Kermit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 21.8.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuossa edellisessä ketjussa ehdotettiin esittelyjä Kermeistä...
Tässä minun taustaani...

Minä 23 ja mies 25-vuotias. Yhdessä olemme olleet vuodesta -96.
Vauvaa rupesimme yrittämään 8/04, eli vuosi sitten.
Ekalla tärpännyt raskaus meni kesken rv 7+5 10/04. Hoitona kaavinta. Silloin ""liityin"" tähän porukkaan, jossa taidan nykyisin olla ""vanhin"" Kermi : (
Toista raskautta yritimme puolisen vuotta.
7/05 Np-ultrassa rv 12+ todettiin sikiön kuolleen. Jälleen kaavinta.

Eli yritystä vuosi.
km 10/04 rv 7+5.
km 07/05 rv 12+.

No se oli siinä ""pähkinänkuoressa"".

Kaavinnasta on huomenna kulunut 4 viikkoa ja olemme siis koko ajan yrittäneet, emmekä odotelleet niitä yksiä kuukautisia.
Nyt niitä odottelen saapuvaksi tai sitten ei saapuvaksi ; ) Olisikin ihana yllätys, vaikken usko että heti olisi tärpännyt.
Paitsi että onhan meillä satu-täti toivoa antamassa : )

Iso onnitteluhali satu-tädille plussasta!!!

Iso kiitos onnitteluhalista...sitä onnea nyt tarvitaan, että kaikki sujuisi mallikkaasti alusta loppuun.
Välillä iskee epäusko koko tapahtumaan ja tietysti omanlainen pelko, ei tätä osaa niin lunkisti ottaa kuin edellisiä odotuksia. Elämä on näyttänyt sen nurjan puolensa, ja kyllä se tekee ihmisestä valtavan nöyrän edessään.

Raskaudesta ei tiedä muut kuin äitini (aavisti samana päivänä kun plussattiin...edelleen ihmettelen tuota äidinvaistoa) ja pikkusiskoni, jonka la on joulukuun alussa. Edes lapsille ei ole kerrottu, vanhin tytär (7v) otti aika raskaasti km:n...siinä sai tosissaan selittää lapselle miten näin kävi.
Päätettiin, ettei kerrota ennen ensimmäistä ultraa, vaikka ei kai siitä haittaakaan olisi. Keskenmenon jälkeen olin onnellinen, että olin kertonut raskaudesta ystäville ja työkavereille, heiltä sain erittäin paljon henkistä tukea, eikähän minulla olisi pää kestänyt yksin käydä surutyötäni läpi.

Jännä vain, miten kalenterista on tullut katsottua välillä miten pitkällä tämä päättynyt raskaus olisi...ehkä se nyt sitten jää taka-alalle kun saa jännätä tämän masuasukin virstanpylväitä. Päivä kerrallaan nöyrinmielin kuljemme eteenpäin, ja olemme kiitollisia jokaisesta päivästä, joka vie meitä lähemmäksi tuhisevaa nyyttiä =)

Toivotan teille kaikille kermittärille sylintäydeltä plussasäteitä ja oikein auringontäyteisiä syyspäiviä!

Tulen varmasti vierailemaan palstalla aika-ajoin, ainakin lukemassa viestejä. Tämä viestiketju antoi niin paljon uskoa selviytymiseen surun yli, joten kiitos siitä!

Hei,
minä puolestani liityin tänne viime keväällä, kun raskaus todettiin keskeytyneen n. 7+2 kohdalla, tosin tämä todettiin vasta viikolla 9. Siitä muutaman viikon kuluttua (ennen lääkärihoitoa) tapahtui luonnollinen keskenmeno, mistä olin kovin kiitollinen.

Tuon jälkeen yritystä on ollut, mutta tärppiä ei vielä. Laskettu aika olisi ollut lokakuun lopussa, joten toivon kovasti, että ennen sitä olisi jotain muuta ajateltavaa... muutoin olen mielestäni päässyt asian yli hyvin ja koen jopa, että tämä oli kasvattava kokemus.

Ikää on 28 vuotta ja miehellä vuosi enemmän.

Ja outo nimimerkki johtuu siitä, että selkeyden vuoksi laitoin tuon kakkosen, kun meitä olikin kaksi millaa täällä. Onneksi toinen meistä on jo päässyt takaisin odottajien puolelle!

taustoja: Meillä keskenmeno viime kesäkuussa, jolloin viikkoja oli takana 13+5, mutta vauva oli kuollut noin viikon 12 kohdalla. Tämän jälkeen tehtiin lääkkeellinen keskenmeno ja kaavinta. Sitten odottettiin yhdet kuukautiset ja sen jälkeen ollaan oltu ilman ehkäisyä, mutta minun hormoonitoiminta ei ole vielä lähtenyt lähes lainkaan käyntiin. Eli vähään aikaan ei ole toiveissa tärppi. Toivo kuitenkin elää, että ennen joulukuuta tärppäisi, koska silloin olisi ensimmäisen vauvan laskettuaika. Minä olen 27v ja mies 33 ja ensimmäistä yritetään.

Onnittelut Satu-tädille ja niitä tarrasukkia, että pienokainen pysyisi mukana loppuun saakka!

Omaa esittelyä, olen 30 v. ja mies 29. Yritys aloitettiin 12/2004 ja keskeytynyt keskenmeno oli 5/2005, jolloin tehtiin lääkkeellinen keskeytys.

Nyt on sitten yritys ""tulee jos on tullakseen"", molemmat kyllä odottavat niin tapahtuvan, vaikka puhetta ei juurikaan ole ollut asian tiimoilta. Eilen päivittelin rasvaisia hiuksiani ja mies virnisti, että muistatkos mitä se voi tarkoittaa... Totesin kyllä pikemminkin johtuvan syömistäni kekseistä ja suklaasta. Loppuviikolla tai ensi viikon alussa selvinnee taas tämänkin kierron ""tulos"".

Olipa kiva saada lukea täältä vaihteeksi plussauutisiakin. Joten kovasti onnea satu-tädille, pidetään lippu korkealla jotta kaikki menee nyt nappiin! :)

Oma esittelyni:

Ikää 35v ja mies vuoden vanhempi. Yritystä kesästä -04 lähtien, clomeilla raskaaksi 2/05. Kyseessä kaksosraskaus, joka todettiin niskapoimu-ultrassa huhtikuun lopulla -05 ilman ennakkovaroituksia tai -aavistuksia päättyneeksi. Molemmat sikiöt olivat menehtyneet jo 3-4vkoa aiemmin. Shokki oli kova, mutta eteenpäin on selvitty ja uusi yritys menossa. Painoa olen pudottanut keskenmenon jälkeen 19kg ja huomena aloitan taas clomit, jotta olisi jotain mihin tärpätäkin. ;)

Heissan!

Liitynpä minäkin ainakin toviksi tähän ketjuun kirjoittelemaan. Eli meillä ennätti ""yritystä"" olla päällä neljä kiertoa pillereiden lopettamisen jälkeen, kun iloinen vauvauutinen tuli! Mutta, mutta... kesken meni, viikkoja oli tuolloin 7+5. Kovasti itketti ja tuntui pahalta. Nyt tapahtuneesta on n. 1,5 viikkoa ja tunteet myllertävät edelleen, mutta pikkuhiljaa ollaan jo palautumassa normaaliin arkeen.
Edelleenkin mulla on pientä vuotoa, mutta huomattavasti vähemmän kuin viikko sitten. Mun ei tarvinnut käydä kaavinnassa, sillä sikiöpussi tuli vuotona pois.
Nyt sitten ajateltiin odotella ainakin ne yhdet kuukautiset ja varmaankin sen jälkeen lähdetään mielellä saa tulla, jos on tullakseen!! Hope so!!

Mitenkäs te muut km:n kokeneet, ootteko lähteneet heti uuteen yritykseen vai ootteko odotelleet?

Hei!

Taustaa: 29-vuotias olen ja ensimmäistä lasta mieheni kanssa yritetään. Pillerit lopetin maaliskuun loppupuolella ja kahdet kuukautiset ehti olla ennen, kuin tulin raskaaksi. Sitä raskautta sit kesti 9+4 vk, mut ilmeisesti keskeytyminen oli tapahtunut jo viikolla 6. Jouduin kaavintaan ja nyt aikaa siitä alkaa olla kaks ja puoli viikkoa. Vähitellen ajatukset ovat jo tulevassa ja kaavinnastakin tuntuu aikaa kuluneen enemmän kuin siitä onkaan. Olemme ajatelleet odottaa ne yhdet kuukautiset ja käyn parin viikon päästä yksityisellä jälkitarkastuksesssa, jonka jälkeen alamme uudella innolla jatkamaan yritystä.. Toivottavasti paremmalla onnella!

Tänään pärähti raskaustestiin kaksi viivaa. Ja kun en kerrasta uskonut, niin testasin vielä toisenkin kerran ja siihen tikkuun ilmaantui kaksi viivaa :) Tällä hetkellä olisi rv 4+5 menossa. Hirveästi ei viitsitä asialla juhlia, kun on pikkasen pelko persiissä kuitenkin. Mulla siis oli km maaliskuussa. Varhaisultraan olisi tarkoitus mennä heti, kun vaan mahdollista. Niin ja minä olen 28 ja mies 29.

Hurjan paljon onnea *E* ja enkeleitä pikkuisen turvaksi.

Menkat ne tuli kuitenkin tänne, vaikka en kyllä uskonutkaan että heti olisi tärpännyt. Tasan samana päivänä (eli 30 vrk) kuin viimeeksikin kaavinnan jälkeen alkoi vuoto. Hyvä, että kierto tuntuisi pysyvän samana kuin ennen. Kp siis tänään 3 ja nyt unohdan niiden laskemisen. Tjot jatkuu, en laske kp:itä, en tikuta ovista, olen vaan ja toivon että tärppäisi tavallisella tiheällä seksillä ; )
Seuraavien menkkojen odotan jäävän pois viikon 38 lopulla tai 39 alussa.

Eikun nokka kohti tulevaa ja nythän sitä jo saa alkaa ""oikeasti"" yrittämään ; ) Heh!

kauris

*E*:lle oikein hurjan paljon onnea täältäkin!!! Pidähän lippu korkealla, minä pidän täällä peukut ja varpaat pystyssä että tällä kertaa pääsette molemmat turvallisesti ""maaliin"" saakka! **onnitteluhalaus!**

Taustoja..

Ikää 21-vuotta ja mies samanikäinen. Kahden viikon päästä mennään naimisiin, eli 10.9. Yritys aloitettu 07/03. Laparoskopia + ssg 03/04, kaikki tutkimukset tehty, ei vikaa kummassakaan (paitsi mulla mahd. vasen munanjohdin tukossa). Terolut-kuuri takana ja nyt clomit käytössä (paitsi tauko tällä hetkellä).

01/05 alkuraskauden km (rv 5?)
06/05 keskeytynyt km rv 11+6 (sikiö vastasi viikkoja 9+3), kaksi kaavintaa (kaikkea ei saatu heti pois)

Mulla mennyt kaikki aika häiden suunnittelussa ja järjestelemisessä. Nyt poden krapulaa, koska eilen oli polttarit..:)

Onnea plussanneille!

Hienoa *E* !!!! Pidän peukut korkealla. Varmasti todella jännittävää ja samalla ihanaa, mutta pelottavaa. Onnea! Kyllä se siitä :-)

Tosi hieno juttu, koska eikös sinulla ollut epäsäännölliset kuukautiset ja muutama terolut- tms. kuurikin. Hyvä uutinen!

