Kermit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 17.05.06
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kauris, 24v. Etelä- Karjala, 08/04, km 10/04 ja 07/05
Tiuhti, 29v. Turku, 12/05, km 10/05
sämpy, 30v, Satakunta, 07/04, km 12/05
Katri, 28v. Helsinki, 8/05, km 11/05
Maaria, 27v, Helsinki, 10/05, km 01/06
Anu, 28v. Pohjanmaa, 5v. tyttö. yrit. 05/03, km 01/02 ja 11/05
una76 30v. Keski-Suomi, yrit. 09/05, km 01/06
Haidi, 30v. Itä-Suomi, poika-91, tyttö-94, tyttö-97, km 02/01, 05/03, 11/04
Mariia, 35 v. Tukholma, km 01/06
Annuska, 30+v., poika-02, km 02/95, 10/05, 01/06
Ninni75, 30 v, Lappi, 1 lapsi 07/98, km 02/05
Piippa, 34v, Satakunta, yrit.04/05, km 12/05, 01/06
Ekku , 33v, Tampere, kaksi poikaa 4v, km 03/06

Lisätkää tai poistakaa, jos joku puuttuu tai on jo päässyt tästä kermitit ketjusta pois.

olipas päivitys viivettä ja tuli jo tupla-avaukset ketjulle.
Tuo lista on viimeisin mitä löysin vanhasta ketjusta, päivitin siihen ikäni, kun nykyisin olen kolmekymppinen =)
Poistakaa jos olette jo päässeet kermeistä pois tai haluatte pois ;) tai lisätkää uudet itsenne listaan jos haluutte =)
Mielellään kyllä jo plussanneiden tuntemuksia täällä kuunnellaan ja otetaan vinkkejä vastaan.

sämpy, 31v, Satakunta, 07/04, km 12/05
Katri, 28v. Helsinki, 8/05, km 11/05

Moikka ladyt,
Olipa taas tullut hirmuisesti viestejä. Vähän aikaa sitten vasta ihmettelimme hiljaiseloa ja nyt sitten on pulinaa kerrakseen. Toisaalta se on huono merkki, sillä se tietää uusia tulokkaita meidän ei niin aiheeltaan kivaan ketjuun. Pahoittelut sinullekin iltarusko keskenmenosi johdosta. Toivottavasti tämä ketju auttaa, niin kuin se on auttanut monia muitakin.

Päivitin itseni ikäni puolesta tuohon listaan. Anu, eikös sinullekin tullut vuosia vai joko olet 'päivittänyt itsesi' :-) Et kyllä sitten luista tästä asiasta :-) Ei me kyllä anu enää mennä samoissa ajoissa. Mulla alkaa menkat tällä viikolla, oireista päätellen ihan pikapuoliin. Alkaiskin jo, sillä muuten mun rinnat sanoo pian poks :-) Näiden tätien jälkeen alkaa sitten viides yrityskierto. Pahoittelut Maaria sulle tädeistä.

Kiitokset tatti sinulle kauniista sanoistasi, vähän kyllä harmittaa etten raskautunut samoihin aikoihin kanssasi, oltaisiin voitu vaihtaa kuulumisia samassa vauvaketjussa. No toivottavasti nähdään pian tuolla ex-kermeissä. Sinne me tietty kaikki mennään, eikös :-)

Kovasti täällä on ollut ikä tapetilla, mutta kuten lyylikin kirjoitti, niin mahdollisuuksia on. Minunkin äitini on saanut 41v minulle pikkuveljen. Tietysti, kyllä voin ymmärtää, että km masentaa 40 rajapyykissä enemmän kuin jos olisi esim kymmenen vuotta nuorempi. Toisaalta keskenmenokin on parempi kuin se, ettei mitään merkkiä raskaudesta kuulu.

Hyvää illanjatkoa kaikille. Täytyy mennä katselemaan tv:stä jotain kohudokumenttia.

Hehehee, kuules sämpy... elä mulle lisää laita ikää... riitti tuo yksi vuoden tuleminen.
Kerkesin jo päivittää itselleni ikäni aikoja sitten. ;)
Vai ei me ollakkaan samoissa ajoissa, hö no voi... no toivotaan ettei sulla alakkaan;)

Joo, mutta nyt lähen nukkumaan, kun meinaa väsyttää hieman tämä kouluhulinat..
palaillaan.

Aurinkoista huomenta kaikille Kermiteille ja muillekkin jotka nyt täällä ovat!!!!!!!!!!
Ajattelin että jos minäkin liittyisin teidän porukkaan???
Jos niin ku teille käy??? Tuntuu että Kermitit ovat niin aidosti koko sydämmellään mukana ja aina on joku jonka kanssa voi jakaa surut ja ilot. Niin kuin aikaisemmin kerroin niin olen melko uusi paikkakunnalla ja tässä iässä ei enää niin helposti uusia ystävyyssuhteita rakenneta.
Täällä on niitä jotka ovat kokeneet saman ja he tietävät mistä puhun ja ymmärtävät puolesta sanasta missä mennään!

En ole mikään näppärä tässä koneella mutta jos minut porukkaan otatte niin voisiko joku puolestani kirjata tiedot??

eli kaksospojat-88, poika -92, tyttö -93, km 04/06 ja asun (maalla) etelä-savossa

Tänään on vapaapäivä ja vaikka aamulla mittari oli miinuksella niin lähden puutarhatöihin.
Meillä on kaksi koiraa, urokselle laitettiin kaveri, semmonen höpö narttu ( todettiin myöhemmin). Aateltiin että kaksin on kivempi. Rakensin pihalle kasvulavoja joihin sitten istutin kiinansipulia ym. Pohjalle laitoin vanhaa kompostia ja arvatkaa mitä!!! Hitto soikoon kaikki oli revitty ylös ja myllerretty!! Tälle nartulle ne tuoksut ilmeisesti ovat ylivoimaisia.... Että otti päästä. Onpahan taas tekemistä...

Toivotan teille kaikille ihanaa torstaita ja lämmintä auringonpaistetta :)))

Iltarusko -67, etelä-savo, kaksospojat -88, poika -92, tyttö -93, km 04/06

Hei

Poistin itseni listasta ja lisäsin Iltaruskon mukaan.
Täällä mennään seitsemättä viikkoa. Positiivisin mielin ollut, mutta pari kertaa olen nähnyt unta, että alan vuotamaan... Onneksi aamulla herätessä näin ei kuitenkaan ole tapahtunut. :)

Nyt tenttikirjan pariin...

Plussaonnea teille kaikille toivottelee,
Katri 6+1

Täällä taustalla joka päivä roikun. Vielä 2 viikkoa niin sitten tiedetään missä mennään. Voi, toivottavasti se masuasukki nyt jaksais pysyä siellä...

Vielä osanotto Iltaruskolle. Täällä olet hyvässä porukassa mukana.

Iltarusko -67, etelä-savo, kaksospojat -88, poika -92, tyttö -93, km 04/06
Minna, 35 v,Etelä-Savo, tyttö-92, tyttö-96,km 05/06

Heips,

lisäsin itseni listan jatkoksi. Toivottavasti me kaikki pääsisimme tältä listalta pian pois ja viime viikkojen kokemuksen perusteella toivon, ettei tänne listalle kovin usein uusia nimiä tulisi.

Iltarusko, samalla alueella ollaan... Minä kylläkin kaupungissa.

** Minna

Moikka!

Eihän tälle listalle kenenkään toivoisi tulevan tai ""joutuvan"", mutta kun porukkaa tässä hurjassa vauhdissa täältä on päässyt odottajien puolelle niin toisaalta mukavaa, että saadaan lisää porukkaa keskustelemaan tänne sillä muutenhan tämä Kermit ketju kuivuu kasaan.

