Kertokaa mielipiteenne (auton osto)

• Viestiketjun aloittaja Sekava autoilija :D
  • Ensimmäinen viesti
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Nii kertokaas hei mielipiteenne nyt siitäkin sitten ku mies korjaa sitä toista audia niin onko siinä teidän mielestä jotain järkeä että sinne kone huoneeseen tungetaan Lamborghinin moottori????? Mä en tykkää ideasta ku se jo ton toisen kanssa kaahaa ihan helvetisti... (tappaa vielä ittensä ja eikä suomes kummiskaa saa ajaa niin kovaa ku se kulkis....
No ei kyllä ole.. :xmas:

Alkasiko täällä muutenkin vähän tuulemaan etelärannikolta?.. Ü

Sä voit audifinsin sivulla käydä tutkimassa kyllä sieltä viimeistään asia paljastuu ettei mitään kusetusta ole :)

Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
Nii kertokaas hei mielipiteenne nyt siitäkin sitten ku mies korjaa sitä toista audia niin onko siinä teidän mielestä jotain järkeä että sinne kone huoneeseen tungetaan Lamborghinin moottori????? Mä en tykkää ideasta ku se jo ton toisen kanssa kaahaa ihan helvetisti... (tappaa vielä ittensä ja eikä suomes kummiskaa saa ajaa niin kovaa ku se kulkis....
ei se (anteeks vaan) italialainen paskamoottori saa sitä yhtään kovempaa kulkemaan.
toiseks epäilen että sitä ei edes saa katsastettua vaikka kiinni laittaiskin.
kolmanneks mietin että missä audissa mahtaa olla tilaa v 12 koneelle
:eek:
Boldatuissa kohtaa veit ns. munat suustani, vaikkei vielä ole edes pääsiäinen. :xmas:

Ap
ei se (anteeks vaan) italialainen paskamoottori saa sitä yhtään kovempaa kulkemaan.
toiseks epäilen että sitä ei edes saa katsastettua vaikka kiinni laittaiskin.
kolmanneks mietin että missä audissa mahtaa olla tilaa v 12 koneelle :eek:
No se siinä onkin että ei se meinaa mahtua sinne konehuoneeseen vaan luultavasti joutuvat konepeltiä korottamaan :D Hulluahan se on mutta hän nyt tahtoo leikkiä leluillaan. Mä kysyin sitä että pääseekö se edes läpi (päästöistä ainakaan ) niin kuulemma pääsee... uskoakko tota nyt sitte mutta mutta...

Sä voit audifinsin sivulla käydä tutkimassa kyllä sieltä viimeistään asia paljastuu ettei mitään kusetusta ole :)
No minä kyllä lähinnä aloin epäillä noita sinun Honda-Volvo -juttujasi. Ai ettei kukaan V70:llä ajanut päästänyt sinua Hondalla ohi ennen kuin kinnasit riisikipposi 180:iin? :xmas:

Ap
No minä kyllä lähinnä aloin epäillä noita sinun Honda-Volvo -juttujasi. Ai ettei kukaan V70:llä ajanut päästänyt sinua Hondalla ohi ennen kuin kinnasit riisikipposi 180:iin? :xmas:

Noh, ehkä kiihdyin liikaa ja yleistin mutta aina kun näin kävi oli volvo kyseessä ja suurimmaksi osaksi v70 :D anteeksi :D ja moottoritiellä ei muualla... Oli vissiin kiva kiusata tai jotain... joskus päästivät ohi ja meni heti ohi vittumainen virne naamalla. Naiset ei tätä tehnyt vaan oli lähes aina vanhempi mies...

Ap
no on mun autossa korotettu konepeltiä kanssa sen takia kun ei muuten kiinni mahdu, mutta nyt mä sitä lambon moottorin pituutta mietin...
No niin se mahtuu hyvin sinne kun tekivät tilaa ja kone on jo autossa paikallaan.