Minulla kp 29/28, pitäkäähän peukkuja. Tässä voi käydä ihan miten vain, merkit sopii yhtälailla kumpaankin. Henkisesti olen kyllä jo valmistautunut menkkoihin, vaan toki se hetki vetää synkäksi. Mutta jos ne alkavat, olemme luvanneet muutamia mukavia juttuja toisillemme - kuten pitempää lomareissua yms.

Vielä siis täällä :-)

Kiitos onnitteluista! En kyllä oikein vieläkään meinaa uskoa tätä. Pitäisi nyt ensi viikolla varailla aikaa sinne varhaisultraan.

Mulla tosiaan oli vähän epäsäännölliset menkat. Keväisen keskenmenon jälkeen söin 3 kiertoa teroja, sitten oli yks ""luomokierto"" ja sen jälkeen tärppäskin. Kahdessa viime kierrossa tikuttelin ovista ja nyt tuossa tärppikierrossa siitä oli selvästi apua, koska ovis olikin vähän myöhempään.

Plussaonnea milla2:lle ja tottakai muillekin! ++++

Onnea vielä *E*:lle :) Toivotan kaikkea hyvää!

Omaa napaa: menkat tuli ja kohta jo kai ohi. Eipä täällä sitten kummempia, mutta tulin vain nostamaan meidät taas näkösälle.

Oikein paljon onnea *E*!!!! Toivonmukaan moni muukin tulee täältä perässä. Minusta sen verran, että nyt oli ensimmäinen kierto km:n jälkeen kun ovuloin ja menkkojen pitäisi alkaa viikonloppuna tai ensi viikolla, koska ovulaatio oli niin myöhään. Raskautumiseen en ikävä kyllä kuitenkaan usko, koska tuntuu että muuten hormonit on vielä hakusessa, mutta oikeeseen suuntaan ollaan kuitenkin menossa. Nyt vaan toivon sitä, että kuukautiset tulisivat normaalin runsaina eivätkä alkaisi tiputtelulla, kuten km:n jälkeen on käynyt.

Plussa onnea kaikille!!!! Mitäs Gekolle nykyään kuuluu? Sinusta oli paljon apua silloin kun ryvin pahimmissa synkkyyksissä km:n jälkeen, kiitos siitä!

heippa kaikille!
Enpäs oo aikoihin kirjotellut. Täällä kyseltiin taustoja eli mä tulin raskaaksi kahden vuoden yrittämisen jälkeen. Huhtikuussa alko sitten tiputtelu vuoto joka johti sitten km:oon. rv. piti olla 10+2. Nytten on menossa luomu kierto ja kp 33 joten katsotaan nyt kuinka käy. Syön siis primoluttia. Minä 23 ja mies muutaman vuoden nuorempi.

Kuinkas gekko jakselee??

syssyn jatkoja kaikille.

Terve,
voi että on mieli mustana.... vaikka kuinka yritti pitää jalat maassa niin kp 30/28 (+ samoja tuntemuksia kun km-raskauden alussa) alkoi onnen tunne ja hymy nousta pakostakin pintaan, vaikka kuinka tiesin, että minun päivälleen säännöllisellä kierrollakin kaksi päivää heittoa ei ole mitään. Testiä en silti tehnyt, ja turhaan olisin tehnyt. Nyt siis kp 1 ja kierto oli sitten 30/28. Km:stä nyt siis 5 kk.

No, lekurin olen kuitenkin varannut vähän niinkuin varmuudeksi, että tsekataan, että kaikki varmasti ok. Sinne tosin vielä 3 viikkoa.

No, kaipa tämä taas tästä. Viikon päästä ajatukset taas tulevassa. Auringonpaistetta meille kaikille!