Iltarusko -67 taisi kysellä ovistesteistä. Minä olen tikutellut aamuvirtsasta varmaan kuutisen kuukautta ja aina olen joko kierron 15, 16 tai 17 saanut ovistestiin kaksi samanvahvuista viivaa. Riippuen testistä joskus vain yhtenä päivänä kaksi viivaa ja toisilla testeillä 2-3 pvänä näyttää kahta viivaa, vaikka ovishan tapahtuu lähellä siinä kun testi ensimmäisen kerran näyttää testiviivaa yhtä tummana tai tummempana kun kontrolliviiva.
Tässä kierrossa sitten luin testin ohjeet tarkemmin ja siinä ei suositeltu käyttämään aamuvirtsaa, joten tein yhden testin aamupäivällä ja toisen illalla kierron 14, 15, 16 ja 17 päivä, mutta ei tullut kahta viivaa olleskaan. Kumma juttu. Tai sitten en vaan ovuloinut. Toivon tietty, että tikut olisivat olleet viallisia ;) Siemeniä kylvettiin kyllä tasaseen tahtiin joka tapauksessa.

Haidi täällä taas pitkästä aikaa kurkkii ja juuri tuota listaa nimittäin ,ihan vaan uteliaisuudesta onko ns. vanhoja tuttuja pudonnut/päässyt listalta pois.
Itsellä sama tilanne jatkuu kuukaudesta toiseen vaan yritystä ja yritystä.

Iltarusko kirjoitteli ,että on etelä-savosta ,uskaltaako kysyä tarkemmin mistä päin? itsekkin sieltä nimittän kirjoittelen etelä-savosta.

¤¤¤Haidi¤¤¤

Heips tytöt!!
Kiva että täältä päin on muitakin!!! Varmaan sitten olemme samassa synnytyssairaalassa! Mikkelissä siis. Asun pienessä kylässä n.30 km Kangasniemeltä pohjoiseen. Töissä käyn Jyväskylässä. Sairaalassa käyn Mikkelissä. ( Kävin...)Ajatelkaa mikä matka kun synnytys sitten joskus toivon mukaan käynnistyy, 85 km!!!
Aikasemmat synnytykset on onneksi olleet melko pitkiä. Ei miehen tarvi kätilöksi alkaa.

Kiitos tikuttelu ohjeista! Kysyisin kuinka olette noudattaneet lääkärin ohjeita käyttää ehkäisyä kunnes ekat menkat tulee??? Ei hirveesti houkuttele nuo e.välineet kun ei niitä ole tarvinnut....
Joku neuvoi että greippimehu ja multivita + tekisi hyvää. Täytyy kokeilla.

Tänään olen nauttinut vapaapäivästä. Kävimme aamusta äitini kanssa korvasieniä keräämässä( luulin jo että ei niitä täällä kasvakkaan, kaikki vaan puhuu..)Nyt on hyvä mieli. Menee aikaa kun oppii tuntemaan paikat. Muutenkin tämä on niin erinlaista kuin siellä mistä olen muuttanut eli n. 600 km pohjoisesta.
Olen tainut jäädä koukkuun tähän juttuun, lapset kinuaa jo komeelle . Täytynee tehdä tilaa ;))

Kiitos kun kirjasitte minut Kermitteihin. Olen niin toivoton tämän koneen kanssa!!!

Pakko kysyä Mariia, on niin paljon samoja yhtäläisyyksiä mun ystävän kanssa..... Oletko sie se sama henkilö??? Sie tunnistat mut heti jos näin on!!!

Älä turhaan murehdi!!! kaikki varmaan menee nyt paremmin kuin viimeksi!!! Lämpimiä ajatuksia täältä!!!

No miehän se täällä. Terveisiä teidän äitille !
Sitten toivottavasti kesäkuussa uskallan jo poistua täältä kermiteistä kokonaan tuonne ex-kermitteihin.

Tämä vaan on sellainen juttu että tänne jää koukkuun ja niin mukavaa porukkaakin. Niinkuin sulle silloin sanoin että hurjasti on minua auttanut täällä oleminen ja vaikka taustallakin kun lukee muitten juttuja ja tietää ettei ole yksin näitten asioitten kanssa.

Täällä on muuten ollut ihan hirveesti porukkaa Jyväskylän seudulta, osa varmaankin jo siirtynyt ex-kermitteihin.

