhän mä ole sitä kieltänytkään, etteikö lihaa ja kalaa söisi.
Mutta pasta 00-jauhoista tehtynä on italialaisen keittiön kulmakivi.
Ranskalaiset ovat vehnäjauhon oikein herkuttelijamaa.

Niin, kannattaa joskus katsoa maajoukkuehiihtäjien aterioita. Hurjat määrät puuroa ja leipää ja muuta ruokaympyrästä. Mä lihoisin palloksi jo parissa kuukaudessa koska liikun heihin verrattuna ehkä vain prosentin :D

Mutta kun kulutuskin on kova, niin hoikkana pysyy.
Niin, tässä on se pikku mutta. Tällä palstalla harva on kilpaurheilija. Tuskin AP myöskään.
Mutta, kun mätät niitä hiilareita vaikka kilpaurheilijanakin, niin, et svitsaa rasvan käytölle energiaa tarvittaessa. Täällä kodissa on carnivorella kilpaurheilijoita joten mulla on jonkinlaista ideaa tästä hommasta.

Enhän mä ole sitä kieltänytkään, etteikö lihaa ja kalaa söisi.
Mutta pasta 00-jauhoista tehtynä on italialaisen keittiön kulmakivi.
Ranskalaiset ovat vehnäjauhon oikein herkuttelijamaa.
Niin, viljoissakin on eroja. Ja syötiinkö näissä maissa 3h välein? Hetki sitten ranskattaret vetivät savukkeen lounaaksi. Siis polttivat!😁

Ranskalainen keittiö on tunnettu eläinrasvasta ja ”raskaista aterioistaan”!🤗

Niin, tässä on se pikku mutta. Tällä palstalla harva on kilpaurheilija. Tuskin AP myöskään.
Mutta, kun mätät niitä hiilareita vaikka kilpaurheilijanakin, niin, et svitsaa rasvan käytölle energiaa tarvittaessa. Täällä kodissa on carnivorella kilpaurheilijoita joten mulla on jonkinlaista ideaa tästä hommasta.
Usain Bolt vetää ennen kilpasuoritusta prosessoituja nuggetteja. No dopingista tuon menestys johtuu, mutta ei hän mikään etana varmasti olisi ilman douppaustakäan...

• Haha
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä