L
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja lisää kysymyksiä:Kenet Ellien vakikirjoittajista haluaisit ystäväksi ja miksi?
Alkuperäinen kirjoittaja espootar*:"Taesto" ja "Tonko-Oeva" ovat varmasti yhtä tyhmiä peräkammarin poikia ja maalaisjuntteja, niin siviilissä kuin tällä palstallakin. Ystäväkseni en haluaisi heistä kumpaakaan!
Alkuperäinen kirjoittaja Moden kamu:Alkuperäinen kirjoittaja lisää kysymyksiä:Kenet Ellien vakikirjoittajista haluaisit ystäväksi ja miksi?
Moderaattorin. Eihän tarvitse selittää miksi?
Alkuperäinen kirjoittaja en edes minä:Kirjoittajan teksti ja tyyli eivät välttämättä kulje käsikädessä kirjoittajan oikean persoonallisuuden kanssa. Esimerkiksi Arto Paasilinna kirjoittaa sujuvasti ja humoristisesti. Kuitenkaan en haluaisi istua samassa kapakkapöydässä Arton kanssa.
Veikko Huovinen on kirjailijana lähes nero. Sympaattisen tuntuinen seuramies. Yksityselämässään kuitenkin sisäänpäin käpertynyt epäsosiaalinen introvertti.
Kukahan kirjoittaja olisi yksi-yhteen kirjoittamansa tekstin kanssa? Ei edes Tommy Tabermann, Kjell Wästö tai Jari Tervo - ei ainakaan kukaan ellien vakionikeistä.
Alkuperäinen kirjoittaja salainen ihailija!:Minä haluaisin Ntt:n ystäväksi. Hän on aivan mahtava tyyppi. Mieletön mielikuvitus ja verbaalinen anti. Empaattinen, paljon elämänkokemusta, hauska. Kirjoittaa siihen tyyliin, että olisi mahtavaa tavata ihminen livenä.
Alkuperäinen kirjoittaja Vanha Noita:Alkuperäinen kirjoittaja salainen ihailija!:Minä haluaisin Ntt:n ystäväksi. Hän on aivan mahtava tyyppi. Mieletön mielikuvitus ja verbaalinen anti. Empaattinen, paljon elämänkokemusta, hauska. Kirjoittaa siihen tyyliin, että olisi mahtavaa tavata ihminen livenä.
Tämähän on hyvä ketju! Jokainen, joka tarvii ja kaipaa ystäviä, voi kertoa täällä, että juuri hän on hyvä ystäväehdokas, jolloin jokainen tietää, että juuri tämä tyyppi kannattaa haluta ystäväksi.
Vanhaa Noitaa en muuten haluaisi ystäväksi. Hän on liian vetäytyvä ja passiivinen ystävänä. Hän ei jaksa pitää yhteyttä ystäviin riittävästi ja muutenkin on aika erakko.
Alkuperäinen kirjoittaja Ntt:Jus jösses sus siunaa ja herran pieksut!! Vai että vielä koirakouluunkin?! Eiköhän tämä elämä ja Ellit jo piisaa meille itse kullekin...
Vaan johan tänne on totisesti taas ketjuja pystyyn pykätty muutaman poissaolopäivän aikana. Eikö se nyt riitä, että eduskunta riitelee ja äänestää ja pääministeri pitää kyselytuntia tässä maassa, riitahan se tulee jo niistäkin
Kiitos vaan jollekulle kommentista, mutta jos ko. kommentit tässä ja tuossa vielä järjettömämmässä (huh jestas, mikä sana tavattavaksi!) ketjussa tänne kasataan, minä alan kyllä vakaasti ihmetellä, kuka hitto täällä sitten oikein pesee aamuisin hampaitaan minun vessassani. Ei täsmää kuvaus vuoskymmenten tuttuun ja kenkieni kuluttajaan, kyllä on Musti muunakin, ja rähjättyäkin tulee riittämiin! Teillähän on huomiokyvyssä vakavansorttisia puutteita, eli siirretään se sädekehä ihan vaan sinne, minne se kuuluu; täällä se kuuluu korkeintaan enenevässä määrin vyötärölle Jos sen pitää olla pään päällä, sitten saatte kyllä etsiä jonkun muun hiusmallin alle!
Pyöräni omistajaan pätee tuntemukseni mukaan ihan sama kuin pyöräänkin: keväällä sanoin nimittäin korjaamolle marssiessani, että tuossa on se ongelma, että paria osaa ei tarvitsisi vaihtaa tai korjata. Ja molempiin olisi hyvä ajoittain asentaa se pakkikin. No, pyörässä toimivat nykyään sentään edes ne jarrut
Aiheesta muutoin tämän verran:
Olen tavannut miettiä tätä elämää ja kanssaeläjiä yleensä siitä vinkkelistä, että jokaisesta meistä löytää kaikki puolet, hyvät ja huonot. Hankalat ja vaikeat itse kustakin, jonakin päivänä helpommin kuin toisena. Mutta ihan yhtä lailla jokaisesta löytää myös ne hyvät puolet, taidot, ne persoonalliset jalokivet. Ihan itse siinä valitsee, millaisten ihmisten kanssa elää! Sen, millaista maisemaa katsoo, eli mitkä piirteet niistä ihan samoista ihmisistä ottaa, mihin keskittyy ja mihin huomion suuntaa.
