Alkuperäinen kirjoittaja vinkuintiaani:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja vinkuintiaani:
Ajatus lapsista päiväkodissa jouluaattona vain on kamala ja kyllä ottaisin kaverin lapset meille aatoksi jos tuo olisi vaihtoehto ja ihan ei haittaisi vaikka meillä olisi omat rutiinit ja muut. Jouluhan on yhdessä olon juhla, mutta kuulostaa että eika itsekästä ja omaanapaan tuijottelua näyttää tämäkin olevan.
Meidän aattoperinne on se, että ollaan mun vanhempien luona. Oman perheen ja suvun voimin.
Ei, en ottaisi sinne kaverin lapsia mukaan. Itsekästä? Kyllä, mutta meilläkin on oikeus viettää joulua haluamallamme tavalla. Eikä itselleni tulisi pieneen mieleenkään olettaa, että kukaan ystävistäni hoitaisi lapsiani jouluna.
Joo niin ollaan mekin, mutta ottaisin silti.
Ja kyllä on itsekästä.
Mielummin annat lapset päiväkotiin kuin jollekkin läheiselle ystävälle.......okei.
Onneksi mulla on sellaisia ystäviä, että jos tälläinen tilanne tulisi varmasti apuja löytyisi, kaikki on kuitenkin järjesteltävissä.
Voithan viettää joulua haluamallasi tavalla vaikka kaverin lapset olisivatkin mukana......mutta joo
Meillä tuskin tulee koskaan sellaista tilannetta, että lasten pitäisi jouluna päiväkodissa olla. Mutta jos ei olisi isovanhempia, tätejä, enoa, yms lähellä, niin en mä siltikään olisi niin itsekäs, että veisin lapset jollekin niistä kolmesta ystävästäni jotka voisivat lapset hoitoon ottaa. Heistä yksikään kun ei ole, yhtenäkään vuonna, viettänyt joulua kaupungissa, vaan he lähtevät muualle sukulaisten luo. En todellakaan voisi vaatia, etteivät he saisi tehdä niin, koska heidän pitää olla paikalla hoitamassa mun lapsia.
Ja me siis ei olla jouluna kotona. En mä voi toisten luo ventovieraita lapsia viedä.