..
no on mun autossa korotettu konepeltiä kanssa sen takia kun ei muuten kiinni mahdu, mutta nyt mä sitä lambon moottorin pituutta mietin...
No niin se mahtuu hyvin sinne kun tekivät tilaa ja kone on jo autossa paikallaan.
No entäs vaihteisto - normi?

Ap
Alkuperäinen kirjoittaja ..:

Alkuperänen oli automaatti mutta vaihtoivat sen manuaaliksi. Autoo on nyt korjattu jo reipas vuosi et siinä kyllä kerkiää kaikkee tekemään :D joitain osia puuttuu eikä meinaa löytyy ei mistään...

..

Alkuperänen oli automaatti mutta vaihtoivat sen manuaaliksi. Autoo on nyt korjattu jo reipas vuosi et siinä kyllä kerkiää kaikkee tekemään :D joitain osia puuttuu eikä meinaa löytyy ei mistään...
Ajattelinkin, että normi kasille mitoitettu ei tulisi kestämän juuri koeajoa pidempään V12-koneen jatkeena.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja onko sun mies vähä tyhmä:
siis toihan on ihan sikahintanen auto ja jo 5 vuotta vanha, mieti ny järjelläsi!!!!
Halvin vastaava on nettiautossa melkein 50ke. Eli noinkin uudeksi A8:ksi halpa. Ja teille jotka pitävät autoa jatkeena, niin enemmän ne kohottavat alusvaatteet ja tukkavärit ovat jatkeita. Kysehän on kunnon autosta, ei mistään S4:sta tai 300-sarjan bemarista.

vieras
Se on aika raskas auto ja nyt menty n. 100 000 ja ikää 5 vuotta. Tähän mennessä ei varmaankaan ole ollut tarvetta tehdä juuri mitään, mutta lähivuosina alkaa varmasti paikkoja laukeilla, toki ihan normaalia ns. kuluvuen osien vaihtoa jne, mutta sekin tulee hintoihinsa. Sitten oma lukunsa on tuon aitomaatin kunto, kasikoneella sille on voitu antaa aikamoista kyytiä ja voimansiirtolinjat kovilla....se laatikon remppa sitten manksaakin...
No juu kasikone on joo ja annettu kyytiä kun mies oli sen kanssa saksassa kuukaus sitten ja oli kuulemma menty niin ettei jääny epäilyksiä et kulkeeko se :( no mulla on kesään asti aikaa miettiä mutta eipä siinä että jos ei tuota tuu ostettuu niin seuraavaks alkaa etsintä että saan auton mikä ei oo ihan mopo eikä ranskalainen :D ei se et kulkee helvetisti vaan se että se kiihtyy nopeesti ettei tartte jalkoihin jäädä...
Tuohon A8 on huono vaihtoehto. A8 on arvokas auto, ei mikään kaahailuauto.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kysehän on kunnon autosta, ei mistään S4:sta tai 300-sarjan bemarista.
Voi sinnuu. Audi S8 olisi tässä kategoriassa kunnon auto.
Luin ketjun loppuun, nniin huomasin että auto ei taidakaan olla tässä tapauksessa paras vaihtoehto. Jos siis kiihtyvyys ja nopeus ovat kriteereinä, ei mukavuus. Minusta auton pitää olla mukava ajaa, teho on vain mukava lisä. Jaguarin XJ-sarja on oma suosikkini. On silläkin tietysti vikansa.

Hmph
Ihmettelin noita kommentteja, että "minun mieheni ainakin ostaisi minulle auton ja huollattaisikin sen". Kuinka hemmetin avuttomia naisia te ootte, ettette pysty omaa autoanne ostamaan ja sitä huoltoon viemään? Toki itsekin sitä ihmettelen, että ap:n tarvitsee auto omalta mieheltään ostaa...

Ja toiseksi, itsekin kyllä mielelläni Audin ottaisin, jos ei olisi rahasta kiinni. Eli jos rahasta ei ap:llä auton osto ja ylläpito ole kiinni, niin ostahan pois!