Tällä kertaa tosiaan oon päättänyt että tämä ihmisenalku saa tulla sitten itse ulos joko aikanaan tai ennen aikojaan. Kukaan ei minua enää sörki ! Eihän sitä ennen vanhaankaan kaiken maailman kaavintoja ja lääkkeellisiä tyhjennyksiä ollut. Kun jäi siitä viime kerrasta sellainen ole että entä jos sittenkin siellä olisi ollu jotain...

No nyt täysillä tätä uutta sitten ja tosiaan siitä greippimehusta moni kirjoitteli joku aika sitten että auttaa kohdun limakalvoa parantavasti. Ite jaksoin juoda peräti viikon sitä mutta kokeileppas...Nyt olen alkanut myös vitamiineja popsimaan, foolihappo on kuulema tosi tärkeää ja kasviksista sitä saa mutta otan myös varuilta pillereinä. Ja se punaviini kuulema sitten kun on ovulaatio ollut auttaa kiinnittymisessä - heh, huomaatko alan kohta jo olla alan ammattilainen.

Paranemisia sulle ja eikun vaan uutta yritystä. Hitsi, minä en ainakaan periksi anna kun jotain olen päähäni saanut. Niin monta kertaa yritän että onnistuu lopulta...

Arvasin kyllä että kohta huomaat että mie oon mie...

Hip hei!!!
Terkut tuli perille ja lämpöisiä sellaisia takaisin teille kaikille kolmelle!!! Me ootellaan teitä kylään sitte heinäkuussa ja ainahan te ootte tervetulleita!!!

Kävin äidin kanssa korvasienimetsässä ja olin kuolla nauruun!!! Äitini inhoaa yli kaiken käärmeitä.... Yks kaks alkoi kuulua kauhea huuto ja hän hyppi kuin pieni keijjutyttö mättäältä toiselle ja tuntu kuin olisi saanu siivet!!! (äitini on hiukan ylipainoinen ja ikää on sen verran että ei se askel kovin kevyt aina ole) Kyy oli lähtenyt aivan hänen jalkojen juurelta!!! Onneksi hän omaa sen verran huumoria että hällekki maitto nauru ensi järkytyksen jälkeen.

Siitä mitä sanoit kaavinnasta tuli mullekki sama mieleen kun luin jostain monisikiöisistä raskauksista. Oli käynyt niin että esim. toinen sikiöistä oli kuollut ja toisenkin luultiin kuolleen mutta viime tingassa huomattiin että toinen elää... Ajattelin että entä jos...? No nyt kun mietin niin ei kai lääkärit nyky laitteilla voi erehtyä??? Kaikkea sitä miettii!!!

Uskon että nyt teillä menee kaikki hyvin ja kaikilla muillakin kunhan raskaudutaan!!! Ei sitä voi elää niin että murehtii koko ajan!!! Täytyy uskaltaa toivoa ja elää sen mukaan!!!
Tietysti se pelko on aina jossain läsnä, ennen lapsen syntymää ja AINA sen jälkeen. Sehän kuuluu tähän juttuun. mehän ei tosiaan helpolla periksi anneta!!!

Taidan hypätä suihkuun ja sitte pehkuihin. Jos vaikka vähän pelmuutettais lakanoita kun on tuota ollu väliä... Täytyy taas alkaa reenaamaan että sitte onnistuis tuo raskautuminen. Jostaki syystä ei oo pitkään aikaan ajatus houkutellu... Onko toisilla samoja tuntemuksia????
Vauvan teko voi käydä hankalaksi jos seksi ei maita...
Olenko ainoa jolla näitä tuntemuksia???
Mistähän tuo johtuu???

No nyt kaikille hyvää yötä :)

Älä sie Iltarusko-67 huolehdi pitkästä synnärimatkasta... Mulla synnärille kertyy 300 km. Eka lapsi meinasi syntyä ambulanssiiin... Pisimmillään täällä pohjoisessa synnärimatka on yli 500 km....heh!

