Kenenkään ei ole PAKKO viedä alle 3 v hoitoon!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tai okei, keksin muutaman pakon:
- vanhempien sairastuminen
- molemmilta vanhemmilta hajoo päät kotona (kumpikaan ei voi jäädä hoitovapaalle)

Muu puhe on paskaa.
Tämä on ihan valinta kysymys, joten älkää marisko, että oli pakko ja pakko. Lainasta voi maksaa vain korot, voi tehdä jotain muuta työtä kotoa käsin jne...

Kiitos ja anteeksi.
 
Niin no, noinhan se on + että jos on esim vaikeavammanen lapsi niin kela yleensä maksaa kustannukset jos hoidot tehdään kunnallisessa päivähoidossa.
Meillä esim 4v poika joutu meneen 2vuotiaana päiväkotiin sen takia että kela suostu maksamaan kuntoutuksen jos järjestetty kunnallisessa tilalla.
Muuten ois ollu 32 euroa kerta. Fysioterapiaa kuitenkin 3x viikossa. Ois ollu melkonen summa näin 2 vuoden hoitojaksolle.

Muuten ihan jees homma. Eli pakko oli viedä hoitoon alle 3-vuotias.
Edelleen silti kotona 1vuotiaan ja 2 vuotiaan pojun kans.
32*3 = 96e. Kuukaudessa 96*4= 384. Vuodessa 384*12=4608. Ja meidän kahden vuoden sopimuksella 4608*2= 9216. Mun mielestä se on aika pakko.
 
Miksi ihmeessä taas kerran tällainen aloitus? Edelleen on jokaisen oma valinta viekö hoitoon vai ei,mutta kenelläkään ei ole oikeutta tulla arvostelemaan toisten valintoja.
 
Ei kai tässä ap arvostellut muuta, kuin sitä, että väitetään olevan pakko. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi ihmeessä taas kerran tällainen aloitus? Edelleen on jokaisen oma valinta viekö hoitoon vai ei,mutta kenelläkään ei ole oikeutta tulla arvostelemaan toisten valintoja.

 
samaa mieltä,, ärsyttää puheet siitä että ei ole varaa ym. Mitä ******* niitä lapsia sitten tekee jos ei ole varaa niitä kasvattaa ilman päivähoitoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti seuraavat 3 vuotta viel ja 5 vuotta takana:
samaa mieltä,, ärsyttää puheet siitä että ei ole varaa ym. Mitä ******* niitä lapsia sitten tekee jos ei ole varaa niitä kasvattaa ilman päivähoitoa.

Ai vaan sellaiset saa tehdä lapsia kuin sinä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Joo, ei oo PAKKO, voishan sitä elää vedellä ja näkkileivällä, mutta me ei haluta ja siksi vajaa 2v. on hoidossa vanhemmillani ja me molemmat töissä.

eikö olis löytyny jotain erityispäiväkotia lapselle vaan pitää vanhuksilla hoidattaa? :o kai vajaillekin on omat hoitopaikkansa?
 
Noh, meillä oli tuossa jokuaika sellanen tilanne että joutu miettimään minkä ikäsenä sitä ipanat olis joutunut hoitoon viemään (toinen ei oo vielä edes syntynyt) ja itse lähtemään etsimään töitä vaikka mielelläni kotona lapset hoitaisin. Syynä vesivahinko edellisessä asunnossa ja hervottoman iso lasku jooka siitä uhkasi meidän harteille tulla, sitä ei oltaisi makseltu yhden ihmisen työssäkäynnillä + kelan etuuksilla.
Onneksi se lasku tulee huimasti pienempänä =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi ihmeessä taas kerran tällainen aloitus? Edelleen on jokaisen oma valinta viekö hoitoon vai ei,mutta kenelläkään ei ole oikeutta tulla arvostelemaan toisten valintoja.

Kyse olikin kai siitä nimenomaan, että se on valinta eikä pakko.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti seuraavat 3 vuotta viel ja 5 vuotta takana:
samaa mieltä,, ärsyttää puheet siitä että ei ole varaa ym. Mitä ******* niitä lapsia sitten tekee jos ei ole varaa niitä kasvattaa ilman päivähoitoa.

Ihanaa jos sun elämässä ei koskaan tapahdu mitään yllätyksellistä =)
Harmi ettei kaikkien elämä ole yhtä tyyntä ja tasaista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tai okei, keksin muutaman pakon:
- vanhempien sairastuminen
- molemmilta vanhemmilta hajoo päät kotona (kumpikaan ei voi jäädä hoitovapaalle)

Muu puhe on paskaa.
Tämä on ihan valinta kysymys, joten älkää marisko, että oli pakko ja pakko. Lainasta voi maksaa vain korot, voi tehdä jotain muuta työtä kotoa käsin jne...

Kiitos ja anteeksi.
hohhoijaa...
|O

kyllä mäkin haluaisin hoitaa lapseni 3 vuotiaaks asti kotona, mutta en tiedä mikä tilanne on sitten puolen vuoden päästä kun äitiysloma loppuu. onhan se alle vuoden ikäinen kuitenkin niin vauva että pahaa tekee laittaa toista pois äidin luota koko päiväks. mutta mä en silti tajua näitä ihmisiä jotka arvostelee toisten valintoja, eikö se ole ihan oma asia miten lapsensa hoitaa. mitä sitten jos ei taho köyhäillä, miksi se on niin synti?
 
Näin juuri. Että turha selittää, että "en ois vienyt, jos ei ois ollut PAKKO". Tämä on valinta. Voit asua talossa, josta on lainan korot jo 850 e tai sitten et.

Kotiin jääminen on toisille helpompaa (esim. taloudellisesti) kuin toisille, mutta hyvin harvan oon pakko mennä töihin.

Kiva, kun näin suuri osa ymmärsi pointin!
 
Miksi tästä pitää aina aloittaa?

Jos omassa elämässä asiat ovat hienosti järjestyneet, niin kivahan se on. Mutta kun kaikilla ei voi olla asiat niin. Joskus voi olla vaikka ihan taloudellisista syistä pakko viedä lapsi hoitoon. Ei välttämättä vain siksi, että pysyy ylipäänsä hengissä, vaan vaikka esimerkiksi siksi, että pystyy vastaamaan perheen muiden lasten tarpeisiin. Oikeus hyvään lapsuuteen on muillakin kuin alle kolmevuotiailla. Eikä päivähoito tosiaankaan tarkoita huonoa lapsuutta.

Kukaan ei voi toisen perheen tilanteesta tietää kaikkea. Usein sitä luulee tietävänsä, mutta totuus voi silti olla ihan toinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja thewaxa:
Niin no, noinhan se on + että jos on esim vaikeavammanen lapsi niin kela yleensä maksaa kustannukset jos hoidot tehdään kunnallisessa päivähoidossa.
Meillä esim 4v poika joutu meneen 2vuotiaana päiväkotiin sen takia että kela suostu maksamaan kuntoutuksen jos järjestetty kunnallisessa tilalla.
Muuten ois ollu 32 euroa kerta. Fysioterapiaa kuitenkin 3x viikossa. Ois ollu melkonen summa näin 2 vuoden hoitojaksolle.

Muuten ihan jees homma. Eli pakko oli viedä hoitoon alle 3-vuotias.
Edelleen silti kotona 1vuotiaan ja 2 vuotiaan pojun kans.
32*3 = 96e. Kuukaudessa 96*4= 384. Vuodessa 384*12=4608. Ja meidän kahden vuoden sopimuksella 4608*2= 9216. Mun mielestä se on aika pakko.

tässä ehkä menee juuri ja juuri rimaa hipoen. olis voinu silti säästää 10 000euroa että ei tarvis laittaa hoitoon.
 

Yhteistyössä