Kertokaa, miten lopetitte imetyksen tissitakiaiselta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja i(h)metys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

i(h)metys

Vieras
Lapsi jo yli vuoden ja tuntuu, että pian olis syytä lopettaa imetys kokonaan. Syö huonosti muuta ruokaa, aamupalaa ei juuri ollenkaan, kun maitoa menee niin paljon. Vielä yölläkin.

Lapsi on vaan kovasti tissien perään. Haluaa maitoa aina mut nähdessään tai sylissä. Luulen, et kerrasta poikki olis paras. Koville vaan ottaa toiselta niin tärkeä asia viedä ja sitten miten omat rinnat kestää lopetuksen.

Kokemuksia ja vinkkejä pyydän!:)

Lopettaisin ensin yöimetyksen, tarjoa yöllä vettä nokkamukista tarvittaessa. Sitten pikkuhiljaa vähentäisin imetyskertoja, itse en ole tuon kerrasta poikki- metodin kannalla, jos kerran nyt imetät paljon.

Joo ehdottomasti lopettaisin ensin yö imetyksen, varsinkin jos sun lapsi on yli vuoden. Pärjää varmasti jo yön ilman maitoa. Ja yöllä en tarjoaisi vettäkään koska ainakin oman lapseni kohdalla se meni sitten yöllä veden juomiseksi ja aamulla sitten sänky lotisi. Jos lapsi huutaa yöllä niin hellästi käsi esim selän päälle että rauhoittuu. Luultavasti ensimmäiset yöt rankkoja mutta tuottaa tulosta kun yrität sinnikkäästi. Ja pahin virhe minkä voisi tehdä on tarjota esim toisena yönä sitten sitä tissiä. Silloin se tehty työ menee hukkaan.
Kokonaan imetyksestä jos haluat luopua niin ensin toi yö ja sitten päivällä alat pitämään pidempiä välejä ja tarjoat välillä nokkamukista juotavaa. Ilta ja aamu imetykset ovat oman kokemukseni mukaan ne jotka kannattaa jättää viimeisenä pois. Ja näin sun omatkin rinnat alkavat tuottaa maitoa vähitellen vähemmän.

Onnea lopettamiseen :)

Meillä laps 2v 4kk herää vieläkin yöllä kerran tullakseen mun viereen. Eli en lopettanu yösyötöistä vaan päivästä niin että yöllä sai sen mitä pyys mut päivällä eka vähennys niin et sai vaan aamul herätes, molemmille päikille mennessä ja illal nukkumaan mennessä. Tätä sen aikaa ku parhaaksi katsoo eli meil jotain kk tai pari. Sit niin ettei saa päikille. Eli ainoastaan aamulla ja illalla.

Ja se nyt on sama lopettaako yösyötön eka mut siis tolla tyylillä ainaki meillä toimi. Lopuks enää illalla ja sit ei enää ollenkaan. Siinä pysyy tissitkin tahdissa ja vähenee sitä mukaa ku tekee hitaasti muutokset.
Meil tyttö oli 1v 2kk ku kokonaan lopetin.

Yhteistyössä