Kertausharjoituksesta kieltäytyminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja help...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitenköhän sitä yksin pärjääkin 7kk ikäisen lapsen kanssa...? :whistle: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

*sulla ei kyllä ole varaa kovin paljon aukoa päätäsi*

Ja miksi ei? :whistle:

Koska olet mies, ja mieshän ei voi tietää millaista on olla lasten kanssa 24/7..? :whistle:
Kurjaa, jos suurimmalla osalla on sellainen mies, joka ei osallistu :(

Voittehan te soittaa ja kysyä onko pakko tulla jos ei haluuuuuuu :D Perustelut: miestä ei kiinnostais ja musta ei oo kivaa!

Yleensähän kertaamaan menee vaan ne joita kiinnostaa ihan sikana ja muijatkin tykkää. Muitten ei tarvi.

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Voittehan te soittaa ja kysyä onko pakko tulla jos ei haluuuuuuu :D Perustelut: miestä ei kiinnostais ja musta ei oo kivaa!

Yleensähän kertaamaan menee vaan ne joita kiinnostaa ihan sikana ja muijatkin tykkää. Muitten ei tarvi.

:laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:
Joo miestä ei kiinnostaisi ollenkaan lähteä sinne kertaamaan.
Ja kyse ei ole siitä että mies epäilisi etten lapsen kanssa pärjää jos joku nyt sellaista miettii... ;)

Sitä kiinnostusta kun ei siltä kysytä :whistle:

juu tiedetään ettei kiinnostusta kysytä ja rehellisyyden nimissä kyllä jännittää lapsen kanssa kahdestaan olla viikko. Niin näistä kahdesta asiasta nyt sitten tuli se mieleen että pääseekö tuosta kertaamisesta jotenkin irti ettei tarvitse olla viikkoa poissa?

En ole koskaan aikaisemmin ollut lapsen kanssa viikkoa kahdestaan niin eikö se ole normaalia että jännittää?

Mikä siinä niin kauheesti jännittää, kun oman lapsen kanssa ekaa kertaa olisi viikon kahdestaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:

:D:D

taitais mies voittaa kahden viikon kertauksen siinä vaiheessa :D

juu tiedetään ettei kiinnostusta kysytä ja rehellisyyden nimissä kyllä jännittää lapsen kanssa kahdestaan olla viikko. Niin näistä kahdesta asiasta nyt sitten tuli se mieleen että pääseekö tuosta kertaamisesta jotenkin irti ettei tarvitse olla viikkoa poissa?

En ole koskaan aikaisemmin ollut lapsen kanssa viikkoa kahdestaan niin eikö se ole normaalia että jännittää?

On tietysti ihan normaalia, että jännittää! Miehelläni oli kerran kertaus, josta tuli yöksi aina kotiin. Naurettiin silloin, että just joko sellainen kertaus, josta vaimot tykkää, tai sitten ei. *nauraa* En ollut sen enempää kotosalla kurkkunaamio naamalla katsomassa kerrankin rauhassa Tuulen viemää ja olemassa rauhassa, kuin että olisin ollut kiskomassa verkkosukkia jalkaan taksin odottaessa ovella baariin viemistä *nauraa*

Alkuperäinen kirjoittaja Åsa:
Mitenköhän sitä yksin pärjääkin 7kk ikäisen lapsen kanssa...? :whistle: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Koska olet mies, ja mieshän ei voi tietää millaista on olla lasten kanssa 24/7..? :whistle:

Jep, Timppa siis osallistuu :D Hoitaa viikon yksinään 7 kk ikäistä vauvaa... kaikki 7 kk ikäiset piltit eivät nuku öitään läpi vaan heräilevät 2-3 h välein...

Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Ja kyse ei ole siitä että mies epäilisi etten lapsen kanssa pärjää jos joku nyt sellaista miettii... ;)

Mikä siinä niin kauheesti jännittää, kun oman lapsen kanssa ekaa kertaa olisi viikon kahdestaan?

no jännitti minua myös eka päivä kun mies meni takaisin töihin kun lapsi oli syntynyt, jännitti myös se kun ekaa kertaa lähdin kaupunkiin vauvan kanssa kahdestaan. Olenko mä jotenkin outo jos jännittää? Ei tuo jännitys estä minua mitään tekemästä.

Jep, Timppa siis osallistuu :D Hoitaa viikon yksinään 7 kk ikäistä vauvaa... kaikki 7 kk ikäiset piltit eivät nuku öitään läpi vaan heräilevät 2-3 h välein...