Luin ketjun loppuun, nniin huomasin että auto ei taidakaan olla tässä tapauksessa paras vaihtoehto. Jos siis kiihtyvyys ja nopeus ovat kriteereinä, ei mukavuus. Minusta auton pitää olla mukava ajaa, teho on vain mukava lisä. Jaguarin XJ-sarja on oma suosikkini. On silläkin tietysti vikansa.
Jaguar X-type vm 2002,oli itselläni kolmisen vuotta sitten.Mieletön peli ajaa.Oli siis parempi ajettava kuin Audi ja tehoakin löytyi..Oli pakko vaihtaa farmariin kun kuopus ilmoitti tulostaan,muuten en varmaan olisi siitä luopunut.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Hmph:
Ihmettelin noita kommentteja, että "minun mieheni ainakin ostaisi minulle auton ja huollattaisikin sen". Kuinka hemmetin avuttomia naisia te ootte, ettette pysty omaa autoanne ostamaan ja sitä huoltoon viemään? Toki itsekin sitä ihmettelen, että ap:n tarvitsee auto omalta mieheltään ostaa...

Ja toiseksi, itsekin kyllä mielelläni Audin ottaisin, jos ei olisi rahasta kiinni. Eli jos rahasta ei ap:llä auton osto ja ylläpito ole kiinni, niin ostahan pois!
Mutta ehkä ap:n tulisi miettiä tarkemmin mitä autolta haluaa? Tarvitseeko hän todellakin ison auton vai urheiluauton?

Joo siksi kun se on kallis auto ja meillä nyt on välillä mitä sattuu juttua niin olisi parempi että ostan sen ihan siltä ettei tuu sitten mitään riitaa täysin on jo nyt mun käytössä paitsi töiden aikana kun mies tarvitsee...
Sanotaan näin että monimutkainen tilanne ja omat syyni on auton ostoon...
Juu varaosta on todella kalliit tiedän mutta kyllä mies lupasi auttaa juuri näiden ostossa sitten ja tosiaan jos merkki huoltoon vien vaikka öljynvaihtoon maksaa se n 280e mutta kaveri hoitaa homman jollain 50eurolla. renkaat on joku tonnin kierros mutta nekin on vielä uudet ja talvirenkaat ekaa talvea käytössä että niistä ei huolta nyt. Mun palkka ei ole huono ja laskin että rahat riittäis mut en sitten kyl siltikään tiiä :/
Mutta palataanko alkuperäiseen aiheeseen? Kun noita kahta yllä olevaa pätkää lukee, tulee sellainen tunne, ettei teillä siellä himassa ole kaikki aina ihan ok, ja tulevaisuus saattaa tuoda tullessaan vähän mitä sattuu. Eli jos päätät auton mieheltäsi ostaa, älä juurikaan nojaudu siihen, että jatkossa miehesi auttaa sinua esim. auton kuluissa ja huolloissa. En ihan hirveästi noitten pohjalta vakuuttunut siitä, että miestäsi ihan jumalattomasti ko. Audin kohtalo enää kiinnostaa, kun omistajuus vaihtuu sinulle. Eli osta pois jos perse kestää hoitaa sitä yksin.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Murmeli -76:
Jaguar X-type vm 2002,oli itselläni kolmisen vuotta sitten.Mieletön peli ajaa.Oli siis parempi ajettava kuin Audi ja tehoakin löytyi..Oli pakko vaihtaa farmariin kun kuopus ilmoitti tulostaan,muuten en varmaan olisi siitä luopunut.
http://www.jagclub.net/Jaguarmallit.htm

Ap
Alkuperäinen kirjoittaja Hmph:

Mutta ehkä ap:n tulisi miettiä tarkemmin mitä autolta haluaa? Tarvitseeko hän todellakin ison auton vai urheiluauton?

No meille tulossa toinen lapsi jo ja tilaahan tarvitsee että kuten sanottu asia vasta harkinta asteella ja kyllä tuossa tilaa löytyy no problemo ja tuo kiihtyiskin kyllä... VAIKEETA ON! ja mukava tuo auto on :) kyllä siis auton täytyy olla myös mukava ei pelkästään sellanen mikä kulkee stanasti :)

Yhteistyössä