Täälläkin petipuuhat aika vähän maittaneet viime aikoina, olen laittanut kyllä ihan sekaisin olevien hormonien piikkiin... Nyt vasta alkaa tuntua siltä että vois ihan huvikseenkin taas harjoitella...
Eipä sitä tätiä nyt sitten kuulu kylään kun sitä oikein odottaisi, tuskastuu tässä jo vaikkei nyt edes vielä mitenkään kauaa ole kärvistellyt. Tein tuossa ihan mielenkiinnosta alkuviikosta raskaustestin, vielä ihan haileaakin haileampaa plussaa näytti (myydään eniten tarjoavalle...). Ensi viikolla pitäis käydä verikokeessakin virallisesti ne hormonit mittaamassa.

Sais nyt sataa vähän reilummin ja lämmetä niin pääsis taas pihaakin mylläämään. Nauriintaimet jo näyttää nenää, tuli näköjään taas annosteltua siemeniä vähän ylimäärin ja joutuu kitkemään suurimman osan pois että mahtuvat kasvamaankin... Ja vuohenputket ja nokkoset kukoistaa ihan joka paikassa...

Hei pitkästä aikaa !
Enpä ole kirjoittanut hetkeen, lukemassa olen kyllä käynyt. Onnea kaikille plussanneille ja uusille tervetuloa mukaan. En tiedä poistaisinko itseni listalta tai annanko vaan olla. Ikä kuitenkin muuttunut jo 35:een eli sen ainakin saispäivittää. nyt on nimittäin niin, että meikäläisen diagnoosi muuttui kahdest keskenmenost yhdeks lieväasteiseksi rypäleraskaudeksi! se lääkkeellinen tyhjennys ei olllut täydellinen ja rippeet sit nosti hormonitasoa niin että luulin raskautuneeni uudelleen. minulle tehtiin kolme viikkoa sitten kaavinta ja laparoskopia jossa tämä nyt varmistui. kohdun ulkopuolelt ei löydöksiä. Tehtiin sit jopa koko kropan tietokonekuvaus jotta varmistuu ettei missään muualla ole alkion-alkua. ainoa löydös oli kaavinnan tulos jossa näkyi lievä rypäleraskaus. Todella harvinaista ettei kukaan lääkäri tunnistanut sitä silloin joulukuussa. yleensä rypäleraskaus kun näyttää siltä kun kohtu olis täynnä sammakonkutua, mulla siis ei.Nyt sit arvot on jo melkein nollassa ja siitä seuraa puolen vuoden tauko raskauden alkamisen suhteen. E-pillereitä jo syönkin. Hormoneja seurataan tarkasti ja välillä vielä annettu sytostaatti-pistoksia jotta nollautuminen nopeutuisi. välillä olen ihan maassa mutta ei tälle nyt voi muuta kuin odottaa se puoli vuotta. Täytyy nyt sit tehdä kaikkea mahdollista, matkustaa ja juhlia yms mitä ei sit pienen vauvan kans tehtäis. käyn kyllä lukemassa tällä sivulla teidän juttuja ja voin joskus kommentoidakin, mutta varsinaisesti vauvahaaveet jätän nyt toisille ainakin 6kk:ksi. Eli tällaista siis kuuluu minulle. mutta onneksi tästä kuulkaa selviää ja seuraavan kerran parempi onni. mukavaa viikonloppua teille kaikille.

Täällä pidetään tipitädille peukkuja ja varpaita pystyssä!!!!
Ois se hienoa kun se plussaviiva ihan muuttuis selkeeksi!!!
Toivon että niin käy!!!! Ilmoitathan heti!!!!

Olen ihan poikki pitkän työpäivän jälkeen, huomenna lähdemme mökkeilemään vaikka nyt tuntuu siltä että evvk!!!
Huomenna jännätään sitte jääkiekkoa ja Lordia!!!

Mariia, on taas Rovisko tapetilla, ensin Sirpa ja Ismo ja nyt Lordi!!!! Peukut teilläki pystyyn!!!

Täällä on kyllä hiljasta, siis Kermiteissä. Onko se tilapäistä vai onko tämä hiljasempi porukka????

Ihanaa viikonloppua kaikille ja toivotaan että kermiteille on tulossa paljon plussia!!!

