kertokaa minulle, te viisaammat..

  • Viestiketjun aloittaja mariapas
  • Ensimmäinen viesti
mariapas
minulla ja miehelläni on ihana 1,6 vuotias poika. pojallamme on olleet huonot yö unet jo maaliskuusta lähtien. kuukausi kuukaudelta, olemme ajatelleet että kyllä nämä joskus loppuu, mutta eipä näytä loppua näkyvän.
kesää lähestyessä ajattelimme, että ehkä hän nukkuu huonosti valoisuuden takia. pimennimme huoneen ja muutosta tuli sen varran, että poika ei sentään kolmen aikana jo nouse ylös enään.
nyt olemme ajatelleet että ehkä heräily kohtaukset johtuvat pimeästä huoneesta, jos häntä pelottaa. laitoimme pistorasiaan pienen yö valon, ja ainut mitä se on auttanut niin itse näkee kävellä pimeässä huoneessa lapsen tykö.
eli poika nukkuu kaksi ensimmäistä tuntia heräämättä, mutta sitten se rumba alkaa. ähisee, kitisee, nousee istumaan n puolentunnin-tunnin välein.

nämä yöt ei sinänäs haitannut kun olin pojan kanssa kotona päivisin, mutta nyt kun poika on aloittanut päiväkodin ja itse kouluni loppuun, niin alkaa jo pikku hiljaa haittaamaan.
ja mieheni lähti vielä puolenvuoden työmatkalle heinäkuussa, ja vain viikonlopuiksi tulee kotiin. välillä tuntuu että ei jaksa!

poika on nukkunut puolenvuoden iästä lähtien omassa huoneessa ja tämä tosiaan alkoi vasta keväällä.

poika herää siis jo välillä kuudelta, vaikka seitsemältäkin riittäisi että hoitoon ehtii. aamusta heti herättyään hän on niin väsynyt, että minulle kitisee vaan. päiviksessä meinaa kuulemma nukahtaa jo ulos hiekkalaatikolle aamusta.
ilmeisesti pojan yöt ovat niin sekavia ja huonoja, että ei saa tarpeeksi unta.
siltikin hän nukkuu päiväkodissa vaan tunnin verran, kotona päiväunet kestää noin 1,5tuntia.

olen miettinyt että pitäisikö poika vieroittaa tutista, kun jos ähisee sen takia että tutti on aina tippunut suusta?

mulla on aivan sekava olotila jo itsellä, ja ei pojallakaan varmaan mukavaa ole olla kokoajan väsynyt. mieheni kanssa muisteltiin juuri viime viikonloppuna, että milloin poika on nukkunut koko yön heräämättä. tämä on tapahtunut viimeksi ennen 1 vuotis synttäreitä.

ollaanko ainoita perheitä jossa huonot yöt ovat kestäneet näin kauan?

auttakaa, mitä tehdä. alan pikkuhiljaa palamaan loppuun :'(
 
Tuon ikäinen ei tosiaan tarvitse enää tuttia.Joten ihan oikein ajattelit,jos luovutte siitä.Se voi aluks olla hankalaa,mutta paljon syliä ja hellimistä nukkumaanmennessä,niin kyllä se siitä.
Syöhän kunnolla iltapalaa?Jos on nälkäinen,niin voi siitäkin syystä yöllä herätä.
Tsemppiä teille,toivotaan että unet paranee. :hug:
 
A-M
Meillä tyttö on nyt 2,5 vuotias ja on nukkunut vasta pari kuukautta kunnolla. Hän kans etti tuttia öisin, mut sit laittelin useampia sinne sänkyyn et kun heräilee ja etsii niitä niin varmasti yksi osuu käsiin. Siirsimme hänet myöskin ihan minun viereen nukkumaan omaan sänkyynsä kuitenkin ja huomattavasti rauhallisemmin menee yöt.
 
Minä kanssa ehdotan,että siirtäkää pojan sänky teidän vanhempien sängyn viereen. Poika ei pääse välttämättä silloin edes kunnolla heräämään jos vaikka heti silittelet kun meinaa herätä. Kuulostaisi siltä,että poikanne ei osaa nukahtaa itekseen kun yöllä herää. Silittelyllä ym voitte opettaa,että mitään hätää ei ole. Koittakaa jaksaa :hug:

T.äiti jonka 2.5v poika ei aina vieläkään nuku kokonaisia öitä
 
mulla tyär täyttää ens kuussa 2 -vuotta ja oiskohan 3 vai 4 yötä elämässään nukkunut kunnolla, siis heräämättä....parempia aikoja odotellessa :flower: Hieman on helpottanut, kun olen ottanut tytön viereeni yöllä kun herää...(nukutan omaan huoneeseen)...ja syö tuttia yöllä vieläki... :whistle:
 
mariapas
olen ottanut aina viereeni ja siinä nyt joten kuten nukkuu, mutta minä itse en taas saa nukuttua kun poika on aika äänekäs nukkuja. näihin öihin kun on nyt tottunut, niin en osaa edes rentoutua itse nukkumaan mennessä. sitä koko ajan oottaa että millon se rulianssi taas alkaa.

tosi väsyttävää.

menee hermo!

monenko aikaan muiden lapset nukahtavat iltaisin?
 

Yhteistyössä