Imetyksen lopettamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
En vain enään jaksa.
Lapsi on jo melkein vuoden ikäinen, joten en kaipaa kauhisteluja, enään ei vain tunnu miellyttävältä, yöt on rikkonaisia, ei suostuisi juuri muuta syömään kuin tissiä ...

Miten olette onnistuneet lopettaa? Kerrasta poikki vain? Tissien teippaamista tai jotain ettei maitoa tule?

Hyvät vinkit tulisi tarpeeseen.

Kyllä, päivälläkin.
Mutta miten pikkuhiljaa? Antaa vain aamuisin ja/tai iltaisin?
Mitä sitten kun lapsi vaan rääkyy sen tissin perään, eikä suostu rauhoittumaan ennenkun saa sen? (esim olin hammaslääkärissä 2h, ja kokoajan sen karjui, vaikka isä tarjosi pullosta maitoa ymsyms)

Meillä tyttö alkoi itse hylkiä rintaa 9kk ikäisenä. Tuolloin halusi tissiä enää aamuisin. Aamutissittelyt lopetti itse 9,5kk iässä. Mitäs sulle nyt vois vinkkejä antaa, kun itsellä noin helposti meni? Koita vaikka pitää imetysasennossa ja tarjoa tissin sijaan pulloa...?

Voi toki olla eroahdistustakin,mutta silti en halua imettää enään. Ja ei huoli pulloa, olen kokeillut kyllä.
Öisin saattaa haluta jopa 10krt rintaa, ei vain jaksa.

Jos ei päivisin suostu syömään, niin saattaa olla 2h välein rinnalla, joten kuulostaa turhauttavalta ja ikuisuus projektilta että jättää yhden imetyskerran per viikko.

Lähinnä siis tukea ja vinkkejä kaipaan, miten sitten kestää se raivoaminen kun ei vain anna enään tissiä.

No jos yöt on noin rikkonaisia, niin pidä unikoulu, tassuttele. Anna illalla ennen nukkumaanmenoa rintaa, sitten vasta aamulla. Luultavasti ensimmäiset yöt on raskaita, mutta yleensä kolme yötä riittää ja sitten helpottaa. Jos koet päiväimetykset helpommiksi niin tee niillekin selkeä rytmi ja jätä niitä pikkuhiljaa pois. Ja pulloa minusta ei noin isolle kannata enää tarjota, kokeilkaa mieluummin nokkamukista hörppimistä.

ja ai niin, vielä se, itsellä esikoinen oli myös yötissittelijä ja odotin kauhulla yövieroitusta, mutta sain yllättyä positiivisesti eli vauva ei ollut moksiskaan lopettamisesta. Joskus nämä jutut on isompia aikuisten pään sisällä kuin mitä vauva oikeasti kokee.

Kiitos "jos".
Täytynee kaivaa unikouluohjeita netistä, ja aloittaa jo tänään.

Nokkamuki onkin jo käytössä aterioiden yhteydessä ja käyttää sitä, ja hörppii jopa lasin reunasta.

Mutta täytynee siis asennoitua muutaman yön valvomiseen, kai se siitä sitten.

Yhteistyössä