Tuulimamma, joo kyllähän nuo matkat on ollu tiedossa hyvinki, pohjosesta ko oon alkujaan itekki. Ei vaan tunnu houkuttelevalle että synnytyskivuissa matkataan pitkään... Eihän tuo mun matka pitkä ole siihen verrattuna mitä se voi toisilla olla... ja turhaanhan tässä murehtii kun ei oo ees raskaana eikä tiiä että onko enään koskaan...
Toivon että sinulla matka sairaalaan menee hyvin!!!!!

Terveiset sinne lappiin!!!

Terve Piippa ja kaikki muut,
Sinulla on kyllä ollut uskomattomat vaiheet tuon keskenmenon kanssa. Kaikkea sitä voikin sattua. Ei voi muuta kuin ihmetellä ja toivotella rutkasti jaksamista ja voimia sinulle. Käy nyt kuitenkin silti meitä täällä moikkaamassa, aika moni täältä on jo siirtynytkin odottajiin, mutta kyllä minä ainakin täällä näillä näkymin olen, oon ainakin niin kauan kuin anukin :-)

No mullakin alkoi menkat vihdoin ja viimein, eipä ollut kuin taas 34 päivää kierto. Sama juttu viime kuussa, mutta kyllä normaalisti mun kp:t on 28-30. Ehdin jo testailemaankin torstaina, mutta negaahan se näytti. Tosin en kyllä uskonutkaan olevani raskaana. Hyvä vaan, että alkoivat. Mulla rupesi olemaan pinna niin kireällä, että mieskin rupesi siitä huomauttelemaan. Nyt helpottaa, kun tämä epätietoisuus loppui.

Jaaha, täältä ketjusta on löytynyt kaveruksiakin. Niin kuin joku totesikin, oliko Mariia, että täällä on todella moni Jyväskylän seudulla asunut. Itsekin olen siellä viettänyt peräti 7 vuotta :-)

Sitten, oliko Iltarusko, joka kyseli siitä 'yhtien tätien säännöstä'. Minä ainakin odottelin kiltisti ne yhdet menkat ennen yritystä.

Mun päivän pelasti alkon setä. Menin ostamaan itselleni vinkkua, kun mies menee kaverilleen katsomaan lätkää ja minä ajattelin viettää iltaa itsekseni viisujen ja vinkun kera. Eipä se niin helposti käynytkään, kun alkon myyjä kysyi multa henkkareita. Tiedustelin kyllä ensin, että onko hän ihan tosissaan (siis melkein kysyin, että onko hänellä ihan kaikki kotona :-) mutta lopuksi kiittelin ja kerroin hänen pelastaneen päiväni.

Ei muuta kuin hyvää viikonloppua,
toivoo sämpy, 31 v. :-)

Tervehdys kermittäret!

Tervetuloa kaikille uusille! Minä vielä täällä roikun plussani kanssa, sitä on jotenkin niin kiinni tässä ihanassa porukassa, että vaikeaa on irrottautua...

Sämpy, tuo on aivan loistavaa, jos alkossa kysytään paperit =) Mulle ei oo tainnu pariin vuoteen enää sitä sattua, mutta kyllä se taitais pelastaa meikäläisenkin päivän jos niin kävis ;) Pahoittelut tädistä ja tsempitykset uuteen kiertoon, jos se nyt eksyis matkalle, tuo ärsyttävä sukulaisvieras =)

Piippa, ikävä kuulla sun kokemuksesta. Voimia ja jaksamista sinulle odotteluun. Ja kuten itsekin sanoit, nyt voit hyvällä omallatunnolla tehdä asioita, joita vauvan kanssa olis vaikeampi tehdä...

Täällä on päästy jo öllötysvaiheeseen, eli pitkin päivää tulee sellaisia heikkoja hetkiä, jolloin oksu on todella lähellä. Vielä ei kuitenkaan oo tarvinnut pönttöä halailla.. Sekin aika luultavasti vielä koittaa.. Kauhean pelokas sitä on kaikenlaisia mahassa tuntuvia kouraisuja ja nippailuja kohtaan.. Samoin oireita tulee seurattua todella tarkkaan. Uusi km pelottaa =( Toivotaan, että kaikki menee hyvin tällä kertaa!
Mukavaa viikonloppua kaikille,
toivoo Tiuhti ja Viuhti 5+4