Tervehdys kaikille kermittärille, ja erityisesti KATALLE ja LAURALLE jotka jo ehtivät minua huhuillakin! Kiva että vielä muistitte vanhan kehäraakin... ;)

Tässä sitä mennä porskutetaan päivä kerrallaan eteenpäin, mieli taas vaihteeksi toivoa täynnä. Mulla on nyt menossa 5. km:n jälkeinen kierto ja nyt tässä kierrossa söin clomeja. Nyt on sitten menossa kp 10 ja torstaina menen seurantaultraan, jossa sitten toivon mukaan näkyy munasolu jolloin olisi vihdoin jotain toivoakin tärpin suhteen. Oikeastaan nyt on eka kierto jossa olen ottanut melko relax, johtuen siitä että uusi työ on vienyt ajatukset mukanaan eikä enää ehdi niin vatvoa näitä raskautumisjuttuja. Mutta kuten sanottu, alkaa taas ajatuksiin hiipimään toivo että josko nyt sitten.... Helmikuussahan tulin ekasta clomikierrosta raskaaksi, joten ainakin silloin homma pelasi. Ja nyt kun painoakin on pudonnut, luulisi elimistön pelaavan paremmin. By the way, 20kg lähtenyt jenkkakahvoista vapun jälkeen. Olen tosi tosi tyytyväinen itseeni että vihdoin sain sen tehtyä onnistuneesti!

Mutta eipä tätä omaa napaa tämän enempää. Kata, toivottavasti kroppasi löytää taas hormonibalanssin ja tärppi on taas lähempänä kuin arvaammekaan. Ja kiva kuulla, että minusta oli sinulle silloin km:si aikoihin jotain apua. Tulehan tänne huutelemaan kuulumisia, täällä käyn ahkerasti lueskelemassa vaikken enää ihan yhtä ahkerasti kirjoittelekaan. :) Ja laura, mites olet saanut kierron nyt kuntoon niillä primoilla? Mulla nyt kun aloitin clomit niin jätettiin terot pois, koska joskus kuulemma terot saattavat estää munasolun irtoamisen. Joten katsotaan nyt sitten mitä tapahtuu pelkillä clomeilla. Toivottavasti kierto ei karkaisi käsittämättömän kauas, kuten entiseen yli 50päivään.

Superhauskaa ja plussarikasta syksyä kaikille kermittäreille, niin vanhoille kuin uusillekin!!!

Kiitos *E*:lle linkistä. Nyt on tilaus tehty. Tuntuu jotenkin astetta vakavammalta, mutta ehkä hyvä katsoa yksi kierto, että mikä on todellinen tilanne...

Ja sitten gekolle hatun nosto! 20 kg ei ole mikään pikku juttu. Todella hienoa!

Minulla painon kanssa ei mitään ongelmia, mutta km-raskaudessa ehti tulla 2 kiloa pysyvästi lisää - eikä ole lähtenyt pois, en ole yrittänytkään, mutta en ole myöskään toiseen suuntaan tehnyt mitään, miksi kroppa ei voisi palata takaisin normaalipainooni. No, ehkä se on tämä ikä....

Joten super onnittelut gekolle! Ja tuosta on hyvä ponnistaa se raskauskin :-)

gekko: Mä sain hyvin mun kierron tassaantumaan nyt kun syön niitä oikeen =)) nyt vaan aattelin kokeilla miten käy kun jätän yhen pilleri satsin väliin. Eipä vaan oo menkkoja kuullunu. Nyt siis kp 34. notta ootelleen... =)

Milla 2:lle: Kiitos onnitteluista! Ei ole ollut ollenkaan vaikea projekti tuo painonpudotus, johtuen juuri siitä että niin kovasti sitä vauvaa toivoo ja yrittää tehdä siksi kaikkensa sen eteen. Vaikeintahan on sitten ehkä se että saa painon pysymään tässä. Tai itse asiassa toivon, että paino putoisi vielä 3-8kg, mutta se nyt sitten riippuu siitä että milloin tulen raskaaksi ja tulenko ollenkaan. Mutta onpahan itellä ainakin oikeasti hyvä olo kun on kroppa raskauttakin varten ns. kondiksessa. ;)

Laura: Joko alkaa jännittää josko oletkin nyt raskaana kun ei menkkoja ole vielä kuulunut? Milloin aattelit testailla jos ei puna-armeijaa näy?