Kenet haluaisit ystäväksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lisää kysymyksiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niinpä, toisaalta tämä on hyvä, että täällä tulee elämää, niin sitten joku jollain on jotakin todellista kysyttävää uskaltautuu sitä kysymään, niin kuin eräs, jonka mies tuli kalasta ja haisi sillille ja vielä sisävesijärvellä, miten se silli oli sinne joutunut?

Alkuperäinen kirjoittaja Ntt:
Joo en harrasta keskustelua itseni kanssa nettipalstoilla kentän toiselta puolen palloa lyöden ja toiselta puolen vastaten, kun sitä näytti joku tuossa taas epäilleen. Ei taivu lappilaisen peruskoulutuotteen aivot moiseen monimutkaisuuteen. Puolen vuoden
nettipalstaopin jälkeen yhä tuntuu vaikealta uskoa, että joku ihminen oikeasti moista tekisi, mutta pakko kai se on ruveta vähitellen uskomaan sekin mahdolliseksi, kun nörttituttava rautalangasta väänsi, että sitäkin maailmassa harrastetaan. Näkee kai omassa hommassaan sitten niitä ip-osoitteita, mutta en minä kyllä ymmärrä touhua siitä huolimatta edelleenkään - kai tuohon jo melkoinenkin skitsofrenia tarvitaan?

Voin kertoa, tähänastisen elli-kokemuksen perusteella, että asian kieltäminen on aivan turhaa. Ne jotka epäilevät sinua itsesi kanssa keskustelemisesta, tuskin korjaavat mielipidettään muuksi. Kaikki lisäselvitys yleensä vain koetaan jälkien peittely-yrityksinä.

Tuskin kuitenkaan vielä saa skitsofreniaa diagnosoitua pelkän nettikirjoittelun perusteella.

"Kadehdi en niitä, jotka luotuja on kaksoiselämään. Joskus tuntuu, etten kunnolla saa eletyksi tätä yhtäkään", sanoi Juice, ja kyllä minullakin kiitos vaan on ihan riittämiin elämässä tekemistä tämän yhdenkin persoonan kanssa. Ei tarvitse itsensä kanssa monena palstoilla keskustella. Todella harvinaista lienee muillakin, ja senkin muistan kokemuksesta alkuajoilta, että epäilykin moisesta uudelle tulijalle oli kyllä melkoinen järkytys. Totisesti... Nyt noille jo väsyneesti hymähtää. Ja säälii uusia tulijoita!

Onko tämä palsta ainoa, jossa kirjoittelet ja luet? Lähes jokainen keskustelupalsta, jolla voidaan vaihtaa mielipiteitä useammasta kuin yhdestä rajatusta aiheesta, sallii anonyymin keskustelun. Aiheesta riippuen, se toimii joskus ihan hyvin, mutta useimmiten se vain herättää lapsenmieliset osallistumaan.
Uusia tulijoita tällä palstalla on ilmeisesti melko vähän, siksi paljon keskustelut tuntuvat kiertävän samoilla urilla.

Niinhän sitä sanotaan, että ihminen kuvittelee muiden toimivan ja ajattelevan samoin kuin itse toimii, joten ehkä nuo varjokeskusteluista muita epäilevät sitten tosiaan kykenevät moiseen temppuun ja harrasteeseen. No, minä en. Nimimerkin olen joskus jättänyt pois, yhtä hyvin olisin kyllä voinut sen laittaakin (ei yhdestä päästä saa kun yhden ihmisen mielipiteitä kuitenkaan), mutta että keskustelisi itsensä kanssa ristiin sen enempää sovussa kuin riidassa menee kyllä täysin yli ymmärrykseni.

Minä olen ollut eräs rekisteröitymisen puolestapuhujia, koska kuvittelin sen tuovan keskusteluun enemmän tasoa ja aiheessa pysymistä. Toivoin sitä myös ihan itsekkäistä syistä; olisi jatkossa helpompaa erottaa ne kirjoittajat, joiden tekstejä haluaa lukea ja muiden sivuuttaminen kävisi helpommin.
Nyt huomaan joidenkin tuttujen nimien ilmestyneen rekisteröidyksi, mutta toivomaani tason nousua ne eivät ole mukanaan tuoneet. Päinvastoin, ammukset näyttävät kovenevan.

Kävi jo mielessä, että onko lapsenmieliset (lapsenmielinen) laajentanut keppostaan rekisteröimällä muiden nimimerkkejä, kuten näin jonkun jossain aiemmin valittaneen.

Kirjoitusten perusteella elli-palstalta näyttää aika heikolta löytää ystäviä, miksei sellainenkin ihme voisi tietenkin sattua, näin aloittajan alkuperäiseen kysymykseen vastatakseni.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja Lillukka-:
Alkuperäinen kirjoittaja lisää kysymyksiä:
Kenet Ellien vakikirjoittajista haluaisit ystäväksi ja miksi?

Jos olisi pakko, niin btdt, eräsperäs, ilimi, karismaako, TuoreAnanas, ulkoelli ex-yh-elli -unohtuikohan joku? Eiköhän näillä saatais bileet pystyyn.

Minä taisin unohtua?

Et unohtunut :)

Itse asiassa, nimimerkki 'miesnäkökulma' unohtui.

Kyllä sää noon ihan varmana ja ekana haluaisit mukaan. Et vaan viittinyt sanoa...Niin tappelette kuin alakoululaiset kun ovat pihkassa toiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
btdt, käärme kuvaa sinua parhaiten, harmi, että älykäs ihminen käyttää älykkyyttään noin alhaisella tavalla.

Ja oliko oikein joku tietty käärmelaji mielessä, niitä kun on valtava määrä? Ja käärmeitä on milloin palvottu, milloin vihattu, mutta neutraalia suhtautumista käärmeeseen tuskin on. Alkukantainen pelko kuitenkin lienee ensimmäinen tunne.

Minullakin on sinusta mielikuva, jota aika usein kirjoituksillasi vielä vahvistat. En kuitenkaan aio sitä tähän kirjata, minähän tiedän jo mikä se on, sinä et kuitenkaan jakaisi samaa näkemystä kanssani ja muut eivät tee minun mielikuvillani mitään.

Tarkoitatko tällä älykkyys-heitolla, että elleihin kirjoittaessaan tulisi olla... vähemmän älykäs vai älykkäiden tulisi kirjoitella muualla?

Eikun sun btdt pitäisi sen rekisteröimisen sijaan ehdottaa kaikille ellyköille pakollista älykkyystestiä. Ja että vaan siinä tarpeeksi korkean arvosanan saaneet saisi tänne kommentoida. En tietenkään tarkoita tunneälytestiä, vaan sitä kouluälykkyyttä vaativaa. Eikös ois tosi hyvä idea? Sitten ei tarttisi tyhmien kanssa seurustella, vai mitä?

Alkuperäinen kirjoittaja tee vai kooko:
Alkuperäinen kirjoittaja kunnollissie:
Tullimiehie pilivin pimmein...

Tullimiehiä? Tuliko kirjoitusvirhe. Tee on aika kaukana koosta.......

Melkein aloin jo selittää vitsiä sinulle, mutta sitten muistin, että joillekin vitsejä ei tarvitse selittää ja toisille ei kannata.

Yhteistyössä