Jos tällä pallolla ottaa asiakseen ärsyyntyä kaikesta ja näkee vain ne huonot (omasta mielestään) puolet ja tulkitsee kaiken pahimmin päin, sellaisessa maailmassa sitä sitten elää! Kohtuullisen, ellei jopa kohtuuttomankin kurjassa. Sitten on vaan kiitettävästi auttanut maan päättäviä tahoja, tuuria, ilmastonmuutosta ja kasautuvan katastrofin lakia pilaamaan tämän maailman, sen ympäröivän maailmansa, jonka kanssa ja seassa päivänsä taaplaa. Eivätkä ne ympäröivät ihmiset ole siitä vastuussa, jos joku ottaa asiakseen pilata päivänsä tuijottamalla vain sitä, mistä voi ärsyyntyä. Ihan kaikesta kun voi, jos haluaa, ja jos on niin vietävän ylen määrin energinen ja viitseliäs. Oikeastaan kai niin energiset ihmiset kannattaisikin valjastaa voimalateollisuuden tarpeisiin (Hei, Katainen, haloo! )
Mutta ihan yhtä hyvin voi elää niiden ihmisten kanssa, joissa on hauskoja piirteitä, omanlaistaan huumoria, joiden elämää voi ymmärtää siitä heidän vinkkelistään hyvinkin ja joilta voi oppia kaikennäköistä hauskaa ja hyötypuoleista. Ja perhana vieköön, ne ovat ne ihan saman ihmiset valinta sen suhteen, mitä ottaa asiakseen katsoa, pohtia ja huomata on vain toinen. Ja oma
Voi ottaa asiakseen jupista joka lehmuksen kohdalla, että siinä pitäisi olla neulaset ja äkistä joka joulukuusen kohdalla, että lehtiin tulisi sentään edes ruska syksyllä. Voi jupista siitä, että riesaksi on kasatta turhan monenlaisia versioita yhden sortin asemesta. Mutta onko siinä järkeä, ja kenen voimia siinä eniten tuhlaa, kysyy laiska. Kun voi tankata voimia ilahtumalla monimuotoisuudesta, väreistä, kaikesta uudesta ja yllätyksellisestä, miksi käyttää ylenmääräisesti virtaa vain maailman panemiseen järjestykseen? Kunkin ihailemisessa itsenään kun taitaa kuitenkin säästää lähinnä omia hermojaan - ja paremman maailman keskellekin siinä on kuinka ollakaan joutunut
Peruslaiskana ihmisenä en ihan hirveästi jaksa tulkita ihmisten erilaisia roolejakaan minkään sortin näyttelemisenä, minusta ne ovat monipuolisuutta! Eihän ihminen ole sitä TAI tätä, vaan sekä sitä että tätä, eri ympäristöissä ja eri asioiden kanssa toimiessaan aina hieman eri pinta esillä. Ei se ole näyttelemistä, se on elämän suurta rikkautta ja ihan normaali ilmiö! Ihminen on hiottu jalokivi, tuhannella erilaisella pinnalla valoa taittava. Taideteos. Toki joku voi jossain tilanteessa jotain aina esittääkin, mutta eiköhän silloin ole lähes aina kyse pelosta, arkuudesta, siitä ettei vielä ole täysin löytänyt itseään siinä ympäristössä itse. Se on armahtamisen asia, ei tuomitsemisen, kyllä täällä varmasti jokainen silti mieluiten olisi oma itsensä joka on aina hyvin monimuotoinen! Siinähän se elämän suuri rikkaus ja taideteos on. Mitäpä sitä rajaamaan. Monipuolisen hauskaa päivää kaikille, toivottaa muuten taatusti kotioloissa myös änkyrä ja epäsosiaalinen, kaiken muun ohella!
Niin, ja kun ei sitä henkistä kädenojennusta naapurin suuntaan ole näin palstoilla kai kielletty edes sikainfluenssan takia, niin harrastetaan sitä, kun muu on jo kiellossa. (Nyt kai sitten vissiin loppuvat talouselämän puolella ne kultaiset kädenpuristukset, kun kerran on kättelykielto?! Näin minä asian ymmärtäisin! )
Ja YLEn juhlavuoden kunniaksi loppukevennys tähänkin saarnaan:
Toissapäivänä petti pokkani eläinlääkäriaseman aulassa, kun odotellessani seurasin kiireisen, montaa puhelua ristiin puhuvan vastaanottoapulaisen työtä. Se kun sieppasi aiemman linjan auki ja kysyi, että "Niin sinulleko piti tehdä se kastraatio? " Puhelun loputtua kysyin, keskusteliko se aiheesta Koiran Itsensä kanssa, vai joko kaupunki on säästöhurmoksessaan yhdistänyt eläinlääkäriaseman ja terveyskeskuksenkin palvelut yhdelle tiskille. Että eiköhän unohdeta kaiken sortin koirakoulut ja muut liialliset lajitoverin rotupuhtauden määritelmät ja käytöksen arvioinnit, kuullosti tuo hoidon yhdistelmä sen verran turhan hurjalta kuitenkin...Eläköön Ellien monimuotoisuus!