Tottakai sitä hoitaisi jos tuollainen tilaisuus tulisi. Mutta tuo ap:n tilanne vaan tuntuu niin naurettavalta kun meillä on kuitenkin pikkuisen tullut tuota perspektiiviä asioihin, eikä vähiten kaksosten takia.

no jännitti minua myös eka päivä kun mies meni takaisin töihin kun lapsi oli syntynyt, jännitti myös se kun ekaa kertaa lähdin kaupunkiin vauvan kanssa kahdestaan. Olenko mä jotenkin outo jos jännittää? Ei tuo jännitys estä minua mitään tekemästä.

Minua jännitti myös*hymyilee*

Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:

En ole epäillyt että jännitys estäisi sinua tekemisten suhteen.
Ehkä olet vain muuten herkempi jännittämään ;) en silti sanoisi sinua sen vuoksi oudoksi
=)

Alkuperäinen kirjoittaja ookkei:
Just, etä pärjää oman lapsesi kanssa edes viikkoa yksin??!!??

Voi että kun nämä vastaukset on kyllä ihmeellisiä. Ap ei ole kertaakaan sanonut ettei pärjäisi lapsensa kanssa,vaan että se häntä jännittää. Minusta kaksi ihan eri asiaa.

Tottakai sitä hoitaisi jos tuollainen tilaisuus tulisi. Mutta tuo ap:n tilanne vaan tuntuu niin naurettavalta kun meillä on kuitenkin pikkuisen tullut tuota perspektiiviä asioihin, eikä vähiten kaksosten takia.

Ja se perspektiivi oikeuttaa sinut naureskelemaan toisten ongelmille *ai niin sinullehan ne eivät ole ongelmia* kiva ihminen olet...

Ja se perspektiivi oikeuttaa sinut naureskelemaan toisten ongelmille *ai niin sinullehan ne eivät ole ongelmia* kiva ihminen olet...

Jos jonkun "ongelma" on naurettava niin nauran. Ja tuo ap:n "ongelma" jos mikä on naurettava! :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
No itsellä oli 1v8kk ikäinen ja vauva 5kk kun mies oli viikon kertaamassa. Ihan hyvin kyllä pärjättiin. Miksei pärjäisi? Mutta jos ihan mahdottomuudelta tuntuu niin kai se syy voi olla että voi kieltäytyä. Mun mies ainakin halusi mennä ja oli kivaa kun sai vähän ikävöidä.

Ei se voi olla syy kieltäytyä. Voi anoa vapautusta, mutta kieltäytymisestä seuraa oikeuden määräämä rangaistus.

Kai nyt jokainen nainen, jonka mies on armeijan käynyt, tietää että kertausharjoituksia on eikä niiden ajankohtaa saa itse päättää. Lykkäyksestä sen verran, että aika hyvä syy tosiaan pitää olla, että sen lykättyä saisi. Mun miehellä olisi pari vuotta sitten ollut kertaukset, mutta just oli silloin leikattu olkapää ja oli saikulla, joten jäi kertaamatta sillä kertaa. Samoin jos töistä on lappu, jossa ilmoitetaan, ettei pääse, on se käsittääkseni hyväksyttävä syy.

Pärjäämisestä... Saahan se jännittää, mutta oma lapsesihan se edelleenkin on, vaikkei mies olekaan viikkoon (lyhyt aika!) maisemissa. Ja ainahan tosiaan voit lähteä vaikka sukuloimaan tai kavereille kyläilemään.

Alkuperäinen kirjoittaja Åsa:

Timpan osallistumisista tai siitä jättäytymisestä en tiedä, mutta tiedän monia miehiä (mm. omani), jotka pärjäävät/jaksavat/pystyvät olemaan yksin lapsensa/lapsiensa kanssa jos tilanne sen vaatii. Itse luotan omaani 100%, tiedän että vaikka olisin 2 viikkoa poissa, ei tarvitsisi huolehtia että kuinka ne nyt pärjää... :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja ookkei:
Just, etä pärjää oman lapsesi kanssa edes viikkoa yksin??!!??

Voi että kun nämä vastaukset on kyllä ihmeellisiä. Ap ei ole kertaakaan sanonut ettei pärjäisi lapsensa kanssa,vaan että se häntä jännittää. Minusta kaksi ihan eri asiaa.

"Noh ei siinä mitään mutta meillä on sillon 7kk vauva. Tiedän että on yksinhuoltajia yms, mutta minusta viikko kahdestaan vauvan kanssa tuntuu todella pelottavalta ja rankalta.
Ei ole mahdollista pyytää apua isovanhemmilta tai muilta, koska kaikki on töissä"

Kyllä tuosta ap:n tekstistä helposti saa käsityksen, että pelkää että käy liian rankaksi ja siksi useimmat vastauksetkin sen mukaisia

Yhteistyössä